Indijske železnice (Indian railways, IR)
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Tole o vagonih je zanimivo, nisem vedel. Se da na vagonih kje videti, da so iz Indije? Na hitro sem pogledal na internetu in BBUNL je menda naredil neke vagone za Jugoslavijo, ampak ne vem če je to to. Dizajn lokomotiv mi je še kar všeč zaradi surovosti, nekako paše v to okolje in za dolge vlake. Veliko stvari v Indiji je sicer narejenih relativno poceni in tako, da delajo, z estetiko v drugem planu.
Okna so bila mogoče majhna tudi zato, da v notranjosti ni tako vroče. V praksi se da na starih in novih busih videti veliko razliko ko je zunaj vroče. Stari z majhnimi okenci se manj segrejejo kot modernejši, ki imajo veliko steklenih površin. Tudi odprta okna ne pomagajo, učinek tople grede in tudi več direktnega obsevanja skozi steklo sta premočna. Pri klimatiziranih to ni več problem.
Okna so bila mogoče majhna tudi zato, da v notranjosti ni tako vroče. V praksi se da na starih in novih busih videti veliko razliko ko je zunaj vroče. Stari z majhnimi okenci se manj segrejejo kot modernejši, ki imajo veliko steklenih površin. Tudi odprta okna ne pomagajo, učinek tople grede in tudi več direktnega obsevanja skozi steklo sta premočna. Pri klimatiziranih to ni več problem.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
S spenjačami je tako, starejši vagoni še uporabljajo ročno varianto spenjanja z vijakom ali kljuko (ne spomnim se pravilnih slovenskih izrazov zanju) in stranska odbojnika. Novejši imajo spenjačo CBC, "center buffer coupler" (spet ne vem našega izraza). Uvajanje te spenjače se je začelo okoli leta 2000. Obstajajo pa tudi prehodne variante, ki imajo možnost tako spenjanja CBC kot starejše metode z vijakom. Danes ima vedno več vagonov spenjačo CBC, zato so večinoma samo še lokomotive opremljene s prehodno varianto, se pravi tudi z odbojniki - kot vidiš na slikah.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Ali imaš kakšno fotografijo te "hibridne" spenjače od blizu? Na do sedaj objavljenih fotografijah se vidi, da ona zanka z vijakom nekako binglja ven iz nove avtomatske spenjače, se pa ne vidi dobro podrobnosti ...
LP, Metod
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
O motornih garniturah bi bilo gotovo zabavno vedeti več, saj obstaja veliko različnih variant z različnih območij in z različno starostjo. V resnici pa je znanega bolj malo, z več informacijami le za nekatere specifične sisteme.
Nekje do konca tisočletja so v Indiji obstajale predvsem štiri izpeljanke WAU-1 do WAU-4 (U – multiple unit oziroma garnitura), katerih začetne serije so izdelali v različnih tovarnah v letih od 1959 do 1969. Imajo vlečne motorje različnih proizvajalcev. Trajna največja moč teh garnitur je 600-750 kW, hitrosti so 45 do 65 km/h, garniture videne v okolici Kolkate pa so običajno iz desetih členov, dolge okoli 180 m. Sledeče slike so iz Kolkate, narejene z nadvoza pri postaji Majerhat. Tu se združita krožna železnica, nekakšna primestna krožna proga namenjena izključno Kolkati, ter primestna proga v kraj Budge Budge.
Desetčlenska garnitura, verjetno WAU-4. Narejena v ICF in z motorji BHEL (indijsko podjetje Bharat Heavy Electricals), prvotno pa z Westinghouse Saxby & Farmer. Elektro-pnevmatska zavora.
Pogled na postajališče.
Še ena desetčlenska garnitura, WAU-4, modernizirana varianta z velikim vetrobranom in informativno tablo iz LED diod. Eno redkih vozil brez rešetke na vetrobranu.
Ravno sem govoril o odprtih oknih, na teh slikah pa je marsikaj zaprto. Pozimi je v Kolkati do 9-10 stopinj (za kratek čas in nikdar manj), a je prisoten zahrbten severni veter. V bistvu sem tam v času megle zjutraj nosil samo kakšno trenirko z dolgimi rokavi, a na glavi sem imel jesensko kapo.
Del krožne železnice poteka tik ob reki Hooghly, ki jo napaja voda preusmerjena iz reke Ganges (večina Gangesa gre v Bangladeš). Takoj se opazi, da je tirna širina večja kot pri nas. Vlaki se tu premikajo počasi, piskajo pa z mogočnim glasom in zaspanimi tožečimi piski, ki jih lahko zamenjaš za ladijske.
Nekje do konca tisočletja so v Indiji obstajale predvsem štiri izpeljanke WAU-1 do WAU-4 (U – multiple unit oziroma garnitura), katerih začetne serije so izdelali v različnih tovarnah v letih od 1959 do 1969. Imajo vlečne motorje različnih proizvajalcev. Trajna največja moč teh garnitur je 600-750 kW, hitrosti so 45 do 65 km/h, garniture videne v okolici Kolkate pa so običajno iz desetih členov, dolge okoli 180 m. Sledeče slike so iz Kolkate, narejene z nadvoza pri postaji Majerhat. Tu se združita krožna železnica, nekakšna primestna krožna proga namenjena izključno Kolkati, ter primestna proga v kraj Budge Budge.
Desetčlenska garnitura, verjetno WAU-4. Narejena v ICF in z motorji BHEL (indijsko podjetje Bharat Heavy Electricals), prvotno pa z Westinghouse Saxby & Farmer. Elektro-pnevmatska zavora.
Pogled na postajališče.
Še ena desetčlenska garnitura, WAU-4, modernizirana varianta z velikim vetrobranom in informativno tablo iz LED diod. Eno redkih vozil brez rešetke na vetrobranu.
Ravno sem govoril o odprtih oknih, na teh slikah pa je marsikaj zaprto. Pozimi je v Kolkati do 9-10 stopinj (za kratek čas in nikdar manj), a je prisoten zahrbten severni veter. V bistvu sem tam v času megle zjutraj nosil samo kakšno trenirko z dolgimi rokavi, a na glavi sem imel jesensko kapo.
Del krožne železnice poteka tik ob reki Hooghly, ki jo napaja voda preusmerjena iz reke Ganges (večina Gangesa gre v Bangladeš). Takoj se opazi, da je tirna širina večja kot pri nas. Vlaki se tu premikajo počasi, piskajo pa z mogočnim glasom in zaspanimi tožečimi piski, ki jih lahko zamenjaš za ladijske.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Selimo se na sever čez reko Hooghly, na primestne proge v severni smeri blizu postaje Howrah (več o njej v kasnejši objavi).
Začnimo z zanimivostjo, tročlensko garnituro »Ticket Checker Special«, ki služi prevozu inšpektorjev za preverjanje vozovnic po širšem območju.
Slike natrpanih vlakov z ljudmi na strehah poznamo, kajne? No, v resnici je tipična situacija bolj podobna temu, s tem da je v notranjosti več prostora kot izgleda na prvi pogled, ko ljudje uživajo v svežem zraku na vratih. To ne pomeni, da natrpanih vlakov ni, še posebej v konicah. Le v večini jih ni, sploh situacije z ljudmi na strehi so izjemni primeri ob izjemnih priložnostih, ali pa malo bolj od rok kjer ni toliko nadzora.
Členi garniture namenjeni izključno ženskam in otrokom.
Vse garniture v tej objavi spadajo pod Vzhodno železnico.
Začnimo z zanimivostjo, tročlensko garnituro »Ticket Checker Special«, ki služi prevozu inšpektorjev za preverjanje vozovnic po širšem območju.
Slike natrpanih vlakov z ljudmi na strehah poznamo, kajne? No, v resnici je tipična situacija bolj podobna temu, s tem da je v notranjosti več prostora kot izgleda na prvi pogled, ko ljudje uživajo v svežem zraku na vratih. To ne pomeni, da natrpanih vlakov ni, še posebej v konicah. Le v večini jih ni, sploh situacije z ljudmi na strehi so izjemni primeri ob izjemnih priložnostih, ali pa malo bolj od rok kjer ni toliko nadzora.
Členi garniture namenjeni izključno ženskam in otrokom.
Vse garniture v tej objavi spadajo pod Vzhodno železnico.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Veliko več, kot da ti ponudim izrez originalne slike lokomotive WDM-3A, ne morem storiti. Žal slikanje res ni bilo namenjeno vlakom, veliko slik je tudi precej starih. Tako razni detajli manjkajo. Tole je najboljši približek. Spenjača sama ima obe možnosti, kot si sam rekel:mkx napisal/-a:Ali imaš kakšno fotografijo te "hibridne" spenjače od blizu? Na do sedaj objavljenih fotografijah se vidi, da ona zanka z vijakom nekako binglja ven iz nove avtomatske spenjače, se pa ne vidi dobro podrobnosti ...
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Preden nadaljujemo bi lahko nekaj trenutkov posvetili tovornim vagonom, materiala imam malo. Večina slik je narejenih na hitro z vlaka pri 60-100 km/h, zato umetniške vrednosti ne pričakujte. Na srečo sta vsaj vreme in ozračje na slikah primerna, saj gre za hladni in suhi januar.
Že omenjeni zaprti vagoni BCNA, tokrat običajni izvedbi.
Vagon tipa BCN je podoben gornjim, pri izdelavi pa so uporabljene zakovice namesto varjenja.
Vagoni tipa BCN (nižji) in BCNA, na eni sliki se v ozadju skriva tudi WAG-7.
Tale paše v kategorijo »železnica od daleč«.
Drugi del ter nadaljevanje pa jutri!
Že omenjeni zaprti vagoni BCNA, tokrat običajni izvedbi.
Vagon tipa BCN je podoben gornjim, pri izdelavi pa so uporabljene zakovice namesto varjenja.
Vagoni tipa BCN (nižji) in BCNA, na eni sliki se v ozadju skriva tudi WAG-7.
Tale paše v kategorijo »železnica od daleč«.
Drugi del ter nadaljevanje pa jutri!
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Najbolj pogosti so odprti vagoni tipa BOXN in njihove izpeljanke.
Še dva detajla.
Ena vrsta vagonov BFK za prevoz kontejnerjev.
Na obeh koncih odprt vagon »brake van« (slovenskega imena ne poznam, mogoče zavorni voz?) na koncu vlaka je značilen za tovorne vlake. V njem je spremljevalec vlaka, ima pa tudi ročno zavoro za nujne primere. Domnevam, da je danes funkcija spremljevalca skoraj izključno varovanje tovora. Na sliki je starejši dvoosni tip BVZC, ki ima nerazsvetljeno notranjost s straniščem.
Še dva detajla.
Ena vrsta vagonov BFK za prevoz kontejnerjev.
Na obeh koncih odprt vagon »brake van« (slovenskega imena ne poznam, mogoče zavorni voz?) na koncu vlaka je značilen za tovorne vlake. V njem je spremljevalec vlaka, ima pa tudi ročno zavoro za nujne primere. Domnevam, da je danes funkcija spremljevalca skoraj izključno varovanje tovora. Na sliki je starejši dvoosni tip BVZC, ki ima nerazsvetljeno notranjost s straniščem.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Za zainteresirane sem našel tale več kot 40-stranski dokument v zvezi s spenjačami in odbojniki na Indijskih železnicah, zadeva je del dokumenta Wagon Mainenance Service.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Signali spominjajo na angleške svetlobne signale.....
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Saj tudi morajo! Indija je bila do sredine 20. stoletja pod angleško okupacijo, Angleži so tudi poskrbeli za izgradnjo omrežja. Na nek način je žalostno, da je od 65 tisoč km vseh prog le 10 tisoč (približno) bilo zgrajenih v 60 letih od osamosvojitve.Dirigent napisal/-a:Signali spominjajo na angleške svetlobne signale.....
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Postaja Howrah. Najstarejša postaja v Indiji iz leta 1854 (elektrificirana točno sto let kasneje), z največ tiri (26), ena izmed najbolj prometnih v državi. Dnevno se tu zvrsti preko 600 potniških vlakov in v povprečju 1,3 milijona potnikov, ob njej pa je tudi manjši tovorni terminal. Ena od štirih postaj, ki služijo Kolkati, je v resnici v sestrskem mestu Howrah na drugi strani reke Hooghly (Ganges). Takoj ob njej je slavni Howrah bridge. Tu domujeta kar dve železniški območji, Vzhodna (ER) in Jugovzhodna železnica (SER).
V Kolkati ima še več potnikov a manj vlakov in tirov postaja Shealdah, ki je namenjena predvsem lokalnemu in regionalnemu prometu. Howrah je bolj slavna zaradi svoje pomembnosti, starosti in izgleda. Gneča na teh postajah je res velika, vlakov pa je pravzaprav malo, a so dolgi in polni. Zurich ima recimo nekajkrat manj potnikov dnevno, a nekajkrat več vlakov na manjši površini (Howrah pokriva preko 40 ha)!
Začnemo v Kolkati, ob reki Hooghly, kjer je sedež Vzhodne železnice (ER).
Kot vidite je med letoma 2010 in 2012 stavba pridobila še po obnovi manjkajočo oznako »E. R.«
Takoj čez reko, čez se lahko zapeljete z rečnim trajektom za manj kot 10 evrskih centov, je postaja Howrah. Viden je predvsem novejši kompleks, starejšega pa delno zakriva drevje na desni. Skrajno levo je viden del tovornega kompleksa, desno pa konec mostu Howrah.
Do leta 2010 je pred tovornim kompleksom stala še ta impresivna 200-metrska stavba stare papirnice, ki je imela odlično lego kar se tiče transporta.
Howrah station, novejši del.
Howrah station, starejši del kmalu po obnovi. Kompleks je iz dveh stavb, vmes pa poteka zaprta cesta s parkirišči, ki je namenjena čakajočim na potnike na dveh peronih za najpomembnejše vlake. Podobna cesta je tudi v novejšem delu postaje. Pred postajo se vidi pristanišče za rečni javni promet.
Tovorni del postaje.
Stari del postaje v svoji veličini.
V Kolkati ima še več potnikov a manj vlakov in tirov postaja Shealdah, ki je namenjena predvsem lokalnemu in regionalnemu prometu. Howrah je bolj slavna zaradi svoje pomembnosti, starosti in izgleda. Gneča na teh postajah je res velika, vlakov pa je pravzaprav malo, a so dolgi in polni. Zurich ima recimo nekajkrat manj potnikov dnevno, a nekajkrat več vlakov na manjši površini (Howrah pokriva preko 40 ha)!
Začnemo v Kolkati, ob reki Hooghly, kjer je sedež Vzhodne železnice (ER).
Kot vidite je med letoma 2010 in 2012 stavba pridobila še po obnovi manjkajočo oznako »E. R.«
Takoj čez reko, čez se lahko zapeljete z rečnim trajektom za manj kot 10 evrskih centov, je postaja Howrah. Viden je predvsem novejši kompleks, starejšega pa delno zakriva drevje na desni. Skrajno levo je viden del tovornega kompleksa, desno pa konec mostu Howrah.
Do leta 2010 je pred tovornim kompleksom stala še ta impresivna 200-metrska stavba stare papirnice, ki je imela odlično lego kar se tiče transporta.
Howrah station, novejši del.
Howrah station, starejši del kmalu po obnovi. Kompleks je iz dveh stavb, vmes pa poteka zaprta cesta s parkirišči, ki je namenjena čakajočim na potnike na dveh peronih za najpomembnejše vlake. Podobna cesta je tudi v novejšem delu postaje. Pred postajo se vidi pristanišče za rečni javni promet.
Tovorni del postaje.
Stari del postaje v svoji veličini.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Taksiji v Kolkati so skoraj izključno znamke Hindustan Ambassador, ki je v bistvu rahlo modificirani Morris Oxford III. Iste znamke so tudi mnogi vladni avtomobili, še ne tako dolgo nazaj pa so se z njimi vozili celo najvišji predstavniki oblasti. No, zadnja leta tudi oni prisegajo na klasične evropske znamke. Na prometnih postajah in letališčih so običajno na voljo predplačljivi taksiji, kjer se vožnjo vnaprej plača na okencu (vidno na prejšnji sliki). S tem se izogneš morebitnim goljufijam. V ozadju slike Howrah bridge.
Ena zimska.
V notranjosti je več možnosti za poceni prigrizek, tu je le nekaj primerov. Zakaj hrana, ko pa govorimo o železnicah?? Pomemben del kulture Indije je velika raznolikost hrane, tudi tiste "z ulice" oziroma za na hitro ali za na pot. Veliko hrane je lahko zelo poceni in zato dostopno vsem, prav tako je velika raznolikost pri manjših prigrizkih, ki si jih lahko privoščiš med obroki - burek pri nas recimo ne spada med hrano, po kateri bi lahko jedel večerjo Na slikah sicer večji obroki.
Sokovi in podobno.
Plošče (thali) s piščancem in čičerika z ocvrtimima kruhkoma. Postajni obed stane okoli 1 evro, kar spada med dražje.
Južnoindijska dosa meri 50 cm (tanka vrsta dose 70-75 cm) in se jo je z nekaj omakicami.
Pa še tri od malo višje.
Ena zimska.
V notranjosti je več možnosti za poceni prigrizek, tu je le nekaj primerov. Zakaj hrana, ko pa govorimo o železnicah?? Pomemben del kulture Indije je velika raznolikost hrane, tudi tiste "z ulice" oziroma za na hitro ali za na pot. Veliko hrane je lahko zelo poceni in zato dostopno vsem, prav tako je velika raznolikost pri manjših prigrizkih, ki si jih lahko privoščiš med obroki - burek pri nas recimo ne spada med hrano, po kateri bi lahko jedel večerjo Na slikah sicer večji obroki.
Sokovi in podobno.
Plošče (thali) s piščancem in čičerika z ocvrtimima kruhkoma. Postajni obed stane okoli 1 evro, kar spada med dražje.
Južnoindijska dosa meri 50 cm (tanka vrsta dose 70-75 cm) in se jo je z nekaj omakicami.
Pa še tri od malo višje.
LP, odbijac
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Samo na tole bi Ti odgovoril. Vagoni Gas-z, ki so se vozili po Jugoslaviji in preostalih republikah so različnih proizvajalcev in tudi malce drugačnega zunanjega videza. Če se ne motim, so večinoma Indijski tisti, ki imajo po dvoja vrata ob strani, na desni strani vagona, na fremu pri odbijaču pa boš našel ovalno ploščico - če me spomin ne vara piše JESSUP, moram pogledat na fotografijo Vena Langa, ki je slikal tako ploščico.odbijac napisal/-a:Tole o vagonih je zanimivo, nisem vedel. Se da na vagonih kje videti, da so iz Indije? Na hitro sem pogledal na internetu in BBUNL je menda naredil neke vagone za Jugoslavijo, ampak ne vem če je to to.
Goran
Re: Indijske železnice (Indian railways, IR)
Odlično odbijac
...na začetku si zapisal da nisi namensko slikal železnic, pa je vseeno eno morje slik; koliko jih bi šele bilo če bi bilo to železniško potovanje
...na začetku si zapisal da nisi namensko slikal železnic, pa je vseeno eno morje slik; koliko jih bi šele bilo če bi bilo to železniško potovanje
LEP DAN
Igor
Igor