DB ICx

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
grizeldi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 305
Pridružen: 30.01.2013, 13:20
Kraj: Ljubljana

DB ICx

Odgovor Napisal/-a grizeldi »

Med brskanjem po internetu sem naletel na zanimivo nemško garnituro v nastajanju, ICx, ki naj bi nadomestila vse nemške IC vlake do leta 2025. Nato naj bi zamenjali tudi vse ICE 1 in ICE2 garniture.

Zanima me če kdo ve kaj več o sami zadevi, ker je na internetu presneto malo slik in podatkov. Predvsem me zanima kaj je narobe z navadnimi pulmani, da hočejo vse zamenjati z garniturami.

Moj vir: http://en.wikipedia.org/wiki/ICx" onclick="window.open(this.href);return false;

Pa da se ve za kaj gre:
Slika
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ena velika prednost sodobnih garnitur pred klasičnimi vlaki je v distribuiranosti pogonskih koles. Če je pri klasiki vse skupaj skoncentrirano na štiri osi pri lokomotivi, je pri sodobnih garniturah dostikrat po ena ali dve pogonski osi na vsak člen garniture. Pri daljših garniturah (razni TGV in IC imajo hitro po 8 ali več členov) tako pridemo do dosti boljše razporeditve vlečne sile, pa tudi višja moč se lahko dosega. Prav zaradi tega so vsi vlaki viskoih hitrosti v obliki garnitur.
Nagibne tehnike pri kalsičnih vagonih ni enostavno izvesti. Pri tem je še največja težava prenos podatkov o vstopu v zavoj zato da se lahko vsi vagoni v kompoziciji nagnejo dovolj zgodaj ... če informacije s prednjega konca ni, je nagibanje dosti bolj sunkovito.
Tudi pri razporeditvi prostora, zlasti na stiku členov, imajo garniture precej prednosti (npr. širši prehodi).

Seveda pa imajo tudi določene slabosti: manjša fleksibilnost pri izbiri kapacitete (število členov), izpad celotne garniture v primeru okvare na enem členu, ...

Je pa na koncu za prevoznika še najbolj pomemben celoten strošek lastništva preko celotne življenjske dobe vlaka in glede na trende je očitno, da so garniture ugodnejše od klasike.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Spet ena konservativna nemška jajca.

1. Največja hitrost komaj 230 (250 km/h). Torej so Nemci dvignili roke od koncepta vlakov visokih hitrosti (TGV), sicer imajo pa zametek hitre proge po francoskih standardih za LGV.
2. Klasična zasnova s po 2 podstavkoma na vagon. So Francozi že pred skoraj 1/2 stoletja pokazali kako se dela hitre vlake. Stvar je predvsem v varnosti in še niso imeli hujše nesreče, kljub iztirjenju pri 300 km/h (deformacija proge vsled sesutja neodkrite podzemne votline). Nemci.........
3. Francozi so kapaciteto raje povečali z duplexi in dosegajo mnogo boljše razmerje masa/potnik
-Nemci 910-950 kg/potnika,
-Francozi samo 750 kg/potnika ob približno enakem številu potnikov 499:512. In to je v uporabi že 20 let!
-in Nemci se še hvalijo o uspešnosti dizajna, bog jim pomagaj, če ne znajo zaiti v Nürmerg k trahtarju za vlivanje pameti

Pa kaj hočemo, ljudem so nemška jajca nekritično všeč vse od avtomobilov brez poštenega vzmetenja....


mkx pa samo majhno opozorilo, distribuiran pogon pomeni izpostavljanje vseh potnikov po vlaku neželenemu magnetnemu polju vsled velikih tokov do vlečnih motorjev.

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2563
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

@Ljubitelj, spet streljaš v prazno...
ICx ni zamišljen kot hitri vlak, ampak je namenjen zamenjavi klasičnih InterCity vlakov. Je pa še vedno vse v fazi koncepta. Glede na to, da DB ravnokar uvajajo nove dvonadstropne IC vagone, je začetek voženj ICx še zelo zelo daleč.
Marsikatera država ima že večino IC vlakov v obliki DMG/EMG. Na primer Nizozemska, Danska, Švedska, VB. Se pa tudi sam sprašujem kaj je prednost garnitur v primerjavi s klasično IC sestavo. Morda nižja cena, višja hitrost itd.
Osebno imam dosti raje klasiko, še posebej OeBB-jeve kupeje. Tudi naši niso slabi, je pa naš IC vlak žalitev za ta tarifni rang...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Za kaj več, boš moral poiskati v nemškem jeziku. Za začetek, lahko vpišeš: deutsche bahn zukunft in si potem prevedeš z googlom v angleščino-kolikor se da.
Uporabniški avatar
nejko077
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 124
Pridružen: 02.12.2012, 11:37
Kraj: Medvode

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a nejko077 »

Ljubitelj napisal/-a:Spet ena konservativna nemška jajca.

1. Največja hitrost komaj 230 (250 km/h).
Tole ne bo držalo. Najvišja hitrost je 320 km/h.

Tukaj piše marsikaj o tej garnituri
http://www.siemens.com/press/en/feature ... _mobi=true

Glej pod valero d
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro

LP
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:mkx pa samo majhno opozorilo, distribuiran pogon pomeni izpostavljanje vseh potnikov po vlaku neželenemu magnetnemu polju vsled velikih tokov do vlečnih motorjev.
Do neke mere drži. Glede na to, da so ponavadi tla potniške kabine narejena iz kakšne kovine, ni težko izbrati materiala, ki je paramagneten. Tak pa precej zmanjša jakost magnetnega polja ob prehodu skozenj.

Po drugi strani pa je distribuiranost vleke in tudi doseganje višje skupne moči očitno precej pomembna. Zadnje čase sem videl precej fotografij klasičnih vlakov z malo večjim številom vagonov (tam od kakšnih 8 naprej), kjer sta za vleko skrbela kar dva Taurusa, po eden na vsakem koncu. Malce dvomim, da je bil razlog v pomanjkanju krmilnih vagonov, bolj verjetno da je za spodobno pospeševanje pri višjih hitrostih moč 6,4MW vendarle premajhna. TGV Duplex ima tam okoli 9MW skupne moči pri teži slabih 400 ton (razmerje moč/teža je malo več kot 23W/kg) in kapaciteti okoli 500 potnikov. Za primerjavo: RailJet ima že omenjenih 6,4MW moči pri teži okoli 420t (16 W/kg) in kapaciteti nekih 408 do 440 potnikov (odvisno ali je ÖBB ali ČD). Kar se dolžine tiče, sta precej podobna (Duplex 200m, RailJet 204m).
LP, Metod
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2563
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

nejko077 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:Spet ena konservativna nemška jajca.

1. Največja hitrost komaj 230 (250 km/h).
Tole ne bo držalo. Najvišja hitrost je 320 km/h.

Tukaj piše marsikaj o tej garnituri
http://www.siemens.com/press/en/feature ... _mobi=true

Glej pod valero d
http://en.wikipedia.org/wiki/Siemens_Velaro

LP
Spet mešate močerade in makarone. Velaro D je že v rednem prometu, označen kot ICE 4. ICx pa je koncept, ki naj bi zamenjal klasične IC vlake. Tako da podatek o
najvišji hitrosti 230 km/h popolnoma drži.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Še moj piskrček zraven. TGV nima porazdeljenega pogona po celi dolžini garniture. Štirje motorji so na lokomotivi + dva na prvem klasičnem podstavnem vozičku naslednjega vagona, enako zadaj. Vmes po celi garnituri pa po en prosti podstavni voziček med sosednjima vagonoma. Prvi so z konceptom "distribuiranega" pogona hitrih vlakov pričeli prav Nemci in to na ICE-3.
preglednik
Uporabniški avatar
STIB
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 445
Pridružen: 18.04.2006, 11:57
Kraj: Zagreb, HR

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a STIB »

mkx napisal/-a:Zadnje čase sem videl precej fotografij klasičnih vlakov z malo večjim številom vagonov (tam od kakšnih 8 naprej), kjer sta za vleko skrbela kar dva Taurusa, po eden na vsakem koncu.
Ni nujno da je to razlog da sta dve lokomotivi na vlaku.
Med Münchenom in Stuttgartom (verjetno tudi drugje) je to zato da se ne izgublja čas z menjavo lokomotiv pri obračanju smeri vlaka.
lp iz Zagreba
ZDRU
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tako je v Münchnu se na teh vlakih ne menja lokomotiv, ker v nasprotnem primeru, bi bilo tako, kot je v Italiji. Menjajo v Benetkah in v Firencah. In sicer tako, da čaka druga lokomotiva nekje, naredi premik do vagonov, vmes odpnejo lokomotivo v štucu in zapnejo tisto, ki je naredila premik. DB pa ima na istih vlakih push-pull sistem z 101-ko. Okoli zamenjave pa. Je enostavnejše nabavit garnituro, kot pa e-lok in še xy število vagonov.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

@Ljubitelj, spet streljaš v prazno...
TGV Lyria, mogoče že streljam v prazno, toda Francoska strategija je povsem drugačna. TGV vlaki veselo vozijo tudi po ne LGV progah, seveda s hitrostjo primerno progi, mislim da vse do 200/230 km/h. To je ravno "lepota" TGV vlakov v primerjavi z kakšnimi Maglevi, da lahko izkoriščajo obstoječe omrežje.

Očevidno pa nameravajao Nemci narediti korak nazaj, predvidevajo namreč, da bo 70% daljinskega prometa potekalo s temi ICx garniturami. Torej se odpovedujejo kakšnim korenitim posegom v infrastrukturo. No glede na to, kakšne starine vozijo med Munchnom in Berlinom bo tudi to velik napredek.

mkx, zaščita pred magnetnim poljem ni tako enostavna, za zaščito laboratorijskih instrumentov se rabijo razni u-metali, ki pa so neprimerno dragi za gradnjo vozil, navadni plehi so pa bolj švoh zaščita.

V zadnjih nekaj letih sem na splošno pri vseh daljših IC (EC) vlakih s klasično izvedbo opazil 2 lokomotivi, tudi EC (Mimara) naprimer vozi od Beljaka do Muncha z dvema lokomotivama. Izgleda, da so zadnje daljinsko krmiljene, ker je v Salzburgu morala priti na pomoč premikalka, da so izločili krepljeni vagon.

LPL
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a desiro »

Saj ni res :^o , med Beljakom in Münchnom ponavadi EC 112/113 vozi ena lokomotiva 1016/1116, drugo dodajo/odvzamejo v Münchnu. Je pa to ravno za to da se ne obrača lokomotive ko uvozi v čelno postajo. =D>
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4116
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a mkx »

Fotografije s po dvema lokomotivama (na vsakem koncu vlaka po ena), o ketrih sem govoril, so bile posnete na odprtih progah. Torej manipuliranje na čelnih postajah vsaj za te fotografije nima pomena.

Sicer pa je običaj, da se na čelnih postajah ne odpenja vlakovne lokomotive in jo vrača na drugi konec istega vlaka, star že vsaj 150 let, še iz časov pare. Takrat bi ta manever pomenil poleg izgube časa za premik lokomotive (in nepotrebno dolg štuc med začetkom vlaka in čelnim peronom, ki se ga rabi za tirno zvezo) še dodatno izgubo časa za vožnjo lokomotive na okretnico.

Pa še malo računanja: če vzamemo vlak s težo 500 ton in vlečno močjo 6400kW ter poračunamo, kako pospešuje od hitrosti 90km/h do hitrosti 180km/h, ter zaradi poenostavitve računa zanemarimo ostale upore (zračni upor, kotalni upor, vodoravna proga) in vzamemo povprečen pospešek na tem hitrostnem območju, dobimo, da je potreben čas dobrih 97 sekund in med tem časom vlak prevozi malce več kot 6,1 km. Če k istemu vlaku dodamo še enega Taurusa (masa se poveča za 88 ton, moč pa podvoji), dobimo rezultat 57 sekund in dobre 3,5 kilometra. Razlika v času, ki ga rabita oba vlaka za odsek, ki je dolg več kot pa švohnejši porabi za pospeševanje, je reci in piši 32 sekund (pol minute). V resnici je razlika še večja, saj povečanja ostalih sil pri drugem vlaku ni toliko kot pa je prirastek moči.
LP, Metod
desiro
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1586
Pridružen: 21.01.2008, 14:45
Kraj: Ljubljana

Re: DB ICx

Odgovor Napisal/-a desiro »

@mkx s tabo se povsem strinjam, post je bil mišljen bolj za ljubitelja :wink:
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Odgovori