Bosphor europ express
Bosphor europ express
Kdaj nej di ta vlak prišel v Slovenijo, al sploh ne vozi več?
Re: Bosphor europ express
V Afganistanu naj bi do leta 2020 zgradili 1425 km železniških prog:
http://afghanistantimes.af/1425km-railw ... stan-mopw/
V ozadju je seveda močan Kitajski interes, saj bo to edina železniška proga na svetu s 1435 mm razmakom tirov, ki ga uporabljata tako Kitajska in Evropa, in bo povezala vzhodno - Kitajska obmorska mesta prek Afganistana, Irana in Turčije z Evropo. Proga je del precej znanega projekta "Silk Road" (svilena cesta) za katerega Kitajska v zadnjih letih namenja ogromno sredstev. Dokončana proga naj bi tako precej zmanjšala prevozni čas izdelkov iz Kitajske v primerjavi z ladijskim prevozom. Čas prevoza se bo zmanjšal tudi v primerjavi z železniškim prevozom po Ruski Sibirski železnici, kjer pa je treba na Kitajsko - Ruski meji in Poljsko - Beloruski meji izdelke dvakrat preložiti zaradi različnih širin tirov in nekompatibilnih tirnih prevoznih sredstev, kar terja svoj čas. 70 % železniške proge med Iransko mejo in Afganistanskim mestom Herat naj bi že bilo dokončano, kar bo predstavljalo prvo etapo ob gradnji proge preko Afganistana v smeri Zahod - Vzhod.
Morda pa bo tak vlak kdaj zapeljal tudi čez Slovenijo, ki leži na najkrajši poti med Turškim Bosporjem in Zahodno oz. Srednjo Evropo.
http://afghanistantimes.af/1425km-railw ... stan-mopw/
V ozadju je seveda močan Kitajski interes, saj bo to edina železniška proga na svetu s 1435 mm razmakom tirov, ki ga uporabljata tako Kitajska in Evropa, in bo povezala vzhodno - Kitajska obmorska mesta prek Afganistana, Irana in Turčije z Evropo. Proga je del precej znanega projekta "Silk Road" (svilena cesta) za katerega Kitajska v zadnjih letih namenja ogromno sredstev. Dokončana proga naj bi tako precej zmanjšala prevozni čas izdelkov iz Kitajske v primerjavi z ladijskim prevozom. Čas prevoza se bo zmanjšal tudi v primerjavi z železniškim prevozom po Ruski Sibirski železnici, kjer pa je treba na Kitajsko - Ruski meji in Poljsko - Beloruski meji izdelke dvakrat preložiti zaradi različnih širin tirov in nekompatibilnih tirnih prevoznih sredstev, kar terja svoj čas. 70 % železniške proge med Iransko mejo in Afganistanskim mestom Herat naj bi že bilo dokončano, kar bo predstavljalo prvo etapo ob gradnji proge preko Afganistana v smeri Zahod - Vzhod.
Morda pa bo tak vlak kdaj zapeljal tudi čez Slovenijo, ki leži na najkrajši poti med Turškim Bosporjem in Zahodno oz. Srednjo Evropo.
Re: Bosphor europ express
Nič čez Slovenijo
Bosphor-Budimpešta (Via Bolgarija, Romunija in/ali Beograd-Budimpešta)-Dunaj.
Dunaj bo tisto glavno križišče Evrope. Zato pa Avstrijci vlagajo miljone v železnico.
Slovenija je z X koridorjem, izpadla že takrat, ko so v Bolgariji začeli graditi hitro progo proti Turčiji. Zato pa so vsi operaterji, ki kaj pomenijo že prisotni tudi v tem delu Balkana.
Bosphor-Budimpešta (Via Bolgarija, Romunija in/ali Beograd-Budimpešta)-Dunaj.
Dunaj bo tisto glavno križišče Evrope. Zato pa Avstrijci vlagajo miljone v železnico.
Slovenija je z X koridorjem, izpadla že takrat, ko so v Bolgariji začeli graditi hitro progo proti Turčiji. Zato pa so vsi operaterji, ki kaj pomenijo že prisotni tudi v tem delu Balkana.
Re: Bosphor europ express
Če bo šlo čez Slovenijo najbrž ni odvisno samo čisto od nas. Precej več od Srbije (tako politika kot infrastruktura).... Je pa res da skoraj zagotovo ne bodo šli vagoni nazaj čez Hodoš iz Madžarske če si to mislil. Če bi šli po balkanu je to pač najkrajša pot.
Ampak do te dokončane povezave preko Afganistana bo preteklo še kar nekaj časa. Pomoje daleč najbolj optimistično do 2030, tako da bomo videli. Še prej pa mora seveda Srbija stopit v EU in sprejet kakšno Kitajsko subvencijo za posodobitev proge do Hrvaške (kar je najbrž bolj verjetno kot vstop v EU ).
Ampak do te dokončane povezave preko Afganistana bo preteklo še kar nekaj časa. Pomoje daleč najbolj optimistično do 2030, tako da bomo videli. Še prej pa mora seveda Srbija stopit v EU in sprejet kakšno Kitajsko subvencijo za posodobitev proge do Hrvaške (kar je najbrž bolj verjetno kot vstop v EU ).
Re: Bosphor europ express
Če bodo šli čez Beograd, kot si napisal, potem ne vidim razloga zakaj nebi šel vsaj delček prometa nato tudi čez Slovenijo. Sicer ne vem v kakšnem stanju je proga od Beograda do Hrvaške meje, samo glede na to, da gre za Panonsko nižino, nekaj veliko sredstev za posodobitev najbrž ni potrebno. Hrvati se bodo pa tudi pobrigali, ker če ne jih bodo zaobšli vsi resni koridorji. Samo mi se najbrž ne bomo .
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Bosphor europ express
Bolgari in Turki se politično niso nikoli prav dobro razumeli pa so vseeno skupaj pristopili k projektu hitre proge. Da bi se kaj takega lahko zgodilo med Ljubljano, Zagrebom in Beogradom verjetno ni niti za pomisliti.Re 4/4 napisal/-a:Nič čez Slovenijo
Bosphor-Budimpešta (Via Bolgarija, Romunija in/ali Beograd-Budimpešta)-Dunaj.
Dunaj bo tisto glavno križišče Evrope. Zato pa Avstrijci vlagajo miljone v železnico.
Slovenija je z X koridorjem, izpadla že takrat, ko so v Bolgariji začeli graditi hitro progo proti Turčiji. Zato pa so vsi operaterji, ki kaj pomenijo že prisotni tudi v tem delu Balkana.
preglednik
Re: Bosphor europ express
Naši južni bratje Hrvati in Srbi so že pred 30 leti imeli "hitro" progo Bg-Zg, mnogokje se je prometovalo s 160 km/h, vsaj na hrvaški strani in vozni čas je bil 4h, Srbi so namreč raje vlagali v progo proti Subotici. Potem so pa iz same bratske ljubezni velik del proge devastirali in je pred leti bila na velikem delu povsem brez signalnih naprav (no stali so nekakšni loparji) in tudi samo enotirna. Prometne hitrosti so postale temu primerne, na vsaki postaji 40 km/h. Sicer pa tudi v sami Srbiji niže od Bg ni kaj dosti boljše, tolko da se vozi.... je najbolj pametno narediti na ta koridor dokončen križ in pika! Sicer bi se pa vsak pameten človek orientiral pri izbiri poti med Bg/Balkanom in Nemčijo, kot gospodarskim gibalom Evrope na koridor ob Donavi, se pravi preko Dunaja, vsaj ni potrebno telovaditi po Alpah.Da bi se kaj takega lahko zgodilo med Ljubljano, Zagrebom in Beogradom verjetno ni niti za pomisliti.
LPL
Re: Bosphor europ express
Pa še kako je odvisno od nas.
Imamo najbolj sposobne lobiste vse kar delamo, se vrti samo okoli luke (drugi tir, inšpektorji...), ostale proge rihtamo samo za 22,5 ton osnega pritiska, o minimalni dolžini 750 metrov pa tako ali tako (še) leta ne bo nič (čeprav ponekod v Evropi je že standard 835 metrov, v Švici pa 1 km), ker se bo zapufalo za drugi tir, za obstoječe remonte pa se prosjači v Bruslju. Opčine tako ali tako Italijani sami omejujejo. Srbi pa želijo, da Kitajci zgradijo hitro progo Beograd-Budimpešta. Na Dunaju se vlagajo milijoni v križišče. Med Srbsko-Hrvaško mejo in Zagrebom je sicer ravna proga za 160 km/h, vendar so na kocki medebojni odnosi, pa tudi arbitraža s Slovenijo bo velik zalogaj. Glede na to, da so zaenkrat Hrvati ne želijo, da Kitajci gradijo nižijsko progo, potem tudi druge ne bodo (še) pustili; Nacionalni politični interes je premočen (beri spomenik politika) Bo pač šlo malo naokrog: Bosphour-Budimpešta-Dunaj-Bruck-Gradec-Trbiž. In to bo peljal en sam prevoznik.
Imamo najbolj sposobne lobiste vse kar delamo, se vrti samo okoli luke (drugi tir, inšpektorji...), ostale proge rihtamo samo za 22,5 ton osnega pritiska, o minimalni dolžini 750 metrov pa tako ali tako (še) leta ne bo nič (čeprav ponekod v Evropi je že standard 835 metrov, v Švici pa 1 km), ker se bo zapufalo za drugi tir, za obstoječe remonte pa se prosjači v Bruslju. Opčine tako ali tako Italijani sami omejujejo. Srbi pa želijo, da Kitajci zgradijo hitro progo Beograd-Budimpešta. Na Dunaju se vlagajo milijoni v križišče. Med Srbsko-Hrvaško mejo in Zagrebom je sicer ravna proga za 160 km/h, vendar so na kocki medebojni odnosi, pa tudi arbitraža s Slovenijo bo velik zalogaj. Glede na to, da so zaenkrat Hrvati ne želijo, da Kitajci gradijo nižijsko progo, potem tudi druge ne bodo (še) pustili; Nacionalni politični interes je premočen (beri spomenik politika) Bo pač šlo malo naokrog: Bosphour-Budimpešta-Dunaj-Bruck-Gradec-Trbiž. In to bo peljal en sam prevoznik.
Re: Bosphor europ express
Iz Istambula/Bospor v Trbiž ne pride nobeni živi duši na pamet, da bi vozila z vlakom. Še kamioni in polprikolice gredo masovno na Ro-Ro ladje in tvorijo večino intermodalnega prometa v Trstu. In pomislite uvedli so celo vlak v severno Nemčijo (Kiel), kjer spet prelože na ladjo.... za Švedsko in ne gredo preko mosta. Je pač ladja toliko cenejša, čas vožnje iz Istambula, da ne govorimo sredozemske obale M. Azije, pa je približno enak.Bosphour-Budimpešta-Dunaj-Bruck-Gradec-Trbiž. In to bo peljal en sam prevoznik.
LPL
Re: Bosphor europ express
Ne vem, ampak, če šlogaš za leto 2030+ naprej, mi pa napovej še loto. Pa Nemškega, je bolj donosen. Hvala.Ljubitelj napisal/-a: Iz Istambula/Bospor v Trbiž ne pride nobeni živi duši na pamet, da bi vozila z vlakom.
Govorimo o novi progi in ne o današnjem stanju. Železnica čez 20-30 let ne bo niti približno to, kar je danes. Liberalizacija ni bila narejena kar tako. V razmislek vsem: DB je prisoten od Bolgarije do Nizozemske in od Švedske do Italije, PKP se tudi širi proti jugu, proti Rotterdamu so že prisotni lep čas. Prav tako OeBB RCG se počasi širi kot rak (poglej zahteve za signalno-varnostne pakete za vectrone). Železnica jutri ne bo več, kar je danes. Pobral boš vlak na meji in ga pripeljal do končne točke in vmes pobral še kak vagon na kontejnerskih terminalih. Pa boš le dočakal Ameriko.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Bosphor europ express
Stalno se pogovarjamo o tovornem prometu, kaj pa potniški? Francozi so zgradili omrežje hitrih prog izključno za potniški promet. Ali pa se mogoče ponoči uporablja za tovorne vlake, ne vem. Mislim, da tovorni še zmeraj vozijo po starih progah.
preglednik
Re: Bosphor europ express
Amerika se bo v Evropi dočakala (govorim o tovornem prometu), ko bodo odpravljene vse nacionalne regulacije in bo posel prevzelo nekaj velikih družb, kar se že nakazuje. Seveda v te modelu ni prostora za liliputanske prevoznike tipa SŽ, HŽ, .... Njim bo ostal mogoče subsiduirani prevoz na lokalnem omrežju. In še nekaj, izjava " Pobral boš vlak na meji in ga pripeljal do končne točke in vmes pobral še kak vagon na kontejnerskih terminalih. je v direktnem nasprotju s to logiko. Veljalo bo namreč " Vlak boš pobral/organiziral v točki odhoda in ga prepeljal do končne postaje". In seveda ne pozabiti, kdor ne bo uredil prog za vsaj 25 t/os in dolžino postaj vsaj 750 m bo v doglednem času oplel in se ga bodo prometni tokovi pospešeno izogibali. Pa naj bodo to tudi opevani TX logistic in njihov Jadran-Baltik vlak za 32 prikolic......Govorimo o novi progi in ne o današnjem stanju. Železnica čez 20-30 let ne bo niti približno to, kar je danes. Liberalizacija ni bila narejena kar tako. V razmislek vsem: DB je prisoten od Bolgarije do Nizozemske in od Švedske do Italije, PKP se tudi širi proti jugu, proti Rotterdamu so že prisotni lep čas. Prav tako OeBB RCG se počasi širi kot rak (poglej zahteve za signalno-varnostne pakete za vectrone). Železnica jutri ne bo več, kar je danes. Pobral boš vlak na meji in ga pripeljal do končne točke in vmes pobral še kak vagon na kontejnerskih terminalih. Pa boš le dočakal Ameriko.
LPL
Re: Bosphor europ express
Tovorni vlaki nimajo kaj iskati na progah LGV. Do pred nedavnim (27.6.2015) je vozil TGV-Post, potem so pa prevoz zamenjali s prevozom "swap-bodies", glej http://www.railjournal.com/index.php/fr ... w-out.html, seveda na konvencionalnih progah.Stalno se pogovarjamo o tovornem prometu, kaj pa potniški? Francozi so zgradili omrežje hitrih prog izključno za potniški promet. Ali pa se mogoče ponoči uporablja za tovorne vlake, ne vem. Mislim, da tovorni še zmeraj vozijo po starih progah.
LPL
Re: Bosphor europ express
Zato pa bi bilo najbolje tovorne koridorje privatizirati. Zakaj bi slovenija vlagala miljarde v proge po katerih sploh ne bi vozili slovenski prevozniki in se vlak niti ne bi ustavljal
(Koliksen delez tovora se pa sedaj sploh prepelje do slovenskih uporabnikov, industrije...) Uporabnine pa tudi vemo kako so nizke.
Ok. Še nekako razumem do luke Koper ker se s tem generira zaposlitve. Ampak generalno slovenja od tega ne bi imela veliko.
Tako kot so rekli predhodniki. Povprečen slovenec bi največ pridobil z urejenim in hitrim potniškim prometom na železnici (tako kot ima z izgradnjo cest in avtocest).
(Koliksen delez tovora se pa sedaj sploh prepelje do slovenskih uporabnikov, industrije...) Uporabnine pa tudi vemo kako so nizke.
Ok. Še nekako razumem do luke Koper ker se s tem generira zaposlitve. Ampak generalno slovenja od tega ne bi imela veliko.
Tako kot so rekli predhodniki. Povprečen slovenec bi največ pridobil z urejenim in hitrim potniškim prometom na železnici (tako kot ima z izgradnjo cest in avtocest).
Re: Bosphor europ express
Tovor gre tam kjer mu najbolj paše, nikjer ne piše, da pa mora ravno skozi Bolgarijo, Romunijo (Srbijo), Madžarsko, Dunaj. Del ga lahko gre tudi skozi Hrvaško, Slovenijo proti Jesenicam in naprej... Tovora je dovolj, vendar zaradi slabih železniških transportnih storitev na Balkanu ubira druge poti. Pomeni, v kolikor bo Srbija enkra v EU bo tudi nekaj šlo skozi Hrvaško in proti nam, če bodo le proge primerno porihtane, da bodo zagotavljale hitro povezavo. Spomnim se nekoč med letom 1985 - 1990 sem na teletekstu prebral, da so naši železničarji predali avstrijskim kolegom 48 tovornih vlakov s 1145 vagoni...torej prometa je že takrat bilo...Ljubitelj napisal/-a:Naši južni bratje Hrvati in Srbi so že pred 30 leti imeli "hitro" progo Bg-Zg, mnogokje se je prometovalo s 160 km/h, vsaj na hrvaški strani in vozni čas je bil 4h, Srbi so namreč raje vlagali v progo proti Subotici. Potem so pa iz same bratske ljubezni velik del proge devastirali in je pred leti bila na velikem delu povsem brez signalnih naprav (no stali so nekakšni loparji) in tudi samo enotirna. Prometne hitrosti so postale temu primerne, na vsaki postaji 40 km/h. Sicer pa tudi v sami Srbiji niže od Bg ni kaj dosti boljše, tolko da se vozi.... je najbolj pametno narediti na ta koridor dokončen križ in pika! Sicer bi se pa vsak pameten človek orientiral pri izbiri poti med Bg/Balkanom in Nemčijo, kot gospodarskim gibalom Evrope na koridor ob Donavi, se pravi preko Dunaja, vsaj ni potrebno telovaditi po Alpah.Da bi se kaj takega lahko zgodilo med Ljubljano, Zagrebom in Beogradom verjetno ni niti za pomisliti.
LPL
Glede železniške proge med Kitajsko in Evropo po Svilnati poti...kaj pa vem, poteka skozi nemirna področja, več držav, vse to povzroča zastoje. Če bi takšna povezava hotela biti količkaj konkurenčna ladijskemu prevozu (šlo bi v glavnem tako ali tako za kontejnerje) bi morala biti popolnoma nova proga, z možnostjo nakladanja eden na drugega, prevoz najmanj 400 TEU , dolžina +5 km itd. skratka za časa naših življenj težko izvedljivo.
Po drugi strani pa skozi Rusijo in 2x prekladanje - niti ne vidim tako velike ovire. S primerno opremo in organizacijo se da vlak s kontejnerji preložiti v manj kot pol ure, ne glede kako dolg je. So pač mostna dvigala malo bolj na "gosto" . Tako da dajem prednost Rusom.