Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Čisto laično razmišljanje z vprašanjem. Kaj če bi denimo na vpenjalna mesta odjemnikov namontirali ploščate (listne-peresne) vzmeti, ki bi vode konstantno "tiščale" navzdol? To že kje obstaja oz. so že kje poizkusili kaj podobnega?
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a mkx »

Verjamem, da imajo sodobni OT vgrajenih cel kup mehanizmov, ki omogočajo konstanten potisk na VM .... v praktično statičnem stanju. To stanje vključuje malo spremenljivo silo vetra, malo spremenljivo višino VM nad tiri, majhno privzdigovanje VM zaradi potiska OT in podobno. Vse to dobro velja pri "normalnih" hitrostih, recimo do 100 ali 150 km/h.

Pri višjih hitrostih pa se sile začnejo spreminjati hitreje in v igro vstopijo resonančne frekvence VM in OT. Pri resonancah pa se amplitude nihanj močno povečajo, neresonančni element pa bi rabil veliko energije da bi nihanju lahko sledil. Kar se seveda ne dogaja, zato pride do prekinjanja stika med VM in OT. "brute force" rešitev problema je natanko taka: povečanje zateznih sil VM in povečanje sile, s katero OT potiska na VM. Se pa s tem problema ne odpravi ampak samo pomakne k višjim hitrostim in višjim frekvencam resonanc. In posledično daljšemu času, potrebnem za iznihanje, kar je problem pri vožnji kompozicije z več aktivnimi OT.

Seveda na vse skupaj močno vpliva tudi mehanska konstrukcija celotnega sistema VM. Ker so "triki" konstrukcije OT omejeni (delovati mora na vseh možnih VM), je jasno da imajo hitre proge prilagojene VM.
LP, Metod
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Hvala za izčrpen odgovor! :thumbupl
Simpl je tanartabul.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

http://m.railjournal.com/index.php/roll ... -unit.html


Siemens bo skupaj z OeBB na Innotransu predstavil garnituro Desiro ML z oznako "CityJet-eco" in je poleg obstoječega pogona opremljen z dodatnimi baterijami.

Baterije so vgrajene na streho dveh členov in kjub temu, da tehtajo od 14 do 17 ton, to ne vpliva na osno kategorijo garniture in lahko vozi tudi na progah, kjer bi lahko bil problem osni pritisk. Predelava garniture je zelo enostavna in ni potrebe po kakšni dodelavi.

litij-titanat baterije se polnijo med vožnjo. Njihova moč zadostuje, da lahko garnitura doseže polovico moči, ki bi jo sicer, če bi bila napajana preko voznega voda. Kljub temu pa lahko doseže 120 km/h. Domet naj bi dosegel do 80 km, kar zadostuje za 80 % dizelskih prog v Avstriji. Baterije imajo kapaciteto 528 kWh in jo ohranjajo s pomočjo ogrevanja in hlajenja (vemo iz avtomobila kako je pozimi :D kapaciteta se zmanjšuje s tenperaturo). Pri 15 letih delovanja naj bi imele baterije še vedno 80 % kapacitete. Življenska doba znaša 30 let, razgradnja pa je možna do 80 % baterije. Strošek vgradnje znaša med 1,5 in 2 milijona evrov.

Pri OeBB računajo, da bodo s pomladjo 2019 dokončali prototip in pridobili vsa dovoljenja. Potem pa se bo začelo testiranje. Računajo, da bi opremili 25 komadov Desiro ML za spodnjo Avstrijo.

Tudi pri konkurenci ne spijo. Bombardier trdi, da je cena takšne garnitire 130 % cene dizelske garniture. Ampak je njihova cena na kilometer 65 centov, kar je 35 centov manj kot z dizelsko garnituro. Pri Stadlerju pa obstaja posebni model Wink, ki je modularen in je mešanica GTW dizelske in elektro garniture. Kar pomeno da se v vmesnem členu nahaja dizelski in elektro pogon hkrati. Dizelski motor pa je možno brez predelave zamenjati z baterijami.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Zgleda, da so baterije bodočnost. Pa tudi preteklost. Že kot mulc sem se vozil po Postojnski jami z vlakom na baterije.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a:Pri Stadlerju pa obstaja posebni model Wink, ki je modularen in je mešanica GTW dizelske in elektro garniture. Kar pomeno da se v vmesnem členu nahaja dizelski in elektro pogon hkrati. Dizelski motor pa je možno brez predelave zamenjati z baterijami.
Samo da te malo popravim. Wink ni nič drugega kot 2+1-členska verzija Flirta. Torej skrajšana varianta. Oba pa lahko vozita tako na dizel, elektro ali bi-mode pogon. Ali pa, kot si napisal, baterije.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a:Zgleda, da so baterije bodočnost. Pa tudi preteklost. Že kot mulc sem se vozil po Postojnski jami z vlakom na baterije.
Saj tole bo očitno bolj testna faza za tiste, ki upajo in, ki imajo denar. Da napolneš potem kapaciteto 500 kWh za naslednjo vožnjo preko voznega voda, je vprašanje ekonomičnosti. Elektrika na železnici ni poceni. Tudi 15 ton balasta ni malo, pa vprašanje, koliko bodo baterije dejansko zdržale do prve revizije (neprestano polnenje-praznenje) Pa še odpori na dizel progah niso zanemarljivi, napajanje sekundarne opreme (kompresor, klima, wifi, vtičnice...) Pa tudi 80 km je verjetno že všteta rezerva...Pa vlak ne sme stati na dizel progah več kot max. 10 minut, če se želiš približati tej vrednosti (zamude, menjava smeri vožnje...)...tudi litija ni dovolj za svetovno porabo...
Odgovori