Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1592
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 19.09.2016, 10:49

Re 4/4 napisal/-a:Nisi prebral mojega prispevka? Oziroma ali ga je splloh kdo? :roll:

Garnitura je klump. Ni debate. Testi ÖBB-ja so pokazali vse. Kar pa se tiče glasnosti. Jao, kaj so delali, concorde. Dobesedno isti drek kot škatle s-bahna Berlin. Ne vem kaj ga tako hvalite. :roll:


Hvalim ga s področja udobja in opremljenosti. Tehnično je pač Siemens :roll: :roll:
Zato mi je ta stavek zaskrbljujoč...

cokla napisal/-a:Glede proizvajalca...je pa vse odprto, čeprav ima Siemens veliko prednost.


Ups...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 19.09.2016, 11:13

TGV Lyria napisal/-a:
Hvalim ga s področja udobja in opremljenosti.


Če plačaš 5,5 milijona evrov po eni tričlenski garnituri potem dobiš "zlato". Štiričlenski stalder je Srbe stal 4,7 milijona po garnituri. Pa osnove ekonomije govorijo, da bi morali z velikim naročilom cena garniture pasti, pa ne. 101 proti 21 komadom.
Bo pa zanimivo spremljati odločitev o novih 300 garniturah, glede na blamažo siemensa. 150 komadov 75 metrskih, 150 komadov 100 metrskih.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1592
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 19.09.2016, 11:28

Re 4/4 napisal/-a:Če plačaš 5,5 milijona evrov po eni tričlenski garnituri potem dobiš "zlato".


Ni samo to. Kolikor vem so notranjost Cityjeta dizajnirali pri ÖBB, ne pri Siemensu. Tu se pokaže, kako železniška uprava skrbi za svoje potnike. Ne kot pri nas, ko se moramo lomiti v Desirojih...
Če bi naročili tovarniškega Desiro ML, bi dobili spako kakršno imajo Belgijci. Katastrofa brez primere, tako tehnično (problematični otrok pri SNCB) kot udobnostno.
(ali morda kličem hudiča??)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 20.09.2016, 10:33

TGV Lyria napisal/-a:Tu se pokaže, kako železniška uprava skrbi za svoje potnike. Ne kot pri nas, ko se moramo lomiti v Desirojih...
Če bi naročili tovarniškega Desiro ML, bi dobili spako kakršno imajo Belgijci. Katastrofa brez primere, tako tehnično (problematični otrok pri SNCB) kot udobnostno.
(ali morda kličem hudiča??)


Kupec je kralj. Če bi naročili masažni salon bi ga dobili.

Bom pa malo popravil, ker so informacije bolj podrobne.

1 cityjet 160 km/h
2 cityjeta 140 km/h (prej 160 km/h)
3 cityjeti 140 km/h
4 cityjeti 120 km/h
Isto težavo ima tudi Begijski, tako, da dobili so enakega kot Belgijci. Počakajmo še na kakšo snežno pošiljko. Lanska zima je bila premila.

Drugače ne rabiš klicati. Mireo se jutri predstavi na innotransu :)
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3452
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a mkx » 20.09.2016, 13:33

Re 4/4 napisal/-a:2 cityjeta 140 km/h (prej 160 km/h)
3 cityjeti 140 km/h
4 cityjeti 120 km/h

V čem je pa problem da morajo v primeru več spetih garnitur voziti počasneje? Nihanje VM zaradi sil, ki se jih prenaša preko OT in posredno vpliv na ostale OT? Kar je sicer znan efekt, ki se potencira pri višjih hitrostih ...
LP, Metod
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11354
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a cokla » 20.09.2016, 14:14

mkx napisal/-a:
Re 4/4 napisal/-a:2 cityjeta 140 km/h (prej 160 km/h)
3 cityjeti 140 km/h
4 cityjeti 120 km/h

V čem je pa problem da morajo v primeru več spetih garnitur voziti počasneje? Nihanje VM zaradi sil, ki se jih prenaša preko OT in posredno vpliv na ostale OT? Kar je sicer znan efekt, ki se potencira pri višjih hitrostih ...



Jaz sploh ne vem zakaj bi omejitve bile.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 20.09.2016, 14:30

Kaj pravi obvezna literatura za ljubitelje:

http://www.railfaneurope.net/ice/ice2.html
The composition with two powercars in the middle can occur if one of the two trains coming together in a station is delayed. Then, the speed on upgraded lines is limited to 160 km/h instead of 200 km/h because the two pantographs are too close together and the second pantograph couldn't follow the overhead wire still swinging from the first. This is not a problem on high speed lines, thanks to the advanced pantograph (type DSA 350 S) and the more sophisticated overhead wires used there.


Pri spetih garniturah je potreben razmiok med pantografi pri večjih hitrostih.

Kaj pa pravijo Japonci, http://www.ejrcf.or.jp/jrtr/jrtr03/f04_son.html

Electrically-Connected Dual Pantograph
Comparison between the TGV current collector and the Series 0 shinkansen, which uses 8 sets of pantographs distributed over the 16-car formation and generates much sparking, shows the superiority of the TGV. To increase the speed of the Series 200 shinkansen which has 6 sets of pantographs along the 12-car formation, the pantographs were connected by bus to investigate the effect on the current collection. It was concluded that two comparatively-separate pantographs are best, except for those at the ends of the formation, because even if one pantograph bounces, current collection is continued by the other pantograph. Also the bouncing pantograph does not generate much sparking. The Series 200 and 300 shinkansen operating up to 275 km/h have three sets of pantographs, but only 2 sets are used. The number of pantographs will soon be reduced to two. This method of current collection seems superior to the TGV electrically-connected one-pantograph system and the ICE independent two-pantograph system.


Nedvomno niso pantografi med seboj neodvisni in pri visokih hitrostih morajo biti znatno razmaknjeni. Pri sorazmerno kratkih vlakcih pa zna biti an konvencionalnih progah problem, ker drugi pantograf čuti nihanje povzročeno po prvem. Posledični prihaja do iskrenja etc, slabšega napajanja.....

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11354
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a cokla » 20.09.2016, 17:14

Ljubitelj napisal/-a:
Nedvomno niso pantografi med seboj neodvisni in pri visokih hitrostih morajo biti znatno razmaknjeni. Pri sorazmerno kratkih vlakcih pa zna biti an konvencionalnih progah problem, ker drugi pantograf čuti nihanje povzročeno po prvem. Posledični prihaja do iskrenja etc, slabšega napajanja.....

LPL



Novejši odjemniki toka ( 312, 541, Vectron ) imajo STALEN pristisk na vozno mrežo...ne glede na višino kontaknega vodnika ali hitrosti. Vsaj tako so me učili....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 20.09.2016, 18:10

Novejši odjemniki toka ( 312, 541, Vectron ) imajo STALEN pristisk na vozno mrežo...ne glede na višino kontaknega vodnika ali hitrosti. Vsaj tako so me učili....


Cokla, kar pozabi na STALEN pritisk. Vozni vod namreč pri velikih hitrostih zelo niha in mislim da odjemniki na lokomotivah niti približno ne ustrezajo zahtevam za vlake visokih hitrosti, se s tem ukvarjajo napredne železnice, kot so naprimer francoske in japonske in neke absolutne rešitve še ni. Nedvomno so pa navedeni odjemniki dobri za srednje hitrosti, za katere so narejene omenjene lokomotive, 541 recimo za ”skromnih” 230 km/h.

Kako se pa giblje pantograf nekega semi-hitrega (Vmax 210 km/h) vlaka X2000 pa na tejle povezavi, http://www.tobiasclarsson.com/2001/04/h ... ion-x2000/.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3231
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 20.09.2016, 18:32

mkx napisal/-a:V čem je pa problem da morajo v primeru več spetih garnitur voziti počasneje? Nihanje VM zaradi sil, ki se jih prenaša preko OT in posredno vpliv na ostale OT? Kar je sicer znan efekt, ki se potencira pri višjih hitrostih ...


Tako je. Da se zagotovi ustrezni stik OT-ja na vozni vod.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 20.09.2016, 18:40

Cokla, tisti, ki govori o STALNEM pritisku ne pozna stvari najbolje. Večje kot so hitrosti večja so nihanja v STALNEM pritisku, pravilno kontaktni sili. V http://www.witpress.com/Secure/elibrary ... 011FU1.pdf so podane simulacije in meritve gibanja voznega voda in sile pantografa. ”STALNA” kontaktna sila na prednjem/zadnjem pantografu v hitrem vlaku se spreminaj med 60/40 in 265/320 N. Očevidno je obnašanje zadnjega pantografa mnogo manj ”STALNO” kot prvega in od tod so omejitve hitrosti spetih garnitur. Tudi vozni vod krepko niha, dvig do 7,5 cm in spust do 2 cm, odvisno hitrosti.

LPL
cokla
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 11354
Pridružen: 10.08.2007, 21:50
Kraj: ob levem bregu Save

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a cokla » 20.09.2016, 21:44

Ljubitelj napisal/-a:Cokla, tisti, ki govori o STALNEM pritisku ne pozna stvari najbolje. Večje kot so hitrosti večja so nihanja v STALNEM pritisku, pravilno kontaktni sili. V http://www.witpress.com/Secure/elibrary ... 011FU1.pdf so podane simulacije in meritve gibanja voznega voda in sile pantografa. ”STALNA” kontaktna sila na prednjem/zadnjem pantografu v hitrem vlaku se spreminaj med 60/40 in 265/320 N. Očevidno je obnašanje zadnjega pantografa mnogo manj ”STALNO” kot prvega in od tod so omejitve hitrosti spetih garnitur. Tudi vozni vod krepko niha, dvig do 7,5 cm in spust do 2 cm, odvisno hitrosti.

LPL


Ok....zakaj bi ugovarjal? Ne bom...nima smisla.
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?

Da bi videle, če je res !

( Regis Houser )
Peter 5
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 558
Pridružen: 20.01.2013, 13:40
Kraj: Maribor

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Peter 5 » 20.09.2016, 22:44

Očitno je manj problemov z iskrenjem, kadar so tokovni odjemniki medsebojno povezani z zbirnim vodom in načelno zadostujeta dva (delujoča), a kar najbolj medseboj oddaljena, tudi za daljše kompozicije. Tako se prenese na zadnjega manj valovanja kontaktne žice; le tega povzroča seveda prednji OT v smeri vožnje.
LP - Peter
anzovc
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 277
Pridružen: 08.03.2010, 21:26

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a anzovc » 21.09.2016, 21:00

Nihanje voznega voda so ublažili z večjo zatezno silo (tako sem nekje prebral). Poleg tega bi po logiki moral vozni vod večjega premera manj nihati kot tanjši. Če je tudi v praksi tako, da npr. vozni vod pri nas manj niha kot na Madžarskem ali Hrvaškem, bi pa morda kdo drug kaj povedal...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4306
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Novi Siemens -ov motornik za potrebe ÖBB- ja

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 22.09.2016, 7:01

Vozni vod pri nas verjetno res manj niha, ampak predvsem, ker ni proge za hitrost navadnih vlakov nad 120 km/h. No pa izdatna teža bakra vsekakor pomaga, vsaj pri zniževanju kotno frekvence omega (w) impulzno vzbujene strune (L=dolžina, T=mehanska napetost natega, rho = gostota, S=presek, N=red nihanja), wN = (Npi/L)(T/rho.S)^(1/2). Toda tokovi v vodnikih so 10x večji! In ne pozabit, izdaten del voznega voda na omrežju JŽI v RS je samo polkompenziran. In nenazadnje pogled na omrežje prog za visoke hitrosti pokaže povsem drugačno konstrukciji vozne mreže, da ne govorimo o silah natega. Poglej kaj so merili in simulirali Korejci v enem od mojih linkov in predvsem na čem. Tudi najnovejše nemške proge za 300 km/h imajo povsem drugačen sistem kot njihove kvazi "hitre" proge za 200-250 km/h.

LPL

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov