Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 26.05.2016, 10:27

Novo temo odpiram, ker se mi zdi smiselno, da tudi na ta forum prenesemo debato o prihodnosti nočnih vlakov v Evropi. Seveda kot nočne vlake štejemo izključno vlake s spalnimi/ležalnimi vagoni in ne kakšnih nočnih IC/ICE vlakov.

Verjetno je ve velikemu številu forumašev znano, da se nemške železnice DB z novim voznim redom poslavljajo od svojih nočnih vlakov. Nekdanji DB Nachtzug, sedaj CityNIghtLine (CNL) se bodo tako z decembrom poslovili, od nočnih povezav bo tako DB do decembra 2017 ostala le še povezava z avtovlakom med Hamburgom in Lörrachom pri Baslu.
Kar pa ne pomeni tudi siceršnje ukinitve nočnih vlakov v Nemčiji.
Nadzorni svet Avstrijskih železnic ÖBB je včeraj sprejel plan razširitve nočnih povezav s prevzemom nekaterih CNL povezav. Prevzeli bodo tudi dobršen del spalnih in ležalnih vagonov DB - to pomeni do 60 rabljenih spalnih in ležalnih vagonov in okrog 15 vagonov za prevoz avtomobilov. Prav tako naj bi kar precejšen del sedanjih sedežnih kupe vagonov predelali v ležalne vagone, in sicer na nov način, ki so ga prikazali s študijo, objavljeno letos februarja. Za nočni promet v Italijo, ki je za ÖBB najbolj pomemben, pa se bo kmalu naročilo tudi popolnoma nove vagone.

Uvedlo naj bi se naslednje EuroNIght (EN) povezave:
- Zürich - Hamburg via Berlin
- Düsseldorf - Innsbruck, pri čemer naj bi se vlak v Nürnbergu srečal z vlakom Hamburg - Dunaj, izmenjala naj bi si tudi direktne vagone.
- direktni spalnik Zürich - Praga preko Linza (CNL vlaki iz Züricha in Kölna v Prago se ukinejo)

Ohranijo se vse povezave med Italijo in Avstrijo/Nemčijo, s tem da naj bi se vlak München - Rim preselil z Brennerja na Pontebbano in se v Salzburgu združil z vlakom Dunaj - Rim.
Ohranjajo se tudi nočni vlaki med Münchnom in Budimpešto/Zagrebom, ki so sicer v upravljanju MAV/HŽ. Tako v nočnem prometu čez Slovenijo ne bo sprememb.

Vir: tema na nemškem forumu Drehscheibe Online
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1230
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a preglednik » 26.05.2016, 10:35

Zakaj jih ukinjajo, mogoče niso rentabilni?
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 26.05.2016, 11:08

preglednik napisal/-a:Zakaj jih ukinjajo, mogoče niso rentabilni?


DB imajo svojo filozofijo. Izgovarjajo se na konkurenco nizkocenovnih letalskih prevoznikov in nočnih avtobusov (kot da le-teh v Avstriji ni... :roll: ). Kolikor sem uspel videti in prebrati na Drehscheibe forumu, so bili CNL vlaki dobro zasedeni. Seveda, proti koncu se je zdelo da DB dobesedno potiskajo potnike s teh vlakov, postrežba je bila nikakršna, cene previsoke, skratka DB so delale prostor za ukinitev CNL vlakov. A še vedno so kdaj razprodani, predvsem tista dva za Prago. Da o Autozug vlakih niti ne govorimo, tej so bili vedno dobro zasedeni, pa so useeno morali s tirov.
Nočni promet očitno ni bil več v interesu DB. Vagonski park je postajal zastarel, še posebej ležalniki, ki so vsi po vrsti UIC-Y iz 70.-80. let prejšnjega stoletja, zgolj prenovljeni. Zadnja investicija so bili novi spalniki pred 10 leti, nato pa je vse po vrsti pričelo izumirati.
Za primerjavo: postrežbo na ÖBB-EN vlakih še vedno opravlja družba Newrest Wagons Lits, ki je direktna pravna naslednica legendarne Compagnie Internationale des Wagons Lits. Razlika med CNL in EN vlaki je kot noč in dan...
Še bolj žalostno je, da so CityNightLine pravzaprav začeli kot hčerinska družba nemških, avstrijskih in švicarskih železnic, ki je na tire poslala "hotelske vlake nove generacije". Vse dokler jih okrog 2008 niso prevzele DB. Potem pa...vidimo kako se je končalo.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2690
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 26.05.2016, 11:56

DB ni imel niti dovolj lokomotiv za pokrivanje teh vlakov, zato se je zadnja leta posluževal najema. Ukinja jih pa zato, ker se vedno bolj poslužuje bus linij in nočnih ICE-jev. Na jezo @TGVlyrie lahko povem, da ob 25 letnici ICE-jev prihajajo novi BR 412.

Pa se malo OT. Včerajšnji drift v Avstriji.

Slika

Vir Oe3
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 26.05.2016, 13:40

Re 4/4 napisal/-a:DB ni imel niti dovolj lokomotiv za pokrivanje teh vlakov, zato se je zadnja leta posluževal najema. Ukinja jih pa zato, ker se vedno bolj poslužuje bus linij in nočnih ICE-jev. Na jezo @TGVlyrie lahko povem, da ob 25 letnici ICE-jev prihajajo novi BR 412.


Ne vem sicer zakaj na jezo, ampak tudi tu že vidim pomanjkljivosti. DB si očitno prizadevajo tudi za izgon gostinske ponudbe z vlakov. Jedilni vagoni so ukinjeni, uvajajo se novi dvonadstropni IC 2 vlaki, ki so preoblečeni regionalci in nimajo niti bife vagona kot večina navadnih IC vlakov. Pri BR 412 a.k.a. ICE 4 je tovarniško sicer predviden jedilni vagon, a je vprašanje ali ga ne bodo DB raje uporabile za več sedežev.
O nočnih avtobusih in ICE-jih pa raje ne bom izgubljal besed. Kriminal!
Za moje pojme so DB že davno izgubile kompas. Pa da ne bo tema izpadla kot vsesplošno kritiziranje Nemcev; na srečo so tu Avstrijci :D
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3964
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 27.05.2016, 6:38

Ne vem sicer zakaj na jezo, ampak tudi tu že vidim pomanjkljivosti. DB si očitno prizadevajo tudi za izgon gostinske ponudbe z vlakov.


Zakaj taka jeza na DB, obenem bi pa vsi leteli z nizkocenovci, ki med brati že razmišljajo o uvedbi stojišč. Sicer je pa dobro stanje vsekakor boljše kot sedenje v nizkocenovcu. Po drugi strani pa vsi hočejo od firm dobiček, dobiček..... Firma pač vodi politiko, s katero maksimira dobiček ali minimizira izgubo!

LPL
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 27.05.2016, 7:25

Ljubitelj napisal/-a:
Zakaj taka jeza na DB, obenem bi pa vsi leteli z nizkocenovci, ki med brati že razmišljajo o uvedbi stojišč. Sicer je pa dobro stanje vsekakor boljše kot sedenje v nizkocenovcu. Po drugi strani pa vsi hočejo od firm dobiček, dobiček..... Firma pač vodi politiko, s katero maksimira dobiček ali minimizira izgubo!

LPL


Že že, ampak zakaj potem pri ÖBB stvar deluje, pri DB pa ne?
Pa definiraj pomen besede "vsi". Osebno dosti raje potujem z vlakom, čeprav se ne strinjam, da je sedenje v nizkocenovcu tako slabo, da bi potniki raje stali.
Ponoči sem pa le enkrat potoval v sedežnem vagonu, in to ponovim zgolj v skrajni sili. Ni ga čez ležalnik (spalnika še nisem preizkušal).
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2690
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 27.05.2016, 7:55

Pa saj sedežem nič ne manjka. Smo preživeli brez težav srbski vagon.

Če sem pa prav slišal, se CNL linija Muenchen - Rim, prestavi in sicer ne več preko Innsbrucka, ampak preko Beljaka. Nočni vlak za Benetke, pa tako ali tako je že vozil z Lisinskim. Po slišanem, bi lahko špekuliral, da se bosta ta ex-CNL in nočni Dunaj - Rim EN 235 se sestavila kot en vlak v Beljaku.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 27.05.2016, 9:05

Re 4/4 napisal/-a:Pa saj sedežem nič ne manjka. Smo preživeli brez težav srbski vagon.


Srbski je že ok, sam sem se 2010 iz Züricha pripeljal s švicarskim Bpm, ki je še za odtenek boljši. Nekako sem se zleknil čez dva sedeža in preživel noč, sicer je pa res, da sem kot ljubitelj železnic skakal ven pri vsaki menjavi mašin in ranžiranju vagonov (Buchs SG, Feldkirch, Schwarzach-St.Veit in Beljak), tako da mi je bilo v bistvu še boljše tako, ker z vstajanjem nisem nikogar motil.
Kriminal je to, kar sedaj vozi na 414/5. Kdo se je spomnil dajati na njega trde hrvaške kupejevce Bee?

Re 4/4 napisal/-a:Če sem pa prav slišal, se CNL linija Muenchen - Rim, prestavi in sicer ne več preko Innsbrucka, ampak preko Beljaka. Nočni vlak za Benetke, pa tako ali tako je že vozil z Lisinskim. Po slišanem, bi lahko špekuliral, da se bosta ta ex-CNL in nočni Dunaj - Rim EN 235 se sestavila kot en vlak v Beljaku.


Drži, najverjetneje se bosta res sestavljala v Beljaku namesto v Bologni kot prej. S tem izpade ena trasa na FS-RFI, kar je toliko bolje za prevoznika (saj poznamo vsi italijanske razmere...). Izpadejo postanki med Münchnom in Innsbruckom, a tej kraji imajo RJ zvezo s Salzburgom, kjer bodo potniki lahko vstopili na vlak proti Rimu. V Benetkah se bodo verjetno odcepili (kot doslej) direktni vagoni proti Milanu. Izpade tudi postanek v Bolzanu, ki pa je itak brez smisla, saj vlak trenutno tam ustavi ob enih zjutraj. Bolzano ima sicer svojo nočno zvezo z Rimom.
Beneški CNL so (bili) zgolj trije direktni vagoni na Kalman-Imre/Lisinski/Vienna-Venezia, saj bi trasa prek Brennerja bila prekratka za nočni vlak.

Hmm, če pomislim, da bi se v primeru izrednega dogodka na Pontebbani vse to peljalo po Bohinjki... :P že tako bo treba iti kdaj ponoči v Trbiž pogledat.. :D
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1230
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a preglednik » 27.05.2016, 11:49

Evropski potniški železniški promet so še pred 30 leti predstavljali predvsem ekspresni in brzi vlaki, sestavljeni iz vagonov, ki so se vmes preklapljali v različnih destinacijah in smereh. Ta sistem je uspešno izpodrinil avtomobilski in letalski promet. S pojavom hitrih vlakov se je koncept povsem spremenil: enotna garnitura na hitri progi, od starta do cilja, je časovno konkurenčna tako avtu, kot letalu. Zgleda da še najdlje vztrajajo po starem nočni vlaki s spalniki, pa tudi tukaj trend že gre v drugo smer. Nasploh pa na relacijah, ki so povezane s hitrimi progami.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 29.05.2016, 7:23

Hmm, da gre trend v nasprotno smer, se ne bi strinjal, sploh glede na to kar delajo ÖBB.

Še nekaj besed o avtovlakih: nekoč popularni družbi DB Autozug in EETC Autoslaaptrein sta sicer (skoraj) zaključili zgodbo, a po zadnjih novicah na trg avtovlakov vstopajo privatniki, ki sicer vozijo izredne vlake.
Že od lanske sezone vozi vlak družbe Euro-Express Sonderzüge (to so tisti vijoličasto-beli vagoni, ki vozijo tudi mladino v Koper na "Spring Break") na relaciji Düsseldorf - Verona. S prihodnjim letom (2017) naj bi se ponudba še razširila, pod blagovno znamko Euro-Express Autozüge naj bi se znova vzpostavile proge Hamburg - Verona/Beljak ter Düsseldorf - Beljak, šušlja pa se tudi o vožnjah v Francijo (Narbonne).
ÖBB naj bi znova vzpostavil povezavo Hamburg/Düsseldorf - Innsbruck, in sicer z že omenjenimi novimi EuroNight povezavami.
Najbolj zaseden avtovlak v Nemčiji na relaciji Hamburg - Lörrach (pri Baslu, le da na nemški strani), ki v poletni sezoni vozi celo vsak dan, pa bo od letošnjega decembra naprej vozil pod blagovno znamko BTE Autoreisezug, družbe Bahn Touristik Express (tudi njihove vagone smo že videli v Sloveniji, modro-rdeči ležalniki).
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 29.05.2016, 16:05

Sedaj si pa poglejte novico, ki jo človek odkrije po nekaj brskanja...

Avtovlak se v sezoni 2017 vrača v Koper!!!
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 07.10.2016, 11:44

Danes se je uradno predstavila nova ponudba ÖBB Nightjet. Več informacij in vozni redi (v PDF formatu):

http://www.oebb.at/file_source/reiseportal/angebote-und-ermaessigungen/Nightjet%20NEU/Folder%20%C3%96BB%20Nightjet%202017.pdf

Novosti je precej, najbolj pomembna za nas pa: znova se uvajajo direktni vagoni München - Reka na vlakih 498/499 Lisinski in 480/481 Opatija!
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2690
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 07.10.2016, 12:01

Hm... Kaj to pomeni Nightjet partner? Da bodo vagoni nightjet šli od/do Zagreba? :shock: Malo čudno se mi zdi, da vlak 414 oglašujejo samo od Zagreba. Kaj pa Beograd?
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1327
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 07.10.2016, 12:10

Re 4/4 napisal/-a:Hm... Kaj to pomeni Nightjet partner? Da bodo vagoni nightjet šli od/do Zagreba? :shock: Malo čudno se mi zdi, da vlak 414 oglašujejo samo od Zagreba. Kaj pa Beograd?


Spodaj piše da imajo servis na vlaku HŽ. Nightjet partner so MAV, HŽ, ČD, PKP in RZD s svojimi nočnimi vlaki.
414/415 ima nočne vagone samo iz/do Zagreba, pa tudi sicer niti en vagon na njem ne pokriva celotne relacije. V bistvu je sestavljen iz dveh vlakov, Beograd - Beljak in Zagreb - Zürich.

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov