Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 7:59 Bosanci, oziroma natančenje ŽFBiH ima 9 Talgo garnitur, od tega 4 spalne garniture, mislim da samo z ležišči.
Talgo nima ležišč (ležalnih vagonov). Ima pa spalne kupeje za 4 osebe, to bo to. Bosanski Talgo vlaki imajo tako dvoposteljne kot štiriposteljne kupeje, klasični triposteljni pa pri Talgu zaradi nizke višine vagonov ne pridejo v poštev.
Nekakšne "izumetničene" ležalne vagone so si sicer pri svojih žal že pokojnih Talgo CNL vlakih izmislili Nemci, in sicer so bili ti bolj podobni ruskim "Platzkartnyim", ležišča ločena od prehoda le z zaveso. Imenovali so jih "Kajütenliegewagen"
andro43
Strojevodja II
Strojevodja II
Prispevkov: 73
Pridružen: 17.06.2021, 11:03

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a andro43 »

Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 7:59 Nobene konkurence ne misli delati, saj nočni vlaki sploh niso rentabilni, razen sezonskih.
Kolopavlak napisal/-a: 06.09.2021, 22:03 To da se lahko za slabih 12€ odpelješ z vlakom direktno na tržaško letališče iz Ljubljane je vredu cena, to da pa lahko od tam za podobno ceno letiš na Malto pa nerealna.
Če se pogovarjamo o ravnovesju javnega prometa je to zdaj neuravnovešeno med nizkocenovnimi letalskimi leti in avtobusi na dolge razdalje, v idealnem ravnovesju slonijo koridorji na železniški infrastrukturi, ki jo podpira lokalni cestni promet, letala pa naj so za otoke in čezoceanska potovanja.
Tu se skriva srž problema (po mojem mnenju). Neskončno subvencioniranje vsega mogočega ne vodi nikamor. Vlak je brez dvoma bolj ekološki od drugih načinov prevoza, razen tega pa najverjetneje nima ravno mnogo višjih realnih stroškov kot npr. letalski prevoz (gorivo, osebje itd.). Ključ je to odraziti tudi v realnem stanju, torej da so karte ugodne - maksimalno na sedanjem nivoju - in da je vlak hkrati profitabilen (tu pa mi idej žal zmanjka).
Re 4/4 napisal/-a: 07.09.2021, 7:59 Druga linija je sploh no go. Problematična je infrastruktura, šengen, politika, denar...Med Beogradom in Skopjem je že vozil vlak, pa je že dolgo ukinjen.
In to je zares žalostno. Moja ideja je bila, da bi SŽ nekako prebil te ovire in ustvaril nek produkt, ki bi bil vsestransko zanimiv (tudi ekonomsko). Vendar ga verjetno ni junaka, ki bi mu to ob vseh teh ovirah uspelo. Žal.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Verjetno najpomembnejši železniški dogodek v tem letu, ki je evropsko leto železnic.

Nova Nightjet vagona se prvič pokažeta javnosti.

Zanimiv izgled, vsekakor. Izpeljanka iz že poznanih Railjetov, a z novo oznako (Viaggio NextGen), novimi podstavnimi vozički in celim kupom novih tehničnih rešitev. Da o notranjosti niti ne govorimo - komaj čakam, da vidim prve slike "Mini Suite" v realnosti.
Kabinski vagon je sicer sedežni, poleg njega pa je "multifunkcijski" - delno nizkopodni s spalnimi kupeji za invalide ter dodatnimi sedeži na dvignjenem delu.
Uporabniški avatar
parni_vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 338
Pridružen: 25.11.2020, 17:03
Kraj: Ljubljana
Kontakt:

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a parni_vlak »

Čelo krmilnega vagona pa je od Vectrona!
Parne lokomotive so zakon! Oglejte si jih na mojem blogu:
https://parnelokomotive.blogspot.com
Lep dan še naprej, parni_vlak
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Nočni vlak Nightjet Berlin - Dunaj se z 12.6.2022 tudi uradno podaljša do Gradca. Odlična povezava tik izza naše meje, še bolje pa, ker bo verjetno obdržal zvezo z Emono do Trsta. Že kar nekajkrat na smrt obsojeni Lisinski pa tudi ostaja v voznem redu čez celo leto.
Z novim voznim redom se sicer na novo uvedejo povezave Dunaj - Paris (NJ), Zürich - Amsterdam (NJ z izposojenim voznim parkom) in Zürich - Rim (Trenitalia EN). O tem je že bilo nekaj napisanega.
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Najbrž je to tisto, o čemer je TGV Lyria že pisal.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ajznponar napisal/-a: 16.12.2021, 11:13 Najbrž je to tisto, o čemer je TGV Lyria že pisal.

Verjetno ... ampak nobeden, ki nima naročnine na finance, tega ne more preveriti.
LP, Metod
jensen
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 36
Pridružen: 14.09.2018, 13:21

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a jensen »

Dunaj-München-Pariz in Zürich-Köln-Amsterdam
https://inside.bahn.de/winterfahrplan/? ... erfahrplan
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Z današnjim dnem začenja voziti EuroNight vlak 496/497 Hamburg Altona - Stockholm. Po dolgem času spet redna nočna povezava Skandinavije s celinsko Evropo.
AMPAK... Kot vedno pri takih stvareh se je zapletlo, in vlak se bo na svoje prve vožnje podal v okrnjeni izvedbi. Zakaj?

- Vagoni švedskih železnic so preširoki in previsoki, zato ne morejo v Nemčijo.
- Švedske železnice SJ so v Nemčiji našle partnerja RDC Deutschland, ki skrbi za vleko po Nemčiji in je lastnik vagonov, ki bodo vozili na tem vlaku, čeprav bodo v barvah SJ (izposojeni).
- RDC je za vlak posodil bivše DB ležalnike serije Bvcm(b)z, sedežne vagone Interregio vrste Bimz (obup!!) in bivše ÖBB spalne vagone tipa WLAB 32s (bivši T2S), ki pa po dolgem času izven uporabe potrebujejo obdelavo in modernizacijo.
- Modernizacija omenjenih vagonov, ki jo izvaja slovaška ŽOS Trnava, ni bila končana do časa. RDC je zato predlagal, da bo vlak v vmesnem času vozil z luksuznimi spalnimi vagoni MUn, ki so jih nazadnje uporabljali na Alpen-Sylt Nachtexpress.
- Zapletlo se je pri dovoljenju za Dansko, Danci imajo nekaj zmešano zakonodajo (@Re 4/4, boš ti znal razložiti?) in tej vagoni, čeprav imajo RIC oznako, ne smejo skozi predora Great Belt in Öresund.

Zato bo vlak prve mesece vozil le z ležalnimi vagoni, ki imajo dovoljenje za omenjena predora - uporablja jih tudi privatnik Snälltåget na svojem vlaku med Berlinom in Malmöjem.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Seveda lahko razložim.

Kot si že omenil, zaradi zamude pri dostavi vagonov, ker komponent ni na voljo, je RDC ponudil nadomestne. In tukaj je ves keč. Danska ima posebne nacionalne zahteve, povezane s požarno varnostjo v povezavi z Great Belt. Takšne zahteve je mogoče določiti v okviru sporazuma RIC. Sami vagoni MUn dokazano izpolnjujejo vse zahteve, ampak izkazalo se je danski železniški organ v praksi nima zakonske pravice odobriti vagona RIC. Namesto tega mora vsak vagon prejeti popolnoma novo odobritev prek evropske železniške agencije. Regolamento Internazionale delle Carrozze (RIC) je v osnovi sporazum, ki ureja standardizacijo potniških vagonov za lažjo čezmejno vožnjo mednarodnih vlakov, v državah z zelo različnimi pravilniki. Poleg tega se pravilnik za potniške vagone, ki se uporabljajo v mednarodnem prometu potniških vlakov, najde tudi v členu 54 Direktive EU o interoperabilnosti in v Konvenciji o mednarodnem železniškem prometu (COTIF), na kateri ima sporazum RIC svojo pravno podlago. Nemčija in Švedska sta COTIF vključili v zakonodajo. Švedska agencija tako sprejema vagone RIC brez formalnega postopka odobritve. Danska pa te možnosti ni vključila v ustrezne predpise o odobritvi, čeprav je še vedno povezana s pogodbo COTIF. In tu je ta zid. Zaradi nobstoječih nacionalnih predpisov, mora vsaka serija vagonov pridobiti tipsko odobritev, nato pa mora biti vsak vagon v tej seriji odobren posebej. Tipska odobritev traja precej dolgo, posamična pa je razmeroma hitra, zato bo evropska agencija sedaj pospešeno, brez Danske, odobrila po hitrem postopku. Odobriti pa je treba šest različnih tipov vagonov. V glavnem, najbolj srečni prebivalci sveta Danci, so zabirokratizirali samega sebe.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

https://presse.oebb.at/nightjet-neue-ge ... YAsMZeB7Ts

Pa smo dočakali ta dan, ko se piše zgodovina evropskih nočnih vlakov. Siemens in ÖBB so končno predstavili novega, revolucionarnega NIghtjeta.
O njem smo tudi tu gor že marsikaj "teoretično" debatirali, zdaj pa naj si vsak ustvari mnenje o njem, ko ga prvič vidi v realnosti.
Uporabniški avatar
sikos
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1038
Pridružen: 28.01.2012, 20:10
Kraj: Dolenjska

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a sikos »

TGV Lyria napisal/-a: 06.09.2022, 14:08 https://presse.oebb.at/nightjet-neue-ge ... YAsMZeB7Ts

Pa smo dočakali ta dan, ko se piše zgodovina evropskih nočnih vlakov. Siemens in ÖBB so končno predstavili novega, revolucionarnega NIghtjeta.
O njem smo tudi tu gor že marsikaj "teoretično" debatirali, zdaj pa naj si vsak ustvari mnenje o njem, ko ga prvič vidi v realnosti.
In pa še dejanski "test" novega Nightjeta, uporabnika The Man in Seat 61
https://www.facebook.com/seatsixtyone/p ... sLbqULSNPl
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

sikos napisal/-a: 07.09.2022, 10:49
TGV Lyria napisal/-a: 06.09.2022, 14:08 https://presse.oebb.at/nightjet-neue-ge ... YAsMZeB7Ts

Pa smo dočakali ta dan, ko se piše zgodovina evropskih nočnih vlakov. Siemens in ÖBB so končno predstavili novega, revolucionarnega NIghtjeta.
O njem smo tudi tu gor že marsikaj "teoretično" debatirali, zdaj pa naj si vsak ustvari mnenje o njem, ko ga prvič vidi v realnosti.
In pa še dejanski "test" novega Nightjeta, uporabnika The Man in Seat 61
https://www.facebook.com/seatsixtyone/p ... sLbqULSNPl
Mark je slike objavil tudi na Twitterju, z nekaj spremljajočimi videoposnetki, da si lahko stvar še bolje predstavljamo.
Odkrito sem navdušen nad "osnovnimi" spalniki, z vzdolžnimi posteljami in mini WC-jem z zelo priročnim tušem. Upam le, da jih ne bodo prodajali samo kot celoten kupe.
Koncept Mini Suite pa je sploh zanimiv. Mnenja se že krešejo...
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Tiste kasule so precej klaustofobične. Če bi se kahko vsaj vsedel. Boljši je koncept "rommete" pri Amtraku.
preglednik
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2560
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

preglednik napisal/-a: 08.09.2022, 17:48 Tiste kasule so precej klaustofobične. Če bi se kahko vsaj vsedel. Boljši je koncept "rommete" pri Amtraku.
Roomette so za 2 osebi. Smisel teh mini kapsul pa je, da bi imeli tudi samski potniki cenovno ugodno zasebno ležišče. Doslej smo imeli le izbiro med spanjem v ležalnem ali spalnem kupeju z do 5 oziroma 2 neznanci ali hudo predragim "Single" spalnikom. "Mini suite" tako nadomeščajo mešane ležalne kupeje, tisti s 4 ležišči ostajajo le za zaključene skupine oz. družine.
Za sedenje so v hodniku narejeni sklopni sedeži.
Odgovori