Stran 5 od 5

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Objavljeno: 06.04.2021, 15:50
Napisal/-a Re 4/4
RegioJet je za destinacije na Jadranu, od željenih 100.000, že prodal 15.000 vozovnic, ob tem pa že snuje načrte za prihodnost. Češki RegioJet in nizozemski startup European Sleeper načrtujeta uvedbo novega vlaka Praga - Dresden - Berlin - Amsterdam - Bruselj.
Po uspešni nočni povezavi iz Prage na Jadransko morje in v Košice, češki zasebni operater razmišlja o nadaljnji širitvi. Ravnokar je bilo objavljeno, da je poleg nove povezave od Prage do Przemysla, zdaj predviden tudi vlak v države Beneluksa.
RegioJet je napovedal, da bo v bližnji prihodnosti vložil vlogo za dodelitev vlakovne poti, s katerim bi lahko začel voziti leta 2022. Tako kot v trenutno lansiranih vlakih RegioJet, bo tudi na tem predvidenem uvedba brezplačenga interneta ali kave, kupiti bo mogoče prigrizke in izbrati dražje potovanje v spalniku ali cenejšega na sedežu.

RegioJet želi pot začeti v sodelovanju z novim nizozemskim podjetjem European Sleeper, ustanovljenim prav zato, da razvije povratek v prid nočnim povezavam. Zanimivo je, da podjetja že napovedujejo nadaljnji razvoj nočnih vlakov v srednji Evropi.
Omeniti še velja, da želijo nočne mednarodne vlake finančno podpreti tudi v Pragi.

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Objavljeno: 06.04.2021, 20:00
Napisal/-a TGV Lyria
Hehe, tega European Sleeperja nisem jemal resno, dokler se danes ni pokazalo, da stoji za vsem tem RegioJet. :D No zdaj pa sploh ne dvomim, da bo zadeva "zalaufala", Jančura očitno steguje prste na zahod, potem ko je po vzhodnem delu pobral že skoraj vse, kar se je pobrati dalo. Vseeno pa mislim, da bi za tako povezavo moral kupiti tudi prave spalne vagone, ne pa voziti le z ležalnimi. ÖBB ima še nekaj starih dvoposteljnih WLAB 32 na razpolago.

Medtem pa je nemški RDC oziroma BahnTouristikExpress od njih kupil legendarne spalne vagone MUn, ki jih bo uporabljal na poletnem nočnem vlaku med Münchnom/Konstanzem in otokom Sylt. Potem, ko je ljubiteljem praktično pošlo že vsako upanje, da bi to četverico še kdaj videli v prometu, se je zgodil čudežni preobrat. Obnova ne bo poceni, temu primerno drage pa bodo tudi vozovnice za vožnjo v spalniku. Sploh za kakšne pare na medenih tednih v zakonski postelji v Deluxe oddelku.

Re: Nočni (spalni) vlaki v Evropi

Objavljeno: 09.04.2021, 15:00
Napisal/-a Re 4/4
Nočni vlak Bruselj - Praga, ki ga v sodelovanju z RegioJet želi uvesti European Sleeper, bi se lahko namesto v Bruslju začel in končal v Ostendeju. To je razvidno iz zahteve za uvedbo trase, ki jo je družba predložila skupaj s partnerjem RegioJetom.
Ostende je bil nekoč pomembna mednarodna postaja, kjer so se potniki lahko prepeljali z ladjo v Združeno kraljestvo. Ker je bil leta 2015 odpovedan Thalys do Ostende, v belgijskem obmorskem letovišču skorajda ni več mednarodnih vlakov. Obe strani sicer poudarjata, da nikakor ni gotovo.ali se bo nočni vlak v Ostendeju dejansko tudi ustavil. Kljub temu gre za resno možnost, pravi tiskovni predstavnik RegioJeta Aleš Ondrůj. To je povezano s priljubljeno avtobusno povezavo Praga - London, ki bi jo lahko skrajšali na Ostende - London. "Razmišljamo tudi o vožnji avtobusov iz Belgije, ki bi se povezali z nočnim vlakom", «pojasnjuje tiskovni predstavnik.
Če bo vlak odšel v Ostende, bo obiskal tudi Bruges, priljubljeno mesto med turisti, vendar to ni glavni razlog za zahtevo po trasi v belgijsko obmorsko letovišče. RegioJet nima avtobusov le do Londona, temveč tudi do številnih drugih evropskih mest, kot so Amsterdam, Pariz in Bruselj. Nekateri od teh avtobusov bi lahko nadomestili nočni vlak, na primer avtobus Praga - Amsterdam. Aleš Ondrůj: "Takšne scenarije zdaj iščemo, vendar se še nismo dokončno odločili o njih."
Prav tako je postal jasen tudi vozni red, ki ga ima RegioJet v mislih. Če vlak dejansko odpelje v Ostendeju, je zahtevani čas odhoda 18:04. Bruselj je predviden ob 19.21, Amsterdam pa pozno večer (21.59). Prago se upa, da bo prevoznik dosegel malo pred deseto uro (9.56). V drugo smer si je prevoznik zaželel odhod iz Prage ob 19.10, pričakovani čas prihoda v Amsterdam je takrat 6:01. Predviden vozni red bo pripeljal do središča Bruslja ob 8:39 in dosegel Ostende ob 9:56. Treba je opozoriti, da je to le okvirni čas prevoznikov, dejanski čas odhoda vlaka pa bo dejansko odvisen od upraviteljev infrastrukture. Avgusta se bo objavilo, kako bo videti vozni red za leto 2022. Vleko bi zagotovil Regiojet v Nemčiji in na Češkem, SNCB pa bi zagotovil vleko v Belgiji. Prevoznika na nizozemski strani je treba še določiti. Še posebej aktiven pri tem je Regiojet.
Poleg te povezave si želi podobne zgodbe še eno start-up podjetje, ki bi delovalo pod blagovno znamko Moonlight Express, kjer bi istočasno začel voziti med Brusljem in Berlinom, vendar prek Liègea in Kölna, s 3 povratnimi vožnjami na teden. Vagone bi najeli v Nemčiji, z SNCB pa potekajo razgovori za zagotovitev tras v Belgiji - vendar o nemškem delu se trenutno ne ve več. To majhno nastajajoče podjetje ima tudi velike apetite, ker si želi povezavo sever-jug do Barcelone.

In en OT, ki je star že en mesec. Leo Express je končno načel dolgoročnega vlagatelja. To je nihče drug kot španski Renfe, ki ima velike ambicije na liberaliziranem trgu daljinskega prometa.