Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
darko06
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 116
Pridružen: 03.12.2008, 16:20

Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a darko06 » 28.10.2016, 13:11

Iz hrvaške strokovne publicistike oddajam povezavo na članek o gradnji enotirne železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno, katera je sofinancirana iz fondov Europske unije v 85% deležu, na hrvaščini.

http://www.casopis-gradjevinar.hr/assets/Uploads/JCE-68-2016-9-7-Gradiliste.pdf

Izvajalci so španska firma Comsa S.A.U. in nemška firma H.F. Wiebe GmbH & CO.KG.
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 307
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a električar » 28.10.2016, 19:49

@darko06,

Hvala za kvaliteten prispevek o vaši novi progi, ki bo zelo pomembna za regionalni promet. Pravkar sem ga prebral. Na hrvaškem forumu spremljam situacijo, vendar še zdaleč ni toliko informacij kot v tem članku.
Povzemam par podatkov in svoje razmišljanje:

A) Uporabljeni bodo prodni (šljunčani) piloti. Vprašanje za @ljubitelja, ki ima v družini geomehanika in za morebitne druge geomehanike:
1. Kakšne so prednosti oz. slabosti v primerjavi z drugimi načini povečanja nosilnosti oz. zmanjšanja posedanja terena?
2. Ali je njihova uporaba vezana na geološko sestavo podlage?
3. Kakšna je cena v primerjavi z drugimi ukrepi?

B) Rad se zapičim v cene projektov. V članku so deloma razdelane cene, ki sem jih spotoma preračunal v eure s faktorjem 7,5:
1. Do sedaj: (umeščanje v prostor, projektna dokumentacija, odkupi zemljišč, pripravljal. dela) 5,6 M€...0,46 M€/km
2. Izvedba: 25,8 M€...2.1 M€/km
2.1 od tega 45% spodnji ustroj z vsemi gradbenimi objekti: 11,6 M€..0,95 M€/km
2.2 in 55% zg ustroj s SVN in TK napravami: 14,2 M€ ...1,16 M€/km
Če za ceno vgrajenega tira (gramozna greda, pragi tirnice in pritrdilni material) privzamemo 0,7 M€/km, kar je ocena enega priznanih slovenskih projektantov, ostane približno 5,66 M€ oz 0,46 M€/km za SVTK in vso ostalo opremo proge. Največ od tega bo verjetno odpadlo na prilagoditev končnih postaj.
3. Nadzor: 1,2 M€...0,1 M€/km oz 5% vrednosti del

V članku je naveden še podatek o ceni 43 km 2.tira Križevci- Koprivnica- Botovo: delež EU 85% oz 241 M€, delež HR 15% oz 43 M€. Skupaj 284 M€, torej 6,6 M€/km. Temu prištejmo še cca 200 M€ za 37 km 2.tira Dugo Selo- Križevci (5,4 M€/km). V to je vštet nov tir in vse prilagoditve obstoječega in postaj ter še 4,3 km deviacije proge zaradi boljšega poteka na severnem odseku. Iz tega projekta bi lahko orientacijsko ocenili vrednost gorenjskega 2. tira po obstoječi trasi.

Številke primerjajmo z podatki, ki nam jih servirajo za nekatere naše sanjske projekte. Na splošno ne namigujem na 2.tir KP, ki gradbeno ni primerljiv, temveč na cene MB- Šentilj, za sedaj opuščeno gorenjsko hitro progo in nekaterih obnov, čeprav se mi pri kočevki večinoma kar ujema, kot sem že pisal v njeni temi, sumljivo draga je le 3.faza, če v njej ni SVTK naprav postaje Grosuplje.

Lp
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4161
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 29.10.2016, 16:32

A) Uporabljeni bodo prodni (šljunčani) piloti. Vprašanje za @ljubitelja, ki ima v družini geomehanika in za morebitne druge geomehanike:
1. Kakšne so prednosti oz. slabosti v primerjavi z drugimi načini povečanja nosilnosti oz. zmanjšanja posedanja terena?
2. Ali je njihova uporaba vezana na geološko sestavo podlage?
3. Kakšna je cena v primerjavi z drugimi ukrepi?


Gre za enega od načinov gradnje na slabo nosilnem terenu, kar je verjetno pogosto v Slavoniji. V vrtine se nabije gramoz, ki ima boljšo nosilnost od okoliškega problematičnega materiala in s tem se poveča nosilnost terena, podobno kot pri klasičnih pilotih. Obenem pa lahko ti piloti služijo za drenažo, odvajanje vode. Po mehanskih lastnostih so seveda slabši od klasičnih pilotov, so pa občutno cenejši in obenem teren drenirajo. V vsakem primeru pa je izbira tehnkike, menda obstajka kakoh 8 načinov gradnje na slabih tleh, utrjevanja stvar kompromisa med želenimi lastnostmi, ceno in razpoložljivimi denarci investitorja. Takole sem na splošno razumel moje geomehanika med vožnjo na delovno akcijo v Ložko dolino.

LPL
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 307
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a električar » 30.10.2016, 7:48

@Ljubitelj,

Hvala za izčrpno razlago o ukrepih za povečanje nosilnosti terena.

Lp
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4161
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 30.10.2016, 8:25

električar, glih kaj izčrpna ni bila, če bi hotel kaj več napisat, bi si moral delat zapisnike konverzacije...... in nato stvari preštudirat sam.

LPL
električar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 307
Pridružen: 17.08.2006, 13:47

Re: Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a električar » 31.10.2016, 13:30

No za električarje, kar mislim da sva oba, je razlaga zadostna. Tudi sam poznam nekaj gradbenikov in vem, da jih lahko tu pa tam presenetiš, ko opazijo, da si jim sposoben slediti z nekaj vedenja o njihovem področju.
Lp
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 118
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Gradnja železniške proge Gradec - Sv. Ivan Žabno na Hrvaškem

OdgovorNapisal/-a Ri Majstor » 03.11.2016, 19:29

S obzirom na kilometražu nove pruge od cca 12 km... mislim da bi temu trebalo preimenovati u "Nadogradnja čvora Križevci" :mrgreen:

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 2 gostov