Nadgradnja hrvaških prog

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

točno tako hrvati naj kar pritiskajo ,da se bo obnovila proga.Dela je tak za vse dovolj.
Luka Rijeka dela bolj malo in vsako leto slabše. V prvih 9. mesecih tega leta je promet upadel za 26%. Tako, da nekega velikega pomena ta proga nima več.....

”Po podacima iz izvješća, na terminalima Luke Rijeke i pridružene tvrtke Adriatic Gate Container Terminal (AGCT) u devet je mjeseci prekrcano ukupno 2,75 milijuna tona tereta, što je 12 posto manje u odnosu na isto razdoblje lani, na što je utjecao pad prometa generalnog i rasutih tereta, dok je kontejnerski promet povećan.

Naime, promet same Luke Rijeka u prvih je devet mjeseci iznosio 1,5 milijuna tona i smanjen je za 26 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Pritom je pad zabilježen i u prekrcaju generalnih tereta, za 12 posto, na 744,2 tisuće tona, a još više u prekrcaju rasutih tereta, za 36 posto, na 758,7 tisuća tona.

Nasuprot tomu, na kontejnerskom terminalu Brajdica, na kojemu posluje AGCT, prekrcano je 1,25 milijuna tona tereta ili 137.150 kontejnerskih jedinica, što je 14 posto više nego u prvih devet mjeseci prošle godine.”


Kot se vidi iz gornjega poročila je razsutih tovorov za 2 vlaka slovenske dolžine na dan......, generalnih tovorov za kak3 3 pare, o kontejnerjih pa sploh ni vredno izgubljat besed, menda imjo samo 1x tedensko lak v Budimpešto.

Črno, črno....

LPL
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

Možda trenutno izgleda crno.. No imajmo na umu da se na zapadnom dijelu luke gradi još jedan kontejnerski terminal, na tzv. Zagrebačkoj obali. Sa vremenom će luka Rijeka dostignuti predrecesijski promet iz 2008. A bolje ga je dočekati sa kvalitetnijom infrastrukturom! :thumbupl
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Majstor, kaj ti pomaga promet iz leta 2008, tudi takrat je bila Luka RI (LRI) že manjša, in manj nepomembna od Kopra, zlasti pri kontejnerjih. Sicer ti pa samo število kontejnerskih vlakov pove kakšen je pomen za okolico. Iz Kopra pelje tedensko okoli 50 direktnih vlakov v smeri Italije, Bavarske, Češke, Slovaške, Poljske, Madžarske, Hrvaške (v Zagreb več v enem tednu kot vseh iz RI), Srbije, Romunije, Bolgarije (podatki spletne strani LKp).
Za poslastico pa še to. V RS je cel kup dvomljivcev v LKP, in v jeseni so se na roza finančnem časopisu, FINANCE razpisali, kako LRI prehiteva LKP v rasti pretovora kontejnerjev. Promet je narastel v 8 mesecih za 11.5% (111.8k TEU), v KP samo za 7,8% (565.9 k TEU, med brati 40% letnega prometa v LRI). In smo malo računali, kdaj bosta imeli luki enak promet ob enaki stopnji rasti. Prišli smo do tako absurdnih številk, da sem se v velikosti zmotil točno za 10x. Izenačili se (???) bosta po 45 letih in takrat bo vsaka pretovorila v 8 mesecih 17. M TEU, letno skupno okoli 50M TEU, se pravo bosta po velikosti primerljivi z Rotterdamo, Hamburgom...
In ker je v RS velika debata ali se splača graditi 2. tir smo ugotovili, da se bo takrat razpravljalo o 6. tiru v KP in 3. in 4. tiru proti Ljubljani. Seveda take rasti niso dolgoročno vzdržne in če naši politični, še bolj ekonomski šalabajzarji, ne bodo krepko zasrali, se ni bat da bi LRI prehitela LKP v obsegu pretovora kontejnerjev.
Zakaj pa je LRI izgubila pretovor razsutih tovorov (KP je samo prevzel pred desetletji začete posle LRI) je pa stvar politično ekonomske kratkovidnosti činiteljev.

LPL
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ri Majstor napisal/-a:Možda trenutno izgleda crno.. No imajmo na umu da se na zapadnom dijelu luke gradi još jedan kontejnerski terminal, na tzv. Zagrebačkoj obali.
Se (še) ne bodo selili na Krk? Kar je bil pogoj za nižinsko progo. Do Šapjan pa spet en tir, 28 promilov. Hitro se bo zabilo.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Se (še) ne bodo selili na Krk? Kar je bil pogoj za nižinsko progo. Do Šapjan pa spet en tir, 28 promilov. Hitro se bo zabilo.
Kaj se bo zabilo, trenutni letni promet LRI je okoli 3,5 Mton in še Madžari, ustanovitelji LRI so od njih dvignili roke in se raje preusmerili v KP. Poleg tega imajo še progo v Zagreb. Sicer pa po novem še potniški vlak iz Budimpešte na RI vozi preko Slovenije. Če se bo pa promet občutno, ampak zared občutno povečal, pa naj začnejo voziti tovorne vlake ne vlakce po 10 vagonov, ki jih pri nas sestavljao nato po dva skupaj.

LPL
Uporabniški avatar
Solčavec
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 265
Pridružen: 07.04.2016, 8:16

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Solčavec »

Ri Majstor napisal/-a:Možda trenutno izgleda crno.. No imajmo na umu da se na zapadnom dijelu luke gradi još jedan kontejnerski terminal, na tzv. Zagrebačkoj obali. Sa vremenom će luka Rijeka dostignuti predrecesijski promet iz 2008. A bolje ga je dočekati sa kvalitetnijom infrastrukturom! :thumbupl
Saj Reka že ima nov terminal Brajdica pa je bolj kot ne prazen, med sezono ga celo uporabljajo za privez potniških ladij! Da ne bo zdaj imela dva prazna terminala, ker promet samo zaradi novih kapacitet očitno le ne pride sam od sebe, kredite in stroške vzdrževanja nedobičkonosne infrastrukture pa delno potem poplačajo tudi stranke z višjimi cenami tako kot pri avtocestah, če ne bodo prej pobegnale drugam. Men je tole še bolj črno.

Ko pa je nekdo ravno omenil da se bo na koncu nekdo najslajše smejal? Res je, samo da to ne bodo ne Hrvati ne Slovenci, ampak tako kot vedno veliko bolj sposobni, pridni in pošteni severnjaki.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Kaj se bo zabilo, trenutni letni promet LRI je okoli 3,5 Mton in še Madžari, ustanovitelji LRI so od njih dvignili roke in se raje preusmerili v KP. Poleg tega imajo še progo v Zagreb. Sicer pa po novem še potniški vlak iz Budimpešte na RI vozi preko Slovenije. Če se bo pa promet občutno, ampak zared občutno povečal, pa naj začnejo voziti tovorne vlake ne vlakce po 10 vagonov, ki jih pri nas sestavljao nato po dva skupaj.
Proga proti Zagrebu? :lol: Kjer so izogibališča predaleč narazen, prekratka, doprege se ne izvajajo... Proga je nekonkurenča Koprski, kjub temu, da se je šlo iz 3 na 25 kV napajanje in, da sta na progo prišla še dva operaterja.

Vlakeci so pa kratki zato, ker s staro mulo ne moreš povleči kaj več. Glede na delovanje uprave, pa še dolgo sprememb ne bo. Mogoče se cenijo za novo prodajo.

Roko na srce tudi nižinska proga je nerealen projekt, z razliko od baznih predorov, ki napajajo tretje največje gospodarstvo (ki ima blagovni presežek) s severno Evropo. Tako jim ostane le ta bodoča navezava na Baltsko-Jadranski koridor.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4114
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a mkx »

Solčavec napisal/-a:... kredite in stroške vzdrževanja nedobičkonosne infrastrukture pa delno potem poplačajo tudi stranke z višjimi cenami tako kot pri avtocestah...
To bi bil še dokaj optimisitičen scenarij. Bolj je videti, da bodo gradili infrastrukturo samo zato, ker jim bo večina denarja podarjena (sofinanciranje EU), ostali del bodo pa že nekako skupaj spackali ... Nekako tako kot smo uspeli končno poštimati progo Pragersko - Hodoš.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

ampak tako kot vedno veliko bolj sposobni, pridni in pošteni severnjaki.
..... Ob polni podpori prodanih politekonomistov iz južne strani Alp. Drugače pa podatki že nekaj časa menda kažejo, da kontejnerski promet na severu upada, Jadranske luke pa rasteje, kar je sicer naravno.
Pri vsem tem štetju kontejnerjev je pa potrebno opozoriti na metodologijo. Rotterdam jim mnogo pretovori na manjše, ali rečne ladje, podobno Pirej, Gioa Tavro, Malta in podobne luke. Pri njih se šteje vsak kontejner 2x, če ga pa naložijo na kopensko prevozno sredstvo se pa NE šteje. Luka je luka in šeteje samo na/iz ladje!

LPL


Ob malo zdravororazumske pameti se bomo pa smejali Slovenci in ostali s SJ pristanišč. L
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

Solčavec napisal/-a:
Ri Majstor napisal/-a:Možda trenutno izgleda crno.. No imajmo na umu da se na zapadnom dijelu luke gradi još jedan kontejnerski terminal, na tzv. Zagrebačkoj obali. Sa vremenom će luka Rijeka dostignuti predrecesijski promet iz 2008. A bolje ga je dočekati sa kvalitetnijom infrastrukturom! :thumbupl
Saj Reka že ima nov terminal Brajdica pa je bolj kot ne prazen, med sezono ga celo uporabljajo za privez potniških ladij! Da ne bo zdaj imela dva prazna terminala, ker promet samo zaradi novih kapacitet očitno le ne pride sam od sebe, kredite in stroške vzdrževanja nedobičkonosne infrastrukture pa delno potem poplačajo tudi stranke z višjimi cenami tako kot pri avtocestah, če ne bodo prej pobegnale drugam. Men je tole še bolj črno.

Ko pa je nekdo ravno omenil da se bo na koncu nekdo najslajše smejal? Res je, samo da to ne bodo ne Hrvati ne Slovenci, ampak tako kot vedno veliko bolj sposobni, pridni in pošteni severnjaki.
A gdje si vidio putničke brodove na Brajdici?! #-o Preko ljeta, a i ostatak godine, možeš vidjeti jahte u staroj luci, na Rivi, oko putničkog terminala.. Brajdica ima rast TEU u odnosu na 2015-tu godinu, i vidim samo kontejnerske brodove.. koji imaju gaz 14 metara.. za koje je terminal napravljen..
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

Re 4/4 napisal/-a:
Ljubitelj napisal/-a:
Kaj se bo zabilo, trenutni letni promet LRI je okoli 3,5 Mton in še Madžari, ustanovitelji LRI so od njih dvignili roke in se raje preusmerili v KP. Poleg tega imajo še progo v Zagreb. Sicer pa po novem še potniški vlak iz Budimpešte na RI vozi preko Slovenije. Če se bo pa promet občutno, ampak zared občutno povečal, pa naj začnejo voziti tovorne vlake ne vlakce po 10 vagonov, ki jih pri nas sestavljao nato po dva skupaj.
Proga proti Zagrebu? :lol: Kjer so izogibališča predaleč narazen, prekratka, doprege se ne izvajajo... Proga je nekonkurenča Koprski, kjub temu, da se je šlo iz 3 na 25 kV napajanje in, da sta na progo prišla še dva operaterja.

Vlakeci so pa kratki zato, ker s staro mulo ne moreš povleči kaj več. Glede na delovanje uprave, pa še dolgo sprememb ne bo. Mogoče se cenijo za novo prodajo.

Roko na srce tudi nižinska proga je nerealen projekt, z razliko od baznih predorov, ki napajajo tretje največje gospodarstvo (ki ima blagovni presežek) s severno Evropo. Tako jim ostane le ta bodoča navezava na Baltsko-Jadranski koridor.
U ukupnom prometu Luke Rijeka zaboravljate njen najprometniji terminal... Omišalj! Istina, nema veze ni sa željeznicom ni sa autocestom..riječ je o Jadranskom naftovodu. A šta se tiče zaleđa, možda bolje rečeno, zemljopisa...Riječki bazen je samo 100 km udaljen od Panonske ravnice..mnogo manje nego udaljenost od Kopera do Ljutomera.. 8) Nova Riječka pruga će kad-tad bit izgrađena, pa makar čekali 20 let!
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2574
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a leteči vlak »

Ri Majstor napisal/-a: A gdje si vidio putničke brodove na Brajdici?! #-o Preko ljeta, a i ostatak godine, možeš vidjeti jahte u staroj luci, na Rivi, oko putničkog terminala.. Brajdica ima rast TEU u odnosu na 2015-tu godinu, i vidim samo kontejnerske brodove.. koji imaju gaz 14 metara.. za koje je terminal napravljen..
http://www.shipspotting.com/gallery/pho ... id=2555937

http://www.shipspotting.com/gallery/pho ... id=2549900

http://www.shipspotting.com/gallery/pho ... id=2465834

Pretovor kontejnerjev v Reki je sicer res v porastu, kot vse kaže bodo presegli rekordno leto 2008. Navkljub rekordu, do konca leta se računa pretovorjenih dobrih 170.000 TEU, bo odstotek izkoriščenosti terminala Brajdica še vedno relativno nizek - na spletni strani reške luke se računa maksimalno zmogljivost pretovora okoli 250.000 TEU. Obenem ostaja grenak priokus nedavne izločitve reškega pristanišča iz rotacije ladjarjev Ocean 3 alianse in kooperantov. Glej link. Reka ima po novem zgolj eno direktno kontejnersko povezavo z Vzhodno Azijo (vzdržujeta jo ladjarja Maersk in MSC), vse ostalo funkcionira na feeder ladjah.
Aljaž
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ri Majstor »

:oops: Sorry... ali očito su prekratko bili na vezu.. veliki kruzeri ne mogu u staru luku..btw. Ali ja sam svejedno optimist! Netko je ovdje spomenuo, pa je bilo citirano, da tko se zadnji smije...najslađe se smije.. Jadno! Zar se zbilja moramo smijati jedni drugima??? :?: Jedna zdrava konkurencija bi bila poželjnija.. Vi imate bolju infrastrukturu, a mi bolju geografiju ,koja ništa ne znači uz ovakve nepotističke političare, nažalost..
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Majstor, na žalost velja pregovor:

Priložnost zamujena
ne vrne se nobena


Hrvaška je imela nekoč luko vredno tega imena, toda iz bolj ali manj (ne)razumljivih razlogov je tovore prepustila sosednji konkurenci. In kakor se stvari razvijajo ni videti neke hude obuditve prometa, o čemer pričajo sanjske objave o bodoči rasti (nikoli udejanjene) LRI dostopne na internetu. Žalostno stagniranje kaj hočemo, sicer se je pa enako zgodilo tudi z ladjedelnicami in kakor govore ekonomski podatki je žalostna tudi ekonomska podoba Hrvaške. Nespoštljivo 35. mesto ( z naskokom najslabša srednje evropska država, RS 12.) na indeksu ekonomske kompleksnosti, http://atlas.media.mit.edu/en/profile/country/hrv/, skromen izvoz saj dosega komaj 40% slovenskega in velikanski uvoz (2014, izvoz 13.3 M$Č:30.7M$, uvoz 22.2M$:30.2M$) in to pri skoraj dvakrat večji populaciji.
Kakor je videti, se je pač na hrvaškem ustavil čas..... in potrebna bodo desetletja, da se razmere urede, če bo še po desetletjih kaj aktivne populacije. Demografski trendi so namreč resno zaskrbljujoči, http://www.slobodnadalmacija.hr/novosti ... enzivirati, in pričakovati je resen upad popualcije.

LPL

PS.: ker je to forum posvečen železnici se pri luki orientiram samo na tovor, ki je potencialno prevozljiv z vlaki, nafta iz Omišlja se namreč črpa po naftovodu, v prometu iz/v LKP pa imajo naftni derivati nezanemarljiv pomen......
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Re: Nadgradnja hrvaških prog

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Ri Majstor napisal/-a:.... Netko je ovdje spomenuo, pa je bilo citirano, da tko se zadnji smije...najslađe se smije.. Jadno! Zar se zbilja moramo smijati jedni drugima??? :?: Jedna zdrava konkurencija bi bila poželjnija.. Vi imate bolju infrastrukturu, a mi bolju geografiju ,koja ništa ne znači uz ovakve nepotističke političare, nažalost..
Ne obračaj preveliku pažnju na Ljubitelja...on je tipičan Egocentrik...on se smije i 3/4 Slovenije, kamo li na susjede...jedino voli amere :)
LEP DAN
Igor
Odgovori