Nadgradnja hrvaških prog
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Zatonu reškega pristanišča v prvi vrsti botrujejo spremenjene geopolitične razmere. Isto se je zgodilo X koridorju, ki je bil najpomembnejši jugoslovanski koridor. Danes je relativno nepomemben, je pa zato postal zelo pomemben V-Z koridor. To se še danes vidi na terenu, ko štajerska proga nima primerne osne kategorije medtem ko je proga proti Reki imela prioriteto, ker so v Beogradu Sloveniji določili reško pristanišče za glavno pristanišče. Koprsko pristanišče je zelo mlado in ne gre pozabit da so Slovenci pod pretvezo industrijskega tira gradili koprsko progo. Danes carin več ni in tudi kontrole na mejah ne, zato je prišla naša geostrateška lega končno do izraza.
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Nam že 10+ let obljubljajo drugi tir. Leta 2006 je stal 168 milijard tolarjev, danes 1-1,4 miljarde evrov.Ri Majstor napisal/-a:Nova Riječka pruga će kad-tad bit izgrađena, pa makar čekali 20 let!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Hrvati točnp vedo haj hočejo, mi pa filozofiramo. Njihov cilj je sodobna povezava Reke v obe smeri: proti Zagrebu in preko Istre proti Trstu.
preglednik
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Glede na to, da bodo začeli šele projektirati, bo do cilja še dolga pot, verjetno ravno tako, kot do končanja nižinske proge.Hrvati točnp vedo haj hočejo, mi pa filozofiramo. Njihov cilj je sodobna povezava Reke v obe smeri: proti Zagrebu in preko Istre proti Trstu.
LPL
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Cilj je bolj spraviti ladijski tovor v pristanišče Reke in odtam na železnico proti vzhodnim državam.preglednik napisal/-a:Hrvati točnp vedo haj hočejo, mi pa filozofiramo. Njihov cilj je sodobna povezava Reke v obe smeri: proti Zagrebu in preko Istre proti Trstu.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Ko so Slovencem še v Beogradu določali prioritete, proga ZG- RI še ni imela 22,5t/os (niti ni bila pomembna za Slovenijo), kot še dandanes nima proga od Pivke do Reke.Napisal/-a ledeni » 09.12.2016, 21:53:50
Zatonu reškega pristanišča v prvi vrsti botrujejo spremenjene geopolitične razmere. Isto se je zgodilo X koridorju, ki je bil najpomembnejši jugoslovanski koridor. Danes je relativno nepomemben, je pa zato postal zelo pomemben V-Z koridor. To se še danes vidi na terenu, ko štajerska proga nima primerne osne kategorije medtem ko je proga proti Reki imela prioriteto, ker so v Beogradu Sloveniji določili reško pristanišče za glavno pristanišče. Koprsko pristanišče je zelo mlado in ne gre pozabit da so Slovenci pod pretvezo industrijskega tira gradili koprsko progo. Danes carin več ni in tudi kontrole na mejah ne, zato je prišla naša geostrateška lega končno do izraza.
Leta 2005 so kar dobro ocenili realno vrednost.Napisal/-a Re 4/4 » 09.12.2016, 23:57:39
Nam že 10+ let obljubljajo drugi tir. Leta 2006 je stal 168 milijard tolarjev, danes 1-1,4 miljarde evrov.
Kar pa se tiče hrvaških 2.tirov okoli Reke, pa bodo mečkali vsaj toliko kot pri nas. Relektrifikacija s 3 na 25 kV od Zg do Moravic je bila končana leta 1987, od Moravic do Reke in Šapjan pa 25 let pozneje.
lp
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Cilj že, cilj. Realizacija je pa trenutno nikakva. Luka Rijeka ima finančnih prihodkov toliko, kot LK dobička in glede na stopnje rasti bodo potrebna desetletja da se LR približa koperski. Seveda, če se ne bo poslušalo kakšnega Blaža Vodopivca (glej http://siol.net/siol-plus/kolumne/krst- ... tir-431619, ko bi pil vsaj vino!). Še Madžari, ki so jo zgradili, se jih je odpovedala, to dovolj pove o perspektivnosti LR.Cilj je bolj spraviti ladijski tovor v pristanišče Reke in odtam na železnico proti vzhodnim državam.
LPL
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Seveda, saj po eni strani gradijo za večjo prepusnost Reke, po drugi strani pa se sami omejujejo z megalomanskim projektom nižinske proge (ki je sama Hrvaška ni sposobna financirati. Evropa bo pa dala samo toliko, kot bi dala nam. Približno 35 %. Pa še luko morejo preseliti na Krk.) in pa z omejitvami proge proti Moravicam. Dopreg ni, izogibališča predaleč... Ampak še večja žalost je, da se domači prevoznik v tovornem prometu ni prilagodil. Za celo Hrvaško ima trenutno le 20-23 aktivnih elektro lokomotiv. Zato so pa karavele (ex JŽ 663) tukaj namesto namesto na Lički progi.električar napisal/-a:
Kar pa se tiče hrvaških 2.tirov okoli Reke, pa bodo mečkali vsaj toliko kot pri nas. Relektrifikacija s 3 na 25 kV od Zg do Moravic je bila končana leta 1987, od Moravic do Reke in Šapjan pa 25 let pozneje.
lp
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Ah hrvati so kakih 10 let za SLovenijo ,oni komaj sedaj neke študije delajo,katere so pri nas že zdavnaj narejene za celotno SLOvenijo,najbolj mi je pa zanimivo da za svoj zaton rečke luke krivijo Slo,ker noče narediti avtocestne povezave in večjega osnega pritiska med pivko in šapjanami,namesto da bi krivili svojo nesposobnost zagotavljanja kvalitetnih železniških storitev,saj pa povezava pivka reka ni edina imajo še drugo povezavo proti zagrebu,katera pa bolj sameva,vprašanje zakaj-verjetno zaradi njihove nesposobnosti.
Re: Nadgradnja hrvaških prog
WTF?
by-Zvonko
by-Zvonko
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 317
- Pridružen: 17.08.2006, 13:47
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Daleko su dogurali. V najboljših časih so imele HŽ preko 100 izmeničnih elok. Če tudi odštejemo tiste, ki sedaj pripadajo potniškemu prevozniku, imajo zelo nizek procent razpoložljivosti.Napisal/-a Re 4/4
Ampak še večja žalost je, da se domači prevoznik v tovornem prometu ni prilagodil. Za celo Hrvaško ima trenutno le 20-23 aktivnih elektro lokomotiv. Zato so pa karavele (ex JŽ 663) tukaj namesto namesto na Lički progi.
lp
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 131
- Pridružen: 26.01.2016, 22:50
- Kraj: Rijeka
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Zašto mi se čini da je samo Igor72 jedini realan na ovoj temi? Ili sam i ja egocentrik? Nas Hrvate ne morate gledati kroz prizmu naših političara.. ja vas tako ne gledam!
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Zanimivo je to, da Igor ni povedal skoraj nič v zvezi z nadgradnjo hrvaških prog. Oglasil se je enkrat z naslednjo izjavo:Ri Majstor:
Zašto mi se čini da je samo Igor72 jedini realan na ovoj temi? Ili sam i ja egocentrik? Nas Hrvate ne morate gledati kroz prizmu naših političara.. ja vas tako ne gledam!
Če je ta edini post merilo realnosti..... Sicer pa je tovorni promet na HŽ v stanju stalnega upadanja, družba HŽ Cargo se odlikuje z izgubo in zanimivo v svojih letnih poročilih sploh ne navaja obsega prometa, samo finančne (negativne) podatke....Igor 72:
Ri Majstor napisal/-a:
.... Netko je ovdje spomenuo, pa je bilo citirano, da tko se zadnji smije...najslađe se smije.. Jadno! Zar se zbilja moramo smijati jedni drugima??? Jedna zdrava konkurencija bi bila poželjnija.. Vi imate bolju infrastrukturu, a mi bolju geografiju ,koja ništa ne znači uz ovakve nepotističke političare, nažalost..
Ne obračaj preveliku pažnju na Ljubitelja...on je tipičan Egocentrik...on se smije i 3/4 Slovenije, kamo li na susjede...jedino voli amere
LP od nerealnega L
Re: Nadgradnja hrvaških prog
Pa saj nihče ne zmerja...vas "malih" rib. Je pa res, da projekti, ki jih zastavljate nimajo ne repa in glave.Ri Majstor napisal/-a:Nas Hrvate ne morate gledati kroz prizmu naših političara.. ja vas tako ne gledam!
Najprej luka in cargo, potem proge. Žalostno je, da SŽ želi homologirati več taurusov, kot ima HŽ cargo aktivnih asea 1141 lokomotiv. Kako bo z Ino, kjer sedaj vozi THM, zaradi MOL-a, pa je spet tretja zgodba.