Nove garniture SBB-ja

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Nove garniture SBB-ja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Nov korak z novim Bombarider-Doppelstöcker garnituro.

Slika

V Prejšnjem tednu je SBB začel s testnimi vožnjami z novo garnituro. Prvi zaključek? Uporabniki se lahko veselijo.

Bern, peron 8. Končno se pripelje. Povsem nova dvonadstropna garnitura. Kličejo jo FV Dosto. Eleganten zgled, vitek, aerodinamičen, z ukrivljenim nosom. Twin mega vlak meri v dolžino 400 metrov. On je tisti, ki bo rešil težave s pomanjkanjem sedežev. Ne le, da je njegova hitrost 200 km/h. Sprejme tudi do 1300 potnikov (speti dve garnituri), kar je več, kot bilokateri drugi vlak v Švicarskem omrežju. Ponosni smo na ta vlak. Še posebej veseli dejstvo, da lahko povečamo število potnikov za 10 %, pravi Stephane Wettstein, vodja Bomardier Schweiz.

Prvi vtis vožnje? Seveda, diši po svežem. Zelo prostoren, tako med sedeži, kot prehod med sedeži. Brez izjeme, za obe nadstropji. Vtičnice? Ni problem. Prvi razred se ponaša z mizami za prenosne računalnike. Wi-fi. Ni problema, deluje kot špica. Prostor za prtljago je povečan, prav tako dostop za invalide. Je dejal novinar.

Štiriletna zamuda!

Nova SBB garnitura se sooča z veliko težavami. Na tire je prišel z štiriletno zamudo. In zamuda pri dobavnem roku se še veča. Zato je SBB brezplačno namesto odškodnine v denarju, dobil 4 dodatne garniture. Kanadski Bombardier bo tako dostavil 59+4 garniture. Posel je vreden 1,9 milijarde evrov.

Trenutno je opravljeno 80 % testov. Švicarski zvezni urad za promet je garnituro že odobril za vožnjo so Švicarskih tirih. Če ne bo kakšnih težav bo garnitura začela vozit med St. Gallnom in Ženevo z decembrsko uvedbo novega voznega reda.


Na tire prihaja »hitri vlak«
Zmore 250 km/h (toliko kot novi ICE 4!) in ima tri vrste stranišč.

Zlati časi za ljubitelje vlakov. Tedenski cikel novih vlakov na SBB progah. Po prestavitvi FV Dosta, je Stadler prestavil novi »Gotthard-zug«, oziroma Stadler EC250

Slika

Z umetniškim imenom Der Giruno je zapeljal iz hale Stadlerja. To je prvi hitri vlak SBB-ja. Njegova dolžina je 400 metrov in nudi do 810 sedežev. 40 % več, kot prejšnji modeli pendolina. Vlak je opremljen z Wi-fi sistemom. Seveda gre garnitura s časom naprej V obeh krmilnih delih ima prostor za invalidske vozičke in invalidsko stranišče, prav tako ne manjka kolesarski oddelek. Ostali toaletni prostori so razdelenjeni v »unisex« varianti. Kar pomeni, dame posebej in moški posebej. Obstaja pa tudi pisoar kabina. Njegove redne vožnje se obetajo šele v letu 2019, ko bo začel voziti med Baslom in Milanom, čez bazni predor Gotthard.

Povezava na video

Na koncu lahko (jaz osebno) mirne duše trdim, da bo Stadler EC250 > Siemens ICE 4.

Vso besedilo je povzeto iz blick.ch
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture SBB-ja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Če kdo načrtuje obisk Švice prihodnje leto, bo lahko imel možnost preizkus nove garniture RABe 502, oziroma SBB Twindexx. Trenutno imajo enoletno dovoljenje.

Predvidoma bo vozila na relaciji Chur-Zurich in Zurich-Ženeva. Ure voženj se bodo lahko videle na spletni strani SBB-ja. Vpišeš relacijo in, ko objavi vozni red, klikneš na številko oziroma rang vlaka (ICN, IC, EC...), ter potem detajl vlaka...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture SBB-ja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

S Twindexxom spet nekaj ne štima :roll:

Naročnik ni izpolnil vseh zahtev. Predvsem je govora o mobilnosti invalidnih oseb (brez pomoči tretje osebe, nekdo na invalidskem vozičku ne more vstopiti sam, stikalo za odpiranje vrat ni na primerni višini, prav tako ni prlagojen slepim osebam, gluhi ljudje nimajo na voljo prebiranja voznega reda iz zaslonov...) Namreč Švica je ena redkih držav, kjer posveča veliko pozornost mobilnosti invalidov, zato morajo biti garniture prilagojene tudi njim.
Kot kaže trenutno, imajo Twindexxi dovoljenje za vožnjo, vendar se je zveza, ki zastopa invalide odločila za pritožbo na sodišče. Prav tako je zadevo pod drobnogled vzela zvezna vlada v Bernu. Očitno bo teh štiri leta zamude, preraslo v pet. Na SBBju pa kronično primankuje prostih mest ob konicah, zato občasno vozijo dodatni KISS Stadlerji na relacijah, ki so predvidene za push-pull.

Sicer pa tudi drugje Twindexxi ne slovijo kot uspešen projekt. 14 dni nazaj je prišlo do popolnega izpada 80 % garnitur na severu Nemčije. In, ker zamenjav ni pred nosom, imaš totalni kolaps prometa.
ledeni
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 357
Pridružen: 26.12.2011, 22:19

Re: Nove garniture SBB-ja

Odgovor Napisal/-a ledeni »

Redkih držav, no ja, to je na zahodu norma že kar nekaj časa. Seveda pride do izboljšav šele po obnovah, novogradnjah, ko je investitor dolžen slediti "novim" normam in tako postaja infrastruktura postopoma prijaznejša uporabnikom. Razen v Sloveniji. Tu se morajo invalidi naučiti vožnje po obnovljenih stopnicah. Povišani peroni in nizkopodne garniture pač nimajo haska, če do perona vodi 40 stopnic. Ampak to lekcijo ima lastnik infrastrukture in voznih sredstev na sporedu čez 20 let.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Nove garniture SBB-ja

Odgovor Napisal/-a 038 »

Kot kopico praznih parkirnih mest pred vsemi vecjimi nakupovalnimi centri.
Se nikjer nismo pustili invalida v invalidskem vozicku na peronu, kapitalizam pa nas bo pripeljal kmalu do tega... :(
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture SBB-ja

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Končana je saga. S ponedeljkom lahko SBB začne uporabljati Twindexx garniture, ki so že dostavljene. Prva vožnja bo 26.2. ob 11:55 na relaciji Zurich-Burgdorf-Bern
Odgovori