Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: Izgleda, da je ta "dolgoletna ljubezen na daljavo" med Švedi in Romuni dokaz, kako se lahko naredi kvalitetne mašine tudi izven Bombardierjevega in Siemensovega brloga. Žal se je to znanje na Švedskem izgubilo, Aseo je požrl Bombardier, katerega Traxx kvalitetno ni ravno na nivoju Rc-jk.
Zato pa so na nek način tudi izbrali Romune. Se ve (nekateri, ki tega ne razumejo zakaj, se posmehujejo), da tudi nove lokomotive mehansko bazirajo v 60 leta. Ampak ravno tu je poanta. Švedi so zase razvili nekaj, kar pri njih deluje v ekstremnih razmerah (-15 stopinj, sneg, led, težki vlaki pločevine, nakloni), Romuni so ta koncept pustili, nemška prozivajalca pa sta se osredotočila na razmere osrednje Evrope in zato na nek način zmaga Romunov. Drugače tudi Norvežani že leta zaman iščejo zamenjavo za svoje El 14. Samo pri njih je pa koncept danes malo drugačen. Oni so se odločili, da se povsem odpovedno nafti na železnici. Nastane pa problem. Večina prog je res da je elektrificarnih, tudi tista čez Finse (Bergensbanen), Nordlandsbanen, ki je pa dolga kar 730 km, pa ni, poleg tega pa pozimi ekstremno neprijazna do železniških vozil. In tukaj je nastal problem, kako nadomestiti nafto. Pa so v študiji prišli do rešitve, da se jo na določenih delih delno elektrificira, na trgu pa se zanekrat poiskuša poiskati čim bolj zmogljive vlake za takšen izziv. In ugani kaj? Vmešal se je nihče drug kot Stadler, ki za njih razvija "tri mušketirje", ki bodo prilagojeni prav za te razmere. Med njimi sta tudi prilagojen Flirt, ter Eurodual.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Švedi so se bistveno prej odpovedali nafti na železnici kot pa Norvežani. Saj Švedi dizlov sploh več nimajo, podobno kot Švica.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a:Švedi so se bistveno prej odpovedali nafti na železnici kot pa Norvežani. Saj Švedi dizlov sploh več nimajo, podobno kot Švica.
Če govoriš o glavnih progah, imaš prav. So elektrificirane, ni pa elektrificiran vsak košček Švedske. Je le prevelika država z 12 tisoč kilometri prog, elektrificiranih pa je manj kot 10 tisoč kilometrov. Posledica tega je, da so še kako aktivni dizli na Švedskem. Tudi legendarni Nohabi. In, ker je potreba po dizlih precejšnja, odkupijo na Švedskem vsako malo močnejšo dizelsko lokomotivo. Tako so od Dancev odkupili že nekaj njihovih Class ME, ki je po karakteristikah močnejša od regana.
Drugače, tudi Švicarji še ne morejo popolnoma brez dizelskih lokomotiv. Je pa res da so bolj namenjene nabirajnu in premikanju.
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a:Tako so od Dancev odkupili že nekaj njihovih Class ME, ki je po karakteristikah močnejša od regana.
Za tiste, ki so nam bližje GM dizli z Balkana: DSB class ME imajo motor, ki je nekoliko dodelana različica tistega iz Karavel (JŽ 663).
LP, Metod
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

16 cilindrov x 645ccm/cil.+ turbopolnilnik, kar znese cca 3300KM moči. Naš Regan ima podobnega samo brez turbopolnilnika (2200KM).
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Testiranje štirih različnih digitalnih spenjač v realnih pogojih, katero naj bi začeli uporabljati okoli leta 2030.

Povezava na video

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Tudi na Finskih železnicah se uvajajo normalni (beri s težo mnogo tisoč ton in dolžino 2x daljšo kot pri nas) tovorni vlaki, kakor o tem poroča v članku Monster’ freight train in regular service.

https://www.railwaygazette.com/freight/ ... 45.article
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ah, če bi pisali za vsako dvigovanje teže je brezpredmetno, ker vsi dvigujejo, glede na stanje infrastrukture...
Švedi imajo na novih Transmontanah lokomotivah redno obremenitev 3000-3500 ton, ki jo bodo še povečali, dokler bo šlo. Proga tam pač ni ravna, je bolj na klancu gor in dol, z radiji. Povečanje preko fizikalnih meja, ima za posledico obležanje, ne glede na vrsto spenjače.
Danci so naredili test vlaka z 835 dolžine, kjer je teža bila "samo" okoli 2300 ton...

Pa tudi na SŽ ne spijo...
SŽ-TP trenutno na domaćem tržištu ima 84% udela u železničkom prevozu robe, ali ne zaboravite da je najduža tranzitna relacija u Sloveniji 490 kilometara. Mi smo malo tržište i biti dobar u Sloveniji više nije dovoljno.
Tranzitne relacije su sve dalje i zbog toga kupci intenzivno traže sve teže i sve duže vozove. U procesu je priprema dokumentacije za nabavku novih lokomotiva. Shodno tome, analizira se nabavka lokomotiva koje su spremne za vožnju teških vozova.

Primera radi, od obale do Sežane vama su potrebne 2 ili 3 lokomotive, kako biste mogli da prevezete 2.500 tona. Naš cilj je da sada nabavimo vozna sredstva sa kojima će ovaj put biti optimizovan. Pripremamo resurse za momenat kad će biti izgrađen drugi kolosek Divača-Koper

Za nove investicije, nove količine robe i internalizaciju nam je potreban strateški partner. Tržište u Sloveniji je trenutno ograničeno, što znači da se svi borimo za istu robu. Računamo na to da ćemo sa strateškim partnerom dobiti i nove tokove robe, kao i preusmeriti više tereta sa druma na železnicu.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pa tudi na SŽ ne spijo...
Je dokaj pohvalno, koliko so teže vlakov že narastle. Ampak se spominte tovariši, kakšni so bili pomisleki na prakso tujih privatnih prevoznikov še ne tako daleč nazaj, ko so vozili v tandemu in so vlaki menda kar razpadali pred Karavankami.... (no malce pretiravam, bili so pa silni pomisleki, koliko spenjača sploh prenese)
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Vijačna spenjača prenese 4200 ton po ravnini s sprego dveh digitalnih lokomotiv ali eno 126 tonsko lokomotivo. Dokazano s strani Poljakov in Francozov. Tudi Nemci so nekje na meji 4000 ton, razen če jim na poti stoji kakšen pukl. Potem je ena odzad', druga odspred'. Za težje vlake imajo C-AKv spenjačo in omejeno hitrost na 80 km/h. Za Švedsko sem tako povedal, da je odvisno od proge, ker se vozi na zalet in zaviranje. Večinoma potencial na jeklu. Ostale celinske države so na 2500-3000 ton, za tovore, ki ima tak potencial. Sicer so določene izjeme, ampak tisti vlaki so svoja zgodba.
038
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 873
Pridružen: 10.03.2009, 20:49

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a 038 »

Ljubitelj napisal/-a: 18.04.2021, 10:41
Pa tudi na SŽ ne spijo...
Je dokaj pohvalno, koliko so teže vlakov že narastle. Ampak se spominte tovariši, kakšni so bili pomisleki na prakso tujih privatnih prevoznikov še ne tako daleč nazaj, ko so vozili v tandemu in so vlaki menda kar razpadali pred Karavankami.... (no malce pretiravam, bili so pa silni pomisleki, koliko spenjača sploh prenese)
Pozabjaš nekaj @Ljubitelj, kar so Janezeka naučili, to Janezek zna...vozni park se posodablja, obremenitve se sam povečujejo, zabičano v glavah pa ostaja; "tebe" bi hitro v tem podjetju poslali v slepi tir, ker znanje in kritike niso zaželjene😉.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Pozabjaš nekaj @Ljubitelj, kar so Janezeka naučili, to Janezek zna...vozni park se posodablja, obremenitve se sam povečujejo, zabičano v glavah pa ostaja; "tebe" bi hitro v tem podjetju poslali v slepi tir, ker znanje in kritike niso zaželjene
Sem v Mariboru v gimnazijskih počitnicah delal na ajzenponu TŽV BK. In mi je predobro znana izjava prenekaterega vrlega ponosnega mariborskega mojstra. Sicer niso to rekli meni, sem bil samo počitniška pridna delovna sila v zavornem oddelku pri znanih takrat že upokojenih nogometaših Keku in Kreaču.

"Ti boš mene uču, ko že 50 let tak delam"
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

https://www.railfreight.com/railfreight ... er-trains/

Članek, ki zeli dobro poda razloge in probleme, zakaj v Evropi tako težko uvedemo daljše vlake, vsaj dolžine 740 metrov.

Skrivostna bivša zebra, je že zaključila testiranja za pridobitev dovoljenja in kaj kmalu odhaja. Gre za Traxxa BR 186-285.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

ČD Cargo nadaljuje svojo strategijo širjenja v tujino. Ta teden je družba zaključila ustanovitev nove hčerinske družbe na Hrvaškem. Pod imenom ČD Cargo Adria želi prodreti predvsem v prevoze do in iz reškega pristanišča.

Cilj novega podjetja je pridobiti licenco za delovanje na Hrvaškem v enem letu. "To nam bo dalo priložnost upravljati vlake 'po Evropi', na primer od Reke do tarifnih točk na Češkem, v Nemčiji in drugih državah, z našimi lokomotivami na čelu in pod našo licenco, "je dejal predsednik ČD Cargo Tomáš Tóth.

Reka sicer še ni toliko uporabljena za železniški promet, a zanimanje za to pristanišče znatno narašča, tudi zaradi težav z zmogljivostjo enotirne proge iz Kopra. Zabojniki in metalurški izdelki se prevažajo na Reko in nazaj. Obstajata tudi glavni naftni terminal in terminal za pretovarjanje lesa. ČD Cargo želi v prihodnosti izkoristiti tudi potencial pristanišča v razvoju v Pločah. Hrvaška predvideva tudi naložbe za povečanje zmogljivosti obeh pristanišč.

Po Tóthuvem mnenju je Balkan območje, kjer prevozniki vidijo več prostora za širitev. V prihodnosti ne izključuje licence za Slovenijo in Srbijo. Podjetje razmišlja o lastnih lokomotivah na Hrvaškem. Ambicija podjetja je voziti vlake po Evropi pod eno blagovno znamko.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ni potrebno nobenega komentarja. Poljski proizvajalec Pesa, je razgrnil načrte, s katerimi bi rad na trgu konkuriral dvema velikanoma, Alstomu in Stadlerju na srednje in vzhodnoevropskem trgu, ter seveda na domačem trgu z Newagom. V ta namen so si zamislili univerzalno platformo Regio 160, s katerimi bodo lahko trgu ponudili vse tipe vozil, ki so aktualni in tiste, ki bodo šele prišli na trg.

Slika

Slika

Prav tako pa si želijo bolj resno vstopiti tudi v segmetn lokomotiv.

Slika
Odgovori