Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

mkx napisal/-a:
preglednik napisal/-a:Hercules je pač mišljena kot univerzalna lokomotiva, ...
Tudi Hercules je univerzalna lokomotiva, ampak dizelka. Vse, kar si napisal, so lastnosti Taurusa.
Pardon, sem mislil Taurus...
preglednik
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

...@ljubitelj, davkoplačevalci SMO plačali firmi NLB 2 miljardi pokradenih € ....... :oops: ...., ne samo dali garancije, pa noben "močvirnik" ni galamil....
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

Ljubitelj napisal/-a:
Kar pa se tiče voženj čez mejo. Tega je bilo veliko in še več ga bo. Kdo je prevoznik niti ni pomembno. Rentanje ali sodelovanje (nič posebnega čez mejo) tudi za samo en vlak je lahko donosen posel. Ampak, ker imajo SŽ varnostno spričevalo za Avstrijo in Hrvaško, ga izkoriščajo.
In če ima SŽ varnostna spričevala, zakaj potem ne vozijo v svoji režiji? (Opomba: Razen če je slučajno katerih od tovorov na slikicah generiran v Sloveniji
LPL
...tudi v "Spar-u" v Ljubljani so slovenski prodajalci, in ne avstrijski...... :roll: ...
......@ljubitelj....
...mal manj bebaste trosi, no.... #-o ...če ti že drsi.....
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a:
Ali lahko napišeš, za katero ameriško železniško firmo gre?
Severnoameriška, toliko za sedaj, ni pa BSFN, kot sem zmotno napisal nekaj postov naprej.
Bi rad videl, da napišeš konkretno ime firme. Vsaj pri številu zaposlenih ni čisto vseeno ali je firma zgolj (in samo) prevoznik ali pa ima opravka še s čim drugim (recimo vodenje prometa ali vzdrževanje infrastrukture ali kaj podobnega kar ne prinaša nekih velikih zaslužkov je pa delovno intenzivno).

Malo razmišljanja: če v USA en strojevodja vozi 10x več tovora in efektivno dela 2x več časa (ampak z nižjimi hitrostmi v delovniku prevozi samo 50% več km) in torej opravi recimo 15-krat več NTKM kot slovenski strojevodja, se v SŽ potrebuje približno 3-krat manj strojevodij kot dotična firma. Pa recimo ene 2-krat manj premikačev.
Če torej US firma ne vzdržuje prog in je potem recimo "izvršilnih delavcev" 3/4 navedene številke, bi to pomenilo za SŽ približno 2500 izvršilnih delavcev, povezanih neposredno z opravljanjem prevozov. Nimam pojma, kolikšna je trenutno število takih delavcev v SŽ.
Če pa US firma opravlja tudi vzdrževanje prog, pa bi bilo treba primerjati neto število zaposlenih, ki se ukvarjajo s prometom. In potem delati primerjavo.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bi rad videl, da napišeš konkretno ime firme. Vsaj pri številu zaposlenih ni čisto vseeno ali je firma zgolj (in samo) prevoznik ali pa ima opravka še s čim drugim (recimo vodenje prometa ali vzdrževanje infrastrukture ali kaj podobnega kar ne prinaša nekih velikih zaslužkov je pa delovno intenzivno).

Malo razmišljanja: če v USA en strojevodja vozi 10x več tovora in efektivno dela 2x več časa (ampak z nižjimi hitrostmi v delovniku prevozi samo 50% več km) in torej opravi recimo 15-krat več NTKM kot slovenski strojevodja, se v SŽ potrebuje približno 3-krat manj strojevodij kot dotična firma. Pa recimo ene 2-krat manj premikačev.
Če torej US firma ne vzdržuje prog in je potem recimo "izvršilnih delavcev" 3/4 navedene številke, bi to pomenilo za SŽ približno 2500 izvršilnih delavcev, povezanih neposredno z opravljanjem prevozov. Nimam pojma, kolikšna je trenutno število takih delavcev v SŽ.
Če pa US firma opravlja tudi vzdrževanje prog, pa bi bilo treba primerjati neto število zaposlenih, ki se ukvarjajo s prometom. In potem delati primerjavo.
Za enkrat nimam namena izdati ime tega severno amriškega veleprevoznika. So pa podatki zaključnega poročila za fiskalno leto 2017 še dopoldne bili javno dostopni, zdajle pa dobim samo še 2016. Nič hudega. Firma ima v upravljanju 12.423 milj prog širom kontinenta in povezuje 9 pristanišč in preko 100 terminalov notranjosti.
Iz poročila bi sklepal da tudi skrbijo za vzdrževanje prog, v 2016 so zamenjali 1M pragov, porabili 155.000 ton tolčenca, obnovili okoli 252 milj prog etc.... za vzdrževanje prog so uporabili 900 M$, celotni znesek investicij pa 1250M$.
Bolj impozantni so podatki o povprečni teži vlakov okoli 8.600 ton (koliko vlakov bi to bilo iz Kopra?), potovalna hitrost okoli 38 km/h ob okoli 90% točnosti, torej tvoja predpostavka onižjih hitrostih sploh ne drži. In povprečen čas zadrževanja na postajah je okoli 6 ur...... se mi zdi, da se v Zalogu v 6 urah ne spremeni kaj dosti.....
In še o, firma ima v obratu 1490 lokomotiv, od tega 827 AC dizelskih, v povprečju straih 13 let in okoli 360 premikalk.

Toliko za začetek, da se vidi, da to ni samo prevoznik ampak kompleten sistem in to daleko produktivnejši kot lahko le sanjamo....

LPL
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a smok1 »

Po velikosti bi rekel, da gre za Canadian Pacific Railway. Imam prav? :mrgreen:

In še poročilo za leto 2017: klik
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

..@ljubitelj, primerjava med SŽ in to ameriško firmo je približno tako, kot bi primerjal München in Ljubljano...... :mrgreen: ....

...in bi na tej osnovi "podjebaval" cenjenega župana, kako je nesposoben, ker ni pod Kongresnim trgom v tri štuke podzemljske železnice do vsake malo večje vasi (pod dunajsko, pod Tržaško, pod Celovško, itd)... okoli Ljubljane, in da ni 200 metrskega razglednega stolpa, kamor bi hodili turisti in da uboge Stožice sprejmejo samo 15000 gledalcev namesto 70 000 itd.... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ...
,,,ja, v Münchnu to imajo... :thumbupl ...nesposobni in butasti Ljubljančani pa ne.... :!: ...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Torej primerjamo Kanado s Slovenijo. Ok, Kanada ima primerljivo kilometrov prog, kot Nemčija. Ampak Nemčija ima več kot 300 operaterjev. Kanada pa...? :mrgreen: Od tega samo CP ima v lasti polovico prog. Čez lužo sploh ne poznajo konkurence v takšnem smislu kot pri nas. Če bi jo, bi ~200 ntkm drastično padlo. Sploh pa v Kanadi ne poznajo vozlišč. Vse gre samo sever-jug, vzhod-zahod. Evropa pa? Beljak 4 smeri. Salzburg 5 smeri, München več kot 6 smeri in se posledično tovor porazdeli v vse smeri....Neumesne primerjave Amerike z Evropo, saj je poselitev in prepletenost železnice v Evropi popolnoma drugačna.

Drugače @Ljubitelj. Vdim da me želiš žejnega peljati čez vodo.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Sr3

https://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_102

Pa rent Vectroni, pa Nizozemci kupujejo 90 tonske za 200 km/h.
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Po velikosti bi rekel, da gre za Canadian Pacific Railway. Imam prav? :mrgreen:
Absolutno in prijetno branje poročila.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Torej primerjamo Kanado s Slovenijo. Ok, Kanada ima primerljivo kilometrov prog, kot Nemčija. Ampak Nemčija ima več kot 300 operaterjev. Kanada pa...? :mrgreen: Od tega samo CP ima v lasti polovico prog. Čez lužo sploh ne poznajo konkurence v takšnem smislu kot pri nas. Če bi jo, bi ~200 ntkm drastično padlo. Sploh pa v Kanadi ne poznajo vozlišč. Vse gre samo sever-jug, vzhod-zahod. Evropa pa? Beljak 4 smeri. Salzburg 5 smeri, München več kot 6 smeri in se posledično tovor porazdeli v vse smeri....Neumesne primerjave Amerike z Evropo, saj je poselitev in prepletenost železnice v Evropi popolnoma drugačna.
Bolj ali manj vse to drži. Ampak v kanadi in ZDA je železnica steber transkontinetalnega prometa in vsaj še pred nedavnim je bila konkurenčnejša od ladijskega prometa med V in Z obalo. V Evropi je pač vse drugače, vsak obdeluje svoj vrtiček in vsi skupa preradi pozabljao, da je železnica danes konkurenčna na dolge proge (CP ima povprečno pot preko 1000 milj, po spominu), pri nas pa se vsakih 200 km zamenja operater etc.... Koliko vlakov pa recimo peljejo SŽ tovorni promet na sever Nemčije, ali na Poljsko, magari na Češko, Slovaško in Madžarsko. In to v svoji režiji, z svojimi vagoni in lokomotivami. Še desetletja starega posla z železovo rudo ne izpeljejo s svojimi vozili in lokomotivami.
kar se pa tiče vozlišč, recimo ranžirnih postaj, se pa motiš. Preberi poročilo in boš našel, koliko jih imajo. In na teh vozliščih vagoni stoje povprečno okoli 6 ur, v Zalogu precej več in nenazadnje na vseh mejnih postajah vlaki postajajo v nedogled, pa ni nobene carine več. V Kanadi na mejah med provincami nič ne postajajo, enako v ZDA na meddržavnih mejah.... To je pač prednost močnih operaterjev, ki imajo svojo infrastrukturo in jih ne ovirajo neumne meje etc kot v Evraziji.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

..ej, v Minhnu imajo 2 stadiona po 70 000 gledalcev, Ljubljančani pa ene usrane Stožice za 15 000.... #-o #-o #-o ...in to po več kot desetih letih velikega županovanja...mečkači nesposobni.....za posr't...

...pa avtobusno postajo Ljubljana gradite že 60 let, kljub temu, da vas ne ovira ne politika, carinski pregledi, tehnika, itd....(kar je bila do dobrih 10 let nazaj velika ovira za vse evropske železnice) ..... :thumbupl ....avtobusi ustavljajo na cesti, ker ni prostora, potniki skačejo sem ter tja..... :mrgreen: ...imate pa sposobno vodstvo...

..ne pa uboga železnica na slovenskem, ki je - (po tvojem: "ob neznanju in nesposobnosti") - v zadnjih desetih letih (kljub mačehovskem odnosu države do državne železniške infrastrukture) v tovornem prometu povečala produktivnost za 150%.... [-X ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

..ej, v Minhnu imajo 2 stadiona po 70 000 gledalcev, Ljubljančani pa ene usrane Stožice za 15 000.... #-o #-o #-o ...in to po več kot desetih letih velikega županovanja...mečkači nesposobni.....za posr't...
In M ima okoli 1.5 M prebivalcev, ljubljana pod vodstvom mečkaškega župana pa še 0.3 ne. Za posr't, bi lahko župan bolj odločno naskakoval farmacevtke in zaplodil še kakšen miljon pol-Slovencev.... Se že malo ,odmikamo od topike.

LPL
bisabre
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 663
Pridružen: 19.07.2015, 13:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a bisabre »

Mirči že nekaj časa skrbi, da mu poveča populaciju. :D
Simpl je tanartabul.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

Ljubitelj napisal/-a: In M ima okoli 1.5 M prebivalcev, ljubljana pa še 0.3 ne. .... Se že malo ,odmikamo od topike.
LPL
...točno tako, @ljubitelj..... :thumbupl ....in zato je primerjava Münchna (kaj vse ima) z Ljubljano (česa nima) ravno tako butasto kot primerjava neke transameriške železnice, Malmbahna, itd s SŽ... :mrgreen: ....štekaš...?..

....in prihodnost železnice v Evropi je dosti bolj odvisna od politike kot od stroke..... :mrgreen: ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ljubitelj napisal/-a:
In M ima okoli 1.5 M prebivalcev, ljubljana pa še 0.3 ne. .... Se že malo ,odmikamo od topike.
LPL
...točno tako, @ljubitelj..... :thumbupl ....in zato je primerjava Münchna (kaj vse ima) z Ljubljano (česa nima) ravno tako butasto kot primerjava neke transameriške železnice, Malmbahna, itd s SŽ... :mrgreen: ....štekaš...?..
....in prihodnost železnice v Evropi je dosti bolj odvisna od politike kot od stroke..... :mrgreen: ...
Holding, jaz se evropskih danosti prekleto dobro zavedam, izgleda, da se pa merodajni ne zavedajo, da železniškem tovornemu prometu kopljejo grob. Kar poglej delež železnice v prepeljanem tovoru v Evropi in v S. Ameriki.
K pisanju me je pa spodbudilo navdušenje nekaterih nad razvijanjem nove spenjače v Švici, povsem nekompatibilne tako z obstoječo vijačno, kot tudi z variantami SA3 in kar se predstavlja kot novi napredek železnic, beri v izolaciji od ostalega sveta, v tem primeru železniško razvite Evrazije, ki se sicer konča s širokotirnimi progami na Pojskem, Slovaškem, menda jo grade tudi proti Dunaju......

LPL
Odgovori