Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 22.07.2021, 11:55 Ni potrebno nobenega komentarja. Poljski proizvajalec Pesa, je razgrnil načrte, s katerimi bi rad na trgu konkuriral dvema velikanoma, Alstomu in Stadlerju na srednje in vzhodnoevropskem trgu, ter seveda na domačem trgu z Newagom. V ta namen so si zamislili univerzalno platformo Regio 160, s katerimi bodo lahko trgu ponudili vse tipe vozil, ki so aktualni in tiste, ki bodo šele prišli na trg.
Krasne risbe in renderji, ampak glede na zanesljivost in kvaliteto svojih sedanjih produktov bodo morali še kar precej čokolinota pojesti...
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 24.07.2021, 14:32
Krasne risbe in renderji, ampak glede na zanesljivost in kvaliteto svojih sedanjih produktov bodo morali še kar precej čokolinota pojesti...
Na Češkem nekateri pobirajo stave, ali bo prej homologiran Sirius od Leo Expresa, ki je mimogrede enkrat Na Velimu že crknil, ali pa tale Regio 160, ki ga kaj kmalu dobi RegioJet. Boš ti tudi med njimi? :lol: Ali pa bo prej Bombardier Traxx MS 3? :wink:
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2559
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a TGV Lyria »

Re 4/4 napisal/-a: 24.07.2021, 17:41
TGV Lyria napisal/-a: 24.07.2021, 14:32
Krasne risbe in renderji, ampak glede na zanesljivost in kvaliteto svojih sedanjih produktov bodo morali še kar precej čokolinota pojesti...
Na Češkem nekateri pobirajo stave, ali bo prej homologiran Sirius od Leo Expresa, ki je mimogrede enkrat Na Velimu že crknil, ali pa tale Regio 160, ki ga kaj kmalu dobi RegioJet. Boš ti tudi med njimi? :lol: Ali pa bo prej Bombardier Traxx MS 3? :wink:
Regiojetov naj bi se še imenoval Elf EU ali nekaj takega. Pa saj Elfi mi niti niso tako napačni, sem probal obe verziji in se fajn peljeta, kar pa se kvalitete tiče pa upam da ni standardna Pesina :D . O CRRC raje ne izgubljam besed.
Traxx MS 3 imajo že homologiran, saj ga ima prav RGJ.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

TGV Lyria napisal/-a: 24.07.2021, 17:53
Regiojetov naj bi se še imenoval Elf EU ali nekaj takega. Pa saj Elfi mi niti niso tako napačni, sem probal obe verziji in se fajn peljeta, kar pa se kvalitete tiče pa upam da ni standardna Pesina :D . O CRRC raje ne izgubljam besed.
Traxx MS 3 imajo že homologiran, saj ga ima prav RGJ.
Pesa se po polomu z rdečo peso za DB, počasi pobira. Doma dežujejo naročila, ker Evropa financira železniško "preobrazbo" na poljskem in vsako napako, podobno kot Newag preučijo in jo poiskušajo najti, kaj v proizvodnem procesu je šlo narobe. Vsaj tako pravijo Poljaki. Je pa zanimivo, da imajo Poljaki specializirano podjetje, ki ti razvije računalniški model železniškega vozila. In to bi se naj posluževala Pesa ali Newag, bi mogel pogledati kdo je ta.
Traxx MS3 ima na češkem začasno dovoljenje, dokler ne odpravijo napak, čez mejo pa ne sme. No včeraj so dobili potrdilo s strani evropske agencije, da je Poljska dovoljena za 160 km/h, razen če sta odjemnika v spregi preblizu je 140 km/h. V Italiji pa po več kot pol leta končali testiranja. Ni še pripravljena ta lokomotiva. :roll:
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Italijani zaradi varnosti znižujejo hitrosti tovornim vlakom, ki uporabljajo kompozitne zavore.


https://www.railfreight.com/railfreight ... nt-trains/
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

Re 4/4 napisal/-a: 27.11.2021, 12:02 Italijani zaradi varnosti znižujejo hitrosti tovornim vlakom, ki uporabljajo kompozitne zavore.


https://www.railfreight.com/railfreight ... nt-trains/

Če sem malo ciničen: glede na to, da so kompozitne zavore popularne tudi (ali pa predvsem) zaradi manjšega hrupa, bo nižja hitrost to še izboljšala.

Se pa ponovno izkazuje, da tradicionalni materiali niso tako zelo "za luno" in da moderni materiali dostikrat s seboj prinesejo določene težave, na katere pri uporabi tradicionalnih materialov nihče ne pomisli.
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Sedaj je uradno. Junija v Slovenijo pride Stadler Eurodual na testne vožnje, seveda samo v dizel načinu. "Leteči Balkanac", kot ima ime lokomotiva bo opravila veliko balkansko turnejo testiranja. Do konca julija ga bo moč videti še na Hrvaškem, Srbiji in Črni Gori (barska proga). Kasneje pa še Severna Makedonija, Grčija, Bolgarija in Romunija. Pričakuje se, da bo odobritev s strani evropske agencije prišla decembra. Madžarske ne bo poleg, zato bo Slovenija tisti most med Balkanom in Nemčijo, kjer veselo vozijo. Euro 9000 bo prišel v Slovenijo samo na zahtevo zainteresiranega prevoznika.

Slika
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Re 4/4 napisal/-a: 20.04.2023, 16:17 Sedaj je uradno. Junija v Slovenijo pride Stadler Eurodual na testne vožnje, seveda samo v dizel načinu. "Leteči Balkanac", kot ima ime lokomotiva bo opravila veliko balkansko turnejo testiranja. Do konca julija ga bo moč videti še na Hrvaškem, Srbiji in Črni Gori (barska proga). Kasneje pa še Severna Makedonija, Grčija, Bolgarija in Romunija. Pričakuje se, da bo odobritev s strani evropske agencije prišla decembra. Madžarske ne bo poleg, zato bo Slovenija tisti most med Balkanom in Nemčijo, kjer veselo vozijo. Euro 9000 bo prišel v Slovenijo samo na zahtevo zainteresiranega prevoznika.

Slika
Idealni za Bohinjsko progo. :o
V primerjavi s serijo SŽ 664 je močnejši, ko govorimo o vleki v klanec?
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Za avtovlak :)
preglednik
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re 4/4 napisal/-a: 20.04.2023, 16:17 Sedaj je uradno. Junija v Slovenijo pride Stadler Eurodual na testne vožnje, seveda samo v dizel načinu. "Leteči Balkanac", kot ima ime lokomotiva bo opravila veliko balkansko turnejo testiranja. Do konca julija ga bo moč videti še na Hrvaškem, Srbiji in Črni Gori (barska proga). Kasneje pa še Severna Makedonija, Grčija, Bolgarija in Romunija. Pričakuje se, da bo odobritev s strani evropske agencije prišla decembra. Madžarske ne bo poleg, zato bo Slovenija tisti most med Balkanom in Nemčijo, kjer veselo vozijo. Euro 9000 bo prišel v Slovenijo samo na zahtevo zainteresiranega prevoznika.

Slika
Kakšne so specifikacije Euroduala, ki bo vozil naslednji mesec po Sloveniji: 1,9 MW ali 2,8 MW v dizelskem načinu?
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

2,8 MW Caterpillar C175-16. 1,9 MW v dizelskem načinu ima različica Euro 9000.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Sprašujem se, v čem je smisel takšne lokomotive, prav gotovo ne v tem, da bi pod žicami prevažala s seboj ugasnjen dizelski agregat. Najbrž ni noben problem izdelat samo električne lokmotive z 9 MW, če govorimo o moči. Torej je edini smisel v vožnji tovornih vlakov na relacijah, ki so samo delno elektrificirane, kar samo se mi ponuja npr. Koper-Jesenice po bohinjski progi, pa mogoče še kje.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

V najemu je trenutno čez 70 teh lokomotiv, torej trg je. V bistvu Eurodual je platforma, znotraj nje pa so trenutno tri različice. In najprej se je "rodila" različica Eurodual 15/25 + velik dizel, če odmislim prototip. Obstaja še konkurent Caf Bitrac, ampak on ni doživel kaj več kot par primerkov v Španiji. Filozofija te različice je vleka težkih vlakov na delno elektrificiranih in delno neelektrificiranih progah. Zato je tudi najprej ta lokomotiva bila namenjena samo nemškemu trgu. HVLE je bil glavni kupec, ker vozi to kar sem omenil. Do 4000 ton različnih tovorov, malo pod žicami, malo dizle proge. Ker je zanimanje rastlo, je Spuhler, ki je lastnik Stalderja preko bank ustanovil podjetje za najem lokomotiv ELP, ter jih tako ponudi trgu. Par primerkov za Norveško, ki je idealna država za njega, večina za Nemčijo, kjer je bilo precej zanimanja. Zato ima večina teh lokomotiv samo PZB/Indusi + ERMTS. Na Innotransu pa je direktor ELP dejal da je lokomotivo potrebno spraviti na nove trge, delno tudi zaradi sprememb prometnih tokov. Smer V-Z je padel, balkan-sever pa raste. Padla je odločitev celotni Balkan, kjer je teren idealen. Elektrificirane in nelekteificirane proge, poleg tega pa je na tem področju tudi prisoten PZB, zato je odobritev enostavna. V Avstriji je odobritev bila na zahtevo enega najemnika. Slovenija? Ja ni ravno to kar si omenil, bolj bo most med Balkanom in severom, saj na Madžarskem ne bo vozil, vsaj tako je trenutno določeno. Ta most pa premagš samo z dizlom, ker imano italijanski sistem.V bistvu je vse na strani najemnikov. Saj vozijo po Sloveniji čez celo državo občasno še dizli, ker ni drugih lokomotiv. Tudi privatniki se tega poslužujejo. Vožnja z dizlom pod žicami sploh nič nenavadnega. Dogaja se ponavadi zato, ker je edina lokomotiva pri roki. Z drugimi besedami, ni potrebno elektro lokokotivo imeti na dveh mestih.
Druga različica je Eurodual E25/15/3/1,5 (Euro 9000), to pa je lokomotiva, ki jo omenjaš, da je ni težko izdelati in je imenovana kot koridorska lokomotiva. Seveda bo najprej namenjena koridorju severno-morska pristanišča - Avstrija/Italija. Kasneje pa še ostale države, seveda odvisno od interesa. V seb ima dva manjša CAT motorja, ki sta bolj namenjena "last mile" vožnjam. Od prve različice se tudi razlikuje po moči in pa seveda lahko vozi po obeh enosmernih napetostih. Na 25 kV premore pošastnih 9 MW na 15 kV pa 7 MW pri teži 120 ton. CAT motorja inata tudi to vlogo, da lahko pod 3 kV delujeta kot "booster" in tako dobiš pod 3 kV 7,15 MW, kar pa je impresivno. Obe lokomotivi sta 40 % močnejši od standarne Bo Bo lokomotive, torej recimo na Brenner, Euro sam zvleče 1600 ton, za kar se ostali prevozniki trudijo z dvema, včasih celo tremi lokmotivami. Odgovor Siemensa na to lokomotivo je XLoad programska oprema, ki je mejo zdrsa postavila zelo visoko. To pa zato, ker do sedaj standardna verzija v Švici na 12 promilih ni zmogla 2000 ton.
Zadnja različica pa je E25/3/1,5 (Euro 6000). Ta pa se je uveljavila na Iberskem polotoku, ter kmalu v Franciji. Kot že ime pove, premore največ 6 MW. Njena posebnost pa je, da ima univerzalne podstavne vozičke, kar pomeni da ima zamenljive osi, posledično pa lahko voziš pod ibersko 1668 ali standardno, 1435 mm tirno širino.

Tako da se ti ni potrebno spraševati karkoli. Vse je samo biznis. Nafta gor, nafta dol, deluje lahko tudi druge različice dizla. Večina lokomotiv pa ima tako ali tako v strojnici nekaj ton mrtvega balasta. Če ne drugega, da vsaj dobijo malo na teži in uravnavi osnega pritiska
Urban91
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 365
Pridružen: 09.10.2012, 18:32

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Urban91 »

Serija 664 ima obremenitev 765 ton v 26 ‰ vzpon na odseku Prvačina - Štanjel. Kolikšna je obremenitev za Eurodual :?:
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Re, zanimivo gledanje. Najbolj mi je všeć tista o balastu, ki je kar dizelski agregat namesto mrtvega železja. Verjetno bo cena edini problem pri Eurodualu.
Urban, po moje bi obremenitev znašala, v primerjavi z Reganom, kar okoli 1000 ton.
preglednik
Odgovori