Prihodnost železnice v Evropi

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Odgovori
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Bom ti pa postavil protivprašanje:
1) V čem je nemški Taurus, Traxx, etc boljši od slovenske Žive ali Traxxov privatnih družb?

2) V čem so pa vagoni na nemških progah različni glede tehničnih specifikacij od vagonov na slovenskih progah. Končno je na progah JŽI v RS mogoče 1/4 vagonov v lasti SŽ, ostalo pa od razno kje. Vendar morajo vsi vagoni v mednarodnem prometu ustrezati določenim standardom, tudi glede odbojnih in vlečnih naprav, ki omejujejo vlečno silo. In standardna vlečna naprava ima trdnost 850 kN, dobijo se pa že nekaj časa tudi vagoni s 1450 kN spenjačo, taki se lahko tudi najamejo pri neki družbi v Nemčiji in njihovi vagoni so će bili v prometu na JŽI v RS. Je že bilo govora nekje na tem forumu, vendar odgovora na to, s kakšno spenjačo so opremljeni nisem nikoli prejel.

Močno upajoč na ustrezen odgovor L
Dobiš.

Kako se primerja 6-osno lokomotivo z 4-osno? Ima taurus začetno silo vsaj 400 kN oziroma 450 kN? (Pri novem Stadleju je celo 500 kN). Pri 100 km/h pa ima lokomotiva še vedno skoraj 300 kN? Je možno v Sloveniji voziti sprego štirih lokomotiv v klanec? Ima možnost enourne vlečne sile, ki je višja od trajne? Tudi čez mejo ni bilo tako od vsega začetka. Šele po testiranjih so zvišali obremenitve. 4000 ton z dvema digitalkama, lahko vozijo na severu samo ob posebnih pogojih.

V čem so različni? Nekatere države imajo strožje zahteve glede vagonov plus na severu se še kvalitetno vzdržujejo. Si lahko tukaj prebral, kako kvalitetni so "vzhodni" vagoni. Avstrijci so ugotovili, da je vagon iz JV imel popravljen kavelj na "ad hoc". Kako so ugotovili? Ja prišlo je do strganja vlaka na klancu. #-o

Zakaj pa na SŽ ne želijo dvignati, pa nisem pravi naslov. Vem samo, da so obremenitve na Koprčanki dvignili šele po prošnjah...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kako se primerja 6-osno lokomotivo z 4-osno? Ima taurus začetno silo vsaj 400 kN oziroma 450 kN? (Pri novem Stadleju je celo 500 kN)
Že davno sem napisal, da je izbira SŽ541 rahlo vprašljiva. Za koprsko progo so potrebne 6 osne lokomotive, ki še ravno zahtevajo maksimalno dovoljeni vlečni sili za SŽ. Lokomotive so na trgu in ne jamrat zaradi napačne izbire.
Pri 100 km/h pa ima lokomotiva še vedno skoraj 300 kN? Je možno v Sloveniji voziti sprego štirih lokomotiv v klanec?


Nikjer na kritičnih progah ni na JŽI RS dovoljena hitrost tovornih (in ostalih) vlakov 100 km/h in še dolgo NE BO. Sprega 4 lokomotiv v klanec pa ima (startno) vlečno silo daleko večjo od nazivne trdnosti spenjač (SŽ 541 4x300 kN = 1200 kN, blizu maksimalno dovoljene za avtomatske spenjače SA3). Zaradi prostovoljne napačne izbire napajanja pa seveda to ni možno. Vsekakor pa še vedno velja, Posle jebanja nema kajanja. in ne jamrat zaradi godlje, ki si so jo zakuhale SŽ same. Me pa prav zanima kakšni so klanci v Nemčiji in Nizozemski kjer vozijo vlake 4000 ton z navadnimi spenjačami. Na milem klancu 1,5% (recimo rampe) bi namreč bila potrebna vlečna sila 600 kN precej več od tvojih številk v enem od prejšnih postov.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:
Že davno sem napisal, da je izbira SŽ541 rahlo vprašljiva. Za koprsko progo so potrebne 6 osne lokomotive, ki še ravno zahtevajo maksimalno dovoljeni vlečni sili za SŽ. Lokomotive so na trgu in ne jamrat zaradi napačne izbire.
Ne vem, zakaj bi bila rahlo vprašljiva? Praksa kaže, da ustreza tudi jodlarjem.

Nikjer na kritičnih progah ni na JŽI RS dovoljena hitrost tovornih (in ostalih) vlakov 100 km/h in še dolgo NE BO. Sprega 4 lokomotiv v klanec pa ima (startno) vlečno silo daleko večjo od nazivne trdnosti spenjač (SŽ 541 4x300 kN = 1200 kN, blizu maksimalno dovoljene za avtomatske spenjače SA3). Zaradi prostovoljne napačne izbire napajanja pa seveda to ni možno. Vsekakor pa še vedno velja, Posle jebanja nema kajanja. in ne jamrat zaradi godlje, ki si so jo zakuhale SŽ same. Me pa prav zanima kakšni so klanci v Nemčiji in Nizozemski kjer vozijo vlake 4000 ton z navadnimi spenjačami. Na milem klancu 1,5% (recimo rampe) bi namreč bila potrebna vlečna sila 600 kN precej več od tvojih številk v enem od prejšnih postov.
Še dolgo, je samo 2 leti. In trenutno je življenska doba 541 komaj na 1/3. Me res zanima, koliko gredo (so šle) čez avtocesto Tauern.

Sprega štirih. Nikjer nisem pisal, da morajo speljati na klancu. Morajo pa držati 75 km/h na klancu pri max 28 promilih. Zadnja slika 100 % nima doprege.

http://www.bahnbilder.de/1024/eine-re-2 ... 624989.jpg

https://scontent-atl3-1.cdninstagram.co ... 4240_n.jpg
http://www.bahnbilder.de/1200/eine-db-1 ... 969224.jpg

https://farm4.staticflickr.com/3882/150 ... 841a_z.jpg

http://www.bahnbilder.de/1200/185-580-8 ... 854997.jpg

Drugače ne vem, kdo jamra, da so 541 prešvoh, neprimerne. :D Neprimerna postaja 363, zaradi ojačanega nnapajanja na Koperski progi.

Za premog te zanima? Lehrte - Wolfsburg-Fallersleben.

Povezava na video

Pa še en video. 4050 ton

Povezava na video

Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ne vem, zakaj bi bila rahlo vprašljiva? Praksa kaže, da ustreza tudi jodlarjem.
Preprosto zato, ker še nobena ni nikoli vozila na območju JŽI v RS s polovično maksimalno hitrostjo. In lokomotiva za 230 km/h ima precej bolj komplicirano podvozje kot lokomotiva za 140 km/h. In tudi praksa je pokazala, da se sedaj proizvaja predvsem lokomotive za tovorni promet in huitrostmi 140-160 km/h, kar še ustreza za promet potniških vlakov na normalnih progah. Zdravemu človeku ne pade več na pamet, da bi fijakal potniške vlake z lokomotivo z 22,5 t osno obremnizvijo in 230 km/h. So že vsi prešaltali na kaj lažjega..... V tujino pa SŽ541 zavije bolj poredko, razen onih nekaj MV, ki pa pridejo le do Beljaka po progi z enakimi parametri kot na južni strani Karavank. Če se motim me popravi, ampak še vsi tovorni valki s Falsi ki sem jih videl na oni strani meje so vozili z OBB lokomotivami....l
Drugače ne vem, kdo jamra, da so 541 prešvoh, neprimerne. :D Neprimerna postaja 363, zaradi ojačanega nnapajanja na Koperski progi.
.

Ne potvarjaj dejstev. Nikoli nisem rekel da je 541 prešvoh (premalo kW), rekel sem, da ima premajhno vlečno silo, 6 osna ima pač skoraj natanko 50% vlečno silo in popolnoma izkoristi trenutno dovoljeno silo na kavlju, 541 pač ne, ali je pa potrebna še ena priprežna, za kar pa ni potrebe, ker je kritična hitrost skorajda enaka maksimalni hitrosti iz Kopra. Kaj hočemo, 75 km/h so v glavnem samo sanje na koprski progi. Ves odsek med Prešnico in Koprom-cepiščem ima vMax med 65 in 70 km/h, na potniško pa itak ne zavijejo.
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

..@ljubitelj, pri tvojih letih bi lahko ugotovil, da je bila Slovenija (in železnica) samo 26 let nazaj del neke druge skupnosti, in drugega režima...... :shock: ...

...da je celotna Evropa od WWI. do začetka 90-ih (do konca hladne vojne) imela železnico kot najpomembnejši vojaški logistični sistem (tako na vzhodu kot na zahodu) in tudi kot pomemben socialni sistem prevoza potnikov in blaga, tako da železnica ni mogla (v smislu privatizacije in napredka) mrdn't kaj dosti po svoje...
..od WWI. do WWII. so bile v Evropi iz teh razlogov podržavljene skoraj vse privat železnice, ki jih je bilo pred WWI. bistveno več, kot državnih, ponovna privatizacija (in nove ideje) se je začela šele po padcu "berlinskega zidu"..
...prevozi na dolge relacije (čez več držav z enim prevoznikom) pa so bile (politično) omogočene šele z EU in njeno širitvijo...

...da je (bila) Rusija - nekoč SZ - velika in sama sebi zadostna tako v pogledu tirne širine kot avtomatskih spenjač...

...da so ZDA ena država že več kot 200 let (prost pretok blaga in oseb), brez (kontrol, zadrževanja, prepovedi, omejitev) na notranjih mejah, carin, pregledov, zapor, itd..., kjer prevozniki ves čas delujejo v interesu profita in jih od vsega začetka nihče politično ne ovira...

...da se je Slovenija prvih 25 let svoje samostojnosti (tudi politično) ukvarjala z avtocestnim križem....

...glede na tvojo razgledanost in izobraženost, @ljubitelj, pričakujem, da zgoraj opisana dejstva poznaš,.... pričakujem več razumevanja razumeti dejansko stanje v Evropi, ..
....ne pa komentarje kot "baba": "na Malbanu imajo pa 32 t osni pritisk".... :mrgreen: ....glede na to, da jih že več kot 100 let vodi samo profit, da vozijo samo rudo s samo svojimi vagoni in lokomotivami na tistih 200 km, da jih ves čas nihče politično in vojaško ne ovira, bi moral imeti -glede na tvoje dojemanje in razlage - najmanj 40 tonskega in vlake po 50 000 ton in 2 kilometa dolge... :!: :!: :!: ...
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Holding, vse kar si naštel je dokaj res. Ampak uprava železnic v Sloveniji in Istri v katerikoli obliki je bila v Ljubljani kar pomnim. In kontakte sem imel s slovenskim "strokovnjaki". In slovenski strokovnjaki so se nekoč odločili nasprotovati željam državnih železnic po elektrifikaciji z enotnim in modernim sistemom, kao, da že imamo kakšnih 50 km prog in je predrago zamenjati sistem, ne glede na ugotovitve strokovnjakov, da je ceneje zamenjtai teh 50 km in zgrdaiti ves sistem na 25 kV DC. Toda poznavanje elektrike je bilo takrat v teh krajih še v povojih. Enotni elektroenergetski sistem je "Slovenija" dobila šele v 30 letih in znamenita Mestna Termoelektrarna Ljubljana je prenehala delati enosmerno napetost šele leta 1947. Kaj hočemo, napredek je pač obšel Kranjsko, posledice pa čutimo še danes. O vseh administrativno upravnih ovirah pa samo to, zadnjič je moj sin izjavil strašno hudo idejo rekoč, da se bodo evropske železnice obdržale le, če se bo omrežje evro-nacionaliziralo in prepustil posel kapitalskim prevoznim družbam.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

....ne pa komentarje kot "baba": "na Malbanu imajo pa 32 t osni pritisk".... :mrgreen: ....glede na to, da jih že več kot 100 let vodi samo profit, da vozijo samo rudo s samo svojimi vagoni in lokomotivami na tistih 200 km, da jih ves čas nihče politično in vojaško ne ovira, bi moral imeti -glede na tvoje dojemanje in razlage - najmanj 40 tonskega in vlake po 50 000 ton in 2 kilometa dolge... :!: :!: :!: ...
Moji viri so pravili 35 t/os, en, http://www.railjournal.com/index.php/fr ... -line.html, trdi 32,5 ton/os za odsek proti, dolžina proge Lulea-Kiruna-Narvik je pa 474 km. Narvik-Kiruna 170 km. Niti ni toliko pomembno, ve se pa da se v svetu masovno vozi na 35 ton/os.
kaj pa delajo SŽ? 40 let že vozijo rudo iz Ri/Kp v Avstrijo in še vedno je osna obremenitev 20 ton. edini napredek je ta, da so prešli iz 10 vagončkov na 20 ali 22 vagončkov..... Pri čemer je od 80 maksimalno dovoljenih ton 25,5 starega železa za v železarno. In Švedi vozijo na enako težkem vagou 100 ton. pa izračunaj razliko v stroških.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a holding »

...prevoženi neto tonski kilometri na območju SŽ 2009 : 2017 = 100:210...
...zaposleni na območju SŽ 2009:2017 = 100: 75....
..produktivnost 2009:2017 @ljubitelj,...... :thumbupr ..... si pa izračunaj sam..... #-o #-o #-o ...saj si zadosti izobražen....al' pa se boš še naprej obešal na pike in vej'ce.... :uuuaavv ....ker tud' slučajno ne štekaš, kaj sem razlagal v gornjem postu....
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

...prevoženi neto tonski kilometri na območju SŽ 2009 : 2017 = 100:210...
...zaposleni na območju SŽ 2009:2017 = 100: 75....
..produktivnost 2009:2017 @ljubitelj,...... :thumbupr ..... si pa izračunaj sam..... #-o #-o #-o ...saj si zadosti izobražen....al' pa se boš še naprej obešal na pike in vej'ce.... :uuuaavv ....ker tud' slučajno ne štekaš, kaj sem razlagal v gornjem postu....
Holding, sedaj te bom pa malo pičil. Rezultate SŽ bom primerja z neko drugo železniško družbo s podobnim številom zaposlenih, resda samo v tovornem prometu, ampak padel boš na rit.

Koda: Izberi vse

parameter	SŽ	:primerjava
št. zaposlenih 7400 : 8000
prihodek v 1E9	0.502 € :6.6 $
NTKM	4.5 M	~200M 
Iz tega hitro vidiš, da v dobri, primerjalni družbi, prinese vsak zaposlen ~ 10x več kot na SŽ in opravi 45x NTKM (no nekaj zaposlenih SŽ je v deficitarnem potniškem prometu 50% financiranem od države). Toliko v razmislek o tem, kako SŽ povečujejo svojo poslovnost. In ne pozabi, od 7400 zaposlenih jih je menda še vedno 1460 preveč.
No, odvrnil boš, da oni vozijo na dolgih relacijah, ampak tudi v Evropi so dolge relacije, pa na njih SŽ ravno ni aktivna, nekoliko igrajo pasivno vlogo s prevozom recimo do meje (70km) ostalih +1000 km pač opravi resen prevoznik.

LPL
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ljubitelj napisal/-a: Holding, sedaj te bom pa malo pičil. Rezultate SŽ bom primerja z neko drugo železniško družbo s podobnim številom zaposlenih, resda samo v tovornem prometu, ampak padel boš na rit.

Koda: Izberi vse

parameter           SŽ  : primerjava
št. zaposlenih     7400 :  8000
prihodek v 1E9  0.502 € :  6.6 $
NTKM	            4.5M :  ~200M
Ali lahko napišeš, za katero ameriško železniško firmo gre?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4292
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Ljubitelj napisal/-a:. Zdravemu človeku ne pade več na pamet, da bi fijakal potniške vlake z lokomotivo z 22,5 t osno obremnizvijo in 230 km/h. So že vsi prešaltali na kaj lažjega..... V tujino pa SŽ541 zavije bolj poredko, razen onih nekaj MV, ki pa pridejo le do Beljaka po progi z enakimi parametri kot na južni strani Karavank. Če se motim me popravi, ampak še vsi tovorni valki s Falsi ki sem jih videl na oni strani meje so vozili z OBB lokomotivami....l
Lej @Ljubitelj. Okrepljen del besedila. Če ne veš in ne moreš podkrepiti z virom, je bolje, da ne pišeš (bolje vprašati), kot pa da se ujameš v tisti rek: Kdor drugemu jamo koplje, sam vanjo pade. Zmenjeno za naslednjič? V praksi se ta princip (nad 160 km/h) uporablja vedno pogosteje.

https://w1.siemens.ch/mobility/global/e ... obile=true

Kar pa se tiče voženj čez mejo. Tega je bilo veliko in še več ga bo. Kdo je prevoznik niti ni pomembno. Rentanje ali sodelovanje (nič posebnega čez mejo) tudi za samo en vlak je lahko donosen posel. Ampak, ker imajo SŽ varnostno spričevalo za Avstrijo in Hrvaško, ga izkoriščajo.

http://www.bahnbilder.de/1200/sz-541-ta ... 956476.jpg

http://www.bahnbilder.de/1024/sz-541-01 ... 606880.jpg

https://c1.staticflickr.com/8/7670/1693 ... 5134_b.jpg

https://farm5.static.flickr.com/4194/34 ... 3009_b.jpg

Povezava na video

preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Hercules je pač mišljena kot univerzalna lokomotiva, ki pokriva vsa področja vleke, ampak vemo da ima vsaka univerzalnost tudi svoje slabe strani - ne pokriva skrajnih zahtev. Vendar se očitno splača zaradi ekonomike vzdrževanja. In tako Herculesi vlačijo rudo iz Kopra v Divačo ter vozijo Railjete - paradni konj avstrijskih "hitrih" vlakov s hitrostjo 230 km/h.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a:Hercules je pač mišljena kot univerzalna lokomotiva, ...
Tudi Hercules je univerzalna lokomotiva, ampak dizelka. Vse, kar si napisal, so lastnosti Taurusa.
LP, Metod
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Ljubitelj napisal/-a:
Holding, sedaj te bom pa malo pičil. Rezultate SŽ bom primerja z neko drugo železniško družbo s podobnim številom zaposlenih, resda samo v tovornem prometu, ampak padel boš na rit.

Koda: Izberi vse
parameter SŽ : primerjava
št. zaposlenih 7400 : 8000
prihodek v 1E9 0.502 € : 6.6 $
NTKM 4.5M : ~200M


Ali lahko napišeš, za katero ameriško železniško firmo gre?
Severnoameriška, toliko za sedaj, ni pa BSFN, kot sem zmotno napisal nekaj postov naprej.

LPL
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Prihodnost železnice v Evropi

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Kar pa se tiče voženj čez mejo. Tega je bilo veliko in še več ga bo. Kdo je prevoznik niti ni pomembno. Rentanje ali sodelovanje (nič posebnega čez mejo) tudi za samo en vlak je lahko donosen posel. Ampak, ker imajo SŽ varnostno spričevalo za Avstrijo in Hrvaško, ga izkoriščajo.
K vsem tem lepim slikicam bom dodal samo to, da davkoplačevalci nismo dali garancije za lokomotive neki firmi, ki jih nato posoja tujim operaterjem. In skorajda delajo konkurenco prevozu na slovenskih tirih. In če ima SŽ varnostna spričevala, zakaj potem ne vozijo v svoji režiji? (Opomba: Razen če je slučajno katerih od tovorov na slikicah generiran v Sloveniji.)

Tisti ta prvi post pa je reklama firme, saj morajo prodati bolj ali manj lahkovernim kupcem.

LPL
Odgovori