Prihodnost železnice v Evropi
Objavljeno: 15.06.2018, 20:54
Ker me je @preglednik vzpodbudil, kljub pomankanju časa, sem se odločil, da napišem o tem, ali bomo kot Rusija ali Amerika. Kar se trenutno dogaja v Evropi, lahko rečem, da ne eno, ne drugo, ampak gre Evropa v čisto tretjo smer. Ne v menjavo za Sa3 ali kakršnokoli podobno spenjačo ampak v digitalno-inteligentno železnico. Poleg tega, da se standard hrupa na železnici zaostruje, se zato na tej tematiki dela ogromno. DB uvaja pilotni projekt, ki pa ga tukaj vsaj za začetek ne bom opisal. Prav tako, se lahko veseli @matevz96, saj se vedno bolj intenzivneje dela na tematiki vlaki brez strojevodij. Poleg tega se je še uvedel čisto digitalni odsek v Nemčiji. Vse to bom napisal v tej temi tako hitro, kolikor bo dopuščal čas. O Ameriških železnicah pa čez poletje.preglednik napisal/-a:Le kdaj se bodo Evropske železnice toliko poenotile, da bodo da bodo primerljive z ruskimi ali ameriškimi!
Za začetek se bom dotaknil teme, ki se je zgodila zadnje dni. Namreč MRI (Merci Italia Rail) je skupaj z Rail Cargo Group (RCA) in SBB Cargo podpisala memorandum o testiranju brezžične povezave med tovornimi vagoni in osebjem prevoznika, ter uvedbo avtomatske spenjače, ki pa ni takšna, kot je marsikdo pomislil.
Cilj tega je digitalizirati proizvodnje procese, s katerimi bi se prihranilo ogromno stroškov, ter se izogniti težavam, zaradi pomankanja kadrov. In kako deluje avtomatsko testiranje zavor? Sam sistem je leta 2017 razvil SBB Cargo. V testnem obdobju se je na 35 vagonov namestilo škatlico v velikosti čevljev. Vsaka škatlicaa je opremljena s senzorjem stisnenjega zraka in radijskim oddajnikom, ki odda podatek o stanju zavor na tablico, ki jo ima strojevodja. Skupni čas popolnega preizkusa zavor traja maksimalno 10 minut. Zaenkrat škatle s senzorji potrebujejo generator, saj vagoni nimajo možnosti napajanja. In s takšnim sistemom se bo opremilo nekaj testnih vlakov, s katerim želijo uvesti nov standard na železnici v prihodnosti. Kaj več pa, ko bo testiranje v polnem teku.
Avtomatska spenjača
Tako je. Marsikdo bi pričakoval kakšno Sa3. Ampak ne...(SIcer ima Evropa že avtomatsko spenjačo C-AKv, katero lahko najdete na wikipediji). Nova spenjača se imenuje Kupplung Voith CargoFlex Typ Scharfenberg, ki ga je prvi uvedel SBB Cargo na 5L vlakih. S to spenjačo so seznanjeni že pri Evropskih velikanih SNCF, RCA, DB, Lineas. V predstavitvi so se strinjali, da bo poteben svež veter v tej smeri. Ampak, kar počnejo pri SBB Cargo kar daje signal, da bo Evropa čez nekaj časa zamenjala vijačno spenjačo z veliko verjetnostjo z Scharfenbergerjevo. Spenjača je popolnoma enaka, kot jo imajo garniture in uporablja UIC vmesnik. Edina razlika je, da je precej ojačana, ter odporna na zimske razmere (ne potrebuje ogrevanja ali "rdeče kapice"). Kaj sicer še povedati o 5L vlaku, ki jo uporablja? Sam vlak se sestavi popolnoma enako, kot, če bi sestavljal garniture. Kratica 5L pomeni tiho, lahko, močno, tekoče, logistično in stroškovno naravnano. Inovativni tovorni vlak sestavlja skupno 16 kontejnerskih vagonov. Opremljeni so z različnimi inovativnimi sestavnimi deli - kot so radialno nastavljivi kolesni dvojci na podstavnih vozičkih, kolutne zavore, avtomatska sklopka, dušenje hrupa in senzorji. Takšen vlak naj bi po sedanjih časovnih dogodkih leta 2019 postal komercialni vlak v notranjem prometu Švice.
Za začetek toliko, saj veliko stvari še ni jasnih, saj se testno obdobje pri SBB-ju še ni končalo, ampak se širi sedaj tudi v Avstrijo in Italijo. Za začetek samo s senzorji zavor, kasneje pa z dodelano avtomatsko spenjačo.
Toliko zaenkrat.