Re: Prihodnost železnice v Evropi
Objavljeno: 24.07.2018, 7:57
Problem razdrobljenega železniškega prevoza je, tako kot še marsikaj drugega v EU, političen. In pri tem nobeno poenotenje strokovnjakov nekega področja ne bo pomagalo prav nič.
Enoten ekonomski prostor je več ali manj floskula, saj funkcionaira le v nekaterih segmentih. EU kot skupen političen prostor pa nikoli ni zaživela. In ravno to manjka da bi železnice zadihale ... hitro poenotenje (predvsem) varnostnih standardov, ki bi po hitri implementaciji pravzaprav resnično omogočila interoperabilnost in s tem možnost delvoanja posameznih železniških družb v celotni Evropi, žal ni mogoče. Je pa že tako, da ima železniški promet veliko prednost predvsem pri prevozih na daljše razdalje (in po možnosti večje količine tovora na isti trasi).
Bistvena razlika, ki bije v oči (in po mojem mnenju naredi resnično ralziko med CPR in skoraj katerokoli evropsko železniško firmo), je povprečna prepeljana razdalja vlaka, ki je v primeru CPR skoraj pol Evrope. Za SŽ praktično nepredstavljivo, večje firme v večjih državah (RENFE, SNCF, DB) bi morda lahko prišle do podobnih številk.
Enoten ekonomski prostor je več ali manj floskula, saj funkcionaira le v nekaterih segmentih. EU kot skupen političen prostor pa nikoli ni zaživela. In ravno to manjka da bi železnice zadihale ... hitro poenotenje (predvsem) varnostnih standardov, ki bi po hitri implementaciji pravzaprav resnično omogočila interoperabilnost in s tem možnost delvoanja posameznih železniških družb v celotni Evropi, žal ni mogoče. Je pa že tako, da ima železniški promet veliko prednost predvsem pri prevozih na daljše razdalje (in po možnosti večje količine tovora na isti trasi).
Bistvena razlika, ki bije v oči (in po mojem mnenju naredi resnično ralziko med CPR in skoraj katerokoli evropsko železniško firmo), je povprečna prepeljana razdalja vlaka, ki je v primeru CPR skoraj pol Evrope. Za SŽ praktično nepredstavljivo, večje firme v večjih državah (RENFE, SNCF, DB) bi morda lahko prišle do podobnih številk.