DB Talgo ECx

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Prvi in zadnji (pogonski) vagon sta na klasičnih podstavnih vozičkih, torej to ni Talgo sistem v celoti.
preglednik
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a mkx »


Hvala za link, vsebuje nekaj zelo poučnih fotografij. Recimo tale se mi zdi pojasni prav vse (razloži tudi nagibanje brez aktivnih elementov):

Slika
LP, Metod
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4115
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a mkx »

preglednik napisal/-a: 08.12.2022, 16:16 Prvi in zadnji (pogonski) vagon sta na klasičnih podstavnih vozičkih, torej to ni Talgo sistem v celoti.
Prvi in zadnji "podstavni voziček" sta verjetno zaradi boljše stabiknosti in boljše vožnje v ovinek vendarle dvo-"osna" ... vse ostalo (brez osi, vpetje vagona na vrhu, ...) pa je lahko po Talgo sistemu. Pri pogonskih kolesih (v primeru Vital-a) je verjetno tudi vse skupaj bolj podobno klasiki?
LP, Metod
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

preglednik napisal/-a: 08.12.2022, 15:07 V čem je prednost sistema Talgo? V ceni, mogoče manjši potrebni moči za vleko? Pri isti kapaciteti garniture mora biti pri Talgo toliko večje večje število kratkih vagonov, torej se število koles ne prepolovi napram klasični garnituri. Talgo sicer omogoča pasivno nagibanje, vendar potrebuje za pogon klasično lokomotivo, ki je brez nagibanja. Obstaja mogoče tudi koncept 100% Talgo garniture, brez lokomotive?
Število koles je vedno toliko, kolikor je členov + 1, ki so dolgi približno 13 metrov. En Viaggio Comfort člen pa jih ima štiri kolesa. Poleg tega, kar je naštel @TGV Lyria, je cel sklop Talga celovit sklop in tako je vlak bolj stabilen in varen, skoraj podobno, kor TGV, ki pa je "harmonika" zato je pri obeh prevračanje težje, ima še manjši hrup, ker ni klasičnih osi in kolesa se prosto prilagajajo tirom, tore vsako kolo neodivsno. Imajo tudi enostavni postopek pri menjavi tirne širine. V 20 minutah je postopek premaknitve koles končan. Klasični vagoni potrebujejo dve uri za enak manever, so tudi nizki po višini.
Glede nagibanja, ta začne učinkovati nad 70 km/h in, če je radij manjši od 1500 metrov, seveda pod pogojem, da na člen deluje centrifugalna sila. Če ni izpolnjen kakšen pogoj, pasivnega nagibanja ni, je pa to bolj namenjeno udobju. Kompozicija pa lahko gre do 360 km/h. Lahko jo dobiš samo kot vagoni, lahko pa tudi z lokomotivo. Sedaj Travca je za hitrosti samo do 230 km/h in kaj pa je glavno pri njej. Ima 17 ton na os, za razliko od Vectrona (komplet Vectrain), ki ima 22,5 tone + toleranco!! zato je zelo prijazna do prog. Vectroni (tako pravijo), nad 250 kN postane rezkalni stroj.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Verjetno pa te kolesne dvojice brez v osi, v nobenem primeru ne morejo biti pogonske.
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Če daš nekaj denarja v razvoj, lahko poiskusiš in vidiš, s kakšnimi problemi se potem soočaš in če jih lahko odpraviš. V praksi pa proizvajalci vozil za visoke hitrosti, tehtno premislijo, kako bo zastavljen pogon. Varianti sta samo dve. Koncentrirani ali porazdeljen pogon.

Pri koncentriranem pogonu gre za "TGV" obliko, torej imaš krmilna člena, s tem pa vso elektroniko in motorje na dveh krmilnih členih. Pozitivna stvar je, da je osni pritisk, ki je zelo pomemben pri visokih hitrostih, zelo lahko obvladati, zato lahko imaš na koncu tudi dvopodne člene. Negativna stran pa je, da imaš nekaj deset metrov "mrtve" dolžine, kjer ne moreš uporabiti sedežev, zato imajo TGV slabšo kapaciteto od konkurence, tudi moč za doseganje višje hitrosti od 320 km/h, je že izziv doseči. AGV z 360 km/h ima lahko do šest pogonskih členov.
Pri porazdeljem pogonu, ki je postal popularen od tretje generacije ICE naprej, ker je razvoj elektronskih sklopov tako napredoval, da so ti postali lažji, pa se pogon porazdeli med posamezne člene, ki postanejo "power cars". Prednosti in slabosti pa so ravno obratne, kot pri koncentriranem pogonu.
Čeprav to čisto ne drži, ker je na koncu odvisno kako je šel razvoj modela. Recimo Alstomov AGV, ki ima porazdeljen pogon, je bil razvit iz Pegasusa, ta pa iz vmesnih členov TGV. Vendar težavo predstavljajo ravno ti vmesni členi, ker je v osnovi to še vedno duh TGV-ja, ki je narejen točno po specifikah Francozov, saj kot kaže iz tega modela ni mogoče izdelati večsistemske variante, kjer bi bil štirisistemski, ker bi potem presegel dovoljenih 17 ton na os, prav tako je kapaciteta manjša od konkurence. Razvoj novega pa bi traja kar nekaj let.
preglednik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1947
Pridružen: 20.09.2006, 15:24
Kraj: Primorska

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a preglednik »

Če se povrnemo nazaj k Talgu: ta sistem vlakov torej dopušča samo pogonski enoti na obeh koncih garniture, pogonski enoti pa sta lahko samo v klasični izvedbi (kot pri TGV).
preglednik
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4293
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: DB Talgo ECx

Odgovor Napisal/-a Re 4/4 »

Tako je. Talgo ima koncentrirani pogon. Najnovejši model je Talgo Avril, ki lahko gre 360 km/h.

Slika
Odgovori