Nove garniture na HŽ

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3639
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Tin€ » 23.03.2020, 9:23

Ljubitelj napisal/-a:
Me pa zanima, kako to, da bodo Hrvati dobili tako drage garniture? Če preračunamo na kos, bodo naši stali približno 6,2 milijona € na garnituro, medtem ko bodo hrvaški stali 8,3


Kaj pa če Hrvati kupujejo daljše vlake?

Serija 6112 je sedaj štiričlenska garnitura. SŽ-jev Flirt DMU je tročlenski, EMU štiričlenski, KISS pa tročlenski vendar dvonadstropni.

A mogoče ti veš, da bodo njihovi novi imeli več členov kot sedanji 6112? Seveda je tu govor kod da je Končar že izbran, o čemer pa ne morem debatirati, saj ne poznam dejanskega stanja. Zato te prosim za poduk.
Tine
andre85
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 505
Pridružen: 11.04.2014, 19:36
Kraj: Freilassing

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a andre85 » 23.03.2020, 9:25

leteči vlak napisal/-a:Objavljen je razpis za nabavo 21 enosistemskih elektromotornih garnitur (11 primestnih + 10 regionalnih) za potrebe HŽ PP. Rok za oddajo ponudb je 15. april 2020. Dolžina garnitur, upoštevajoč spenjači, ne sme presegati 76 metrov. Minimalne kapacitete: 130 sedežev oziroma skupno 500 potnikov v primestni različici, 210 sedežev oziroma skupno 400 potnikov v regionalni. Oba tipa garnitur morata biti izdelana na isti platformi/osnovi, razlike naj bodo le v opremljenosti le-teh.

Kdor je prijavljen v sistem, si lahko ogleda celotno dokumentacijo na: https://eojn.nn.hr/SPIN/application/ipn ... id=3658734
Izvleček dokumentacije: https://www.skyscrapercity.com/showpost ... count=8429

@Ljubitelj zgoraj so karakteristike
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3544
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 23.03.2020, 9:54

desiro napisal/-a:
smok1 napisal/-a:
Me pa zanima, kako to, da bodo Hrvati dobili tako drage garniture? Če preračunamo na kos, bodo naši stali približno 6,2 milijona € na garnituro, medtem ko bodo hrvaški stali 8,3.


Kako neki... domače podjetje nabije ceno v višave + ostat mora še za kako nepovratno spodbudo vpletenih odločevalcev... :roll: #-o
meni tudi ni jasno kako je lahko som dražji od stadlerja.... :roll:


Zato, ker je @smok1 naredil napako že na začetku. Novinarjeva cena (175 milijonov) je največja sprejemljiva cena za kupca HŽ PP, z davkom. Potem pa se še en del izgubi nekje pri menjalnem tečaju, en del pri višjem davku na Hrvaškem, kakšna kuna pa ja, tudi v privat žep. Mi imamo pa plačilno sredstvo evro in nižji davek. V linku @leteči vlak je cena milijardo kun, kar je sprejemljiva cena, s katero lahko kandidiraš na razpisu. Dražje ponudbe se izločijo. Pri razpisu je očitno cenovna lestvica postavljena zelo visoko. Zakaj...naj vsak sam špekukira. Jaz bi rekel, del rezerve pri menjalnem tečaju in zanka za proizvajalce, da ponudijo (pre)več, kot bi lahko Končar.
Stadler je drugače cenovno v rangu Škode, predvsem zato, ker ima masovno proizvodnjo porazdeljeno po Evropi, kar pomeni nižje cene pri dobaviteljih. Končar pa ne bo dražji, saj veliko stvari naredi v lastnem podjetju, kar je ekvivalent masovnemu naročanju. Marža na garnituro pa se menda giblje nekje v rangu petine cene ene garniture.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1923
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.03.2020, 10:45

Re 4/4 napisal/-a:Zato, ker je @smok1 naredil napako že na začetku. Novinarjeva cena (175 milijonov) je največja sprejemljiva cena za kupca HŽ PP, z davkom.


Tudi pri nas je bila, pa smo jo potem povišali, ko smo dobili samo eno ponudbo.

Re 4/4 napisal/-a:Stadler je drugače cenovno v rangu Škode


Huh? Torej se Škoda visoko ceni. Sem prebral tudi tvoje pojasnilo ja, ampak še vedno...

Sicer pa se lahko glede na trenutne in bodoče razmere verjetno Hrvati kar obrišejo pod nosom za nove garniture. Pa tudi naše so ogrožene.
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2397
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 23.03.2020, 11:26

TGV Lyria napisal/-a:Pa tudi naše so ogrožene.

V kakšnem smislu so naše garniture ogrožene?

Če se vrnem na Hrvaško. Konec februarja je bil sklenjen dogovor med HŽ PP, vlado RH in Eurofimo o financiranju nakupa dodatnih enajstih elektromotornih garnitur (pet primestnih in šest regionalnih). Gre za garniture, ki izvirajo iz pogodbe s Končarjem, sklenjene v letu 2014. Nakup omenjenih enajstih garnitur nima torej nobene zveze z enaindvajsetimi garniturami, ki bodo v dobršni meri financirane iz EU skladov. Povezava do novice.

Kot že rečeno, vsi dogovori so bili sklenjeni pred izbruhom Covid krize. V kolikor bo do realizacije zares prišlo, bo HŽ PP razpolagal z več kot petdesetimi novimi EMG. To bi verjetno pomenilo postopen odpis Madžarov (HŽ 6111, ex. JŽ 411/415) in dela potniških vagonov.
Aljaž
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a smok1 » 23.03.2020, 12:30

Ri Majstor napisal/-a:Možda zato jer se radi u Končaru... a ne negdje na istočnom frontu.


https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_E ... erage_wage

Če pogledaš neto plače (tudi tiste prilagojene na življenjski standard in kupno moč) boš videl, da Poljska niti ni tako daleč od Hrvaške in Slovenije.
Beloruske plače so res dosti nižje, toda njihova kupna moč je približno enaka kot na Hrvaškem.

Ljubitelj napisal/-a:Kaj pa če Hrvati kupujejo daljše vlake?


Sem pomislil, ampak če bodo novi vlaki štiričlenski je to še vedno približno 2 milijona evrov po členu.
(Nisem siguren ali zna Končar narediti daljše garniture od štirih členov)
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4538
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Ljubitelj » 23.03.2020, 12:38

Če pogledaš neto plače (tudi tiste prilagojene na življenjski standard in kupno moč) boš videl, da Poljska niti ni tako daleč od Hrvaške in Slovenije.


Imam podatek za stroške dela na uro, https://ec.europa.eu/eurostat/statistic ... r_costs/sl za leto 2018. Povprečni urni strošek dela (ni samo plača) na Poljskem je 10,1€, v Sloveniji pa 18,1€. Isti vir tudi pravi, da je višina v neto plači okoli 30-40% v korist Slovenije. Plača po kupni moči je pa druga stvar, ki načelno velja samo za domačo robo, kar je pa uvoženo je pa po podobni ceni kot drugod.
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3544
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 23.03.2020, 12:47

leteči vlak napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:Pa tudi naše so ogrožene.

V kakšnem smislu so naše garniture ogrožene?
.



There were scheduled delivery times for 2020, but on account of the dynamic situation with the coronavirus, Stadler cannot give exact dates right now.

smok1 napisal/-a:
Če pogledaš neto plače (tudi tiste prilagojene na življenjski standard in kupno moč) boš videl, da Poljska niti ni tako daleč od Hrvaške in Slovenije.
Beloruske plače so res dosti nižje, toda njihova kupna moč je približno enaka kot na Hrvaškem.


Stroški dela + davki + cena dobavitelji/količina + kvlaiteta + razvoj + kreditiranje + bonitetna ocena + marža...= cena. Stadler je lani dokončal 669 železniških vozil, od tega je bil delež v A, D, CH, USA več kot polovica. Zato lahko v države z nižjim BDP, ponudi fleksibilnejšo ceno. Primerjava s Končarjem neposredno ni na mestu. Končar ima lastno proizvodnjo motorjev transformatorje, elektronike...zato so lahko določene podstavke v ceni nižje od recimo Stadlerja, kjer se motorji izdelujejo v Avstriji, transformator pa v Švici, pri drugih proizvajalcih. Siemens je trenutno najdražji, ampak on večinoma vse naredi doma.
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a smok1 » 23.03.2020, 12:59

Vse to razumem, ampak mislim da je njegov komentar letel predvsem na to kakšni "vukojebini" sta Belorusija in Poljska.
TGV Lyria
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1923
Pridružen: 24.03.2008, 20:13
Kraj: Baška grapa

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a TGV Lyria » 23.03.2020, 13:41

leteči vlak napisal/-a:
TGV Lyria napisal/-a:Pa tudi naše so ogrožene.

V kakšnem smislu so naše garniture ogrožene?


Sam si si odgovoril:

leteči vlak napisal/-a:Kot že rečeno, vsi dogovori so bili sklenjeni pred izbruhom Covid krize. V kolikor bo do realizacije zares prišlo...


V kolikor bo. Velja tudi za naše. So že odplačane? Zagotovo ne. Sledi gospodarska kriza ali pa kar zlom, in denarja za odplačilo ne bo. Če bomo videli polovico naročenih garnitur, bo to že uspeh.
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Ri Majstor » 23.03.2020, 14:15

Tin€ napisal/-a:
Ri Majstor napisal/-a:Možda zato jer se radi u Končaru... a ne negdje na istočnom frontu.

Tale komentar pa je popolnoma nepotreben

Kao niti njegov! Končar je jedna od rijetkih industrija koje su uspješno prebrodile sve ove godine.. "privatizacije" na hrvatski način..itd! Naravno, možda nije u rangu Stadlera.. No barem radi na domaćem terenu.
Ri Majstor
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 131
Pridružen: 26.01.2016, 22:50
Kraj: Rijeka

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Ri Majstor » 23.03.2020, 14:29

smok1 napisal/-a:Vse to razumem, ampak mislim da je njegov komentar letel predvsem na to kakšni "vukojebini" sta Belorusija in Poljska.

Za tvoju informaciju.. Mi smo ovdje naviknuti na više standarde nego u Lukašenkovoj "prčiji"
Uporabniški avatar
Re 4/4
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3544
Pridružen: 01.09.2011, 20:55

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a Re 4/4 » 23.03.2020, 15:01

TGV Lyria napisal/-a:
V kolikor bo. Velja tudi za naše. So že odplačane? Zagotovo ne. Sledi gospodarska kriza ali pa kar zlom, in denarja za odplačilo ne bo. Če bomo videli polovico naročenih garnitur, bo to že uspeh.


V drugi pogodbi piše: da se je kupec zaradi zagotovitve dodatnih finančnih sredstev (april 2019) odločil, da izkoristi opcijo oz. pravico do dodatnih 25 garnitur....Dobavitelj daje popust v višini dodatne DMV garniture, ki ga mora kupec izkoristiti za nakup dodatne garniture....Kupec dobavitelju plača 90 % pogodbene cene vnaprej kot avans, zato dobavitelj prizna popust v višini 0,18 %.
Prva pogodba pa bi morala biti plačana vsaj 40 %. Oziroma pogodba ne predvideva vplačevanja vnaprej, ampak za uspešno opravaljeno fazo v pogodbi. Zato morajo biti nekje "zadržana" zagotovljenja sredstva prve pogodbe.

Vprašanje sedaj, kaj je res... :roll:
smok1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 81
Pridružen: 21.12.2017, 15:56

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a smok1 » 23.03.2020, 15:36

Ri Majstor napisal/-a:Za tvoju informaciju.. Mi smo ovdje naviknuti na više standarde nego u Lukašenkovoj "prčiji"

Tudi sam sem polovico Hrvat in sem vsako leto večkrat na Hrvaškem in vem kakšni standardi so na Hrvaškem.
Moj firma dela tudi veliko z Belorusijo, tako da tudi vem kakšni standardi so v Lukašenkovi deželi.

Kar se tiče mojega komentarja pa sploh ni bil mišljen v slabem pomenu, samo vprašanje sem podal. Zanimalo me je predvsem zakaj naj bi bi bile hrvaške garniture tako na palec, približno četrt dražje kot "slovenski" Stadlerji.
Bodo imele več členov, bodo bolje opremljene, je razvoj dražji, kaj je razlog? Pa spet pišeš kot, da je Končar že izbran. Je javni razpis že sploh objavljen? Za zdaj vsi pišejo samo o 21 garniturah.
Uporabniški avatar
leteči vlak
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 2397
Pridružen: 04.03.2009, 10:20
Kraj: Grosuplje
Kontakt:

Re: Nove garniture na HŽ

OdgovorNapisal/-a leteči vlak » 23.03.2020, 16:14

smok1 napisal/-a:Bodo imele več členov, bodo bolje opremljene, je razvoj dražji, kaj je razlog? Pa spet pišeš kot, da je Končar že izbran. Je javni razpis že sploh objavljen? Za zdaj vsi pišejo samo o 21 garniturah.

Še enkrat, razpis za 21 garnitur je v teku. Objavljen je bil sredi februarja, rok za oddajo ponudb se izteče sredi aprila. Nekaj najosnovnejših poudarkov iz dokumentacije je zbrano tukaj. Ne vem sicer koliko je to uradno potrjena novica, vendar se po Hr forumih govori, da so na razpisno dokumentacijo že bile podane pripombe (pritožbe) s strani nekaterih evropskih proizvajalcev. Resnici na ljubo, zahtevane karakteristike za nove vlake se v veliki meri pokrivajo z obstoječimi HŽ 6112.
Aljaž

Vrni se na

Kdo je na strani

Po forumu brska: 0 registriranih uporabnikov in 5 gostov