Avstrijci nas prehitevajo...

Kako kaj naše sosedje OBB, DB, HŽ, MAV....
kondukter
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 931
Pridružen: 15.11.2005, 0:04
Kraj: Celje

Avstrijci nas prehitevajo...

Odgovor Napisal/-a kondukter »

Iz današnjega Večera:

Datum: sobota, 10. februar 2007 - Stran: PRVA SLOVENIJA




Bo Avstrija "iztirila" Slovenijo?
Zato da bi obdržala povezavo med Jadranom in Baltikom, bo Avstrija investirala 6,5 milijarde evrov za posodobitev železnice od Dunaja skozi Gradec do Celovca in skozi Trbiž v Trst

Avstrijski kancler Alfred Gusenbauer je včeraj v Gradcu potrdil, da se bo Avstrija lotila gradnje kar 30 kilometrov dolgega železniškega predora pod Golico, povezave med deželama Štajersko in Koroško. Predor bo skupaj s sodobno železniško povezavo od Celovca do Gradca stal približno 4,5 milijarde evrov, še okoli 2 milijardi evrov pa bodo vložili v gradnjo železniškega predora pod Semmeringom. Avstrijske načrte podpira tudi glavar Furlanije - Julijske krajine Ricardo Illy, ki dvomi, da bo Slovenija posodobitev železnice do madžarske meje speljala prej kot Avstrija, za Italijo pa tudi ni vseeno, ali se bo železniški tovor od njenih železnic poslovil v Divači ali Trbižu.

Avstrijske železnice, zvezna vlada ter deželi Koroška in Štajerska so se celo pogodbeno zavezale, da bodo projekt končale do leta 2016, vendar so se železnice ob nastopu nove vlade temu uprle in zatrdile, da je projekt potrebno prestaviti vsaj do leta 2020, saj ogroža druge nujne posodobitve na avstrijskih tirih.

Jelka Šinkovec Funduk z ministrstva za promet pa pravi da želijo Avstrijci projekt Južne železnice oživiti, vendar ta nima evropske prioritete - za razliko od projekta št. 6, na relaciji Lyon-Torino-Trst-Koper-Ljubljana-Budimpešta.

Več na 9. strani

Kar 30 kilometrov dolg železniški predor pod Golico naj bi skupaj s sodobno železniško povezavo od Celovca do Gradca stal 4,5 milijarde evrov.



SREČKO KLAPŠ
A karte so?!? Pa tačke s sedežev......prosim!
Uporabniški avatar
Tomaž
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 12.11.2006, 21:38
Kraj: Ljubljana

Re: Avstrijci nas prehitevajo...

Odgovor Napisal/-a Tomaž »

kondukter napisal/-a:
Jelka Šinkovec Funduk z ministrstva za promet pa pravi da želijo Avstrijci projekt Južne železnice oživiti, vendar ta nima evropske prioritete - za razliko od projekta št. 6, na relaciji Lyon-Torino-Trst-Koper-Ljubljana-Budimpešta.

Tole bo kar držalo kar pravi Fundukova. Avstrijci in Italijani imajo res lepe načrte, ampak do izvedbe in dejanske prestavitve V. koridorja severno od Slovenije bo preteklo še veliko časa. Želje so eno, dejansko stanje pa nekaj drugega.
Je pa res, da ob takšnem razvoju železniške infrastrukture, tudi EU ne bo večno čakala na Slovenijo in jo prosila naj že izvede projekte posodobitve, kot je to predvideno v "beli knjigi". Zato bo na tem področju v Sloveniji potrebno še veliko narediti. Odnos drževe do železnic in železniške infrastrukture je trenutno pozitiven, kar se kaže tudi v sprejetju novega Zakona o železniškem prometu. Se je pa videlo, da bi posamezniki še vedno radi imeli star zaprt želežniški sistem in jim ni pomembno nič drugega ko to, da je uprava oz direkcija v MB. Takšni lokal-patriotski izpadi bi nam lahko pokvarili predvidene prioritete glede koridorjev v EU.

lp
tomaž
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Saj še sami sebi ne verjamemo najbolj, da bomo načrtovane projekte uresničili. :oops: Edina tolažba je zaenkrat še lahko to, da imajo Avstrijci vedno velike probleme z "zelenimi" in da so (zaenkrat, tako kot tudi Hrvati z nižinsko progo do Reke) glede financiranja v podobni godlji kot mi.

http://www.vecer.si/clanek2007021005172281
http://www.vecer.si/clanek2007021005172284
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Tole je po eni strani kar prav. Tako se bomo vsi, - s tem mislim celotno SLO, prisiljeni malo zmigati in bolj intenzivno pristopiti k posodobitvi naših ljubih železnic. Res pa je tudi, časa je vse manj, pri nas pa čas skoraj stoji.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdravljeni

Nikar se ne zanašajmo na to, da je peti koridor skozi Slovenijo v načrtih Evropske skupnosti. Nič ni lažje, kot spremeniti takšen načrt. Pa še Avstrijci in Italijani (Illy) močno lobirajo za svojo varianto. Ne samo lobirajo, tudi dela se že na tem. Tako je v (pri) Grazu že v gradnji del južne proge, ki bo po novem do Kalsdorfa 4 tirna, kjer bosta dva tira zavila proti zahodu, v smeri Koralp. Tudi Italijanski del železnice do Trbiža je menda v veliki meri že posodobljen za hitrosti 200km/h.

Kaj pa delamo mi? Očitno se v vladi in parlamentu malokomu sanja, da večino tovora še vedno prepelje železnica in da samo sodobne železnice (za hitre povezave bomo morali vgrizniti tudi v novo trasiranje hitrih prog) so lahko konkurenčne in lahko prinašajo dobiček.

Pa še namesto zaključka. Če bi luka Koper bila privatni gospodarki subjekt v pravem smislu besede, potem ne bi čakala na drugi tir do Divače. Skupaj svojim železniškim prevoznikom (izgleda, da bo to GKB - Graz Koflacher Bahn) bi postavil najkrajšo progovno povezavo do trase, ki omogoča najhitrejši prevoz tovora do kupcev v Evropi. Izgleda, da je v tem trenutku Italjanska opcija boljša :(

Po Dolfetovo:

Če se ne bomo zmigali, bomo muzej na prostem press

LP

Jože
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Ko smo že pri sredstvih, ki jih bomo dobili iz EU in kako se lotevamo rekonstrukcij za hitrosti do 160 km/h. Ne vem, kaj bi porekli na to in dejansko stanje: http://www.azp.si/projekt1_1.php?jezik=SLO

Maribor - Hoče mi ni jasno, kaj se mučka in se hitrosti ne zvišajo... Bolj očitni so ostali primeri - Ponikva, Trbovlje, Sava je sicer lahko lep izgovor, da se nadaljuje progovna hitrost iz odprte proge, kar je navsezadnje logično, saj bi bilo zviševanje hitrosti le na postajnem območju nesmiselno ... Kaj pa recimo Kresnice - iz obeh smeri postaje ima ICS hitrost 120 oziroma 130 km/h, na postaji pa mora hitrost zmanjšati na 110 km/h (ostali vlaki morajo zniževati na 90 km/h, pred "rekonstrukcijo za hitrosti od 120 do 160 km/h" je pa moral tudi ICS zniževati hitrost na 90 km/h). Zakaj hudiča, če je pa bila delana rekonstrukcija za klasične vlake za hitrost od 120 km/h do 160 km/h (to je za nagibno tehniko potemtakem od 150 km/h naprej). :^o

Meni ni več nič jasno.press :oops:
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Lahko smo tudi malo samokritični.
Skozi zgodovino slovenceljni nismo sami naredili nobene omembe vredne železniške proge. Razen seveda, Divača - Koper. To je poglavje zase, saj se je Koper šele mnogo, mnogo let kasneje razvil pristanišče.

Vse te prometne povezave je zgradila, oziroma financirala, že rajnka Avstroogrska monarhija. Že res da smo bili del nje, vendar iniciativa je bila na drugi strani alp. Tako smo skozi desetletja, ko je to prešlo v našo last, le ukinjali nerentabilne proge in malo popravljali, oz. počasi posodabljali varnostne naprave. No ja. Vsaj to.

Tako sedaj zopet čakamo neke tujce, da bi nas rešili bremena in nam tí sfinancirali vso potrebno infrastrukturo. Mi bi pa vse to po črnogorsko iz sence opazovali in modrovali, ter se za nič sekirali, če bo morda vse skupaj šlo v maloro.
Ne verjamem da se bo tako mislečim tudi tokrat izšlo. Časa pa zmanjkuje ...........oziroma ga je že zmanjkalo.

Ves ta problem pa ne tiči v samih Slovenskih Železnicah, ampak v glavah politikov in gospodarstvenikov.


Če nič ne daš, tudi nič ne dobiš. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

541 napisal/-a: .............
Meni ni več nič jasno.press :oops:

Sva že dva........ :?

Ampak veš, enkrat mi je moj šef, (pa ne sedanji) zabrusil: "Ti nisi plačan za razmišljat. Plačo dobiš za to da boš delal......" :oops: :?
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Dolfe napisal/-a: Ampak veš, enkrat mi je moj šef, (pa ne sedanji) zabrusil: "Ti nisi plačan za razmišljat. Plačo dobiš za to da boš delal......" :oops: :?
Ta me pravzaprav spominja na eno drugo zgodbo - "Pa šta ti ima da misliš?! Radi! ...ima ko da misli za tebe...!" :D
mi je moj šef, (pa ne sedanji)
..zelo pretkano, zelo!!! Slika
LPB
Thetezar
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 18
Pridružen: 10.07.2006, 16:59
Kraj: Lj

Odgovor Napisal/-a Thetezar »

Pozdravljeni,

Dodal bi svoje mnenje glede problema nove Južne železnice v Avstriji in naše ležernosti. Ne strinjam se z ga. Funduk, ki pravi, da EU ne bo financirala proge v Avstriji oz. avstrijske varinte koridorja. V roku dveh do petih let, ko bodo v Avstriji pripravili vso dokumentacijo in začeli z deli na ključnih odsekih bo priletel denar tudi iz EU. Vse kar bo takrat Slovenija dobila, bo sporočilo, da je zamudila (mi pa v jok, pa katerakoli vlada že bo to).

Dejstvo je, da so trenutno pri nas prioritete ceste. Do leta 2008 ali 2009, ko bo zgrajen osnovni avtocestni križ, ne bo denarja za železnice. Tudi če bo po letu 2009 denar, še ni nujno, da bo šel v železnice, ker kakor vidite se sprejemajo nove in nove odločitve o razvojnih oseh. Torej je bolj realna ocena o začetku vlaganj v železnico med leti 2015 do 2020. Problem je tudi gradbeni lobi, ki pač ni sposoben graditi tako cest, kot tudi železnic, ker nima zadostnih kapacitet. Če pa gradijo tujci, pa država nima nič od tega, kar se pozna na BDP-ju.

No ja, sej ni problem če se bo vlagalo po letu 2020 (lahko pa tudi po letu 2030), V. koridor bomo že dobili nazaj. Pač, iti iz Italije na Madžarsko je in bo vedno krajše kakor iti čez Avstrijo, seveda če so enaki pogoji (enaka kakovost prometnih poti ob enakem teritorialnem obsegu naštetih držav). Edino denarja ne bomo dobili, ker ga bo medtem EU namenila koridorju čez Avstrijo, zatorej nas bo taka gradnja več stala. In če je posodobitev ocenjena na 8 mld EUR, potem vsaj 1 mld ne bomo dobili od EU.

Moti me odsotnost oblasti pri vprašanju železnic, saj nismo sposobni rešiti niti osnovnih vprašanj. Npr, prostorskih umestitev tras. Jaz nisem še nikjer zasledil, da bi bil kak kos zemlje rezerviran za novo traso (ok, če odštejem obvozno progo v LJ). Prednost železnice je vendar v tem, da te pripelje iz enega središča v drugega, pri nas se pa kar zida vse povprek, tako da se človek resno vpraša, kako bodo na določenem odseku zgradili kak drugi tir (npr. gorenjska proga) oz. omilili krivino.

Torej, če hočemo resno pristopiti problemu je treba po mojem mnenju najprej:

1. zagotoviti zadostno finančno podlago (mogoče tudi v obliki kakega bencinskega evra ali centa)
2. Po letu 2010 začeti z gradnjo nove proge Koper-Divača
3. Kar se da hitro usposobiti obstoječo infrastrukturo do maximuma (razna popravila, počasne vožnje...)
4. Centralizirati vodenje, upravljanje (pa četudi bi vse vse vodilo iz Zgornjih Petišovcev) ter postopoma ob posodabljanju zmanjšati število zaposlenih
5. umestitev novih tras v prostorske akte (na samo za magistralke, tudi za regionalne in lokalne proge)
6. po 2015 začeti z gradnjo novih tras po odsekih (in zaključiti ciklus v cca 15 do max 25 let za vse proge)

LP
Uporabniški avatar
Tomaž
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 19
Pridružen: 12.11.2006, 21:38
Kraj: Ljubljana

Odgovor Napisal/-a Tomaž »

bojan napisal/-a:
Dolfe napisal/-a: Ampak veš, enkrat mi je moj šef, (pa ne sedanji) zabrusil: "Ti nisi plačan za razmišljat. Plačo dobiš za to da boš delal......" :oops: :?
mi je moj šef, (pa ne sedanji)
..zelo pretkano, zelo!!! Slika
Tud šefi niso več to kar so včasih bili.... :)o~~
Eurocity
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 31.12.2006, 8:46
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Eurocity »

Pozdravljeni!
Če se pelješ po stari cesti iz smeri Slovenije proti Gradcu, se je od Kalsdorfa (približno tam kjer je letališče) naprej marsikaj spremenilo. Avstrijci so odpravili praktično vse nivojske prehode ceste z železnico in jih nadomestili s podvozi. Zakaj se je to naredilo, ti pove vožnja po železnici na tem odseku. Vlaki vozijo z, za nas, nenormalno (bom rekel: povprečno) hitrostjo, navadni potniški city shutle tudi s, po moji laični oceni, 160km/h. Proga je 4 tirna, zelo podobna tisti na slikah iz Nemčije, ko so testirali eno našo 541, torej znanstvena fantastika, vse se odvija zelo hitro in neverjetno učinkovito, za naše pojme. Vlaki so čisti in lepo vzdrževani za končnega uporabnika, torej potnika in niso praktično nič pregrafitirani.

Kar se pa tiče realnosti izvedbe projekta nove južne železnice v Avstriji. Če se peljete iz smeri Lipnice proti Deutchlandsbergu na cesti B-76, ne morete zgrešit ogromnega gradbišča in prav tako ogromnega plakata, na katerem piše nekaj takega kot Koralpentunell, poskusno vrtanje za novo progo južne železnice.

Lp, Marko
541
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3417
Pridružen: 16.11.2005, 22:01

Odgovor Napisal/-a 541 »

Eurocity napisal/-a: Kar se pa tiče realnosti izvedbe projekta nove južne železnice v Avstriji. Če se peljete iz smeri Lipnice proti Deutchlandsbergu na cesti B-76, ne morete zgrešit ogromnega gradbišča in prav tako ogromnega plakata, na katerem piše nekaj takega kot Koralpentunell, poskusno vrtanje za novo progo južne železnice.

Lp, Marko
Zgodovina se ponavlja - ko so zapili "Južno železnico", so zgradili Bohinjsko progo kot njeno nadomestilo. Sedaj pa načrtujejo, da se prometni tokovi pomaknejo še bolj proti zahodu. :?

Čeprav - kako dolgo že delajo predor pod Semmeringom? Menda predvsem zaradi nasprotovanja zelenih so dela celo prekinili. :roll:
Eurocity
Vajenec
Vajenec
Prispevkov: 28
Pridružen: 31.12.2006, 8:46
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Eurocity »

541 napisal/-a: Zgodovina se ponavlja - ko so zapili "Južno železnico", so zgradili Bohinjsko progo kot njeno nadomestilo. Sedaj pa načrtujejo, da se prometni tokovi pomaknejo še bolj proti zahodu. :?
Če se bodo stvari odvijale tako ko se sedaj, se bo zgodilo ravno to in na tem se že dela! Slovenija je tako nepomembna v evropskih prometnih tokovih in končnemu kupcu je vseeno, ali bo plačeval za produkt v trgovini 1000€ ali 1001€ zaradi malo daljših poti.
541 napisal/-a: Čeprav - kako dolgo že delajo predor pod Semmeringom? Menda predvsem zaradi nasprotovanja zelenih so dela celo prekinili. :roll:
Morda so prekinili delo na predoru, vendar pa ko sem sem lani peljal v Bratislavo, čez Dunaj, smo se na območju prelaza Semmering bolj cijazli kot vozili (počasna vožnja). Razlog velika gradbena dela na progi. Ne morem trdit zagotovo, ker nisem strokovnjak na tem področju, a izgledalo je, kot da na določenih odsekih polagajo še en tir. Če ne bo tam tunela, bodo pač posodobili obstoječo progo - kjer se sluti denar, tam je tudi pot.


Lp, Marko
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdravljeni

V torkovem Delu (20.02.2007) je zanimiv članek na temo obvoza Slovenije preko Avstrije. Novi avstrijski kanclen Gusenbauer je dvanajstega oktobra lani, samo kakšnih deset dni po parlamentarnih volitvah, s prometnimi ministri Poljske, Češke, Slovaške in Italije podpisal pismo o nameri, v katerem se zavzemajo, da bi železniška os Baltik-Jadran potekala čez avstrijsko ozemlje. Obvezali so se, da bodo v letih 2009/10 dosegli uvsrtitev na prednostni seznam evropske unije.

Glede na to, da smo od gospe De Loyolo (evropska sekretarka za promet ali nekaj takega) že dobili "rumeni karton" v zvezi s posodabljanjem železniškega omrežja v Sloveniji in poročilo v Delu smo lahko skoraj prepričani, da bomo denar za posodobitev naših prog za omenjeni koridor "učinkovito izgubili". Razen, če ne bomo prešli v hitro in učinkovito "protiofenzivo", ki bo prepričala uradništvo v Bruslju, da se splača financirati slovensko železniško omrežje.

Je pa v omenjenem članku navedeno zanimivo razmišljanje določenih avstrijskih prometnih strokovnjakov. Gre za to, da bi se povezava Celovec - Graz izvedla preko Maribora po obstoječi južni in dravski progi. Dravsko progo bi bilo potrebno posodobiti in dodelati drugi tir. Ocene kažejo, da bi ta povezava stala samo tretjino tega, kar bo stala povezava pod Golico. Edina slabost je, da je pot cca 50km daljša od "Koralp variante" (Seveda je v Avstriji tudi slabost, da večina trase poteka po Sloveniji). Vendar pa v Avstriji ni politične volje za kaj takega.

Izgleda, da bomo res postali železniški muzej na prostem....

V upanju, da Vam nisem pokvaril nedelje...

Jože
Odgovori