Avstrijci nas prehitevajo...
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Pozdravljeni
Vćeraj sem službeno skočil v Nemčijo in sem med vožnjo po Avstriji (tradicionalno) poslušal radijsko postajo Ö3. Zjutraj so pri poročilih objavili, da bo avstijski minister za promet na ta dan objavil prioritete pri izavajanju bodočih investicij v prometno infastrukturo v Avstriji.
Ko sem se peljal nazaj, so bile prioritete že znane. Avstrija bo v infrastrukturo vložila več kot 10 miljard €, od tega preko 6 miljard € v železnice. Torej v bodočnosti Avstrijci na železnico resno računajo. Koralpentunnel je odločena stvar, ne glede na sredstva EU in ga nameravajo izgotoviti do leta 2018. Prestavili pa so dela na tunelu pod Semmeringom, predvidoma bi naj začeli leta 2012.
Kaj pa mi ?
LP
Jože
Vćeraj sem službeno skočil v Nemčijo in sem med vožnjo po Avstriji (tradicionalno) poslušal radijsko postajo Ö3. Zjutraj so pri poročilih objavili, da bo avstijski minister za promet na ta dan objavil prioritete pri izavajanju bodočih investicij v prometno infastrukturo v Avstriji.
Ko sem se peljal nazaj, so bile prioritete že znane. Avstrija bo v infrastrukturo vložila več kot 10 miljard €, od tega preko 6 miljard € v železnice. Torej v bodočnosti Avstrijci na železnico resno računajo. Koralpentunnel je odločena stvar, ne glede na sredstva EU in ga nameravajo izgotoviti do leta 2018. Prestavili pa so dela na tunelu pod Semmeringom, predvidoma bi naj začeli leta 2012.
Kaj pa mi ?
LP
Jože
Ali lahko kdo razloži, kako si slovenski prometni minister predstavlja gradnjo X koridorja čez Slovenijo, če pa so Avstrijci takorekoč v gradnji zadnjega odseka na vzporedni progi. Pri nas pa če prav vem, niso izdelani niti idejni projekti za železnico od Italije do Ljubljane, pa tudi naprej proti Ce, Pragerskem. (Vsaj nihče jih še ni predstavil). Izgleda, kot minister ne zaznava signalov iz okolice, ali pa je le minister za avtoceste. (Od koder je tudi prišel). Da pa mi ne bo kdo navaj druge, oziroma 2. in 3. tira v Kp, saj je to po mojem mnenju malo izven smeri panevropskega koridorja. Če pa Luka resno računa na železnico, mora čimprej udejaniti povezavo s Trstom. Mislim, da to za Luko ne bi bil problem, saj je tudi pred desetletji sama začela graditi industrijski tir iz Prešnice v Kp.
LP
Ljubitelj
LP
Ljubitelj
PREDOR POD GOLICO BO!!!
Tukaj pa se pojavi težava: pod katero Golico??
Golici sta namreč dve, ena v Karavankah in druga v Koralpah. Pod karavanško Golico je predor že sto let. in ravno to je problem: Ne ustreza več evropskim standardom (presek 48 m2, sedanji standardi pa 72 m2-s pločniki in razsvetljavo za samoreševanje v primeru nesreče). Prav tako je obstoječi karavanški predor problematičen zaradi same hribine (težave so tudi s cestnim bratom) in je sanacija nujno potrebna (trenutno so uvedene počasne vožnje). Učinkovita dolgoročna rešitev je samo v vrtanju nove cevi (obstoječa za en tir, nova za drugi tir).
In tukaj se začenja računica. No ne ravno tukaj, ideja o Koralpstrecke ( V. in X. koridor) se je porodila že kmalu po Titovi smrti. Od začetka šestdesetih do sredine osemdesetih je Evropa (ZRN) veliko vlagala v X. koridor. V tem času se je zgodila popolna elektrifikacija od Jesenic do Gevgelije, ERSVN in APB tudi.
Konec sedemdesetih se je začela rekonstrukcija Jesenic. Načrt je predvideval izgradno drugega tira Jesenice- Rosenbach, obmejno potniško postajo (tri perone s skupaj petimi potniškimi in štirimi garirnimi tiri) in ranžirno postajo za cel Balkan - drča s tirno zavoro, carinske tire, tire za napajanja živine, fitosanitarne preglede, osem tirov uvozne skupine, štirje garirni tiri za lok. in šestnajst tirov ranžirno izvozne skupine. Poleg tega pa še lokomotivski depo z osmimi tiri ter carinsko skladišče z desetimi tiri. Taka postaja bi lahko opravljala popoln "servis" za naslednjih 1200km! "Spomenik" stoji še danes. Stavba CP-ja je zgrajena po prvotnem načrtu, danes pa je 10% zasedena.
Ko je bilo leta 1983 odločeno, da se rekonstrukcija začasno ustavi (nadaljevala se je leta 1986 in nov. 1987 je bila vključena v obratovanje ERSVN) so sosedje takoj začeli z izgradnjo Villach-Sued ranžirne. Zato je obstoječe stanje na Jesenicah dobra tretjina načrtovanega iz sredine sedemdesetih. To je bil prvi korak, opustitev skoraj začete gradnje drugega tira Ljubljana -Villach zaradi osamosvijitve itd. pa naslednji korak k bežanju X. in V. koridorja iz Slovenije.
Ker pa tudi po petnajstih letih nove države ni prav nobenega posluha na naši strani, so ukrepi sosedov logični. Sami bodo zgradili predor pod svojo Golico, (pod našo rabijo nas za partnerje) dobili cel V. koridor in tričetrt X.-tega. Le ta se bo začasno nadaljeval preko Maribora, dolgoročno pa najbrž preko Madžarske.
Le zakaj????????????
Tukaj pa se pojavi težava: pod katero Golico??
Golici sta namreč dve, ena v Karavankah in druga v Koralpah. Pod karavanško Golico je predor že sto let. in ravno to je problem: Ne ustreza več evropskim standardom (presek 48 m2, sedanji standardi pa 72 m2-s pločniki in razsvetljavo za samoreševanje v primeru nesreče). Prav tako je obstoječi karavanški predor problematičen zaradi same hribine (težave so tudi s cestnim bratom) in je sanacija nujno potrebna (trenutno so uvedene počasne vožnje). Učinkovita dolgoročna rešitev je samo v vrtanju nove cevi (obstoječa za en tir, nova za drugi tir).
In tukaj se začenja računica. No ne ravno tukaj, ideja o Koralpstrecke ( V. in X. koridor) se je porodila že kmalu po Titovi smrti. Od začetka šestdesetih do sredine osemdesetih je Evropa (ZRN) veliko vlagala v X. koridor. V tem času se je zgodila popolna elektrifikacija od Jesenic do Gevgelije, ERSVN in APB tudi.
Konec sedemdesetih se je začela rekonstrukcija Jesenic. Načrt je predvideval izgradno drugega tira Jesenice- Rosenbach, obmejno potniško postajo (tri perone s skupaj petimi potniškimi in štirimi garirnimi tiri) in ranžirno postajo za cel Balkan - drča s tirno zavoro, carinske tire, tire za napajanja živine, fitosanitarne preglede, osem tirov uvozne skupine, štirje garirni tiri za lok. in šestnajst tirov ranžirno izvozne skupine. Poleg tega pa še lokomotivski depo z osmimi tiri ter carinsko skladišče z desetimi tiri. Taka postaja bi lahko opravljala popoln "servis" za naslednjih 1200km! "Spomenik" stoji še danes. Stavba CP-ja je zgrajena po prvotnem načrtu, danes pa je 10% zasedena.
Ko je bilo leta 1983 odločeno, da se rekonstrukcija začasno ustavi (nadaljevala se je leta 1986 in nov. 1987 je bila vključena v obratovanje ERSVN) so sosedje takoj začeli z izgradnjo Villach-Sued ranžirne. Zato je obstoječe stanje na Jesenicah dobra tretjina načrtovanega iz sredine sedemdesetih. To je bil prvi korak, opustitev skoraj začete gradnje drugega tira Ljubljana -Villach zaradi osamosvijitve itd. pa naslednji korak k bežanju X. in V. koridorja iz Slovenije.
Ker pa tudi po petnajstih letih nove države ni prav nobenega posluha na naši strani, so ukrepi sosedov logični. Sami bodo zgradili predor pod svojo Golico, (pod našo rabijo nas za partnerje) dobili cel V. koridor in tričetrt X.-tega. Le ta se bo začasno nadaljeval preko Maribora, dolgoročno pa najbrž preko Madžarske.
Le zakaj????????????
- darko novák
- Strojevodja I
- Prispevkov: 122
- Pridružen: 11.04.2007, 20:56
- Kraj: češka
JJ
Ogromno dela , in ogromno planiranja. Češka ima sreče da vse pruge imajo dani smer že ot Avstro-Ugerske , in ni potrebe jih spremenjovat, glih tako Avstrija nima teh potreb , in vidim da V sloveniji je en problem , sprejet končno filozofijo in presenečit poslanike o prednostih odločitve. Potem se še petkrat bojo vsi zkregali zbog tega da nebo postaja pri njihovi hiši , da bo preveč ropotanja, in bilo še kaj. Ekologi bojo merkali svoje žabe, in koliko časa bo še minilo
Glih tako na češkem gradijo avtoceste , avtocesta PRAHA - Hradec Kralové se gradi že 30 let in še ni so rešene vse napake.
Na Moravskem so že za Avstro-Ugerske planirali kanal za ladje Odra - Labe - Dunaj to je že enih 150 let in nič.
Avstrijci nemorejo prhitevat niti Sovenijo , niti češko , ker oni grejo po drugih putih kontinualno že 1000 let. In mi ostali se moramo samo prilagoditi. In sedaj odvisi koliko so oni v tem zainteresirani da se dobijo na Balkan ali v Rusijo in bojo dali investicije v poslo v Slovenij ali na češkem. In bojo požmižgali vseh da dajo do tega posla maximum. Je res Holding še samo nekaj - koliko bo tole kretnic?
Se prašam za to ker moj fant če študirat železnične zgradbe , sigurno bo mel posla ogromno , pa še njegovi. se to ni slabo
Kera specializajicija je boljš? Zgorni ustroj? ali tuneli?
Glih tako na češkem gradijo avtoceste , avtocesta PRAHA - Hradec Kralové se gradi že 30 let in še ni so rešene vse napake.
Na Moravskem so že za Avstro-Ugerske planirali kanal za ladje Odra - Labe - Dunaj to je že enih 150 let in nič.
Avstrijci nemorejo prhitevat niti Sovenijo , niti češko , ker oni grejo po drugih putih kontinualno že 1000 let. In mi ostali se moramo samo prilagoditi. In sedaj odvisi koliko so oni v tem zainteresirani da se dobijo na Balkan ali v Rusijo in bojo dali investicije v poslo v Slovenij ali na češkem. In bojo požmižgali vseh da dajo do tega posla maximum. Je res Holding še samo nekaj - koliko bo tole kretnic?
Se prašam za to ker moj fant če študirat železnične zgradbe , sigurno bo mel posla ogromno , pa še njegovi. se to ni slabo
Kera specializajicija je boljš? Zgorni ustroj? ali tuneli?
LP darko - iz cz