Sejem v Nürnbergu 2010

Najnovejše v svetu železniških maket.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Leto sem si privoščil izlet v Nürnberg saj še nisem bil tam, me pa je sejem zanimal. Pa naj začnem debato, kaj se je tam dogajalo na področju železniškega modelarstva in kateri upam, da bodo sledile slike (pa ne zgolj od mene!)

Največjo stojnico je imel seveda Märklin. Njihova lokomotiva Adria Transport je bila razstavljena kot "hand made" model, z nalepkami in ročno barvana. So si pa privoščili na njihovi ogromni stojnici nekaj, kar bi rekel grd spodrsljaj. V vitrinah so poleg modelov razkazovali neke makete iz papirja s slikami modelov. In tega je bilo vse polno. Bolj kot to me je zbodlo pa to, da so na eni izmed predstavitev povedali, da so osvojili CAD program za konstrukcijo (Catia) in da sedaj lahko že konstrukterji vidijo na računalniku, kako komponente skupaj pašejo. In to izjavijo v letu 2010, ko velika večina drugih firm že uporablja te sisteme desetletje, recimo Mehano že od leta 1998 ali nekaj takega... Pa mimogrede, delajo neverjetne (nenavadne) kompromise; poglejte švicarski TEE vlak na strani 92 v katalogu, vagon prvega razreda. Če pogledate okna, boste na vratih videli, da imajo predeljeno okno, vendar delitev ni barvana. Pravi vagon ni imel delitve...

Stojnica Roco/Fleischmann je obsegala kar nekaj lepih in zanimivih maket, na eni sta se vozila vlak, pri katerem se odpirajo vrata vagonov (novost izpred 2 let nazaj, če se ne motim) ter lokomotiva, kjer para sopiha od vsepovsod. Sicer pa kakih pretresljivih novosti ni bilo.

Hornbyeva stojnica je bila pošteno velika, saj Hornby združuje 5 firm: Electrotren, Arnold, Lima, Rivarossi in Jouef. Na stojnici se je dalo videti vse mogoče variante TGVja, za lokomotivo DB E03 so izdelali nekaj TEE vagonov, med prvimi odlitki pa je bilo končno moč videti (nepobarvan) model italijanskega motornika ALn 56, katerih nekaj jih je po vojni ostalo tudi pri nas in so vozili še v šestdesetih letih.

Na stojnici firme Viessman se je vse nekaj gibalo, mukalo, lajalo, zavijalo itd... Ogromno figuric se je tam premikalo. Ni bila velika, bila je pa zelo zanimiva.

Enako zanimive so bile stojnice podjetij Faller, Noch, Busch in Heki-ja. Vse polno prelepih maket s čedalje bolj vernimi posnetki iz narave. Fallerjev svet je ravno tako živahen saj se po njemu peljejo različna vozila (Faller Car System), Heki je specialist za rastlinje, Noch ima vsega po malem, Busch pa je kot novost predstavljal rudniško maketo. Maketa, ki jo je bilo vsekakor vredno pogledati, saj sta se peljala dva jamska vlakca, rudarji so se v dvigalu spuščali gor in dol... Prekrasno! Pri Nochu so predstavljali predvsem jedkane rastline (zelenjavo) in lasersko rezane mostove ter kot novost drvarje, ki podirajo drevo, ki se podere. Za to skrbi klasičen servomotorček znan iz sveta daljinsko vodenih modelov ;)

Na ESUjevi stojnici je bila na ogled lokomotiva BR 215, ki ima vgrajen 21 polni dekoder z malim morjem funkcij, vključno z dimom. Slednjega sicer nisem uspel videti, se mi je pa zdel zvok vseeno precej spodoben. Lokomotiva je vozila na dveh maketah, na eni je zapeljala tudi čez kar precej dolg izoliran odsek (cca 5-10 cm) in to čisto brez problemov, z zvokom, lučmi itd... Poleg te lokomotive je bil na ogled še disko vagon, v katerem so svetile disko luči in slišala se je disko glasba :) Vse skupaj so upravljali z ECoS centralo oz. tudi s prenosnimi malimi centralami.

Med stojnicami je bila tudi mini stojnica sicer manj znane firmice Alphamodell, na kateri se je dalo videti drezince in razne potiskane vagone (s tem se tudi sicer kar ukvarjajo) ter zelo lepo izdelane signale avstrijskega, madžarskega in nemškega tipa. Kot zanimivost naj omenim, a so bili vagoni in drezine postavljeni na majhnih dioramicah, katere je naredil slovenski modelar Boštjan Jarc. Bile so zelo zelo lepe! =D> =D> =D>

Zelo zanimivi so produkti podjetja [urlhttp://www.beli-beco.de/]Beli-Beco[/url]. Ukvarjajo se predvsem z razsvetljavo oz. z komponentami, ki so osvetljene, recimo ure. Ideja, ki se mogoče komu ne zdi nova je pa sila uporabna, je uporaba ene LED diode za osvetlitev 7 lučk, ur ipd. LED dioda je zaprta v ohišje, iz katerega moli 7 optičnih vlaken dolžine cca 25-30 cm, katere se vstavi v votle stebričke lučk. In te zasvetijo v bledo belo-modri barvi oz. lahko tudi v kakšni drugi (rdeči, rumeni), odvisno od LEDice ali barvanja končka posameznega vlakna. Cena ene LEDice s 7 vlakni je zgolj 3,50 EUR, posamezne lučke pa okoli 4 EUR (H0). Uporabno! Poleg tega pa so kot novost prestavljali LEDice z navojem kot nadomestilo za klasične žarnice, seveda delujoče na 3,2V ali tudi 12-19V. Mimogrede pa naj omenim, da proizvajajo tudi različne prenose, zobnike ipd, kar se pa tudi tu in tam kje rabi ;)

Na stojnici Preiser-ja je bila tudi firma Merten, skupaj pa sta predstavljala svet miniaturnih figuric. Teh je bilo ogroooomno, kot dva "Jokerja" pa sta bila model šotorja, v katerem parček onegavi (in se premika) ter diorama (oz. vinjeta če sem bolj točen) poroke v cerkvi, okoli katere je pokopališče in iz enega groba dogajanje opazuje mrtvak ;)

Na stojnici Rietze je bilo vse polno raznoraznih avtomobilčkov, vendar je bil tovornjak Viator-Vektor viden le v katalogu. Kakorkoli že paša za oči ljubiteljev miniatur vozil ;)

Naj zaključim še z zdaj znano firmo ACME, ki bo v letošnjem let izdala set 4 vagonov Mimara vlaka v originalnih JŽ barvah plus še set dveh vagonov SŽ (ABeelmt in WReelmt) v barvni shemi, ki počasi izginja (le še dva vagona sta v tej barvi). Sledijo seveda še GOŠA Y vagoni in sicer dva iz Epohe 4 v barvah JŽ (beri zeleni, AB in B) ter dva vagona SŽ iz srebrne sheme (ABl in Bl). Kasneje sledi še vagon spalnik WLB (ne WLAB kot je v sejemskem katalogu) z dvemi vrati, katerih je bilo tudi največ na progah JŽ.
Moped bo izdan najprej v FER barvah kot dvojnik (motoriziran-nemotoriziran), nato sledi SŽ v stari rumeno-zeleni shemi in FNM. Vse pa v jeseni.

Toliko na kratko v besedi.
Goran
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Še nekaj (slikovnih) prispevkov iz sosednje teme:
AnejTS napisal/-a:Nekaj slik iz Nurnberga je tukaj:
1,2,3
AnejTS napisal/-a:Nekaj slik je tudi tukaj
AnejTS napisal/-a:Ogromno slik iz sejma najdete tudi tule
Katalog ACME:
Slike Boruta Puklavca:
Goran
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Po mojem vedenju je Märklin naredil samo prehod na Catio, 3D CAD so uporabljali že prej (Če se ne motim, je to bil Euclid od Matre Datavision, ki ga preko deset let ni več).....Je kar nekaj let tega, kar sem po televiziji gledal oddajo o nastanku Märklinovega "Big Boya", in so ga kar lepo v 3D sukali....

LP

Jože
Uporabniški avatar
totimato
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 615
Pridružen: 02.01.2009, 11:00
Kraj: Zg. Polskava

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a totimato »

Gorchi, hvala!
Počasi. Sem na delu in ne na begu. Moj hobi, moja pravila.
kit

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a kit »

Gorchi napisal/-a:...vendar je bil tovornjak Viator-Vektor viden le v katalogu...
Res je, tovornjak Viator&Vektor je bil viden v soboto le v novostih. Ker sem imel v nedeljo razgovor pri Rietzeautomodelle, mi je bil vzorčni model Viator&Vektor tudi v živo predstavljen.
Roco Alpska konvencija pa bo dobavljiva šele v oktobru in ne maja, kot je bilo napisano.
Veliko možnosti je tudi za model SŽ-541 v merilu N, več pa v prihodnje :wink:
ESU se je spustil tudi v izdelavo modelov, prvi med njimi je model kovinske lokomotive BR 215. Po razgovoru s konstruktorjem modela, lahko rečem, da se zopet uvajajo nove dimenzije pri izdelavi modelov. Cena za model pa bo 379€.
Izidor

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Izidor »

kit napisal/-a: Res je, tovornjak Viator&Vektor je bil viden v soboto le v novostih. Ker sem imel v nedeljo razgovor pri Rietzeautomodelle, mi je bil vzorčni model Viator&Vektor tudi v živo predstavljen.
Roco Alpska konvencija pa bo dobavljiva šele v oktobru in ne maja, kot je bilo napisano.
Veliko možnosti je tudi za model SŽ-541 v merilu N, več pa v prihodnje :wink:
ESU se je spustil tudi v izdelavo modelov, prvi med njimi je model kovinske lokomotive BR 215. Po razgovoru s konstruktorjem modela, lahko rečem, da se zopet uvajajo nove dimenzije pri izdelavi modelov. Cena za model pa bo 379€.
Ja, res je Igor.
Kot sem ti rekel že na samem sejmu, se pripravlja še marsikaj zanimivega v tem letu.
Na sosednjih forumih so ljudje zelo navdušeni nad novitetami iz domačih in tujih logov, ki so bili predstavljeni na sejmu.
Definitivno je sejem prelomnica v izdelavi modelov za tržišče nekdanje Jugoslavije, tako po številu kot tudi po raznolikosti modelov.

Lp
Izidor
Zadnjič spremenil Izidor, dne 08.02.2010, 22:34, skupaj popravljeno 1 krat.
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

Po mojem vedenju je Märklin naredil samo prehod na Catio, 3D CAD so uporabljali že prej (Če se ne motim, je to bil Euclid od Matre Datavision, ki ga preko deset let ni več).....Je kar nekaj let tega, kar sem po televiziji gledal oddajo o nastanku Märklinovega "Big Boya", in so ga kar lepo v 3D sukali....

LP

Jože
To bi se mi zdelo mnogo bolj logično...
Goran
kit

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a kit »

Že 12 let nazaj, ko sem bil na ogledu v Märklin proizvodnji so uporabljali 3D CAD. Leta 2000 je bil pa kot Insider model izdelan Big-Boy in so ga istočasno že na netu vrteli.

Izidor napisal/-a:...Kot sem ti rekel na sejmu, se pripravlja še marsikaj zanimivega v tem letu.
In to je bilo tudi vse, kar si mi rekel na sejmu.
Izidor

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Izidor »

kit napisal/-a:
In to je bilo tudi vse, kar si mi rekel na sejmu.
Točno tako. :wink:
Poslovnih skrivnosti se pač ne izdaja [-X [-X

Lp
Izidor
vlakoljubec

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a vlakoljubec »

Izidor napisal/-a:Definitivno je sejem prelomnica v izdelavi modelov za tržišče nekdanje Jugoslavije, tako po številu kot tudi po raznolikosti modelov.
Kakorkoli gledamo prelomnice, bodi si po konstrukcijskih izdelavah, ali po poslovnih odločitvah kaj se bo delalo, bo nazadnje odločal denar. Vsa ljubezen se začne in neha ravno pri denarju. Prepričan sem, da tudi eden ne bo kupil vseh novosti, ki bodo izdelane za ozemlja južno od alp. Na prste ene roke jih bomo pa lahko prešteli ob letu, ki bodo kupili polovico letošnjih novosti po en primerek SŽ ali JŽ modelov.
Do sedaj je bila za lokalpatriote južno od alp, suša. Sedaj pa naenkrat poplava modelov. Postavimo se na realna tla.
Če po sebi sklepam, ne bom nabavil vseh modelov. Prvi dejavnik je, koliko mi je model kot model zanimiv, drugi dejavnik je kako je model izdelan (koliko dobim za denar), tretji dejavnik in tudi najbolj odločilen, koliko bo za ta namen pri meni financ. Če gledam samo nekaj izbranih modelov, gre cena krepko v stotine €, če pa prištejem še kakšen model lokomotive pa kar krepko čez tisoče €.
Kakor bodo začele prihajati novitete, bo tudi minevalo navdušenje nad novitetami, saj se nobena župca ne poje tako vroča, kot se skuha.
Kot je pokazala praksa iz preteklosti je bilo veliko besedičenja, nazadnje je pa minilo več let, da se je kaj premaknilo. Baje se moped že dolgo dela, tako, da je sedaj že slika v katalogu.
Vsem, ki so kakorkoli vpleteni v novosti želim, da bi se vse napovedi uresničile v napovedanih rokih in da bi bili vsi modeli izdelani in prodani, ker samo tako lahko še pričakujemo nove modele :D

Lp
Lovro
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Vidva žlahtnika lepo zbirajta denarce, da bosta preživela čez letošnje leto :D Se pa strinjam, tole letos je kot "atomski s ljeve i desne"...
Goran
vlakoljubec

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a vlakoljubec »

Gorchi napisal/-a:Vidva žlahtnika lepo zbirajta denarce, da bosta preživela čez letošnje leto...
Ni mi znano, od kdaj si v moji žlahti :lol:
Kot mi kaže v službi, bom šel za nekaj časa v tujino denarce služit, pol si bom pa lahko privoščil še kaj več kot samo modele :lol: :lol:

Lp
Lovro
541-101
Pom. strojevodje
Pom. strojevodje
Prispevkov: 65
Pridružen: 28.03.2007, 7:04

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a 541-101 »

vlakoljubec napisal/-a: Kakor bodo začele prihajati novitete, bo tudi minevalo navdušenje nad novitetami, saj se nobena župca ne poje tako vroča, kot se skuha.


Lp
Lovro
po moje se ni kaj pretirano bati, saj je bilo že do zdaj veliko planiranega, a žal malo narejenega.....
upam, pa , da vsaj kakšna stvar ugleda luč sveta
kasti
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 345
Pridružen: 01.12.2008, 0:28

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a kasti »

Se strinjam s 541-101. Živi bili pa vidjeli. Tovorni JŽ k je bil napovedan za 2009 in so ga imel že narejenega in so manjkali samo napisi še zdaj ni privekal na svet. Kdo ve zakaj? Goša je vsaj predstavljena kot model, moped pa je le narisan. Torej prav hudi se ni za bat za letošnje leto za zapravljanje. V kolikor pa pride do sprememb pa kapo dol. Italijan je Italijan.
kasti

P.s. Pa veliko zabave s poslovnimi skrivnostmi.
Uporabniški avatar
Tin€
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3866
Pridružen: 25.05.2006, 22:52
Kontakt:

Re: Sejem v Nürnbergu 2010

Odgovor Napisal/-a Tin€ »

Za vse dvomlivce, na spletu se je že pojavil cenik novosti ACME-ja, tako da nekaj bo iz tega. Ne pa smatrati to kot oglas temveč kot novico in še link
Tine
Odgovori