Nikar se ne oziraj nanj. Je neprimerljiva razlika med pomembnem in nadležnem. Tako nekako, kot voda v kozarcu ali pa voda v čevlju. pressželezocestnik napisal/-a: Pri tem mi pomaga funkcija išči, saj vzbujam občutek pri enem izjemno pomembnem članu foruma, da si več kot podatka ali dveh ne morem zapomniti
Maribor in železnica nekdaj ....
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Nekaj stavkov po spominu o NPr-u Ljubljanska ulica z zgornje fotke.Gorchi napisal/-a:... Hkrati pa ima Darko Pahič Szabo še na svoji strani eno sliko s Štajerskega konca, z 06-013 na čelu in Falsi:
http://www.vlaki.com/Slovenia/000_rs/vg ... ctureID=13
...
Slednja izvira iz časa, ko še ni bilo postajališča Mb_Tabor.
UsA Mb_Studenci (tir Mb - Mb_Studenci), ki ga na sliki zakriva kompozicija in UsC Mb_Studenci (tir cep. Ptujska c. - Mb_Studenci) sta stala za NPr-om Ljubljanska ulica.
Ustavljanja vlakov pred omenjenima signaloma so zaradi spuščenih zapornic NPr-a povzročala dolge kolone vozil na Ljubljanski. In teh ustavljanj ni bilo malo, ker so skoraj vse PARLOK vozile v kurilnico na opremljanje, pa še potniški in tovorni promet sta bila gostejša kot danes.
V sedemdesetih letih so odprli postajališče Mb_Tabor, sprva imenovano Tabor.
Na njem so ustavljali vsi potniški vlaki.
Prva faza je bila izgradnja postajališča ob tiru Mb - Mb_Studenci, druga pa ob tiru cep. Ptujska c. - Mb_Studenci.
Z uvedbo postajališča so prestavili UsA in UsC na današnjo lokacijo.
(MMG, UsA in UsC Mb_Studenci, s pripadajočima predsignaloma, sta bila prva svetlobna signala v Mb. Izvirata še iz časa, ko se je previdna vožnja signalizirala z dvema zelenima lučema.)
Danes ni več postankov TAM-ovih vlakov, potniških je tudi manj, ob tiru cep. Ptujska c. - Mb_Studenci ustavlja le še 'Poljčanar' LP 3480.
O (ne)urejenosti postajališča pa ni vredno izgubljati besed.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Barbarpapa1 napisal/-a:...
In Maribor je bil obmejna postaja!
...
Seveda vse to pišem s kar veliko časovno distanco (leta 1970 sem bil 5 let star), vendar so se mi določene zadeve zelo vtisnile v spomin, saj sem bil tedensko z očetom vsaj trikrat na kolodvoru. Če pa tam ne, sva pa šla vsaj do nadvoza pri severnem "štelverku", ki ga danes ni več (je padel ob izgradnji MB "skozivoznice").
...
Severna postojanka, Maribor 2, še stoji (mobi-fotka).
Je pa zaradi podvoza pod južnim delu postaje 'padla' južna postojanka, Maribor 1.
Prav to je bil vzrok, da so predčasno(!) zamenjali elektromehansko bločno SVN z ERSVN. (Posodobitev SVN je bila planirana za kasnejši termin.)
S tem so vse tri kretniške postojanke Maribor 1, 1A (viden je temelj, ob njem se nahaja premikalni signal 101L) in 2 izgubile svojo funkcijo.
Zadnjič spremenil Signal, dne 03.03.2010, 22:32, skupaj popravljeno 2 krat.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Pozdrav
Sem malo nerodno stavek "vkup zložil". Ni bil mišljen "štelverk", temveč nadvoz, katerega nasip se je začel takoj za "štelverkom" v smeri Šenttilja in je šel čez progo nekje tam, kjer je danes obstoječi (novi) nadvoz. Slik tega nadvoza nisem našel nikjer na netu....
LP
Jože
Sem malo nerodno stavek "vkup zložil". Ni bil mišljen "štelverk", temveč nadvoz, katerega nasip se je začel takoj za "štelverkom" v smeri Šenttilja in je šel čez progo nekje tam, kjer je danes obstoječi (novi) nadvoz. Slik tega nadvoza nisem našel nikjer na netu....
LP
Jože
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Lokacija prečkanja starega nadvoza čez kretniško področje je bila bližja kretniški postojanki kot lokacija prečkanja novega (obstoječega) nadvoza.Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
...Ni bil mišljen "štelverk", temveč nadvoz, katerega nasip se je začel takoj za "štelverkom" v smeri Šenttilja in je šel čez progo nekje tam, kjer je danes obstoječi (novi) nadvoz...
Spominjam se ostanka, to je stebra, starega nadvoza, ki je molel kvišku (kdo ve, zakaj niso odstranili vsega naenkrat), ko je novi nadvoz že služil svojemu namenu.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Pozdrav
Signal, imaš prav, stari nadvoz je bil nekoliko bližje "štelverku", kot je novi. Pa dajmo še ostalim predstaviti ta nadvoz, katerega slik še tudi nisem zasledil na internetu.
Danes sem, domov gredoč, poslikal današnje stanje. Kot je bilo povedano, je severni "štelverk" še tukaj, in se pravzaprav kar dobro drži:
Proti severu je bila nekdaj zidana kamnita klančina, po kateri je tlakovana cesta vodila do nadvoza in preko njega nadaljevala proti današnjemu meljskemu in košaškemu dolu. Zelo blizu nadvoza je bila nekdanja tovar(nic)a Cevovod, v njenih nekdanjih prostorih pa ex. gospodarski minister Razgoršek sedaj svoje zofe "fila"....Beli betonski "flek" na desni strani kaže mesto, kjer je njega dni bil podporni zid nadvoza.
Če gremo bliže, proti novemu nadvozu, lahko spodaj še vedno vidimo ostanek kamnite klančine. Tista ograja na desni pa pripada mostu oz. prepustu, pod katerim teče Počehovski potok (ki tega imena že dolgo ne zasluži več, ker je v bistvu samo kanalizacija....).
Nasproti je kamniti podporni zid, v katerem betonsko "mašilo" kaže položaj, kje je bil nekoč podprt nekdanji nadvoz.
Sam nadvoz je bil jeklen, podprt v sredini z jeklenim stebrom. Če pogledamo malo nazaj, v smeri kolodvora, še stoji en steber, ki pa ni del nekdanjega nadvoza. Mislim, da so ga postavili v času, ko se je zgodila elektrifikacija. Se pa ne spomnim, ali je bil namenjen svetilki, ali pa je celo imel kaj s "štromom" opraviti.
Sem si malo z geopedio pomagal, pa poskušal v tlorisu "namalati", kako je situacija izgledala:
Ogromnokrat sva z očetom šla s kolodvora domov, v Košake (Krčevino pravzaprav...). Ker se vlakov nisem in nisem mogel nasititi, sva zavila po klančini navzgor na nadvoz, kjer sem hotel na vsak način v dimnik parne lokomotive pogledati, kaj se tam notri dogaja. Pa v fadariji so se lepo rdečkasti kupi rude videli, ki je bila s strani drugače nevidna. Pa dogajalo se je vedno nekaj, če ne druga, je pa vsaj mala dvainšestdesetka vlake skupaj zlagala. Ja takrat se je na mariborskem kolodvoru kar veliko tovornih vlakov skupaj zlagalo...Pa....pa sem spet v "še pomnite, tovariši" not padel... In klančina je na severni strani imela stopnice, po katerih sva se spustila do Šentiljske, da nama ni bilo potrebno nazaj po klančini hoditi...
Drugače je ta nadvoz bil kar dolgo časa tam. Po načrtu iz leta 1913 (le-ta je iz MB arhiva, priskrbela pa sta mi ga dva prizadevna člana yahoo klepetalnice...):
Aja, vprašanje za konec. A ima kdo mogoče slike tega nadvoza ali pa s tega nadvoza narejene?
Konec za danes...
LP
Jože
Signal, imaš prav, stari nadvoz je bil nekoliko bližje "štelverku", kot je novi. Pa dajmo še ostalim predstaviti ta nadvoz, katerega slik še tudi nisem zasledil na internetu.
Danes sem, domov gredoč, poslikal današnje stanje. Kot je bilo povedano, je severni "štelverk" še tukaj, in se pravzaprav kar dobro drži:
Proti severu je bila nekdaj zidana kamnita klančina, po kateri je tlakovana cesta vodila do nadvoza in preko njega nadaljevala proti današnjemu meljskemu in košaškemu dolu. Zelo blizu nadvoza je bila nekdanja tovar(nic)a Cevovod, v njenih nekdanjih prostorih pa ex. gospodarski minister Razgoršek sedaj svoje zofe "fila"....Beli betonski "flek" na desni strani kaže mesto, kjer je njega dni bil podporni zid nadvoza.
Če gremo bliže, proti novemu nadvozu, lahko spodaj še vedno vidimo ostanek kamnite klančine. Tista ograja na desni pa pripada mostu oz. prepustu, pod katerim teče Počehovski potok (ki tega imena že dolgo ne zasluži več, ker je v bistvu samo kanalizacija....).
Nasproti je kamniti podporni zid, v katerem betonsko "mašilo" kaže položaj, kje je bil nekoč podprt nekdanji nadvoz.
Sam nadvoz je bil jeklen, podprt v sredini z jeklenim stebrom. Če pogledamo malo nazaj, v smeri kolodvora, še stoji en steber, ki pa ni del nekdanjega nadvoza. Mislim, da so ga postavili v času, ko se je zgodila elektrifikacija. Se pa ne spomnim, ali je bil namenjen svetilki, ali pa je celo imel kaj s "štromom" opraviti.
Sem si malo z geopedio pomagal, pa poskušal v tlorisu "namalati", kako je situacija izgledala:
Ogromnokrat sva z očetom šla s kolodvora domov, v Košake (Krčevino pravzaprav...). Ker se vlakov nisem in nisem mogel nasititi, sva zavila po klančini navzgor na nadvoz, kjer sem hotel na vsak način v dimnik parne lokomotive pogledati, kaj se tam notri dogaja. Pa v fadariji so se lepo rdečkasti kupi rude videli, ki je bila s strani drugače nevidna. Pa dogajalo se je vedno nekaj, če ne druga, je pa vsaj mala dvainšestdesetka vlake skupaj zlagala. Ja takrat se je na mariborskem kolodvoru kar veliko tovornih vlakov skupaj zlagalo...Pa....pa sem spet v "še pomnite, tovariši" not padel... In klančina je na severni strani imela stopnice, po katerih sva se spustila do Šentiljske, da nama ni bilo potrebno nazaj po klančini hoditi...
Drugače je ta nadvoz bil kar dolgo časa tam. Po načrtu iz leta 1913 (le-ta je iz MB arhiva, priskrbela pa sta mi ga dva prizadevna člana yahoo klepetalnice...):
Aja, vprašanje za konec. A ima kdo mogoče slike tega nadvoza ali pa s tega nadvoza narejene?
Konec za danes...
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Evo, pa smo našli še enega odvisnika
Sam se je izdal...nič boljši kot ljubljanski odvisniki
Snifali so paro in dim
(glej temo "Čast je biti strojevodja parne lokomotive")
Lahko bi ustanovili društvo zdravljenih odvisnikov
Ja, malinovci smo vam pa fovšn
Še malo offtopničarjenja...
Ker nisem domačin, pač ne vem, kje je bil ta "štelverk", ki sem ga zasledil v članku Ocean V Mariboru (Mariborčan http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294)
Če bi imel boljšo resolucijo fotke, bi lahko prebral
Ali ima kdo to fotko z boljšo resolucijo, da lahko preberem številko na lokomotivi
MMG, Jože, a delaš ti v okviru MRS Štajerska ali na svojo roko
Sam se je izdal...nič boljši kot ljubljanski odvisniki
Snifali so paro in dim
(glej temo "Čast je biti strojevodja parne lokomotive")
Lahko bi ustanovili društvo zdravljenih odvisnikov
Ja, malinovci smo vam pa fovšn
Še malo offtopničarjenja...
Ker nisem domačin, pač ne vem, kje je bil ta "štelverk", ki sem ga zasledil v članku Ocean V Mariboru (Mariborčan http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294)
Če bi imel boljšo resolucijo fotke, bi lahko prebral
Ali ima kdo to fotko z boljšo resolucijo, da lahko preberem številko na lokomotivi
MMG, Jože, a delaš ti v okviru MRS Štajerska ali na svojo roko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
železocestnik napisal/-a:
Če bi imel boljšo resolucijo fotke, bi lahko prebral
Ali ima kdo to fotko z boljšo resolucijo, da lahko preberem številko na lokomotivi
Brskam po Švajgarjevi "Parna vleka na slovenskem" in vse kaže, da je to JŽ 124-004.
Prvotno naj bi to bila vrsta 29 SudB, izdelek Haswella in L.A.Goelsdorfa.
Vseh lokomotiv naj bi bilo narejeno preko 200. Od tega jih je samo na našem ozemlju vozilo 60.
In avtor tudi navaja, da je serija SudB 29(JŽ 124) vozila med Mariborom in Ljubljano.
Zadeve se lepo pokrivajo. Torej je z zlatimi (messing) številkami napisano: 0 0 4
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Hudiča Dolfe, nisem vedel, da si tako doma tudi v pari Še kdaj
Jože, kar se nostalgije tiče, pa sej lahko še kdaj padeš vanjo, ni se treba tako hitro ven skobacat, stare zgodbice so sila zanimive
Jože, kar se nostalgije tiče, pa sej lahko še kdaj padeš vanjo, ni se treba tako hitro ven skobacat, stare zgodbice so sila zanimive
Goran
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Čakaj malo. Gre le za domnevo. Piko na "I" mora dati naš kustos arhivov, ki zna zamajati celo vatikansko zgodovino.Gorchi napisal/-a:Hudiča Dolfe, nisem vedel, da si tako doma tudi v pari Še kdaj
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Tale 004 mi nekako ne paše v številčenje. SB 29 smo že nekaj obdelali v tej temi: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 71&start=0Dolfe napisal/-a:Zadeve se lepo pokrivajo. Torej je z zlatimi (messing) številkami napisano: 0 0 4
Pri tem mi je padlo v oči številčenje, med drugim še obstoječih:
Vse številke se začnejo z "6" ali višje!železocestnik napisal/-a:Ohranjene pa so naslednje lokomotive:
1. GKB 671: Železniški muzej Lieboch (A), VOZNA
2. GKB 674: Prometni muzej Budimpešta (H), eksponat
3. GKB 680 : Tehnični muzej Berlin (D), eksponat
4. SB 29.718;JŽ 124-004: Železniški muzej Ljubljana, eksponat
V zelo znani statistiki: http://www.pospichal.net/lokstatistik/1 ... 9-bb49.htm
je tudi navedeno, da je 127-004 bila "871"
Meni osebno zgleda ...z zlatimi (messing) številkami napisano: 6 0 4
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Kot je meni znano, je v sredini 7o-tih let prejšnega stoletja vozila Fadarija iz Tezna na Studence in od tam v Maribor. Glavna tira na Dravskem mostu sta bila v slabem stanju (morda tudi del mostu) in je bila prevelika obremenitev na tekoči meter. Ker ni bilo kretniške povezave med levim tirom glavne in Koroške proge (1. tir na mostu) so zato vozili po omenjeni trasi. Očitno je bil Koroški tir na mostu v boljšem stanju. Hladna priprega 06-013 je bila pripeta ob Dnevu železničarjev 15. aprila 1976 od Studencev do Maribora. Ta lokomotiva je nato bila razstavljena kot muzejski eksponat na Koroškem kolodvoru (Mb- Studenci) za postajim poslopjem vidna z Leningrajske ceste. V sredini 9o-tih let je bila prepeljana v Ljubljano in kasneje obnovljena in odpeljana v Ausburg. Res je bila ta slika v stenskem koledarju avtorja Darka Pahiča, kjer so še slike lok 52-011 (Mb-Tezno), 153-004 (Ruše) delovne lokomotive in nedelovne 03-002 (Grosuplje, 29-015 (Zm), 18-005 (Mb-Studenci) istega avtorja. V istem koledarju so še slike 33-1o7 (Lb) in 25-022 (Pragersko) delovni, avtorja Dušana Jeriča. Ostale štiri slike pa "uzela jih magla".Tisto s Fadarijo na Studencih pa se je dogajalo okli leta 1976, ko so sestavili vlak iz (tedanjih) fadov in pa dveh 06. Ena od teh je bila 06-013, ki je bila obnovljena, vendar je bila v vlaku hladna, vlekla pa je druga 06-ka. Vlak je peljal iz Studencev na kolodvor, slikal pa gaje g. Darko Pahič - Szabo, slike pa so bile namenjene za koledar mariborskih ljubiteljev železnic. Drugače se fadarija po koroški progi ni vozila (vsaj kolikor jaz vem...).
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Ja, težka je ta. Meni se je najprej zdelo, da vidim številko 601 ali 604. Potem pa sem pogled še v Švajgarjevo buklo, kjer so opisane domala vse lokomotive Južne železnice in še kaj. Tam pa je slika SudB 29, označene kot JDŽ 124-004. Poleg tega je navedeno še, kje vse je omenjena serija kolovratila po deželi naši._Borsig_ napisal/-a:
V zelo znani statistiki: http://www.pospichal.net/lokstatistik/1 ... 9-bb49.htm
je tudi navedeno, da je 127-004 bila "871"
Meni osebno zgleda ...z zlatimi (messing) številkami napisano: 6 0 4
Kasneje sem poškilil še v Bratetovo; Zadnje parne lokomotive na Slovenskem in v njej našel isto!! fotografijo, le v boljši resoluciji, kjer je povsem lepo razbrati številko JDŽ 142 - 004.
Evo ŽC, brez tvojega sodniškega kladivca ne gremo naprej. Tudi si Titom, niti za domovino ne.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
No Florijan,to je vse res,samo malenkost bi ti dodal.06-013 kot priprega Ni bila hladna.Mislim,da ni bila praksa v tistih časih,pa tudi danes ne voziti hladne priprege. Mislim,da so jo držali vsaj na 5-6barih,da je delal dinamo,kompresor in preše.Za prevoz povsem hladne mašine naj bi se razstavilo drogovje,ker ni mazanja,vsaj kar se toplega mazanja preko preše tiče,nikakor pa ne na pripregi.Florjan napisal/-a:Kot je meni znano, je v sredini 7o-tih let prejšnega stoletja vozila Fadarija iz Tezna na Studence in od tam v Maribor. Glavna tira na Dravskem mostu sta bila v slabem stanju (morda tudi del mostu) in je bila prevelika obremenitev na tekoči meter. Ker ni bilo kretniške povezave med levim tirom glavne in Koroške proge (1. tir na mostu) so zato vozili po omenjeni trasi. Očitno je bil Koroški tir na mostu v boljšem stanju. Hladna priprega 06-013 je bila pripeta ob Dnevu železničarjev 15. aprila 1976 od Studencev do Maribora. Ta lokomotiva je nato bila razstavljena kot muzejski eksponat na Koroškem kolodvoru (Mb- Studenci) za postajim poslopjem vidna z Leningrajske ceste. V sredini 9o-tih let je bila prepeljana v Ljubljano in kasneje obnovljena in odpeljana v Ausburg. Res je bila ta slika v stenskem koledarju avtorja Darka Pahiča, kjer so še slike lok 52-011 (Mb-Tezno), 153-004 (Ruše) delovne lokomotive in nedelovne 03-002 (Grosuplje, 29-015 (Zm), 18-005 (Mb-Studenci) istega avtorja. V istem koledarju so še slike 33-1o7 (Lb) in 25-022 (Pragersko) delovni, avtorja Dušana Jeriča. Ostale štiri slike pa "uzela jih magla".Tisto s Fadarijo na Studencih pa se je dogajalo okli leta 1976, ko so sestavili vlak iz (tedanjih) fadov in pa dveh 06. Ena od teh je bila 06-013, ki je bila obnovljena, vendar je bila v vlaku hladna, vlekla pa je druga 06-ka. Vlak je peljal iz Studencev na kolodvor, slikal pa gaje g. Darko Pahič - Szabo, slike pa so bile namenjene za koledar mariborskih ljubiteljev železnic. Drugače se fadarija po koroški progi ni vozila (vsaj kolikor jaz vem...).
Mislim,da je tudi z valjev videti paro,tako da imam približno prav.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Zgodovinski posnetki s področja ex. Yu (1970 Niš)
Nihče ne obesi fotke boljše resolucije, vsi gredo po liniji najmanjšega upora in se trudijo s očmi prepoznati številko na tenderjuželezocestnik napisal/-a:
Še malo offtopničarjenja...
Ker nisem domačin, pač ne vem, kje je bil ta "štelverk", ki sem ga zasledil v članku Ocean V Mariboru (Mariborčan http://www.revijakapital.com/mariborcan ... clanka=294)
Če bi imel boljšo resolucijo fotke, bi lahko prebral
Ali ima kdo to fotko z boljšo resolucijo, da lahko preberem številko na lokomotivi
Odločim se za drugo pot (sicer imam drug teden okulista, pa vendar...)
Začnem iskati avtorja zgornjega članka Saša Radovanoviča...
Najdem založbo Ostroga in njeni dve knjigi na spletu, kjer je avtor/soavtor Sašo Radovanovič...
http://www.juliadoria.com/knjigarna/q/z ... ba_Ostroga
Preverim, če je to "pravi" avtor in ugotovim, da je prof. geografije in zgodovine Sašo Radovanovič res napisal tudi zgornji članek o Oceanu v Mariboru...
Zaprosim ga za fotko v malo boljši resoluciji in res, čez minuto je rs na mojem računalniku.
Se zahvaljujem za fotko v svojem imenu in imenu Dolfeta, _Borsig_-a in še katerega člana foruma, ki si je kvaril oči na prejšnji fotki...
Ja, Dolfe, bo treba k okulistu...tudi ti
Torej, fotka v boljši resoluciji...
831
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers