Proga Velenje-Dravograd
-
- Začetnik
- Prispevkov: 6
- Pridružen: 28.07.2009, 9:17
- Kraj: kp
Proga Velenje-Dravograd
Lep pozdrav vsem....mene pa nekaj zanima in nisem našu odgovora nikjer...babica, ki je iz Slovenj gradca mi je pripovedovala da je bila tam nekoč železnica, ko pa sm se jaz peljau na obiske v Slovenj gradec sm opazil ob cesti še stare hribčke na katerih je potekala proga..zna kdo povedat kaj več o tej progi?
trainz je ql
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga Velenje-Slovenj Gradec
Greš v vrstico Uporabniška nadzorna plošča, klikneš na funkcijo Išči in ko se ti prikaže Iskalna poizvedba, vpišeš vanjo: Slovenj Gradec ter zopet klikneš na Išči...ter dobiš
12 zadetkov...
Če bi kdo vedel kaj več, bi bilo že med temi zadetki
12 zadetkov...
Če bi kdo vedel kaj več, bi bilo že med temi zadetki
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Proga Velenje-Slovenj Gradec
V Slovenj Gradcu se je ohranjen en most, med SG in Mislinjo mislim, da se da traso prehoditi ali prekolesariti, v Mislinji je v bivši postaji neka picerija, ki se jo vidi tudi s ceste, ostanke se vidi tudi v Hudi Luknji s ceste (ampak ne priporočam, če voziš).
Za začetek morda tale malo daljša tema: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=1112
V diplomski nalogi Alenke Pečar je na strani 15 tudi nekaj besed o tej progi: http://www.digitalna-knjiznica.bf.uni-l ... alenka.pdf
Že nekje drugje sem navedel tale vir, če ti ga rata dobiti:
Za začetek morda tale malo daljša tema: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=17&t=1112
V diplomski nalogi Alenke Pečar je na strani 15 tudi nekaj besed o tej progi: http://www.digitalna-knjiznica.bf.uni-l ... alenka.pdf
Že nekje drugje sem navedel tale vir, če ti ga rata dobiti:
Če ti nemščina ni (preveč) tuja, lahko skočiš tudi sem: http://de.wikipedia.org/wiki/LavanttalbahnMimogrede sem našel še nekaj glede proge proti Velenju, namreč podatke o raziskovalni nalogi iz leta 1995 (http://mladiraziskovalci.scv.si/razisko ... -dravograd):
Bivša železnica Velenje - Dravograd
1995
Področje humanistične vede
Tema zgodovina
Šola CSŠ Velenje, Gimnazija
Avtorji Lidija Tekavc, Irena Vipavc
Mentorji Franc Mlinar
z abstractom:
V otroštvu sva se večkrat vozili mimo Hude Luknje in se, kot mnogi drugi, spraševali kaj se je zgodilo z železnico. Odločili sva se, da o tem vprašanju poizveva malo več. Tako sva na pobudo profesorice Bovhove začeli z raziskovanjem.
Vsebina raziskovalne naloge bo zajemala dogodke od začetka gradnje železnice do njene ukinitve. Poskušali sva ugotoviti, zakaj je bila železnica sploh ukinjena. S to nalogo želiva predstaviti del naše zgodovine, ki se tiče vseh, ne samo naju.
Verjetno imajo še kakšen izvod v šolski knjižnici, razen če jih po določenem času kratkomalo ne odpeljejo na Dinos.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga Velenje-Slovenj Gradec
Ja, če sta se ti dve mladi raziskovalki vozili mimo Hude Luknje, sigurno nista mogli več videti spomenika nadvojvodi Janezu...verjetno tudi "tovaršica" Bovhova ne (sicer bi bila že v penziji)...
To fotko sem prilepil zato, ker je ni v knjižici avtorjev Jožeta Resnika in Štefana Stepica: Proga Celje-Velenje-Dravograd, Tiri in čas št 3, Ljubljana, september 1991.
Uradna otvoritev proge Velenje-Dravograd je bila 20. decembra 1899.
Najpametneje je, da se odpraviš v Železniški muzej Ljubljana in kupiš to knjižico...
Lahko pa še popraviš naslov v : Proga Velenje - Dravograd....dokler je še čas (mislim, da je 12 ur časa za popravke )
To fotko sem prilepil zato, ker je ni v knjižici avtorjev Jožeta Resnika in Štefana Stepica: Proga Celje-Velenje-Dravograd, Tiri in čas št 3, Ljubljana, september 1991.
Uradna otvoritev proge Velenje-Dravograd je bila 20. decembra 1899.
Najpametneje je, da se odpraviš v Železniški muzej Ljubljana in kupiš to knjižico...
Lahko pa še popraviš naslov v : Proga Velenje - Dravograd....dokler je še čas (mislim, da je 12 ur časa za popravke )
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga Velenje-Dravograd
Sem se zadnjič peljal po cesti skozi sotesko HUda Luknja. Dopušča visoke hitrosti in nimaš kje ustaviti. Hotel sem si ogledati mesto, kjer je bil spomenik nadvojvodi Janezu/Ivanu
Ali ima kdo kakšno fotko tega mesta na zalogi?
Ali ima kdo kakšno fotko tega mesta na zalogi?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Proga Velenje-Dravograd
no tukaj ena razglednica HUDE LUKNJE iz Avstroogrske, če kaj pomaga
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga Velenje-Dravograd
Hvala za fotko...iščem fotko , kako izgleda mesto, kjer je bil spomenik, danes...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Proga Velenje-Dravograd
Ali so v tem predoru pred leti proizvajali šampinjone?Nekdanji železniški predor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga Velenje-Dravograd
Hvala za link...
Torej se moram popraviti: na spletni strani kraji.eu Slovenija http://kraji.eu/slovenija/huda_luknja/I ... a_most/slo
je fotka spomenika, torej, bi moral napisati:iščem fotko, kjer stoji spomenik nadvojvodi Ivanu/Janezu
Torej se moram popraviti: na spletni strani kraji.eu Slovenija http://kraji.eu/slovenija/huda_luknja/I ... a_most/slo
je fotka spomenika, torej, bi moral napisati:iščem fotko, kjer stoji spomenik nadvojvodi Ivanu/Janezu
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Proga Velenje-Dravograd
Da ne bom odpiral nove teme, bom nadaljeval kar tukaj.
Severno od središča Slovenj Gradca, ob vpadnici iz Dravograda, se s ceste odlično vidi nekdanji železniški most čez potok Suhadolnica (tik preden se izlije v Mislinjo)
Od strani:
Detajl "podstavka" na južnem bregu
Danes je namenjen pešcem in kolesarjem, zato so nanj praktično položili še en lesen most:
Simbioza starega in novega, pogled s severnega brega
In isto še z južnega brega:
Že na prvi sliki smo opazili neke table na južnem bregu. Skrajni čas, da si jih pogledamood bliže. Na manjši (enaka je tudi na drugi strani), je nekaj pomembnih letnic iz "življenja" mosta:
Na večji pa so mestni očetje dali na kratkopredstaviti zgodovino proge in nekaj arhivskih fotk:
Še v večji ločljivosti, če se komu da mučiti oči. Kmalu bomo namreč celo tablo obdelali po kosih
Najprej fotka iz leta 1898, ko proge še ni bilo:
Severno od središča Slovenj Gradca, ob vpadnici iz Dravograda, se s ceste odlično vidi nekdanji železniški most čez potok Suhadolnica (tik preden se izlije v Mislinjo)
Od strani:
Detajl "podstavka" na južnem bregu
Danes je namenjen pešcem in kolesarjem, zato so nanj praktično položili še en lesen most:
Simbioza starega in novega, pogled s severnega brega
In isto še z južnega brega:
Že na prvi sliki smo opazili neke table na južnem bregu. Skrajni čas, da si jih pogledamood bliže. Na manjši (enaka je tudi na drugi strani), je nekaj pomembnih letnic iz "življenja" mosta:
Na večji pa so mestni očetje dali na kratkopredstaviti zgodovino proge in nekaj arhivskih fotk:
Še v večji ločljivosti, če se komu da mučiti oči. Kmalu bomo namreč celo tablo obdelali po kosih
Najprej fotka iz leta 1898, ko proge še ni bilo:
Re: Proga Velenje-Dravograd
In v polni ločljivosti:
Očitno so se odločili za koncept "primerjava nekoč in danes", kajti zraven je slika z istega položaja "danes" (se pravi iz leta 2005)
In v polni ločljivosti
V naslednji vrsti je pogled na progo iz leta 1911:
Za
In situacija "danes"
še v polni ločljivosti:
Tretja vrsta se začne s sliko postaje, zadnjega vlaka, nekrologom v Večeru:
Da ne bo mučenja oči:
Pred desetletjem je tamkajšnji muzej pripravil začasno razstavo progi, vstopnice so bile v obliki vozovnic (najbrž še pomnite kartončke, ki so se ohranili tudi do 90. let)
Očitno so se odločili za koncept "primerjava nekoč in danes", kajti zraven je slika z istega položaja "danes" (se pravi iz leta 2005)
In v polni ločljivosti
V naslednji vrsti je pogled na progo iz leta 1911:
Za
In situacija "danes"
še v polni ločljivosti:
Tretja vrsta se začne s sliko postaje, zadnjega vlaka, nekrologom v Večeru:
Da ne bo mučenja oči:
Pred desetletjem je tamkajšnji muzej pripravil začasno razstavo progi, vstopnice so bile v obliki vozovnic (najbrž še pomnite kartončke, ki so se ohranili tudi do 90. let)
Re: Proga Velenje-Dravograd
Še povečano
Zadnja vrsta se prične s fotko demontaže in novičko o neuspeli peticiji za ohranitev proge, vidi se tudi, da zgornja plastična plast že odstopa:
Povečano
Sledi žalostno stanje mosta enkrat pred obnovo (torej pred 2005)
S povečavo
Za konec pa še most po obnovi
Kajpada s povečavo
Glede na slike sem si poskušal predstavljati traso še v današnjem prostoru in poiskati postajo. Ne vem, ali sem kaj zgrešil ali postaje ni več. Bomo pa za tolažilno nagrado skočili še v Mislinjo, kjer je nekdanja postaja še dobro vidna. Z glavne ceste je takšna
Viden je še okvir, kjer pa ni več imena kraja. Za konec še postaja z druge strani, kjer so najbrž bili tiri:
Zadnja vrsta se prične s fotko demontaže in novičko o neuspeli peticiji za ohranitev proge, vidi se tudi, da zgornja plastična plast že odstopa:
Povečano
Sledi žalostno stanje mosta enkrat pred obnovo (torej pred 2005)
S povečavo
Za konec pa še most po obnovi
Kajpada s povečavo
Glede na slike sem si poskušal predstavljati traso še v današnjem prostoru in poiskati postajo. Ne vem, ali sem kaj zgrešil ali postaje ni več. Bomo pa za tolažilno nagrado skočili še v Mislinjo, kjer je nekdanja postaja še dobro vidna. Z glavne ceste je takšna
Viden je še okvir, kjer pa ni več imena kraja. Za konec še postaja z druge strani, kjer so najbrž bili tiri:
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Proga Velenje-Dravograd
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers