Pravzaprav lahko z mojim programom že sedaj voziš tudi parne lokomotive na podoben način kot dizelske - se pravi, da sta upravljanje moči in zavore ločeni (kar smo s kolegi že poskusili). V bistvu je s parno lokomotivo še manj težav, ker ne rabiš ločenega zvočnega dekoderja, kot pri dizel lokomotivah. Edina "omejitev" je, da je upravljanje moči (= doziranje pare) stopenjsko (v osmih stopnjah), kar pa ne moti preveč.abarth500 napisal/-a:dober dan usem sem nov tukaj in bi rad nekaj uprašal g.Uroša Kunaverja:
ali ste mogoče nadgradili vaš program LocPanel da lahko zdaj z njim upravljamo tudi modele parnih lokomotiv??
Seveda je pri vožnji dizelskih lokomotiv (govorimo o diesel-električnih lokomotivah) ravno zvočni efekt tisti, ki s pomočjo programa izgleda bolj realistično. Zvok namreč ni sorazmeren s hitrostjo vožnje ampak z uporabljeno močjo - ta pa seveda vpliva na pospešek. Ko v programu povečamo moč, ustrezno "zapoje" tudi zvok in lokomotiva pospešuje. Ko moč znajšamo, se zvok vrne na nivo prostega teka, lokomotiva pa v tišini še vedno vozi naprej. In to je realistično. Zato je seveda potreben ločen zvočni dekoder, ki ga moj program upravlja neodvisno od hitrosti lokomotive. Brez programa (in z enim samim dekoderjem) se glasnost lokomotive v stopnjah povečuje sorazmerno s hitrostjo, kar ni realistično.
Pri parnih lokomotivah pa je frekvenca izpuhov pare sorazmerna s hitrostjo lokomotive, zato je (v prvem približku) dekoder lahko en sam, tako da zvoka program ne upravlja posebej. Seveda pa je v realnosti zvok parne lokomotive odvisen od obremenitve (ko gre v klanec se pri isti hitrosti sliši drugače, kot takrat ko gre navzdol). Nekateri naprednejši dekoderji znajo spremebo zvoka zaradi obremenitve upoštevati in sicer tako, da merijo dejansko obremenitev motorja (modelne) lokomotive s tehnologilo BEMF (nekaj o tem je v članku na naslovu http://www.ctk.uni-lj.si/users/kunaver/ ... l#FAQ-BEMF). To pomeni, da bo imela lokomotiva pri vožnji v dejanski klanec (ne tistega, ki ga nastaviš v programu) drugačen zvok, kot pri vožnji navzdol. Žal ne poznam načina, kako bi lahko programsko od zunaj vplival na to spremembo zvoka, saj je to rešeno interno v dekoderju in zato v to smer tudi ne bom mogel nadgraditi programa. Pravzaprav pa to sploh ni poseben problem, ker za spremembo zvoka na klancu, kot rečeno, že poskrbi sam dekoder. Edino pri vleki dolgih vlakov po ravnini se na zvoku to najbrž ne bo posebej poznalo, saj so modelni vagoni v primerjavi s pravimi zelo lahki in motor modelne lokomotive ne "čuti" posebnega bremena zaradi večjega števila vagonov, zato tudi sprememba zvoka v tem primeru ne bo zelo očitna.
Skratka, če nisi preveč pikolovski glede barve zvoka, lahko voziš parne lokomotive že sedaj. Pri nastavitvah lokomotive preprosto nastaviš, kot da zvočnega dekoderja ni, vse ostalo pa je enako. (seveda moraš imeti centralo na Loconetu, upravljalnik z dvema gumboma in enega od v navodilih navedenih priklopov na računalnik).
Če te še kaj zanima (ali kogarkoli drugega) bom z veseljem povedal še več po telefonu: 041 756 308
Lep pozdrav
Uroš Kunaver