železocestnik napisal/-a:
Trenutno objavljeni dokumenti so samo delček zgodovine predelave železniške postaje Celje in so povezani samo s pridobitvijo gradbenega dovoljenja za postavljalnico.
Imajo pa člani foruma in obiskovalci enkratno možnost vpogleda v poslovanje državnih ustanov in privatne družbe Južne železnice (dokumenti, ki so bili objavljeni oz. še bodo...).
Takih priložnosti na drugih forumih ni...
Torej nadaljujmo s pregledom dokumentov, povezanih z izdajo gradbenega dovoljenja...oz. dramo
Tokrat bomo pogledali v dokumentacijo, ki se je ohranila pri štajerskem namestništvu (K.k.steiermärkische Staatshalterei). Cesar je imenoval za posamezne kronovine namestnike (Staathalter), ki so kot organi izvršilne oblasti nadzirali izvajanje državnih in deželnih zakonov ter vodili notranje zadeve svojega območja. Namestništva so obstajala v večjih kronovinah, ki so bila razdeljena na okrožja (Štajerska, Primorje). Od leta 1862 dalje pa so prešle tudi naloge deželnih gradbenih direkcij na deželna upravna oblastva.
Dokumenti so rezultat včerajšnjega brskanja po štajerskem deželnem arhivu v Gradcu (Steiermärkische Landesarchiv Graz).
Pri reševanju vloge za gradbeno dovoljenje lahko vidimo, kako hitro se je odvijala izdaja dovoljenja.
Ponovimo še enkrat...
Prošnja Južne železnice na Dunaju (k.k. priv. Südbahn-Gesellschaft Wien) za izdajo gradbenega dovoljenja za postavitev enega kretniškega stolpa in ene postavljalne hišice na postaji v Celju z dne
19. avgust 1905, naslovljena na Železniško ministrstvo na Dunaju (K.k. Eisenbahnministerium)...
Na železniškem ministrstvu so
prošnjo prejeli še isti dan, 19. avgusta 1905 (oboje je na Dunaju)...
...in jo obravnavali
23. avgusta 1905
Železniško ministrstvo na Dunaju je obravnavalo prošnjo v oddelkih 19 in 20 (Departma 19,20).
Dne
30. avgusta 1905 pa je poslalo dopis na štajersko namestništvo v Gradcu (k.k. Statthalterei Graz), da preveri, če projekt izpolnjuje zakonske zahteve in izda gradbeno dovoljenje.
Dopis izgleda takole:
http://www.shrani.si/f/2f/ul/PQp5JEA/celje2.pdf
Na štajerskem namestništvu V Gradcu so prejeli dopis 2. septembra in je dobil opravilno številko 42571.
Obenem pa je poslalo Železniško ministrstvo na Dunaju (istega dne, 30. avgusta 1905) še dopis na Južno železnico, v katerem so jih obvestili, da projekt ustreza strokovnim standardom in da so poslili projekt še v kontrolo na štajersko namestništvo, ki je pooblaščeno za izdajo gradbenih dovoljenj.
Ta dopis pa izgleda takole:
http://www.shrani.si/f/I/UL/4VR4ZvNm/celje3.pdf
Kot smo že omenili, je dobil spis v oddelku IIA štajerskega namestništva v Gradcu opravilno številko 42571, prispel pa je 2. septembra 1905.
Še istega dne so ga obravnavali
http://www.shrani.si/f/13/mI/3qAxynDH/celje.pdf
http://www.shrani.si/f/1e/Ou/2zyUfZn6/celje1.pdf
Vidimo, da so vlogo poslali v kontrolo mestnemu uradu v Celje (Stadtamt Cilli) dne
5. septembra 1905.
Vlogo pa so dali pregledati še v oddelek X.B in IX.A, ki sta odgovorila 20 oz. 26. septembra 1905, da nimata pripomb.
Odgovor iz mestnega urada iz Celja pa so spisali v Celju dne
30. septembra 1905. Pod dopis se je podpisal župan mesta Celje, obvestili pa so namestništvo v Gradcu, da nimajo nobenega ugovora s krajevno političnega stališča proti planirani izvedbi kratniškega stolpa in postavljalne hišice.
Dopis izgleda takole:
http://www.shrani.si/f/y/WL/3dOYQIpW/celje62.pdf
Na deželno vlado je ta dopis prispel 3. oktobra 1905 in tako so lahko
še istega dne obravnavali in dne
5. oktobra 1905 spisali odgovor generalni direkciji Južne železnice, da so ji izdali gradbeno dovoljenje. O tem so obvestili isti dan tudi Železniško ministrstvo na Dunaju. Spis je dobil na štajerskem namestništvu v Gradcu novo opravilno številko in sicer 47464.
Prva stran spisa v oddelku II štajerskega namestništva izgleda takole...
http://www.shrani.si/f/n/rP/3DDoYKlT/celje4.pdf
Od prošnje za izdajo gradbenega dovoljenja dne 19. avgusta 1905 do izdaje dovoljenja dne 5. oktobra 1905 je minulo mesec in pol
Je pa res, da je imela generalna direkcija Južne železnice veliko moč in ugled, pa tudi svoje ljudi na železniškem ministrstvu in verjetno tudi v deželnih namestništvih.
Kljub vsemu pa so še vedno znova pritiskali na štajersko namestništvo, saj se vidi na zadnjem dokumentu, da je nekdo s svinčnikom pripisal in podčrtal: DANES, NA ŽELJO JUŽNE ŽELEZNICE (Heute, über wunsch der Südbahn).
Zgodba v zvezi z izdajo gradbenega dovoljenja je zaključena.
Načrtov pri štajerskem namestništvu v Gradcu ni, saj so jih poštempljane in podpisane vrnili prosilcu za dovoljenje.
Kje pa so načrti danes in kje so dokumenti o gradnji ter tehničnem pregledu pa je...drama