Ljubljanski tramvaj

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Odgovori
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

SZ ljubitelj napisal/-a:Se spomnim razglednic, ko je tramvaj slikan na Tromostovju (Prešernov trg takrat Marijin trg) in pred Robovim vodnjakom. Verjetno je bila šina vsaj v starem delu samo ena, saj ni prostora za dve :?:
Tole sem našel pri meni na disku. Dejansko je bil samo en tir!

Slika

Slika

Ne vem pa več, kje sem snel te slike. Originalov teh razglednic nimam.
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

_Borsig_ napisal/-a:
Ne vem pa več, kje sem snel te slike. Originalov teh razglednic nimam.
Iz Bratetove knjige o ljubljanskem tramvaju :lol: :lol:



Ste me pa presenetili in zopet imam delo :roll:
železocestnik napisal/-a:
Če bo zanimanje, bom še kakšen načrt prilepil :wink:
(zanimanje pomeni 100 ogledov tega načrta :lol: :lol: )
Trenutno stanje ogledov: 4224
Trenutno stanje ogledov je: 4347

Tole temo bomo še na 5000 ogledov "spravili" :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Gorchi napisal/-a:Gledam tale načrt pa nisem ziher, če prav vidim: levo zgoraj postaja južne železnice (oz. današnja glavna postaja), desno spodaj pa katera postaja? Rakovnik? In če prav vidim na tej risbi, potem je tramvaj pri pošti na Slovenski zavil na Čopovo in nato prečkal tromostovje in po starem trgu šel na "Dolenjsko". Le kdaj so potem ukinili promet po stari Ljubljani, z ukinitvijo tramvaja?
Gorchi, nič se sekirat, tudi Bratetu ni uspelo "umestiti" tramvajskih prog v načrt mestav knjigi "Tramvaj pripoveduje"...
Zafrknil ga je tiskar, ki je mestni načrt podstavil pod načrt tramvajskih prog "zrcalno", torej narobe...

Dovoljujem si poskenirati ta načrt, saj drugače ne morem prikazati, kako je pravilno "umeščanje" tramvajskih prog v načrt mesta...
V znanstvene namene :pamet

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sem pa si dovolil poskenirati iz knjige Branka Korošca: Ljubljana skozi stoletja, LJ 1991, načrt mestnega urada Ljubljana: Zasnova regulacije primestnih delov bodoče Velike Ljubljane iz leta 1930.

Na njem so vrisane tudi tramvajske proge...
Dokler ne najdem, na disku originala...

Slika

To je vse, kar aktualni skener spravi iz sebe. Če se da komu zarisati proge z "barvico", mu bomo hvaležni...

Mogoče ba pa tale načrt kaj pomagal...

Slika


še povečava, če kaj pomaga...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pred kolodvorom je bila proga položena do začetka "sprejemne zgradbe", torej do kolodvorske zgradbe...
Postajališče se je imenovalo: Južni kolodvor (Südbahnhof)

Slika

Proga je bila enotirna...
Če ima kdo fotko tramvaja, ko še proga ni bila podaljšana, jo naj le prilepi...

Tale fotka je že preveč nova...

Slika

fotka je iz skyscraper.city

V ozadju je še hotel Bavarski dvor...seveda je od njega ostalo samopostajališče mestnega prometa...


Tudi tale je še premlada :lol:

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 14.08.2010, 22:32, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Potem je tramvaj zavil na Dunajsko cesto, kjer je imel nekje v bližini hotela "Bavarski dvor" (Bayerisches Hof) postajališče.
To postajališče je imelo ime: "Dunajska cesta" (Wiener strasse).

So pa to postajališče 10.9.1914 prestavili za 25 metrov v smeri Ajdovščine.

...in že smo na Dunajski cesti...zadeva je zakomplicirana skoraj do nerazpoznavnosti :roll:

Slika

Od vseh zgradb na razglednici ne obstaja več nobena :-k
Je pa to pogled iz smer Ajdovščina proti severu...



Pomagali pa si bomo z drugo fotko, iz leta 1933, s pogledom z nebotičnika proti železniški postaji...

Slika

Na levi strani je "Cafe Europa", kjer je bila naslednje postajališče...
Vidi se samo en tir tramvajske proge.


Tudi na tej razglednici se vidi samo en tir...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Po Dunajski cesti je tramvaj zapeljal do pošte, kjer je imel verjetno še na Dunajski prvo postajališče "Pošta I" (Postamt I).
Pri pošti je zavil proti magistratu in imel takoj na začetku Prešernove ceste pri pošti postajališče "Pošta II" (Postamt II).
Postajališča sta si bila oddaljena 60 metrov.

Slika

Tramvaj na Prešernovi ulici pri pošti...

Slika

...in na koncu Prešernove ulice, sedaj Čopove...

Slika


...na Marijinem trgu (kjer je bilo postajališče "Marienplatz"), poznejšem Prešernovem trgu...

Slika


Fotke so iz skyscrapercity.com
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Sedaj si bomo izposodili fotko pri Borsig-u, na kateri tramvaj pelje čez Frančiščanski most...

Slika


...in potem je zapeljal v Špitalsko ulico oz. kasnejšo Stritarjevo, kjer pa se progi razcepita...

Slika

Fotka je iz knjige Ljubljana na starih razglednicah, Zgodivinski arhiv Ljubljana, 1985



Imamo pa na razpolago tudi načrt proge na Mestnem trgu (Rathausplatz)...za katerega pa ne dam roke v ogenj...

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 16.08.2010, 8:54, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zakaj?
Ker na spodnji razglednici Mestnega trga ni videti povezovalnega tira... :-k

Slika


Po drugi strani pa se na fotografiji iz časa okoli 1908 vidi povezovalni tir...

Slika


Bo treba še v kakšen načrt pogledat in še kakšna razglednica bi prav prišla... :-k


Je pa res, da takšnih načrtov kot je zgornji, še ni v nobeni knjigi. :wink:
Počasi lezemo proti 5000 ogledom :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ker ni imel nihče korajže potegniti s flomastrom po narisanih tramvajskih progah na načrtu [-X

...sem bi prisiljen sam poskrbeti za nekaj kontrasta...

Slika


...še povečava za ljubljansko tramvajsko MRS, ki se je danes prvič sestala (kje drugje kot v Arhiv baru :berr )

Slika


Opomba: stanje prog december 1901
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tramvaji niso imeli označenih linij s številkami...
Na njih je bil napis, na kateri liniji vozi...

Še sreča, da varnostnik ni prej ujel BoBi 19-tico, ko je na skrivaj ujel v objektiv obnovljeni tramvajski voz v tehničnem muzeju v Bistri =D>

Slika

Vidimo, da je tale voz vozil na progi Mestni trg (Rathausplatz) - Vojaška bolnišnica (Garnisonspital)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Na Mestnem trgu je bilo postajališče proge, ki je potekala od kolodvora južne železnice do kolodvora dolenjske železnice in se je imenovalo "Rathausplatz I".
Postajališče Rathausplatz II pa je bilo še vedno na Mestnem trgu, vendat na progi v smeri vojaške bolnišnice.

Mi sedaj sledimo tramvaju, ki je peljal proti kolodvoru dolenjske železnice(Bahnhof Unterkrainerbahn).

Tramvaj je zapeljal na Stari trg v smeri Tranče...kjer je bilo postajališče Stari trg ("Altermarkt")...

Slika
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 17.08.2010, 17:32, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Ko gledam vse tole o ljubljanskem tramvaju in si skušam predstavljati današnji čas, nikakor ne gre skupaj. Dejansko je tramvaj postal "nadloga" za Ljubljano. Sedaj mi je popolnoma jasno, zakaj so ga ukinili.
Enostavno. Tramvaj ne bi bil kos današnjim potrebam, brez gromozanske širitve, prostora pa itak nikjer. In vsekakor, delal bi le še večji prometni kaos.
In tudi če bi še bil, bi ga morali kombinirati z avtobusnim prevozom. Zmeda bi bila popolna.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
marklinfan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 571
Pridružen: 01.08.2006, 19:47
Kraj: Stari grad Celje
Kontakt:

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a marklinfan »

Jest pa mislim da če bi lepo zaprli ceste za vse promet v centru in lepo uredili ceste le za tramvaj, nebi bilo nobenega kaosa. Če se oziram na že zaprt strogi-stari del mesta. Ker najvčji kaos delajo vozniki osebnih vozil (taxi, parkiranje, vožnja sama itd.) in neokretne ter počasne "trole-bus". Pač malce bi bilo potrebno tudi peš hoditi, kar pa je danes že velik problem :? Ampak to je le moje mnenje. :D
[url=http://myrencontres.com]site de flirt internet[/url]
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Ljubljanski tramvaj

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Mi pa nadaljujemo pot po tramvajski progi od kolodvora Južne železnice do kolodvora Dolenjske železnice....

Naslednja postaja je Trg sv. Jakoba ("Jacobsplatz"), današnji Levstikov trg...

Slika


...potem pa je tramvaj zavil po Gornjem trgu (takrat Sv.Florijana cesta), kjer je bilo postajališče na koncu Sv.Florijana ceste in se je imenovalo ("Florianigasse")
(cesta poteka za cerkvijo sv. Jakoba in mimo cerkve sv. Florijana)...

Slika


Tukaj na koncu Sv. Florijana ceste je stala vila Samassa in z njo se je začela Karlovška cesta. Vila je imela število 1.

Postajališče je bilo v bistvu pri dovozu do vile Samassa...


Slika

(fotka je iz skyscrapers.city.com-@kasina)


Tramvaj seje potem spustil navzdol po Karlovški cesti, kjer je bilo naslednje postajališče pri vili Kosler ("Villa Kosler")...


...potem pa čez Karlovški most na Dolenjski cesti...

Slika

sedaj je prenovljen =D>
fotka iz wikipedije


Na drugi strani Gruberjevega prekopa je bilo postajališče takoj za Karlovškim mostom v Kurji vasi. Postajališče se je imenovalo "Hühnerdorf"

Slika



Potem pa samo še postajališče "Vojaško strelišče" ("Millitärschiessstätte")...


...in prispemo na končno postajališče - Dolenjski kolodvor ("Station Laibach Unterkrainer Bahn")...

Slika


fotka je iz linka: http://isi.zrc-sazu.si/files/galerija/l ... a/8-2.html
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori