Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Samo še 29. novembra 2010 si lahko ogledamo razstavo v NUK-u:
Vedute slovenskih krajev
(tudi kraji ob železnici)
link: http://www.nuk.uni-lj.si/nuk4.asp?id=478971498
Tisti, ki ne morete, si lahko ogledate virtualno nekaj slik na zgornjem linku...
Vedute slovenskih krajev
(tudi kraji ob železnici)
link: http://www.nuk.uni-lj.si/nuk4.asp?id=478971498
Tisti, ki ne morete, si lahko ogledate virtualno nekaj slik na zgornjem linku...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Pozdravljeni,
ker sem na domači knjižni polici uspel najti malce prostora, sem v zadnjem času investiral v slabega četrt metra železniških bukl...
Pri tem sem seveda upošteval nasvet prijatelja ŽCja in nabavil tudi Kurjača!
Der Lokheizer
(Kurjač)
Avtor:
Rudi Hallmann
128 strani, nemščina, veliko slik
Izdal: Transpress Verlag, 1. ponatis izdaje iz leta 1955
Kupljeno: http://www.amazon.de
Cena: okoli 14,95 EUR
Delo je priročnik za kurjače parnih lokomotiv. V uvodu piše, da naj bi knjiga kurjaču-začetniku omogočila izobrazbo v kvalificiranega strokovnjaka (!!!). V knjigi najdemo teorijo, razloženo na preprost način, ter kup praktičnih nasvetov, kako črno pošast pripraviti do tega, da bo lahko zapeljala po tirih. Notri najdemo obsežne razlage, kako napajati kotel, kako kuriti, kako mazati, pa tudi, kaj sploh so naloge lokomotivskega kurjača pred vožnjo, med vožnjo in po končani vožnji. Knjiga je sicer nastala v Nemški demokratični republiki.
Pokukajmo še v notranjost...
Lp,
Tono
ker sem na domači knjižni polici uspel najti malce prostora, sem v zadnjem času investiral v slabega četrt metra železniških bukl...
Pri tem sem seveda upošteval nasvet prijatelja ŽCja in nabavil tudi Kurjača!
Der Lokheizer
(Kurjač)
Avtor:
Rudi Hallmann
128 strani, nemščina, veliko slik
Izdal: Transpress Verlag, 1. ponatis izdaje iz leta 1955
Kupljeno: http://www.amazon.de
Cena: okoli 14,95 EUR
Delo je priročnik za kurjače parnih lokomotiv. V uvodu piše, da naj bi knjiga kurjaču-začetniku omogočila izobrazbo v kvalificiranega strokovnjaka (!!!). V knjigi najdemo teorijo, razloženo na preprost način, ter kup praktičnih nasvetov, kako črno pošast pripraviti do tega, da bo lahko zapeljala po tirih. Notri najdemo obsežne razlage, kako napajati kotel, kako kuriti, kako mazati, pa tudi, kaj sploh so naloge lokomotivskega kurjača pred vožnjo, med vožnjo in po končani vožnji. Knjiga je sicer nastala v Nemški demokratični republiki.
Pokukajmo še v notranjost...
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Čaki mal. Kje pa imaš Die Dampflokomotive, ki vaga 1394,80 grama?
Uzela jo kelnarca za šankom. press
Uzela jo kelnarca za šankom. press
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Od Amazona sta sta skupaj s Kurjačem prišli tudi ti dve knjigi:
Schäden und Störungen beim Betrieb der Dampflok
(Poškodbe in motnje pri obratovanju parne lokomotive)
Avtor:
Max Wilke
188 strani, nemščina, veliko slik
Izdal: Transpress Verlag, 1. ponatis izdaje iz leta 1959
Kupljeno: http://www.amazon.de
Cena: okoli 9,95 EUR
Če voziš parno lokomotivo, ti utegne crkniti kup stvari. Lahko se ti prežge kotel, zruši plameni obok, crkne injektor, lahko ti poči "glaž", pride do poškodbe parnega stroja ali pa ti zariba mali miljon delov. Nenazadnje, lahko ti na parni lokomotivi crkne tudi elektrika. Da bi bili pripravljeni na težave, so v knjigi opisani vsi možni črni scenariji in postopki, kako si rešiti kožo in nenazadnje tudi mašino.
Zanimivi so praktični podatki, npr. kakšen je navidezni vodostaj v vodokazu pri popolnoma odprtem parnem regulatorju. Za serijo BR52 (naša serija 33) pravi, da je navidezni vodostaj pri polnem regulatorju približno za 45 mm višji od resničnega. Zaradi protikotlovca se lahko navidezni vodostaj še poveča. Če tega ne upoštevamo, lahko hitro pride do situacije, da strop peči ni pokrit z vodo, in posledično do težkih poškodb pokončnega kotla!
Piše tudi, da je za vsak promil vzpona ali padca vodostaj višji oz. nižji za 4 mm. Če torej s 33-037 s kotlom naprej rinemo čez predor Bukovo na 25 promilskem vzponu, potem moramo imeti v "glažu" 145 mm (25 promil x 4 mm plus 45 mm) več vode, kot v mirnem stanju na vodoravnem tiru in z zaprtim regulatorjem. Pri "špajzanju" pa je potrebno upoštevati tudi to, ali vzponu sledi padec (npr. Bohinjski predor). Vse navedbe so podprte z ilustracijami.
Še notranjost, na desni stečeni svinčeni vijak...
No, in še tretja knjiga:
Die Technologie der Ausbesserung der Dampflokomotiven
(Tehnologija popravil parnih lokomotiv)
Avtorja:
Ing. Walter Weikelt, Ing. Manfred Teufel
242 strani, nemščina, 150 slik
Izdal: Transpress Verlag, 1. ponatis izdaje iz leta 1962
Kupljeno: http://www.amazon.de
Cena: okoli 19,90 EUR
Torej, ko ti v skladu s prejšnjo knjigo na parni mašini pocrka kup stvari, rabiš za popravilo ustrezna orodja in delavnico, pri delu pa je potrebno upoštevati tehnološke postopke. Knjiga opisuje organizacijo dela, sistem revizij, tehnološko opremo, postopke in še kaj. Knjige sicer še nisem do konca prebral, gre pa za delo na precej visokem nivoju, namenjeno inženirskemu kadru.
Tudi tej knigi pokukajmo pod kožo...
Toliko za to nedeljsko popoldne, nadaljevanje sledi...
Lp,
Tono
Schäden und Störungen beim Betrieb der Dampflok
(Poškodbe in motnje pri obratovanju parne lokomotive)
Avtor:
Max Wilke
188 strani, nemščina, veliko slik
Izdal: Transpress Verlag, 1. ponatis izdaje iz leta 1959
Kupljeno: http://www.amazon.de
Cena: okoli 9,95 EUR
Če voziš parno lokomotivo, ti utegne crkniti kup stvari. Lahko se ti prežge kotel, zruši plameni obok, crkne injektor, lahko ti poči "glaž", pride do poškodbe parnega stroja ali pa ti zariba mali miljon delov. Nenazadnje, lahko ti na parni lokomotivi crkne tudi elektrika. Da bi bili pripravljeni na težave, so v knjigi opisani vsi možni črni scenariji in postopki, kako si rešiti kožo in nenazadnje tudi mašino.
Zanimivi so praktični podatki, npr. kakšen je navidezni vodostaj v vodokazu pri popolnoma odprtem parnem regulatorju. Za serijo BR52 (naša serija 33) pravi, da je navidezni vodostaj pri polnem regulatorju približno za 45 mm višji od resničnega. Zaradi protikotlovca se lahko navidezni vodostaj še poveča. Če tega ne upoštevamo, lahko hitro pride do situacije, da strop peči ni pokrit z vodo, in posledično do težkih poškodb pokončnega kotla!
Piše tudi, da je za vsak promil vzpona ali padca vodostaj višji oz. nižji za 4 mm. Če torej s 33-037 s kotlom naprej rinemo čez predor Bukovo na 25 promilskem vzponu, potem moramo imeti v "glažu" 145 mm (25 promil x 4 mm plus 45 mm) več vode, kot v mirnem stanju na vodoravnem tiru in z zaprtim regulatorjem. Pri "špajzanju" pa je potrebno upoštevati tudi to, ali vzponu sledi padec (npr. Bohinjski predor). Vse navedbe so podprte z ilustracijami.
Še notranjost, na desni stečeni svinčeni vijak...
No, in še tretja knjiga:
Die Technologie der Ausbesserung der Dampflokomotiven
(Tehnologija popravil parnih lokomotiv)
Avtorja:
Ing. Walter Weikelt, Ing. Manfred Teufel
242 strani, nemščina, 150 slik
Izdal: Transpress Verlag, 1. ponatis izdaje iz leta 1962
Kupljeno: http://www.amazon.de
Cena: okoli 19,90 EUR
Torej, ko ti v skladu s prejšnjo knjigo na parni mašini pocrka kup stvari, rabiš za popravilo ustrezna orodja in delavnico, pri delu pa je potrebno upoštevati tehnološke postopke. Knjiga opisuje organizacijo dela, sistem revizij, tehnološko opremo, postopke in še kaj. Knjige sicer še nisem do konca prebral, gre pa za delo na precej visokem nivoju, namenjeno inženirskemu kadru.
Tudi tej knigi pokukajmo pod kožo...
Toliko za to nedeljsko popoldne, nadaljevanje sledi...
Lp,
Tono
Zadnjič spremenil Tono, dne 28.11.2010, 15:51, skupaj popravljeno 2 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Dolfe,Dolfe napisal/-a:Čaki mal. Kje pa imaš Die Dampflokomotive, ki vaga 1394,80 grama?
Uzela jo kelnarca za šankom. press
a tole buklo si imel v mislih???
Tale pa je bila nabavljena že pred "zadnjim" časovnim obdobjem
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Ni placa na knjižni polici, pa jo ima pod pultom
...ali pa ima zanalašč skrito, da se mi mučimo po drugih bukljah, nazadnje pa Tono izvleče asa izpod pulta
...ali pa ima zanalašč skrito, da se mi mučimo po drugih bukljah, nazadnje pa Tono izvleče asa izpod pulta
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Viš, ŽC, takole sva s Tonotom vagala buklo, tebi na ljubo. Ti pa niti hvala ne ......
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Pred tem sva z najine mamilne vage očistila vse sledove heroina, pa še "zajhala", sva jo, da bi je točno kazala...
Minister Gregor pa nič
Minister Gregor pa nič
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
No, sedaj pa verjamem.
Čeprav ne vem, kdaj si nazadnje utež odnesel na kontrolo
Zdaj boš vsaj vedel, zakaj se ti bo polica ukrivila
Jaz imam kopije te knjige na "spodnji polici"
MMG, da ne boste pustili muzejske lokomotive brez nadzora, bo Tono takoj začel z izboljšavami (knjigo si je že kupil ).
Čeprav ne vem, kdaj si nazadnje utež odnesel na kontrolo
Zdaj boš vsaj vedel, zakaj se ti bo polica ukrivila
Jaz imam kopije te knjige na "spodnji polici"
MMG, da ne boste pustili muzejske lokomotive brez nadzora, bo Tono takoj začel z izboljšavami (knjigo si je že kupil ).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
ŽC,
kviht ima frišni štempl, sledljiv pa je do nacionalnega etalona, pa čak i šire
kviht ima frišni štempl, sledljiv pa je do nacionalnega etalona, pa čak i šire
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Zdravo!
danes navsezgodaj zjutraj me je obiskal Miklavž. Bil je dokaj nenavadno opravljen: v sivi uniformi, rumenim biciklom in s črno usnjeno torbo. Nekako me je spominjal na našega poštarja Kakorkoli že, ker sem bil letos zelo priden, mi je prinesel darilo, ki je mojo knjižno polico podaljšalo za 37 mm in obtežilo za kakšno kilco
Niederstrasserjeve "Smernice za lokomotivsko službo" (Leitfaden für dan Dampflokomotivdienst)
Gre za knjigo, ki je klasika ali bolje rečeno sveto pismo s področja parne vleke. Baje bi jo moral prebrati vsakdo, ki se na manj kot 10 m prebliža zakurjenemu šporhetu. Dolfe, to velja tudi zate !
Avtor: višji železniški svetnik Leopold Niederstrasser
578 strani, veliko ilustracij in fotografij, nemščina, 11 prilog
Izdal: F. A. Brockhaus, Leipzig, 7. prenovljeni in razširjeni ponatis izdaje iz leta 1934
Kupljeno: na ebayu, dobavil Miklavž v obliki poštarja
Cena: 47,00 EUR
Knjiga "Leitfaden für dan Dampflokomotivdienst" je podobni priročnik kot prej opisana knjiga "Die Dampflokomotive".
Vrzimo še pogled v notranjost:
ena od prilog...
ena od strani...
Lp,
Tono
danes navsezgodaj zjutraj me je obiskal Miklavž. Bil je dokaj nenavadno opravljen: v sivi uniformi, rumenim biciklom in s črno usnjeno torbo. Nekako me je spominjal na našega poštarja Kakorkoli že, ker sem bil letos zelo priden, mi je prinesel darilo, ki je mojo knjižno polico podaljšalo za 37 mm in obtežilo za kakšno kilco
Niederstrasserjeve "Smernice za lokomotivsko službo" (Leitfaden für dan Dampflokomotivdienst)
Gre za knjigo, ki je klasika ali bolje rečeno sveto pismo s področja parne vleke. Baje bi jo moral prebrati vsakdo, ki se na manj kot 10 m prebliža zakurjenemu šporhetu. Dolfe, to velja tudi zate !
Avtor: višji železniški svetnik Leopold Niederstrasser
578 strani, veliko ilustracij in fotografij, nemščina, 11 prilog
Izdal: F. A. Brockhaus, Leipzig, 7. prenovljeni in razširjeni ponatis izdaje iz leta 1934
Kupljeno: na ebayu, dobavil Miklavž v obliki poštarja
Cena: 47,00 EUR
Knjiga "Leitfaden für dan Dampflokomotivdienst" je podobni priročnik kot prej opisana knjiga "Die Dampflokomotive".
Vrzimo še pogled v notranjost:
ena od prilog...
ena od strani...
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Tudi na moji knjižni polici je omenjena knjiga in to 6. izdaja maja 1941.
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Ja pa ja. To je za vas, ki imate mazalne čine. Pokora v obliki Meha je odvagala vse grehe. pressTono napisal/-a: ........ Baje bi jo moral prebrati vsakdo, ki se na manj kot 10 m prebliža zakurjenemu šporhetu. Dolfe, to velja tudi zate !
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
Najnovejša pridobitev...
kupljeno na http://www.aukcije.hr
... za 99,90 HRK
Včeraj še v ZG, danes že pri meni na polici...
S posvetilom avtorja Zvonimira Horvata...
"Klubu željezničkih modelara "Zagreb" i članovima koji se zanimaju za zgodne ženske i povijest željeznice."
Z. Horvat
8.2.98
kupljeno na http://www.aukcije.hr
... za 99,90 HRK
Včeraj še v ZG, danes že pri meni na polici...
S posvetilom avtorja Zvonimira Horvata...
"Klubu željezničkih modelara "Zagreb" i članovima koji se zanimaju za zgodne ženske i povijest željeznice."
Z. Horvat
8.2.98
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Knjižna polica: katere knjige o železnici trenutno berete?
ŽC,
a nisi zadnjič rekel, da imaš prepoved nabave novih knjig?
a nisi zadnjič rekel, da imaš prepoved nabave novih knjig?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!