Zavore na vagonih

Debata okoli voznega parka
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nurmi, od kje ti ti podatki? Imaš morda tabelo? [-o<
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

Mogoče je pobral iz pravilnika JŽS :) Tam je zapisano za oznako R z/brez romba:
R brez romba - vagoni opremljeni z zavoro z nekim procentom zaviranja (kolikčnim % ne piše)
R v rombu - vagoni opremljeni z zavoro s procentom zaviranja 150-170% zavrte teže
Mogoče ima kakšno zvezo?
Goran
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Dolfe napisal/-a:Nurmi, od kje ti ti podatki? Imaš morda tabelo? [-o<
Jp,literatura za bodoče strojevodje Zavore,delovanja in sklopi.Povzeto iz skripte za poučevanje Vozovnih preglednikov,podrobna razlaga 2.alineje,1.točke,60.člena Pravilnika o zavorah,varnostnih napravah in opremi železniških vozil.
Uffffff težka je železniška :lol:

Aja razpredelnica je tudi priloga 1,Navodila o zaviranju vlakov 202.01! :wink:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Zavajaš. To so potrebni zavorni odstotki za varno zaviranje, ki se poleg tega sklicujejo še na hitrost vozila.

Vprašanje je bilo, kako priti do izračuna, ki se imenuje "zavrta teža" nekega vozila. To je menda zelo kompleksna reč, ki se navadnih ajzenponarjev ne tiče. Zagotovo mora obstajati tabela, vsaj za običajne potniške vagone, ki vozijo tod okoli. :wink:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

Po razlagi so to procenti v katerih naj bi posamezna vrsta zavore delovala glede na lastno maso vozila.Teža v tonah,ki je navedena na vagonu pa je navedba PROIZVAJALCA!!!!!!!
Oz.ker pri nas itak ni nič več originalno,potem vsako spremembo overi,potrdi,zračuna,določi kakorkoli delavnica,ki ima za to licenco.
Tako naj bi bilo,tako nas učijo.Ali pa zavajajo celo generacijo ta frišnih!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Signal
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1826
Pridružen: 24.01.2008, 9:37
Kraj: Maribor - levi breg

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Signal »

Dolfe napisal/-a:...
3. Izbira vrste zavore po RIC: potniška, rapido, rapido plus elektromagnetna zavora. (pri vsaki je navedena zavrta teža - učinek)
4. Kontrolna plošča z manometrom za preverjanje tlaka v zavornih valjih in preizkus elektromagnetne zavore.
...
Ali je mišljena elektromagnetna zavora kot elektropnevmatično krmiljena (elektromagnetni ventil) direktna zavora :?:
Prijeten preostanek dneva
Signal
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Nurmi, tisto je le potreben okvir, ki ga določa Pravilnik o zavorah, varnostnih napravah in opremi železniških vozil.
Dejansko zavorno maso izračuna proizvajalec vagona. In zanimivo bi bilo vsaj približno izvedeti, kako do tega izračuna pride. Dejavnikov, kateri ta izračun podajajo, je pa več. Od adhezijske sile med kolesno dvojico in tirnico, bruto mase vozila, pa do tornega koeficienta na zavornih oblogah, in še in še ....
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Fantje, a nimate navodila za zaviranje vlakov pri roki :roll: :pamet

sicer je na...

link: http://www.sindikat-svps.si/shared_file ... 202.01.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Signal napisal/-a:
Ali je mišljena elektromagnetna zavora kot elektropnevmatično krmiljena (elektromagnetni ventil) direktna zavora :?:
Ni. Mešaš različne pojme. Elektomagnetna zavora je je tole.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

železocestnik napisal/-a:Fantje, a nimate navodila za zaviranje vlakov pri roki :roll: :pamet

sicer je na...

link: http://www.sindikat-svps.si/shared_file ... 202.01.pdf
ŽC, eno so potrebni predpisi, v okviru katerih mora neka stvar funkcionirati, drugo pa je karakteristika in učinek zavornega sistema nekega vagona.
In Navodilo 202.01 je le navodilo, ki predpisuje okvirje, iz katerega se ne sme odstopati.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Vprašanje je bilo, od kod Nurmiju podatki, ki jih je navedel...

...iz "Navodilo 202.01 "...če si pogledate prilogo 1...



Druga stvar pa je, če želite izvedeti, kaj je to zavorna masa...
Dolfe napisal/-a: Dejansko zavorno maso izračuna proizvajalec vagona. In zanimivo bi bilo vsaj približno izvedeti, kako do tega izračuna pride. Dejavnikov, kateri ta izračun podajajo, je pa več. Od adhezijske sile med kolesno dvojico in tirnico, bruto mase vozila, pa do tornega koeficienta na zavornih oblogah, in še in še ....
Bo treba vzeti v roke UIC 544-1 (Brakes - Braking power) :pamet

Cena: 615 €

oz. UIC 544-2 (EN 50163) za elektrodinamične zavore

povzetek UIC 544-1:
"This Leaflet defines the term braked weight and describes the method for determining it and its relationship to the weight of railway vehicles and railway trains; it also describes the method for determining deceleration.

It then deals with conversion of the braked weight to the braked weight percentage of a vehicle or train for operating purposes. Reference is also made to limiting features arising in the event of the operating conversion of the braked weight percentage of a train calculated from specified braked weight, depending on the formation of the train.

The brake assessment is made in principle using the "passenger train" brake position. However, the Leaflet also indicates reference values for braking distances which can be obtained in the "freight train" brake position.

The assessment curves are presented as graphs and in mathematical terms.

This assessment is valid for speeds up to 200 km/h. For trains running at speeds in excess of 200 km/h the braking power is expressed as deceleration.

Furthermore the Leaflet provides information for designing a screw brake with hand wheel and a spring-loaded brake."
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 08.01.2011, 22:00, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Gorchi
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 6518
Pridružen: 23.10.2006, 12:25
Kraj: Cerklje na Gorenjskem

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Gorchi »

ŽC, lepa hvala za PDF, tu notri je pa vse, kar me je in me še zanima. In ostanem brez besed :-#
Goran
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Tudi EU je morala izdati navodila za interoperabilnost v zvezi z zavorami in učinkovitim zaviranjem...

http://www.era.europa.eu/Document-Regis ... Annex2.pdf

Za bolj študiozne forumaše pa še študija Marije Vukšić...

http://www.mas.bg.ac.rs/istrazivanje/bi ... Marija.pdf

Da pa zaviranje vlaka le ni tako enostavna zadeva, kažejo nove raziskave in poizkusi...

http://www.grrt.fr/html/travaux/downloa ... oepler.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
Nurmi
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3041
Pridružen: 16.09.2009, 17:12

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a Nurmi »

No zdaj ga pa preseneti ljubitelja s kakim podatkom.Take zunanje svetovalce rabimo. :mrgreen:
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Zavore na vagonih

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Nurmi, ne se sekirat :lol: :lol:

Sem samo "guglaš" :wink: :roll: :pamet

Lokomotive oz. vlaka skoraj še videl nisem :oops:

Nisem tako kot Tono, ki ga res vse zanima in se pridno uči...seveda od vas praktikov in vam je zato tudi hvaležen...pa še v dobri družbi je =D> =D>


Je pa projektiranje železniških vozil zahtevna zadeva...poznam nekaj profesorjev iz EU, ki se ukvarjajo s tem in večkrat izvem kaj novega...posebej takrat, ko jim praktiki povedo, kaj so naredili narobe :lol: :lol:

Sicer pa se ukvarjam bolj z zgodovino tehnike...ja, ljubiteljsko...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Odgovori