Remotorizacija Šeke
Remotorizacija Šeke
Pozdravljeni,
danes se je končno začel odvijati dolgo načrtovani projekt - remotorizacija Šeke, nekdanje premikalke Cinkarne Celje in sedanjega eksponata Društva ljubiteljev železnic in železniških eksponatov Celje.
Po pred nekaj leti uspešno zaključeni zunanji obnovi, je ostala želja, Šeko v celoti povrniti v originalno stanje. Vanjo je bil nazadnje vgrajen Perkinsov štirivaljni diesel. Motor je preko (viličarskega?) menjalnika, dodatnega reduktorja in zobniškega prenosa poganjal eno od osi Šeke. In kakšno je stanje pogona po skoraj 30 letih mirovanja? Nič kaj obetajoči. Že pred časom je bil zaradi slabega stanja in nekompletnosti originalnega motorja tudi nabavljen Perkins iz TAM-ovega tovornjačka.
Obilico dela, ki nas čaka, bom sproti dokumentiral ter zanimivosti objavljal na tem mestu.
Vse, ki se nam pri delu želijo pridružiti, vljudno vabim, naj spremljajo to temo oz. naj me kontaktirajo glede terminov šraufanja! Vsaka pomoč bo dobrodošla, tako fizična, kakor tudi moralna!
Pa začnimo!
Šeka je trenutno parkirana v štucu ob stavbi nadzorništva prog v Celju...
K delu sem pritegnil prijatelja in sodelavca Frenka, ki je v preteklosti precej prešraufal Perkinse...
Že pred dnevi smo ugotovili, da nabavljenega motorja, ki je novejše generacije, kot je ta, ki je bil originalno vgrajen v Šeko, žal brez obsežnih predelav ni mogoče vgraditi. Zato sva se danes lotila ugotavljanja stanja originalnega motorja in načrtovanja naslednjih korakov.
Motorja ni mogoče obrniti, zato je sledila demontaža glave, s ciljem, da ugotoviva, kakšno je stanje valjev.
Pokrov ventilov dol...
Šobe so že zunaj...
Frenk odvija vijake glave...
Po dobrih dveh urah šraufanja sva uspela sneti glavo...
Pred tem sem skozi odrtine vbrizgovalnih šob nalil nafto, računajoč, da korozija v valjih ni prehuda. Toda zadeva je žalostna...
1. valj
2. valj
3. valj
4. valj
danes se je končno začel odvijati dolgo načrtovani projekt - remotorizacija Šeke, nekdanje premikalke Cinkarne Celje in sedanjega eksponata Društva ljubiteljev železnic in železniških eksponatov Celje.
Po pred nekaj leti uspešno zaključeni zunanji obnovi, je ostala želja, Šeko v celoti povrniti v originalno stanje. Vanjo je bil nazadnje vgrajen Perkinsov štirivaljni diesel. Motor je preko (viličarskega?) menjalnika, dodatnega reduktorja in zobniškega prenosa poganjal eno od osi Šeke. In kakšno je stanje pogona po skoraj 30 letih mirovanja? Nič kaj obetajoči. Že pred časom je bil zaradi slabega stanja in nekompletnosti originalnega motorja tudi nabavljen Perkins iz TAM-ovega tovornjačka.
Obilico dela, ki nas čaka, bom sproti dokumentiral ter zanimivosti objavljal na tem mestu.
Vse, ki se nam pri delu želijo pridružiti, vljudno vabim, naj spremljajo to temo oz. naj me kontaktirajo glede terminov šraufanja! Vsaka pomoč bo dobrodošla, tako fizična, kakor tudi moralna!
Pa začnimo!
Šeka je trenutno parkirana v štucu ob stavbi nadzorništva prog v Celju...
K delu sem pritegnil prijatelja in sodelavca Frenka, ki je v preteklosti precej prešraufal Perkinse...
Že pred dnevi smo ugotovili, da nabavljenega motorja, ki je novejše generacije, kot je ta, ki je bil originalno vgrajen v Šeko, žal brez obsežnih predelav ni mogoče vgraditi. Zato sva se danes lotila ugotavljanja stanja originalnega motorja in načrtovanja naslednjih korakov.
Motorja ni mogoče obrniti, zato je sledila demontaža glave, s ciljem, da ugotoviva, kakšno je stanje valjev.
Pokrov ventilov dol...
Šobe so že zunaj...
Frenk odvija vijake glave...
Po dobrih dveh urah šraufanja sva uspela sneti glavo...
Pred tem sem skozi odrtine vbrizgovalnih šob nalil nafto, računajoč, da korozija v valjih ni prehuda. Toda zadeva je žalostna...
1. valj
2. valj
3. valj
4. valj
Zadnjič spremenil Tono, dne 01.07.2011, 21:32, skupaj popravljeno 1 krat.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Remotorizacija Šeke
Pogled na razdrti motor...
...in pogled na demontirane dele...
Pogonski most z zobnikoma, ki ga je potrebno še vgraditi...
Rezervni motor, ki žal ne paše...
Zaključek današnjega dne: originalni motor je v nerabnem stanju, popravilo bi zahtevalo prevelike stroške. Tako je potrebno nabaviti enaki motor, kot je bil vgrajen. Torej: če kdo ve za kakšnega starega Tamčka (TAM 2000), Indosov viličar ali elektro agregat, ki ima vgrajen motor proizvodnje IMR (Industrija motora Rakovica), licenca Perkins, tip IM- 034, naj me prosim kontaktira.
Za konec še slika majstrov
Lep pozdrav do naslednjega šraufanja!
Tono
...in pogled na demontirane dele...
Pogonski most z zobnikoma, ki ga je potrebno še vgraditi...
Rezervni motor, ki žal ne paše...
Zaključek današnjega dne: originalni motor je v nerabnem stanju, popravilo bi zahtevalo prevelike stroške. Tako je potrebno nabaviti enaki motor, kot je bil vgrajen. Torej: če kdo ve za kakšnega starega Tamčka (TAM 2000), Indosov viličar ali elektro agregat, ki ima vgrajen motor proizvodnje IMR (Industrija motora Rakovica), licenca Perkins, tip IM- 034, naj me prosim kontaktira.
Za konec še slika majstrov
Lep pozdrav do naslednjega šraufanja!
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Remotorizacija Šeke
Pozdravljeni,
nov dan, nova akcija!
Povsem slučajno sem v bližini Ptuja naletel na ustrezni motor, identičen tistemu, ki je vgrajen v Šeki - tip 034, proizvajalca IMR (Industrija motora Rakovica)
Motor je baje delujoč in v dobrem stanju ter bi bil ob nakupu skompletiran, zagnan in preizkušen, edina ovira, ki trenutno obstaja, je cena 400 EUR. V naslednjih dneh se bomo v društvu pogovorili ali se bomo lotili nabiralne akcije za sredstva. Računam, da lahko med člani naberemo dovolj sredstev za pokritje tega stroška oz. najdemo kakšnega sponzorja. Vse ideje, predlogi, podpora in nenazadnje donacije so dobrodošli. Sicer pa iščemo še kakšno alternativo za nabavo ustreznega motorja.
Zaenkrat lep pozdrav,
Tono
nov dan, nova akcija!
Povsem slučajno sem v bližini Ptuja naletel na ustrezni motor, identičen tistemu, ki je vgrajen v Šeki - tip 034, proizvajalca IMR (Industrija motora Rakovica)
Motor je baje delujoč in v dobrem stanju ter bi bil ob nakupu skompletiran, zagnan in preizkušen, edina ovira, ki trenutno obstaja, je cena 400 EUR. V naslednjih dneh se bomo v društvu pogovorili ali se bomo lotili nabiralne akcije za sredstva. Računam, da lahko med člani naberemo dovolj sredstev za pokritje tega stroška oz. najdemo kakšnega sponzorja. Vse ideje, predlogi, podpora in nenazadnje donacije so dobrodošli. Sicer pa iščemo še kakšno alternativo za nabavo ustreznega motorja.
Zaenkrat lep pozdrav,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Remotorizacija Šeke
Tono, morda bi se pa kaj € nabralo z "prodajo" prvih vozovnic s Šeko. Seveda bi bila to ekskluziva
Tine
Re: Remotorizacija Šeke
Bomo kar takšne obveznice razpisali, kot so naši severni sosedje za rešitev 671...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Remotorizacija Šeke
Novica o remotorizaciji "Šeke" se je razširila že tudi izven meja naše domovine!
"Pa ni vrag, da nemo za en motor skup spravli, čuj!"
Še link do novice objavljene v tujini:
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... 37#p131837
"Pa ni vrag, da nemo za en motor skup spravli, čuj!"
Še link do novice objavljene v tujini:
http://www.railserbia.net/forum/viewtop ... 37#p131837
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
Re: Remotorizacija Šeke
Tono jutri maš parno,jaz pa spet prokleto š..... avtovlak!!!! Meeting point gostilna itak.Ti častiš pijačo,jaz ti stisnem donacijo.Pa še ušesa ti navijem za Adrijano.Vsi happy
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
- marklinfan
- Strojevodja I
- Prispevkov: 571
- Pridružen: 01.08.2006, 19:47
- Kraj: Stari grad Celje
- Kontakt:
Re: Remotorizacija Šeke
No jest prispevam 20€. Sem pa tako vsak dan v CE pa lahko kam prinesem!
LP Martin
LP Martin
[url=http://myrencontres.com]site de flirt internet[/url]
Re: Remotorizacija Šeke
Fantje, hvala v naprej!
Danes sem še preveril par drugih možnosti glede nadomestnega motorja, vendar kaže dokaj slabo. Hudič je, ker so motorji tipa 034 precej stari, konec sedemdesetih in v začetku osemdesetih let (prejšnjega stoletja seveda) so bili vgrajevani v TAM-e 2000 oz. 60T5. Zato so ti motorji dokaj redki. 80-konjski, kakršnega imamo mi v rezervi, pa je kot listja in trave. Do torka bom izvedel še za eno opcijo.
Gremo naprej, tako kot pravi @_Borsig_
Lp,
T
Danes sem še preveril par drugih možnosti glede nadomestnega motorja, vendar kaže dokaj slabo. Hudič je, ker so motorji tipa 034 precej stari, konec sedemdesetih in v začetku osemdesetih let (prejšnjega stoletja seveda) so bili vgrajevani v TAM-e 2000 oz. 60T5. Zato so ti motorji dokaj redki. 80-konjski, kakršnega imamo mi v rezervi, pa je kot listja in trave. Do torka bom izvedel še za eno opcijo.
Gremo naprej, tako kot pravi @_Borsig_
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Remotorizacija Šeke
Ojoj Jaz sem ga imel do pred kakšnima dvema letoma, ampak ker mi je delal napoto sem ga šenkal 'zbiralcem sekundarnih surovin'. Sedaj imam še perkinsa tip 4.99 in 4.107, ampak to sta 1500 oz. 1600ccm motorja in po slikah sodeč razen samega bloka nimata sploh nič skupnega z vašim motorjem.Torej: če kdo ve za kakšnega starega Tamčka (TAM 2000), Indosov viličar ali elektro agregat, ki ima vgrajen motor proizvodnje IMR (Industrija motora Rakovica), licenca Perkins, tip IM- 034, naj me prosim kontaktira.
Tono, zakaj konkretno motor ne paše?Rezervni motor, ki žal ne paše...
Re: Remotorizacija Šeke
poglej na forum www.gasilci.org, tam se dostikret prodajajo stare gasilske gare.
Re: Remotorizacija Šeke
Miha, na razpolago imamo motor IMR S44, ki brez predelav ne paše na zvon menjalnika. Opcija je seveda vgradnja pripadajočega menjalnika, kar pa ne pride v poštev, ker je v šeko očitno vgrajen viličarski z dvema prestavama naprej in dvema nazaj.miha30 napisal/-a:Ojoj Jaz sem ga imel do pred kakšnima dvema letoma, ampak ker mi je delal napoto sem ga šenkal 'zbiralcem sekundarnih surovin'. Sedaj imam še perkinsa tip 4.99 in 4.107, ampak to sta 1500 oz. 1600ccm motorja in po slikah sodeč razen samega bloka nimata sploh nič skupnega z vašim motorjem.Torej: če kdo ve za kakšnega starega Tamčka (TAM 2000), Indosov viličar ali elektro agregat, ki ima vgrajen motor proizvodnje IMR (Industrija motora Rakovica), licenca Perkins, tip IM- 034, naj me prosim kontaktira.
Tono, zakaj konkretno motor ne paše?Rezervni motor, ki žal ne paše...
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Remotorizacija Šeke
Tono, koliko stane generalna za motor?
Potem saj veš, kaj imaš.
Tko te pa vedno eden nat...
Ali zato, ker res ne ve , kaj za eno jajco ima, ali pa zato, da nekaj zasluži...
Jaz sem imel golfa pred "zaribanjem" in sem šel kupit star motor na Škofije. Prodajalec mi je zatrjeval, da je mašina odlična in da jo je izgradil zato, da je vgradil diesel mašino, da bo prišparal na gorivu...
Logično , pa še klepar je bil, da je to izgledalo še bolj logično, saj ga ni nič stala vgradnja, motor pa je poceni pripeljal iz Italije...
Torej bi stari bencinar moral biti kot nov
Predno sem montiral kupljeno staro mašino v avto, sem jo razdrl v prafaktorje in premeril...vse skupaj je bil en "šrot", le iz "kurblvele" se je dalo izvleči zadnje brušenje.
Sledila je ponovna pot na Škofije in pregovarjanje o kvaliteti prodanega motorja. Šele potem, ko sem mu obljubil štajerske sva prišla tako daleč, da sva si delila stroške na pol...
Potem saj veš, kaj imaš.
Tko te pa vedno eden nat...
Ali zato, ker res ne ve , kaj za eno jajco ima, ali pa zato, da nekaj zasluži...
Jaz sem imel golfa pred "zaribanjem" in sem šel kupit star motor na Škofije. Prodajalec mi je zatrjeval, da je mašina odlična in da jo je izgradil zato, da je vgradil diesel mašino, da bo prišparal na gorivu...
Logično , pa še klepar je bil, da je to izgledalo še bolj logično, saj ga ni nič stala vgradnja, motor pa je poceni pripeljal iz Italije...
Torej bi stari bencinar moral biti kot nov
Predno sem montiral kupljeno staro mašino v avto, sem jo razdrl v prafaktorje in premeril...vse skupaj je bil en "šrot", le iz "kurblvele" se je dalo izvleči zadnje brušenje.
Sledila je ponovna pot na Škofije in pregovarjanje o kvaliteti prodanega motorja. Šele potem, ko sem mu obljubil štajerske sva prišla tako daleč, da sva si delila stroške na pol...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Remotorizacija Šeke
ŽC,
rabljenega bom prečekiral pred nakupom, tako, da ne bi smelo biti presenečenj. Stroški generalne na obstoječem motorju so nepredvidljivi, pa še cel kup delov manjka.
Lp,
T
rabljenega bom prečekiral pred nakupom, tako, da ne bi smelo biti presenečenj. Stroški generalne na obstoječem motorju so nepredvidljivi, pa še cel kup delov manjka.
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Remotorizacija Šeke
Pozdravljeni,
kot načrtovano se aktivnosti nadaljujejo. Pred dobro uro sem prevzel nadomestni motor. Ob prevzemu smo opravili preizkus delovanja motorja in izmerili tlak olja...
Še slike motorja v črnem vozilu
Zamenjave motorja se bomo predvidoma lotili zadnji teden julija.
Na sestanku Društva ljubiteljev železnic in železniških eksponatov Celje smo se dogovorili, da bomo vse člane društva in vse, ki nam lahko pomagajo pri remotorizaciji Šeke, prosili za skromno finančno donacijo v višini 10 EUR. Doslej smo že zbrali okoli 170 EUR. Zato vse, ki ste pripravljeni podpreti projekt, vljudno naprošam za donacijo. V društvu se sicer srečujemo vsako prvo sredo v mesecu ob 16:00 uri.
Lep pozdrav,
Tono
kot načrtovano se aktivnosti nadaljujejo. Pred dobro uro sem prevzel nadomestni motor. Ob prevzemu smo opravili preizkus delovanja motorja in izmerili tlak olja...
Še slike motorja v črnem vozilu
Zamenjave motorja se bomo predvidoma lotili zadnji teden julija.
Na sestanku Društva ljubiteljev železnic in železniških eksponatov Celje smo se dogovorili, da bomo vse člane društva in vse, ki nam lahko pomagajo pri remotorizaciji Šeke, prosili za skromno finančno donacijo v višini 10 EUR. Doslej smo že zbrali okoli 170 EUR. Zato vse, ki ste pripravljeni podpreti projekt, vljudno naprošam za donacijo. V društvu se sicer srečujemo vsako prvo sredo v mesecu ob 16:00 uri.
Lep pozdrav,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!