Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Še malo slikovnega gradiva iz Postaje Hodoš
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
1.
2.
3.
4.
5.
6.
7.
8.
LP
Matic
Matic
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
To je pa lepo videti!!!!
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
664-111, če prav vidim so to dela na 3kV DC strani napajanja. A niso pogoji za elektrifikacijo nekako v stilu kompatibilnosti s kasnejši možnim prehodom na 25 kV AC? Zakaj se torej vgrajujejo elementi za 3kV DC?
Prejšno nedeljo sem se mudil v Gemoni, kjer me je ujel dež in preprečil nadalnje kolesarjenje proti Trbižu. Na postaji sem opazil zanimivost, vozni vod obeh glavnih prevoznih tirov je opremljen za 25kV AC, stranski pa za 3 kV DC. Kako si to lahko človek razlaga? Pomoč prosim napajalci in podobni strokovnjaki!
LPL
Prejšno nedeljo sem se mudil v Gemoni, kjer me je ujel dež in preprečil nadalnje kolesarjenje proti Trbižu. Na postaji sem opazil zanimivost, vozni vod obeh glavnih prevoznih tirov je opremljen za 25kV AC, stranski pa za 3 kV DC. Kako si to lahko človek razlaga? Pomoč prosim napajalci in podobni strokovnjaki!
LPL
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
@Ljubitelj, dela se izvajajo po celi postaji, tam kjer pa še ni stebrov so pa že zabetonirana mesta kam pride steber, kolikor sem slišal bo sprva 25kV AC, so pa po celi postaji isti stebri za elektrifikacijo
LP
Matic
Matic
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Po čem pa sklepaš, da je to 3 kV?Ljubitelj napisal/-a:664-111, če prav vidim so to dela na 3kV DC strani napajanja.
Lep dan
Tomaž
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
@ljubitelj daj še enkrat poglej dolžine izolatorjev.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Postaja Hodoš bo v prvi fazi elektrificirana s 25 kv sistemom po celotni postajii za nemoteno vožnjo madžarskih elok. V drugi fazi, ko bo končana elektrifikacija Pragersko-Hodoš s 3KV sistemom, pa bo približno polovica s strani postaje napajana s 3kv, druga polovica proti Madžarski pa s 25 kv napetostjo. Vsa izolacija ostane ista (za 25kv),vmes se samo vgradijo mrtvi vodi (naš izraz), da ne prihaja do prenosa napetosti med sistemoma. Ta mrtvi vod morajo vsi eloki prevoziti s spuščenimi odjemniki toka(enako kot v Dobovi).Ljubitelj napisal/-a:664-111, če prav vidim so to dela na 3kV DC strani napajanja. A niso pogoji za elektrifikacijo nekako v stilu kompatibilnosti s kasnejši možnim prehodom na 25 kV AC? Zakaj se torej vgrajujejo elementi za 3kV DC?
Prejšno nedeljo sem se mudil v Gemoni, kjer me je ujel dež in preprečil nadalnje kolesarjenje proti Trbižu. Na postaji sem opazil zanimivost, vozni vod obeh glavnih prevoznih tirov je opremljen za 25kV AC, stranski pa za 3 kV DC. Kako si to lahko človek razlaga? Pomoč prosim napajalci in podobni strokovnjaki!
LPL
Izolatorji, ki so na sliki so za 25 kv.Ob sedanji montaži opreme pa se morajo upoštevati vsi predpisi za 25 kv sistem(varnostne razdalje, ozemljitve itd).
Lp
Drotar
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Ne morem da nebi. @Ljubitelj mene koleno nič ne boli, pa tebe? V kolikor bi bolj spremljal ta forum, bi vedel kako in kaj se bo odvijala elektrifikacija Hodoša, saj je bilo na to temo že veliko napisanega, predvsem pa pojasneno kako bo dokler bo samo Madžarski štrom in kako bo v prihodnje.
Tine
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Ljubitelj napisal/-a:664-111, če prav vidim so to dela na 3kV DC strani napajanja. A niso pogoji za elektrifikacijo nekako v stilu kompatibilnosti s kasnejši možnim prehodom na 25 kV AC? Zakaj se torej vgrajujejo elementi za 3kV DC?
Prejšno nedeljo sem se mudil v Gemoni, kjer me je ujel dež in preprečil nadalnje kolesarjenje proti Trbižu. Na postaji sem opazil zanimivost, vozni vod obeh glavnih prevoznih tirov je opremljen za 25kV AC, stranski pa za 3 kV DC. Kako si to lahko človek razlaga? Pomoč prosim napajalci in podobni strokovnjaki!
LPL
To kar si videl v Gemoni na obeh glavnih tirih verjetno ni oprema za 25 kv, ampak samo zamenjava opreme in izolatorjev na teh tirih z novejšo opremo in novimi sodobnejšimi izolatorji. Glede lokacije Gemone dvomim, da je tukaj elektrificirana proga s 25 kv sistemom, posebno še, da so stranski tiri pa za sistem 3 kv .
Podrobnejše lahko verjetno razloži @Zbowe.
LP
Drotar
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Ko sem gledal konzole, ki so takšne kot za 3 kV DC in princip obešanja voznega voda, se mi je vse zdelo nekam podobno 3kV, dolžine izolatorjev pa res nisem meril na sliki. Saj vsi veste, da 25kV uporablja povsem drugačne konzole in obešanje kot je to prikazano na sliki, pa saj se vidi na koncu Hodoša pri meji že več kot eno leto. Lep primer razlike v tehnologiji pa sem v nedeljo opazoval v Gemoni, kar sem že omenil. Glede nato, da so Italijanske proge za visoke hitosti narejene za 25kV AC se mi je pa na postaji malo porodil dvom, kakšna je sploh napetost na Pontebski progi.Dingo:
Po čem pa sklepaš, da je to 3 kV?
LPL
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
3000 V DC
kar se pa tiče izolatorjev ti pa predlagam, da na netu poiščeš slike nemških večsistemskih lokomotiv serije 184 oz E 410 (http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_E_410), pa si poglej kakšni so bili v 80 in 90 letih izolatorji, potem pa to primerjaj z 541 ali z E 189.
m.
kar se pa tiče izolatorjev ti pa predlagam, da na netu poiščeš slike nemških večsistemskih lokomotiv serije 184 oz E 410 (http://de.wikipedia.org/wiki/DB-Baureihe_E_410), pa si poglej kakšni so bili v 80 in 90 letih izolatorji, potem pa to primerjaj z 541 ali z E 189.
m.
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
tipično...3kVLjubitelj napisal/-a:Vprašanje za forumaše, kakšno napajanje vozne mreže je na tej postaji?
http://www.shrani.si/t/3L/bp/27Wwa1WG/1/spa0022.jpg
LPL
LEP DAN
Igor
Igor
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Igor 72,
Desna tira imata povsem drugačen način obešanja voznega voda kot levi. Kolikor sem jaz videl (recimo od Hodoša do Slovaške, od Dobove do Turčije, pa tudi večina 25kV prog v VB (vir Wiki) in še kje drugje) je to značilno obešanje za 25 kV. V Italiji pa sem do sedaj (prog visoke hitrosti še nisem videl) značilna napeljava na levi strani, poznana tudi pri nas. Je pa res, da podoben način obešanja uporabljajo tudi Hrvatje na obstoječem omrežju 3kVDC (okolica Jurdanov, Šapjan), vendar se oni kao pripravljajo na prehod na 25kVAC.
Če pa je ta način (na desni strani) značilen za 3kVDC na modernih progah, zakaj pa potem v Sloveniji polagamo "arhaičen" sistem, ki so se mu tudi Italijani odpovedali? Na oko se pri "novejšem" prihrani precej materiala za konstrukcije, predvsem konzole.
Toda jaz sem laik, pa mi niso vse stvari povsem jasne, zato pa sprašujem.
LPL
Desna tira imata povsem drugačen način obešanja voznega voda kot levi. Kolikor sem jaz videl (recimo od Hodoša do Slovaške, od Dobove do Turčije, pa tudi večina 25kV prog v VB (vir Wiki) in še kje drugje) je to značilno obešanje za 25 kV. V Italiji pa sem do sedaj (prog visoke hitrosti še nisem videl) značilna napeljava na levi strani, poznana tudi pri nas. Je pa res, da podoben način obešanja uporabljajo tudi Hrvatje na obstoječem omrežju 3kVDC (okolica Jurdanov, Šapjan), vendar se oni kao pripravljajo na prehod na 25kVAC.
Če pa je ta način (na desni strani) značilen za 3kVDC na modernih progah, zakaj pa potem v Sloveniji polagamo "arhaičen" sistem, ki so se mu tudi Italijani odpovedali? Na oko se pri "novejšem" prihrani precej materiala za konstrukcije, predvsem konzole.
Toda jaz sem laik, pa mi niso vse stvari povsem jasne, zato pa sprašujem.
LPL
Re: Elektrifikacija proge Pragersko-Hodoš
Da še enkrat ponovim kaj SI vprašal:
....in dva vozna voda nisem videl, do sedaj, še nikjer na 25kV~
...nobenega govora o obešanju, stebrih, konzolah, izolatorjih. itd....zanimalo te je samo napajanje!!Ljubitelj napisal/-a:Vprašanje za forumaše, kakšno napajanje vozne mreže je na tej postaji?
....in dva vozna voda nisem videl, do sedaj, še nikjer na 25kV~
LEP DAN
Igor
Igor