Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ja, to je Dunajska...
Borza...dela.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
363
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1420
Pridružen: 06.09.2006, 18:28

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a 363 »

Še ena slika nadhoda:
Slika
Železniški vestnik 11/1957

Lp
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a mkx »

Za nas, malo mlajše ... a ta nadhod je točno na mestu, kjer je sedaj podvoz Dunajske, ali malo drugje?
LP, Metod
Ajznponar
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 858
Pridružen: 09.07.2009, 22:24

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a Ajznponar »

Točno na istem mestu ni mogel biti že zato, ker je pred rekonstrukcijo žel. vozlišča (v 60. letih) proga zapustila postajo malo južneje kot danes in šla do Tobačne nekako po trasi Tivolske ceste. Rekonstrukcija je prinesla tudi "zloglasne" žel. nadvoze in že zaradi tega so morali progo nekoliko odmakniti.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bavarski dvor še stoji...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
mkx
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4113
Pridružen: 20.03.2011, 9:03
Kraj: Dolenjska

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a mkx »

Ja, to je jasno, železnica proti zahodu je postajo zapustila tam, kjer so bili kasneje (in so še) štuci ob Pošti. Mislil sem pozicijo v smeri vzhod-zahod: ali je bil ta nadhod v osi današnje Dunajske ali pa je bil morda bližje proti postaji ali malo dlje?
Zdi se mi, da se na fotografiji vidi odcep Gorenjske proge proti desni tik za nadhodom, torej je nadhod dejansko precej natančno v osi današnje Dunajske. Razen če niso rekonstruirali tudi krivine proti Šiški.
In žal mi stari Bavarski Dvor pri orientaciji nič ne pomaga, sem premlad Slika.
LP, Metod
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

mkx napisal/-a: In žal mi stari Bavarski Dvor pri orientaciji nič ne pomaga, sem premlad Slika.
Sem mislil z Bavarskim dvorom da si zamisliš linijo Dunajske ceste...

Slika

Rimljani so "usekali" ceste po ravnici naravnost....

Torej je bil ta nadhod za snifanje zamaknjen proti vzhodu.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
_Borsig_
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 3102
Pridružen: 08.01.2009, 15:42
Kraj: Pragersko

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a _Borsig_ »

363 napisal/-a:Še ena slika nadhoda:
Slika
Železniški vestnik 11/1957

Lp
Zgleda, da je ta slika:

Slika

narejena iz omenjenega nadvoza!?!

Fotogrfija je datirana na 20.10.1960, "Prehod na Titovi", nahaja se v Večerovem arhivu (podstrešju) avtor fotografije: Jože Gal!
LP _Borsig_

Pa fajn se še mejte!
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ne zgleda, res je...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Fotke iz let 2008 in 2009 so izginile :evil:

Nekatere so še obstale iz neznanih vzrokov. Tem bom podaljšal življenje tako, da jih ponovno naložim na shrani.si...

Za nekaj let :cry:



Torej nadhod za snifanje pare in dima na Dunajski cesti :train2 :train1

Slika


Slika


Slika


Slika


Podpise k fotografijam si poglej na prejšnji strani!


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Zadnje čase se ukvarjam z vojnami: druga pa prva, pa spet druga....

Naletim pa tudi na železnice...


Tako leta 1916 ljubitelji snifanja pare in dima niso imeli dostopa do nadhoda na Dunajski cesti. Zakaj?

Vojna tajna! :guns
(To še Tono ne bi odkril....)

Dokument:


Št. 19.246


Razglas


Po naročilu c. in kr. vojnotransportnega vodstva
št. 9 ostane do nadaljnih odredb iz vojaških razlogov
železna brv čez prelaz na Dunajski cesti za promet
zaprta.


Mestni Magistrat ljubljanski

dne 18.decembra 1916


seveda je bil razlas na plakatu ponovljen tudi v nemščini, da ne bi na nadhod "nagazil" kakšen tujec... :saluti




Tisti, ki ne verjame, si lahko ogleda plakat v ÖNB:

Titel: Bahnübersetzungssteg - Kundmachung - Laibach - Mehrsprachiges Plakat
Ort/Verlag: Ljubljana
Datierung: 1916-12-18
Schlagwörter:Eisenbahn ; Erster Weltkrieg ; Kriegssammlung ; Laibach ; Militär ; Textplakat
Beschreibung: Der eiserne Bahnübersetzungssteg an der Dunajska cesta ist aus militärischen Gründen bis auf weiteres für den Verkehr gesperrt - Stadtmagistrat Laibach, am 18. Dezember 1916 - Zl. 19.246
Legende: "Narodna tiskarna, Ljubljana"
Digitale Sammlung: Kriegssammlung
Maße: Maße des Objekts 40cm x 29cm (Höhe x Breite)
Standort: ÖNB Bildarchiv und Grafiksammlung (POR)
Signaturen: KS 16212606 ; 1914-1918/IV
Zitierlink: http://data.onb.ac.at/rec/baa14268914" onclick="window.open(this.href);return false;


Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

O:52400


Pozdravljeni,

v zadnjem letu se je nabralo kar nekaj novih podatkov o zaključku parne vleke na slovenskem.

Glej temo: Konec parne vleke na Slovenskem

link: http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=8706

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Pozdravljeni,

Igor je nakazal, da bi lahko bil članek iz časopisa tudi v kakšni drugi temi...

"Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Lahko, da bi članek sodili v kakšno drugo temo, ampak to je postranskega pomena."

Mislim, da je prav, da se znajde tudi v tej temi:

http://shrani.najdi.si/?19/Sd/4qVWKyL7/ ... 560416.png

pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Kako je bilo njega dni na vožnji do Zagreba ...

Slika

LP Igor
Uporabniški avatar
trackpan
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 834
Pridružen: 18.03.2014, 11:06

Re: Čast je biti strojevodja parne lokomotive

Odgovor Napisal/-a trackpan »

Pozdravljeni pozitivno misleči :D

Dodajam še članek ...

Slika

LP Igor
Odgovori