O označevanju lokomotiv in motornikov
O označevanju lokomotiv in motornikov
Izredno bom vesel, če nam uspe razvozlati odkod številčenje 320. Če kaj prav vem, so bile garniture Gomulk(SLO)/Litorin(HR) številčene po sistemu, kateri je bil v veljavi tja od leta 1933. Seveda se je ob nastanku novih držav to številčenje malo podrlo (v vsaki državi so pač izhajali iz tistega kar so podedovali). Na Hrvaškem so pač šli korak dalje ali pač ne, to je njihova stvar in preštevilčili prav vse razen pare, katero pa itak nimajo vozno.
To da bi bila lahko Gomulka/Litorina na območju ŽG-ja Ljubljana označena kot 311/315, na območju ŽTO-Zagreb pa kot 320/314 nekako ni smiselno, saj pravilnik o numeraciji določa, da je potrebno slediti zaporedju. Se pravi, niti sedaj ni v uporabi toliko vlečnih/priklopnih vozil, da bi bilo potrebno preiti iz številke 1 na številko 2, sploh pa ob dejstvu, da je krmilni voz označen z 314 in ne z 32x kar bi bilo nekako logično glede na pogonski voz.
Sicer naj bi bilo razvrščeno tudi to, od katere številke naprej (5) naj bi bili označeni krmilni vozovi/prikolice, kar pa ni veljalo pri Fiatih.
Upam, da nam uspe rešiti to uganko okoli označevanje 320/314
To, da se je neko ime preneslo iz predhodnice ni nič novega. Tudi za serijo 05, 06 in 30 so prav vsi rekli da je Borsig.
Tema izvira iz HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Mod. Dolfe
To da bi bila lahko Gomulka/Litorina na območju ŽG-ja Ljubljana označena kot 311/315, na območju ŽTO-Zagreb pa kot 320/314 nekako ni smiselno, saj pravilnik o numeraciji določa, da je potrebno slediti zaporedju. Se pravi, niti sedaj ni v uporabi toliko vlečnih/priklopnih vozil, da bi bilo potrebno preiti iz številke 1 na številko 2, sploh pa ob dejstvu, da je krmilni voz označen z 314 in ne z 32x kar bi bilo nekako logično glede na pogonski voz.
Sicer naj bi bilo razvrščeno tudi to, od katere številke naprej (5) naj bi bili označeni krmilni vozovi/prikolice, kar pa ni veljalo pri Fiatih.
Upam, da nam uspe rešiti to uganko okoli označevanje 320/314
To, da se je neko ime preneslo iz predhodnice ni nič novega. Tudi za serijo 05, 06 in 30 so prav vsi rekli da je Borsig.
Tema izvira iz HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Mod. Dolfe
Tine
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Kaj pa pomeni oštevilčenje na naših gomulkah 311/315?
Za 3 bi rekel da je za električno garnituro?
Za 3 bi rekel da je za električno garnituro?
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
311 je za vlečni vagon, 315 pa za komandni vagon. So pa zgleda 311 (v originalu B 311 ko so prišle) zgleda direktno nasledile italijanske EMG 310 in je šla številka lepo naprej...
Goran
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Me pa še zanima kaj pomenijo same številke 311 in 315?
Tako kot recimo pri đuri 643:
6 - dizel električna lokomotiva
4 - štiri pogonske osi
3 - tretja serija
Tako kot recimo pri đuri 643:
6 - dizel električna lokomotiva
4 - štiri pogonske osi
3 - tretja serija
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Ne bo čisto res Nejac... Po JŽS je sprednja 3 pomenila vlečna vozila in EMG za 3kV, za drugo številko ne vem (mrbit ravno to da gre za EMG), pri tretji številki pa se sploh zaplete. 1 bi sicer lahko pomenila naslednjo (zaporedno) sorto vozila ampak se pa sistem podre pri 315. Manjkajo 312, 313 in 314 s tem da je 312 dobil Desiro. Če bi kupili recimo elektro Minueta, potem bi ta verjetno res dobil 313 ampak če bi pa kupili spet kaj podobnega kot Gomuljke, potem bi imeli... 313/316?!
Goran
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Kaj pa stari italjanski motorniki pod JŽ?Gorchi napisal/-a:Ne bo čisto res Nejac... Po JŽS je sprednja 3 pomenila vlečna vozila in EMG za 3kV, za drugo številko ne vem (mrbit ravno to da gre za EMG), pri tretji številki pa se sploh zaplete. 1 bi sicer lahko pomenila naslednjo (zaporedno) sorto vozila ampak se pa sistem podre pri 315.
310:
http://www.railfaneurope.net/pix/hr/ele ... kadsfa.jpg
311:
http://www.eisenbahn-bilder.com/bahngal ... 10_091.jpg
312:
http://www.railfaneurope.net/pix/hr/ele ... ajdica.jpg
Lp
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Prva številka pomeni sistem....druga številka pove, da ima eno pogonsko enoto.....tretja pove katera vrsta vozila je po vrsti....zato ima 312 dvojko zadaj. In Gomulka serije ima oznako - recimo - 315/207; prikolica prve pogonske enote....311/207;prv pogonska enota....311/208; druga pogonska enota...315/208;prikolica druge pogonske enote....
Zakaj dekleta povesijo oči, ko jim rečeš: "Ljubim te"?
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Da bi videle, če je res !
( Regis Houser )
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Hvala za pojasnila.
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Še enkrat o označevanju lokomotiv in motornikov:
Lokomotive in motorniki se označujejo s trimestno številko, pri kateri je pomen številk takšen:
Primer: Elok 362 / EMG 312
1. številka pomeni:
- 0 - parne lokomotive, ki na dan 01.01.1959 niso bile starejše od 50 let.
- 1 - parne lokomotive, ki so na dan 01.01.1959 bile starejše od 50 let.
- 2 - dvosistemske lok. za enosmerno napetost 3 kV in izmenično 25kV 50Hz, oz. enosmerno 3kV in 15kV 16 2/3Hz.
- 3 - električna vozila za enosmerno napetost 3kV (Moped 342 in Brižita 363, ter pokojni Meh 362).
- 4 - električna vozila za izmenično napetost 25 kV 50Hz.
- 5 - večsistemska vlečna vozila (Žvau 541).
- 6 - dizel električna vlečna vozila. (tudi motorniki - SŽ jih še nima).
- 7 - dizel hidravlična vlečna vozila. (tudi motorniki Zelenec 711, Kanarček 713, ...)
- 8 - dizel mehanska vlečna vozila. (tudi motorniki Fiat 811, Goša 812, ...)
- 9 - vozila za železniške potrebe (razne drezine, delovni stroji, ....)
2. ševilka pomeni:
Druga številka v oznaki lokomotive pomeni število pogonskih osi, način pogona, oz. vpetja v podstavni voziček.
Druga številka za EMG in DMG je vedno 1 in naj bi (vsaj včasih je) pomenila normalno tirno širino 1435mm.
3. številka:
Za lokomotive pomeni izvedbo, oz. tip lokomotive. Višje številke pomenijo novejše tipe lokomotiv.
Za EMG / DMG pomeni:
- 0; 1; 2 in 3 je oznaka za pogonski del motornika.
- 4; 5; 6; 7; in 9 je oznaka priklopnega vagona brez lastnega pogona. Ta pa je lahko krmilni (315 Gomulka, 715 Kanarček, ...) ali priklopni v sredini (Desiro 317, Pendolino 316, ...)
Lokomotive in motorniki se označujejo s trimestno številko, pri kateri je pomen številk takšen:
Primer: Elok 362 / EMG 312
1. številka pomeni:
- 0 - parne lokomotive, ki na dan 01.01.1959 niso bile starejše od 50 let.
- 1 - parne lokomotive, ki so na dan 01.01.1959 bile starejše od 50 let.
- 2 - dvosistemske lok. za enosmerno napetost 3 kV in izmenično 25kV 50Hz, oz. enosmerno 3kV in 15kV 16 2/3Hz.
- 3 - električna vozila za enosmerno napetost 3kV (Moped 342 in Brižita 363, ter pokojni Meh 362).
- 4 - električna vozila za izmenično napetost 25 kV 50Hz.
- 5 - večsistemska vlečna vozila (Žvau 541).
- 6 - dizel električna vlečna vozila. (tudi motorniki - SŽ jih še nima).
- 7 - dizel hidravlična vlečna vozila. (tudi motorniki Zelenec 711, Kanarček 713, ...)
- 8 - dizel mehanska vlečna vozila. (tudi motorniki Fiat 811, Goša 812, ...)
- 9 - vozila za železniške potrebe (razne drezine, delovni stroji, ....)
2. ševilka pomeni:
Druga številka v oznaki lokomotive pomeni število pogonskih osi, način pogona, oz. vpetja v podstavni voziček.
Druga številka za EMG in DMG je vedno 1 in naj bi (vsaj včasih je) pomenila normalno tirno širino 1435mm.
3. številka:
Za lokomotive pomeni izvedbo, oz. tip lokomotive. Višje številke pomenijo novejše tipe lokomotiv.
Za EMG / DMG pomeni:
- 0; 1; 2 in 3 je oznaka za pogonski del motornika.
- 4; 5; 6; 7; in 9 je oznaka priklopnega vagona brez lastnega pogona. Ta pa je lahko krmilni (315 Gomulka, 715 Kanarček, ...) ali priklopni v sredini (Desiro 317, Pendolino 316, ...)
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
O označevanju lokomotiv in motornikov
Dolfe, če te lahko malce popravim. Številka 2 (prva) ne pomeni elektro sistema vleke temveč parno vleko. Res je da je bila na področju bivšega JDŽ/JŽ-ja zgolj ena parna lokomotiva serije 2xx, trenutno se ne spomnim za katero serijo je šlo, vem pa to, da je bila francoske izdelave.
Za vse dvo ali večsistemske elektro lokomotive je bila v ranjki državi rezervirana številka 5.
Za vse dvo ali večsistemske elektro lokomotive je bila v ranjki državi rezervirana številka 5.
Tine
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Žal nimaš prav. Omenjeno označevanje je povzeto iz Priročnika za strojevodjo, z veljavnostjo 14.12.2008. Glede na rajnke JŽ ni ravno veliko sprememb, so pa.Tin€ napisal/-a:Dolfe, če te lahko malce popravim. Številka 2 (prva) ne pomeni elektro sistema vleke temveč parno vleko. Res je da je bila na področju bivšega JDŽ/JŽ-ja zgolj ena parna lokomotiva serije 2xx, trenutno se ne spomnim za katero serijo je šlo, vem pa to, da je bila francoske izdelave.
Za vse dvo ali večsistemske elektro lokomotive je bila v ranjki državi rezervirana številka 5.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Moram se popraviti, ne gre le za eno lokomotivo temveč kar za tri, katere so bile oštevilčene kot 201-001 do 003 (2C h2). Po drugi svetovni vojni so nekaj časa služile na področju bivše države, potem pa so bile vrnjene Grčiji.
Glede na to, da preštevilčenje izvira tam od leta 1933 je nekako razumljivo, zakaj je številka 2 bila "zasedena" za parno vleko. Malce več zmede vnese v shemo parnega številčenja italijanska prisotnost njihovih lokomotiv pri nas 6xx in 7xx. Verjamem, da se odgovorni v Beogradu niso obremenjevali kaj se dogaqja pri nas, temveč kako imajo pošlihtano na njihovem koncu.
Nikakor pa ne osporavam priročniku za strojevodje iz leta 2008, je pa vmes še eno dejstvo, da so se od renumeracije 1933 zamenjale kar tri države. tudi v ranki državi so označevali elektro vleko z Exx, dizel pa z Dxx, zatem pa je sledilo ....
Velika možnost je, da se je v času SŽ-ja dvojka namenila v druge namene.
Z velikim veseljem pa bom sprejel bilo kakšno drugo razlago oz. poučitev. Vsaj jaz smatram, da je ta forum namenjen izmenjavi mnenj oz. poučevanju.
Glede na to, da preštevilčenje izvira tam od leta 1933 je nekako razumljivo, zakaj je številka 2 bila "zasedena" za parno vleko. Malce več zmede vnese v shemo parnega številčenja italijanska prisotnost njihovih lokomotiv pri nas 6xx in 7xx. Verjamem, da se odgovorni v Beogradu niso obremenjevali kaj se dogaqja pri nas, temveč kako imajo pošlihtano na njihovem koncu.
Nikakor pa ne osporavam priročniku za strojevodje iz leta 2008, je pa vmes še eno dejstvo, da so se od renumeracije 1933 zamenjale kar tri države. tudi v ranki državi so označevali elektro vleko z Exx, dizel pa z Dxx, zatem pa je sledilo ....
Velika možnost je, da se je v času SŽ-ja dvojka namenila v druge namene.
Z velikim veseljem pa bom sprejel bilo kakšno drugo razlago oz. poučitev. Vsaj jaz smatram, da je ta forum namenjen izmenjavi mnenj oz. poučevanju.
Tine
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Tine, ko si že omenil označevanje z E, D itd.. Kako to, da je bila Gomuljka na začetku označena z B (verjetno B311 in B315) ?
Goran
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Goran, okoli oznake B pa žal vem premalo, da bi kaj konkretneje napisal. Žal sem se bolj posvetil lokomotivam in še tu vem, da nič ne vem, se pa učim.
Tine
Re: HŽ 6011 (Litorine/Gomulke)
Možno da je bila B oznaka za 2. razred, tako kot pri potniških vagonih (A-1.r., B-2.r., AB -pol-pol) . Številčne oznake za 2. razred pri vstopnih vratih se je pisalo kasneje in verjetno so takrat brisali B pred serijo. Upam, da se ne motim.Gorchi napisal/-a:Tine, ko si že omenil označevanje z E, D itd.. Kako to, da je bila Gomuljka na začetku označena z B (verjetno B311 in B315) ?