Električna energija na Slovenskih železnicah

Splošna debata okoli železnice oziroma kar ne paše pod ostale kategorije.
Odgovori
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

TERMINATOR napisal/-a::)
zdej je pa promet na vrsti da pove zakaj ne.


:P

Kolega!!

Promet nima z organizacijo vleke, turnosi, zaposlitvami udeležencev v transportnem procesu (razen vodenja prometa ) NIČ!!!!

Promet skrbi za izvajanje pogodbe --VOZNI RED-- in skuša vsaj za silo skupaj držat sistem, da se ne razsuje. Vlake vozite strojevodje, zavorne preizkuse opravljajo pregledniki, lokomotive odrejajo strojni mojstri!

Kolega, profit lahko ustvarjate Vi, če ga znate. Vodenje prometa vam je lahko pri tem, če želite, v veliko pomoč.

Povedano po domače. ko boš ugotovili, da pelješ vlak zato, ker ga lahko, boš že na konju.

Če pa misliš, da moraš vlak odpeljat zato, ker se je to prometnik izmislil, bo pa še dolga in težka......
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

igorl72 napisal/-a:
TERMINATOR napisal/-a::) :)Lahko pa bi, namesto da primorci zbirajo doprežne
lokomotive v postaji Kozina in jih vračajo po dve
strojni v Koper, pripeli priprego na polen vlak(težji od 1100t)
in bi ravno zadostovala elektro zavora za drzanje hitrosti....

Partizank lahko zapneš 2,3 ali pa 4... zavorna sila bo vedno 150kN, tako da za zaviranje vlaka težjega od cca 550t še vedno rabiš "železo na železo".
:wink: Mišljeno je bilo kot P+vlak+363+P ali P+vlak+P 8)
Torej kot 2*150kN.Daljinske sprege pa še dolgo ne bo, menda Simenes
hroščke lovi? Ampak predpisi železnic Franca Jožefa.... :-({|=
Uporabniški avatar
TERMINATOR
Mojster
Mojster
Prispevkov: 621
Pridružen: 11.02.2007, 11:45

Odgovor Napisal/-a TERMINATOR »

holding napisal/-a:Kolega!!

Promet nima z organizacijo vleke, turnosi, zaposlitvami udeležencev v transportnem procesu (razen vodenja prometa ) NIČ!!!!

Promet skrbi za izvajanje pogodbe --VOZNI RED-- in skuša vsaj za silo skupaj držat sistem, da se ne razsuje. Vlake vozite strojevodje, zavorne preizkuse opravljajo pregledniki, lokomotive odrejajo strojni mojstri!

Kolega, profit lahko ustvarjate Vi, če ga znate. Vodenje prometa vam je lahko pri tem, če želite, v veliko pomoč.

Povedano po domače. ko boš ugotovili, da pelješ vlak zato, ker ga lahko, boš že na konju.

Če pa misliš, da moraš vlak odpeljat zato, ker se je to prometnik izmislil, bo pa še dolga in težka......
8) holding umiri se :D :D dokler je na železnici pomembno zakaj
nisi napisal prijave, ali pozabil vpisati vreme, polni vlaki pa stojijo,
pa se zato noben ne pretegne, je itak vseeno 8)
Ampak, ko pa bo prišel Vasiljevič Josif STALJIN bomo pa vsi na tenko
piskali. :)o~~
Uporabniški avatar
Mirče
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 337
Pridružen: 19.11.2005, 16:26

Odgovor Napisal/-a Mirče »

Kolikor jaz vem je ta oseba na katero se sklicuješ Josip Visarijonovič Džugašvili STALIN.
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Hja, plug kar naprej meče iz brazde. #-o

Bojan, ali lahko postrežeš s približnim podatkom, kakšno je povprečno razmerje stroškov vleke med dizel in elektro vleko. Prišteti bi bilo treba tudi še strošek vzdrževanja teh lokomotiv, med tem ko bi osnovno vrednost lokomotiv lahko zanemarili.

MMG, graf?......[-(


P.S.
Dovoliš objaviti primerjavo o tisti porabi el. energije v številkah? Se mi zdi da jih še vem na pamet. :-k
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
bojan
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 731
Pridružen: 15.01.2006, 19:54

Odgovor Napisal/-a bojan »

Tukaj sta sedaj ta dva čuvena grafa - gre za enaka vlaka, pravzaprav je tisti, ki je porabil manj energije imel celo en vagon več. Ko si pogledate hitrostno krivuljo je stvar že bolj jasna. Tisti, ki je porabil manj ima veliko bolj enakomerno vožnjo, tisti, ki je porabil več je veliko vozil na rumeno... To je tisto o čemer je govoril Dolfe... in kar objavi cifre, če se jih seveda spominjaš :-)

Slika
Slika
LPB
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

bojan napisal/-a:Tukaj sta sedaj ta dva čuvena grafa - gre za enaka vlaka, pravzaprav je tisti, ki je porabil manj energije imel celo en vagon več. Ko si pogledate hitrostno krivuljo je stvar že bolj jasna. Tisti, ki je porabil manj ima veliko bolj enakomerno vožnjo, tisti, ki je porabil več je veliko vozil na rumeno... To je tisto o čemer je govoril Dolfe... in kar objavi cifre, če se jih seveda spominjaš :-)

Slika
Slika
to je vozi za 541 ali 363?
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

Te vlake obvezno vozi Brižita -363.

Miro pa saj veš, da 541 zaradi grafitarjev ne sme v Maribor. :lol:

Evo še nekaj statistike. Bojan, popravi če sem preveč falil. :oops:


Vožnja dveh vlakov št. 47408 na relaciji Ljubljana - Maribor.
-------------------------------------------------------------------------------
Masa vlaka:................1694 ton...............I Masa vlaka: .............. 1640 ton
Dolžina vlaka:.............22voz - 273 m ......I Dolžina vlaka:.............21 voz - 260 m
Potovalni čas:.............3ure: 23min..........I Potovalni čas:.............7ure: 7min
Približno št. .............................................I Približno št.
nepotrebnih speljav:.....11 .....................I nepotrebnih speljav:.....5
.............................................................I
Porabljena el. energija: 2389 KW/h..........I Porabljena el. energija: 3100 KW/h

Razlika je 711 KW/h in daljši potovalni čas za 3ure: 44 minut!!

Še moj komentar: Razlika je 711KW/h, kar več kot zadostuje za eno celomesečno porabo v gospodinjstvu. Tu je prikazan le en posamezen primer. Z ustreznim in usklajenim načinom prometa bi se tu dalo ogromno prihranit.

Potem bi pa jamrali pri ELES-u. press :mrgreen:
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Bravo,

lep primer, kako se porablja energija po nepotrebnem.
Moj komentar:
1) Sama poraba nima nobene zveze z voznim časom, saj je vlak 5.12.06 stal v Mb cca 3h in ni trošil energije.
2) Opazna razlika je diagramu hitrosti. 5.12.06 je venomer spreminjal hitrost od tipično 30km/h na 80 in nazaj. Zakaj je na vsaki postaji zmanjšal hitrost pa je drugo vprašanje. 21.12.06 je vozil bolj enakomerno, med 60 in 70 km/h. Vsakdo, ki vozi avto ve da je za majhno porabo potrebno voziti z neko optiamlno hitrostjo brez nepotrebni pospeševanj in zaviranj.
3) vsak strojevodja si naj primerja diagram hitrosti in kumulativno porabo energije. Opazil bo, da se vsako pospeševanje odraža v skoku porabe energije.
4) Isto velja tudi za prometno osebje in za vzdrževalce prog. le ti se morajo zavedati, da vsaka omejitev hitrosti poveča porabo elektrike za cca pri navedenem vlaku 200 kWh.

LP

Ljubitelj
nancy
Kurjač
Kurjač
Prispevkov: 46
Pridružen: 25.01.2007, 20:02

Odgovor Napisal/-a nancy »

Dolfe! Ne vem, zakaj se norčuješ iz neželezničarjev! Vsi vemo, da lokomotiva 541 ne vozi za Maribor, ker določeni odseki prog še niso usposobljeni za vožnjo le-teh lokomotiv na tej relaciji! Grafitarji so pa še kje drugje in ne samo v Mariboru!
Uporabniški avatar
Dolfe
Kontrolni
Kontrolni
Prispevkov: 12687
Pridružen: 02.03.2006, 8:52
Kraj: Na cesti

Odgovor Napisal/-a Dolfe »

nancy napisal/-a:Dolfe! Ne vem, zakaj se norčuješ iz neželezničarjev! Vsi vemo, da lokomotiva 541 ne vozi za Maribor, ker določeni odseki prog še niso usposobljeni za vožnjo le-teh lokomotiv na tej relaciji! Grafitarji so pa še kje drugje in ne samo v Mariboru!
1. Miro ve bolje od vseh nas, zakaj 541 ne sme v Maribor. Še več. Ve za točen datum, kdaj bo lahko začela vozit. In Miro na ta način tudi izraža malo "heca", katerega nekateri z veseljem sprejemamo in včasih damo tudi kaj nazaj, da popestrimo "sivo resnost" tega foruma. :D

2. Daj, vsaj čist en mičken se nasmej, danes se še tako nisi. Slika



Živlenje je treba jemati iz lažje plati, ker je samoposebi preveč zakomplicirano. press Slika
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Ljubitelj
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 4762
Pridružen: 09.12.2006, 18:34

Odgovor Napisal/-a Ljubitelj »

Glede porabe energije sem naredil kratko promerjavo:

22x55ton*170km=205.7x1E3 ntkm, oziroma 0.125 kg bencina(dizla)/100 ntkm za vlak

oziroma 16 kg/100 ntkm za os. avto (140 km, 8l/100km, 500 kg tovora)
oziroma 1.5 kg/100 ntk za kamion (140 km, 40 kg/100km, 27 ton)

Navedeni podatki lepo pokazejo prednost železnice.

LPL
holding
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1799
Pridružen: 30.12.2006, 13:03

Odgovor Napisal/-a holding »

Ali ve kdo povedati koliko električe energije porabi Desiro na uro za ogrevanje pri zunanji temperaturi -5 stopinj Celzija?

Tudi ta elektrika gre iz 3KV omrežja.
IC-Pohorje503

Odgovor Napisal/-a IC-Pohorje503 »

Dolfe napisal/-a:
nancy napisal/-a:Dolfe! Ne vem, zakaj se norčuješ iz neželezničarjev! Vsi vemo, da lokomotiva 541 ne vozi za Maribor, ker določeni odseki prog še niso usposobljeni za vožnjo le-teh lokomotiv na tej relaciji! Grafitarji so pa še kje drugje in ne samo v Mariboru!
1. Miro ve bolje od vseh nas, zakaj 541 ne sme v Maribor. Še več. Ve za točen datum, kdaj bo lahko začela vozit. In Miro na ta način tudi izraža malo "heca", katerega nekateri z veseljem sprejemamo in včasih damo tudi kaj nazaj, da popestrimo "sivo resnost" tega foruma. :D

2. Daj, vsaj čist en mičken se nasmej, danes se še tako nisi. Slika



Živlenje je treba jemati iz lažje plati, ker je samoposebi preveč zakomplicirano. press Slika
hehe , ok za 363, razumem. bo probal vozi za 541 v mariboru za TOVORNI vlaki od 2009, hehe :)

Lp
Uporabniški avatar
igor72
Mojster
Mojster
Prispevkov: 4636
Pridružen: 28.09.2005, 17:07
Kraj: Primorje

Odgovor Napisal/-a igor72 »

Dovolj ovinkarjenja, gremo kar po IMENIH.Torej največji krivci za razmetavanje energije so:

Slika
Slika
Slika
Slika

Niso ravno vsi jasno napisani, ampak za sestavit tiralico je dovolj :lol:
LEP DAN
Igor
Odgovori