Za tiste, ki razumete italijansko, prilagam dva linka o tej zelo zanimivi železnici, še več se seveda najde z iskanjem po spletu:
http://it.wikipedia.org/wiki/Ferrovia_delle_Dolomiti
http://digilander.libero.it/belluno_fer ... lomiti.htm
Za vse ostale pa čisto na kratko:
Začetek t.i. dolomitske železnice sega v čas 1. sv. vojne, ko je italijanska vojska pričela z gradnjo ozkotirne železnice iz Calalza proti Cortini, Avstrijci pa so svoj "Feldbahn" gradili s severne strani, iz Toblacha oz. po italijansko Dobbiaca. Po preboju pri Kobaridu in umiku Italijanov je Avstrijska vojska nadaljevala gradnjo in povezala obe progi; tako je nastala proga Calalzo - Cortina d'Ampezzo - Toblach/Dobbiaco. Tirna širina je bila 750 mm, proga je potekala večinoma po cesti.
Po koncu vojne je celotno ozemlje proge pripadlo Italiji in sredi 20. let so se odločili progo obnoviti in elektrificirati. Tirno širino so povečali na italijansko "standardno ozkotirno" širino 950 mm, precej so spremenili tudi potek trase.
Železnica je odigrala pomembno vlogo v času zimskih olimpijskih iger v Cortini leta 1956, nato pa se je ob vse ostrejši konkurenci cestnega prometa začelo njeno nazadovanje, ki je pripeljalo do ukinitve leta 1964.
Kot je napisal @jakaklec, je večina trase danes preurejena v kolesarsko stezo, ohranjena je večina postaj. Na postaji v Cortini je tudi restavracija, v kateri se da v nasprotju s "povprečno" gostinsko ponudbo v tem mondenem turističnem kraju za še kar ugoden denar pojesti kakšno pašto. Ogled proge je vsekakor zelo zanimiv, saj trasa poteka po lepi in mestoma precej divji alpski pokrajini ter skozi idilične ladinske vasi. V zadnjih letih pa je bilo slišati celo nekaj namigov, da bi kazalo te kraje ponovno povezati z železnico ...
Tako počasi se prebujamo ...