Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Leskošek Johann je bil iz Malih Grahovš pri Laškem, Kollar Josef pa je bil Slovak (takrat je bila Madžarska).
Italijani so po prvi svetovni vojni spremenili imena vsem Slovencem, ki so po "na novo" spadali pod Italijo. In ne samo imena, tudi primke, če je le obstajala neka možnost "prevoda" v italijanščino
V OT-ju pa smo zato, ker pritiskamo na Tonota, da nadaljuje z objavljanjem fotk....
Italijani so po prvi svetovni vojni spremenili imena vsem Slovencem, ki so po "na novo" spadali pod Italijo. In ne samo imena, tudi primke, če je le obstajala neka možnost "prevoda" v italijanščino
V OT-ju pa smo zato, ker pritiskamo na Tonota, da nadaljuje z objavljanjem fotk....
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Isto so počeli Nemci za časa okupacije, med II. svetovno vojno. Naprimer, naše Kovače so spremenili v Šmide, .....itd. Potem pa se je v našem kraju zgodil čuden paradoks. Po osvoboditvi sta krvna brata imela vsak svoj priimek. Prvi se je zopet pisal Kovač, drugi pa je ostal Šmid, brez da bi bile družini v medsebojnem sporu.železocestnik napisal/-a: Italijani so po prvi svetovni vojni spremenili imena vsem Slovencem, ki so po "na novo" spadali pod Italijo. In ne samo imena, tudi primke, če je le obstajala neka možnost "prevoda" v italijanščino
......
MMG, za off je pa itak Tono kriv.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Pozdrav
Če je @Tono svojo temo porinil v OT, pa mu dajmo še malo pomagat ...
Včasih so za "preimenovanja" bili krivi in odgovorni uradniki, ki so bili vešči kakšnega drugega pravopisa, kot je Slovenski. Tak primer je bil pri mojem očetu, kjer po ob izdajanju novih osebnih dokumentov po slovenski osamosvojitvi ugotovili, da je imel v vseh prejšnjih dokumentih napačno ime in priimek . V rojstnem listu je bilo zapisano, da mu je ime Ernö Barbarics, čeprav je v vseh dokumentih imel napisano Ernest Barbarič. Oče se je malo pozanimal, kako je prišlo do tega. Ugotovil je, da je človek, ki je zadevo zapisal, bil vešč madžarskega pravopisa in je v skladu s slednjim pač zapisal njegovo ime , kljub temu, da K.u.K monarhije ni bilo več in se je stvar zgodila že globoko v času kraljevine SHS, namreč leta 1926. Čudilo to ni nikogar, saj se je zadeva zgodila v Prekmurju (Šalovci), ki je bilo takrat močno dvojezično in narodnostno mešano. Se pa moj oče ni spomnil, kako se je v dokumentih pojavil pravilni zapis imena, dejstvo pa je, da je ime v vseh šolskih spričevalih ime zapisano pravilno.
Preimenovanja oziroma drugačni zapisi priimkov se niso dogajali samo med okupacijo, temveč tudi takoj po drugi svetovni vojni. Koliko je tu bilo pritiska (mislim, da ga je nekaj bilo) in kolikor straha, ne vem. Tako se je družina kolega moje žene pred II svetovno vojno pisala Kröll in so se takoj po drugi vojni preimenovali v Kralj.....
Tako, da malo pomagamo @Tonotu v OT vlečt...
LP
Jože
Če je @Tono svojo temo porinil v OT, pa mu dajmo še malo pomagat ...
Včasih so za "preimenovanja" bili krivi in odgovorni uradniki, ki so bili vešči kakšnega drugega pravopisa, kot je Slovenski. Tak primer je bil pri mojem očetu, kjer po ob izdajanju novih osebnih dokumentov po slovenski osamosvojitvi ugotovili, da je imel v vseh prejšnjih dokumentih napačno ime in priimek . V rojstnem listu je bilo zapisano, da mu je ime Ernö Barbarics, čeprav je v vseh dokumentih imel napisano Ernest Barbarič. Oče se je malo pozanimal, kako je prišlo do tega. Ugotovil je, da je človek, ki je zadevo zapisal, bil vešč madžarskega pravopisa in je v skladu s slednjim pač zapisal njegovo ime , kljub temu, da K.u.K monarhije ni bilo več in se je stvar zgodila že globoko v času kraljevine SHS, namreč leta 1926. Čudilo to ni nikogar, saj se je zadeva zgodila v Prekmurju (Šalovci), ki je bilo takrat močno dvojezično in narodnostno mešano. Se pa moj oče ni spomnil, kako se je v dokumentih pojavil pravilni zapis imena, dejstvo pa je, da je ime v vseh šolskih spričevalih ime zapisano pravilno.
Preimenovanja oziroma drugačni zapisi priimkov se niso dogajali samo med okupacijo, temveč tudi takoj po drugi svetovni vojni. Koliko je tu bilo pritiska (mislim, da ga je nekaj bilo) in kolikor straha, ne vem. Tako se je družina kolega moje žene pred II svetovno vojno pisala Kröll in so se takoj po drugi vojni preimenovali v Kralj.....
Tako, da malo pomagamo @Tonotu v OT vlečt...
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
železocestnik napisal/-a:
Torej izpit za "....kessel" ...drugič.
Izpit za "....kessel".....tretjič.
Čeprav smo v OT-ju...vendar ravno z OT-ji pritiskamo na Tonota, da nadaljuje s temo...tako je ta tema vedno na vrhu in se ne more zgovarjat, da je pozabil nanjo
Torej, da nadaljujemo z zgodbo...
Tono me je zaprosil, če lahko zrihtam en prazen formular za izpit.
Poslal sem mu ga.
Tegale...
Pa je rekel, da ni pravi...onega drugega, da naj pošljem...
Pošljem tegale...
Pa spet ni pravi
Sploh ne vem, kaj bi rad, sam pa tudi ne zna točno povedati...
Ali mi lahko pomaga kakšen forumaš, ki si je blizu z nemškim jezikom, kaj bi moralo pisati na formularju, da bi bil Tono zadovoljen
PS: me je pa Tono spraševal, če imajo v arhivu tudi stare štampiljke in če imam spisek članov izpitnih komisij
To je hec.
Ampak Tono si je sam kriv, kaj pa ne nadaljuje s temo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Da še jaz malo nadaljujem z OT...
na drugem dokumentu piše
mit___________ Steuerung ____________ Condensation. Kaj se je vpisalo na drugo črtico? Zgolj 'mit' ali 'ohne' ali morda kaj tretjega? Kaj sploh pomeni Condensation? Da je stroj imel kondenzator? So, razen ladijskih, tudi kakšni drugi parni stroji imeli kondenzatorje? Če da, zakaj? Da so povečali potencialno razliko med tlakom vhodne in izhodne pare?
na drugem dokumentu piše
mit___________ Steuerung ____________ Condensation. Kaj se je vpisalo na drugo črtico? Zgolj 'mit' ali 'ohne' ali morda kaj tretjega? Kaj sploh pomeni Condensation? Da je stroj imel kondenzator? So, razen ladijskih, tudi kakšni drugi parni stroji imeli kondenzatorje? Če da, zakaj? Da so povečali potencialno razliko med tlakom vhodne in izhodne pare?
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Pozdrav
Ti. "kondenzacijske" lokomotive so bile pri nas praktično neznane, jih je pa bilo v svetu kar nekaj. Prve so, po mojem vedenju, uporabljali pri londonski podzemeljski železnici z namenom, zmanjšati izpuh na najmanjšo možno mero. V Veliki Britaniji je bilo celo z zakonom predpisano, da morajo imeti lokomotive cestne železnice (parni tramvaj) imeti kondenzatorje pare:
http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_loco ... _apparatus
Kondenzator pare pri parni lokomotivi ni imel namena ustvarjati podtlak, kot je to pri parnih turbinah. Glavni namen je bil povečanje avtonomije lokomotive tam, kjer je bila voda redkost. Enostavno so paro "reciklirali", da ni bilo potrebno med potjo jemati vode. Veliko takšnih lokomotiv je bilo v Rodeziji in Južni Afriki:
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Afri ... _20_2-10-2
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Afri ... s_25_4-8-4
Nemci so med drugo svetovno vojno kar nekaj lokomotiv predelali v kondenzacijske tako, da so jim dodali kondenzacijske tenderje. Namenjene so bile uporabi v vzhodni Evropi (okupiranih delih Sovjetske Zveze), ki je, vsaj v poletnih mesecih, dokaj suha....
http://de.wikipedia.org/wiki/Kondensationslokomotive
Zanimivo je, da so bile uspešne samo redke parnoturbinske lokomotive in vse uspešne so bile brez kondenzatorja, z neposrednim izpuhom pare. Pri vseh parnoturbinskih lokomotivah s kondenzatorjem je bil ravno slednji najpogosteje največji vir težav....
Za konec še link na nemško stran, ki se ukvarja s ti. "Kondensloki"...
http://www.kondenslok.de/
LP
Jože
Ti. "kondenzacijske" lokomotive so bile pri nas praktično neznane, jih je pa bilo v svetu kar nekaj. Prve so, po mojem vedenju, uporabljali pri londonski podzemeljski železnici z namenom, zmanjšati izpuh na najmanjšo možno mero. V Veliki Britaniji je bilo celo z zakonom predpisano, da morajo imeti lokomotive cestne železnice (parni tramvaj) imeti kondenzatorje pare:
http://en.wikipedia.org/wiki/Steam_loco ... _apparatus
Kondenzator pare pri parni lokomotivi ni imel namena ustvarjati podtlak, kot je to pri parnih turbinah. Glavni namen je bil povečanje avtonomije lokomotive tam, kjer je bila voda redkost. Enostavno so paro "reciklirali", da ni bilo potrebno med potjo jemati vode. Veliko takšnih lokomotiv je bilo v Rodeziji in Južni Afriki:
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Afri ... _20_2-10-2
http://en.wikipedia.org/wiki/South_Afri ... s_25_4-8-4
Nemci so med drugo svetovno vojno kar nekaj lokomotiv predelali v kondenzacijske tako, da so jim dodali kondenzacijske tenderje. Namenjene so bile uporabi v vzhodni Evropi (okupiranih delih Sovjetske Zveze), ki je, vsaj v poletnih mesecih, dokaj suha....
http://de.wikipedia.org/wiki/Kondensationslokomotive
Zanimivo je, da so bile uspešne samo redke parnoturbinske lokomotive in vse uspešne so bile brez kondenzatorja, z neposrednim izpuhom pare. Pri vseh parnoturbinskih lokomotivah s kondenzatorjem je bil ravno slednji najpogosteje največji vir težav....
Za konec še link na nemško stran, ki se ukvarja s ti. "Kondensloki"...
http://www.kondenslok.de/
LP
Jože
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Hvala za temeljito pojasnilo!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
BP1 v silni zagnanosti podati odgovor ni opazil, da je prazen formular namenjen za potrdilo firme, da se je pomočnik strojevodje šolal pod nazorom strojevodje na takem in takem parnem stroju (lokomobili, parnem traktorju, parnem valjarju, stabilnem parnem stroju, ladijskem parnem stroju itd.).
Torej ne na parni lokomotivi. Za parno lokomotivo je bil izpit za strojevodjo (Lokomotivführer).
Torej ne na parni lokomotivi. Za parno lokomotivo je bil izpit za strojevodjo (Lokomotivführer).
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Pozdrav
@ŽC, nisem bil niti tako silno zagnan....Odgovor je šel kolegu @miha30, ki je spraševal, ali so kakšni drugi parni stroji, razen ladijskih, imeli kondenzatorje. Ker smo železniški forum, sem pač navedel kondenzacijske parne lokomotive....
Sem pa "Zeugnis" prebral ino zastopil, da gre za izpit za vzdrževalca in posluževalca (gewartet und bedient hat...) parnega kotla...
Ta drugi je pa takisto, samo za parni stroj.....
LP
Jože
@ŽC, nisem bil niti tako silno zagnan....Odgovor je šel kolegu @miha30, ki je spraševal, ali so kakšni drugi parni stroji, razen ladijskih, imeli kondenzatorje. Ker smo železniški forum, sem pač navedel kondenzacijske parne lokomotive....
Sem pa "Zeugnis" prebral ino zastopil, da gre za izpit za vzdrževalca in posluževalca (gewartet und bedient hat...) parnega kotla...
Ta drugi je pa takisto, samo za parni stroj.....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Ta dva "Zeugnis-a" nista izpit ampak potrdilo, da se je kandidat za izpit vežbal na takem in takem stroju toliko in toliko časa.Barbarpapa1 napisal/-a:
Sem pa "Zeugnis" prebral ino zastopil, da gre za izpit za vzdrževalca in posluževalca (gewartet und bedient hat...) parnega kotla...
Ta drugi je pa takisto, samo za parni stroj.....
LP
Jože
To je bil pogoj, da si se sploh lahko prijavil na izpit.
To isto velja tudi dandanes, tudi v SLO (6 mesecev "vežbe").
Da se vrnemo iz OT-ja, ki to sploh ni bil, ampak je to bilo dodatno izobraževanje za vse (tudi zame, saj nisem poznal avstrijskih predpisov
Tudi Tonotov pradedek je moral predložiti takšno potrdilo, da je opravljal 6-mesečno "prakso", predno je opravil izpit. In na potdilu o izpitu, ki nam ga je nalimal Tono, to tudi piše.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Tono, pa kaj si ti te Maričko pusto, da je šla f penzijo, ne da bi dokončala popis
Pripomočki za uporabo:
Okvirni popis: (M. Hernja Masten, b.d.) Excel, še ni dokončano
Pripomočki za uporabo:
Okvirni popis: (M. Hernja Masten, b.d.) Excel, še ni dokončano
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Ja, tak je, čuj
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Da li se na originalnoj fotografiji može pročitati broj i slovna serija vagona (a možda i datum revizije)?Tono napisal/-a:Pozdravljeni,
čas je za kakšno novo sliko.
Tokrat objavljam nekje sredi ptujskega polja nasedli vagon...
Napis KAS je zapečatil njegovo usodo na tirih, nekomu pa je vseeno služil za stanovanje.
In kateri vagon je to?
Lp,
Tono
Re: Fotografije iz arhiva Jožeta Vrabla
Verjetno 50 72 24-29 113 2
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!