Muzejski vlak 2012
Re: Muzejski vlak 2012
In potem bi prav prišel kaki Meh, Breda ipd za vožnjo muzejca, mogoče ne po Bohinjki ampak kje drugje...
Goran
Re: Muzejski vlak 2012
Tono, zanima me povsem tehnično, a bi sploh imelo kaj smisla urediti eno za primere ko običajna ne sme voziti?
Re: Muzejski vlak 2012
V tehničnem smislu da. Še boljša tehnična rešitev pa bi bilo redno vzdrževanje požarnih pasov ob progi. Na pa da te na Bohinjki po buči udarjajo na progo viseče veje, da o podrasti sploh ne govorimo. Sicer pa naj domorodec Nurmi pove kaj več. Še to: požarna nevarnost, ki jo predstavlja lokomotiva, se da v veliki meri nadzorovati s pravilnim vzdrževanjem iskrolovne naprave in pepelnika, pa tudi s primernim upravljanjem stroja.
Baje je bil na vratih kurišča ene od mašin že narisan krog, kje bo montiran gorilnik. Pa se je zadeva hitro končala. Predelava mašine na kurjenje z nafto ni tako preprosta, kot to izgleda na prvi pogled.
Lp,
T
Baje je bil na vratih kurišča ene od mašin že narisan krog, kje bo montiran gorilnik. Pa se je zadeva hitro končala. Predelava mašine na kurjenje z nafto ni tako preprosta, kot to izgleda na prvi pogled.
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak 2012
Zdaj požarni pasovi so več ali manj preteklost.Kako se vzdržuje progo je ena taka mešanica interne debilnosti infrastrukture,kot tudi kroničnega pomanjkanja denarja.Na Bohinjki bob steza obstaja.To stezo preglodamo z Regan,z ogledali in klimami.Ta profil je zagarantiran.Vse ostalo je v božjih rokah.
Kaj se da na parni lokomotivi narediti,je že Tone napisal.Glede predelav na mazut.Ni tako enostavno.Bile so tudi eksplozije kotlov,vsaj za en Češki primer vem.Kolikor sem iz debat zasledil,je problem gorilcev v točkastem segrevanju,medtem,ko kotel zahteva enakomerno segrevanje preko cele površine.Imajo pa Nemci izdelane sisteme,tako da tehnologija obstaja.Tu smo spet pri denarju,pa damo še zdraven koliko izgubi taka lokomotiva na avtentičnosti in čaru.Čeprav mislim,da 33-tka je tako pogosta lokomotiva,da kake posebne dodane vrednosti nima in bi se jo komot predelalo.Ako bi sredstva za to pač bila.
Kaj se da na parni lokomotivi narediti,je že Tone napisal.Glede predelav na mazut.Ni tako enostavno.Bile so tudi eksplozije kotlov,vsaj za en Češki primer vem.Kolikor sem iz debat zasledil,je problem gorilcev v točkastem segrevanju,medtem,ko kotel zahteva enakomerno segrevanje preko cele površine.Imajo pa Nemci izdelane sisteme,tako da tehnologija obstaja.Tu smo spet pri denarju,pa damo še zdraven koliko izgubi taka lokomotiva na avtentičnosti in čaru.Čeprav mislim,da 33-tka je tako pogosta lokomotiva,da kake posebne dodane vrednosti nima in bi se jo komot predelalo.Ako bi sredstva za to pač bila.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: Muzejski vlak 2012
Tako kot je povedal Nurmi, gorilnik na vrata kurišča kot pri domači centralni odpade. Sistem za kurjenje z nafto je dokaj zahtevna zadeva. Potrebno je imeti tudi celo infrastrukturo za podkurjavo, saj celotno krmilje naftne "centralne" deluje na paro. Torej je potrebno imeti stacionarni parni generator, da lahko tako mašino sploh zalaufaš. Ideje z gorilnikom od centralne in elektroagregatom v tenderju pa so, blago rečeno, tehnično popolnoma mimo. Plus tega si ne predstavljam, da bi kdo prevzel odgovornost za tako domačo predelavo 70 let starega parnega kotla. Torej: vzdrževati progo in mašine, pa ne bo nič pogorelo. Sicer pa, 150 let je parna vleka vlekla vlake, v tem času bi morala biti Slovenija gola kot Luna, če bi bile parne mašine tako nevarne.
Lp,
T
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak 2012
Saj so ... Kras šele sedaj počasi zeleni, prej pa je bil stoletja golTono napisal/-a:Sicer pa, 150 let je parna vleka vlekla vlake, v tem času bi morala biti Slovenija gola kot Luna, če bi bile parne mašine tako nevarne.
Pa ne sedaj s tem, da so Kras ogolili Benečani za pilote pod Sv. Markom, to so pravljice za lahko noč.
LP, Metod
Re: Muzejski vlak 2012
Morda sem tole temo malo zavozil, ampak pred začetkom sezone voženj muzejca se mi zdi debata o požarni varnosti kar na mestu. Bolje bi bilo te težave reševati zdaj, kot pa takrat, ko ti na Jesenice pred odhodom vlaka pride družinica s štiriletnim sinčkom in se ob pogledu na regana na čelu muzejca oba z mamico iskreno razjočeta.
Sicer sta kolega Tono in Nurmi glavno bistvo že povedala in jima lahko samo 100% pritrdim. Skrbi pa me še nekaj drugega: kaj je dejasnko interes SŽ - voziti ali vožnje omejevati? Spodbujati ali ovirati turistični produkt z izrednim multiplikativnim učinkom in pozitivnim vplivom na celotno regijo?
In kje so prave računice? Kaj stane več - vsakokratna spremljava muzejca z motorno drezino (strošek je vsakič baje okoli 2.000 € ) ali vsake toliko časa ena intervencija lokalnih gasilcev?
Tudi ustrezno vzdrževanje progovnega pasu ni pomembno le zaradi voženj muzejca. Spomnim se situacije pred par leti, ko se v Podbrdu zaradi zaraščenosti ni videlo uvoznega B signala, dokler nisi pripeljal čisto do njega ... V Švici pa obstajajo proge, po katerih nikoli ne pelje parna lokomotiva, pa je po par metrov na vsako stran vse lepo počiščeno in redno pokošeno. Tudi npr. na odseku Steske - Štanjel so včasih obstajali požarni zidovi, do katerih je bilo s strani proge vse počiščeno oz. požgano; danes so ti zidovi napol podrti nekje sredi gozda, ko zagori, pa imamo ogenj v četrt ure na vrhu hriba ... Po novem predlogu pravilnika pa bi si upravljavec (beri: SŽ - zgled vestnosti in urejenosti!) sam določal požarno nevarne odseke prog in celo stopnjo požarne ogroženosti! HALOOO!!!
Sicer sta kolega Tono in Nurmi glavno bistvo že povedala in jima lahko samo 100% pritrdim. Skrbi pa me še nekaj drugega: kaj je dejasnko interes SŽ - voziti ali vožnje omejevati? Spodbujati ali ovirati turistični produkt z izrednim multiplikativnim učinkom in pozitivnim vplivom na celotno regijo?
In kje so prave računice? Kaj stane več - vsakokratna spremljava muzejca z motorno drezino (strošek je vsakič baje okoli 2.000 € ) ali vsake toliko časa ena intervencija lokalnih gasilcev?
Tudi ustrezno vzdrževanje progovnega pasu ni pomembno le zaradi voženj muzejca. Spomnim se situacije pred par leti, ko se v Podbrdu zaradi zaraščenosti ni videlo uvoznega B signala, dokler nisi pripeljal čisto do njega ... V Švici pa obstajajo proge, po katerih nikoli ne pelje parna lokomotiva, pa je po par metrov na vsako stran vse lepo počiščeno in redno pokošeno. Tudi npr. na odseku Steske - Štanjel so včasih obstajali požarni zidovi, do katerih je bilo s strani proge vse počiščeno oz. požgano; danes so ti zidovi napol podrti nekje sredi gozda, ko zagori, pa imamo ogenj v četrt ure na vrhu hriba ... Po novem predlogu pravilnika pa bi si upravljavec (beri: SŽ - zgled vestnosti in urejenosti!) sam določal požarno nevarne odseke prog in celo stopnjo požarne ogroženosti! HALOOO!!!
Tako počasi se prebujamo ...
Re: Muzejski vlak 2012
Včeraj sem malo počohal petindvajsetko, ki se lepo oprana sveti v kurilnici. Triintridesetka pa ima trenutno del črevesja na panku. Rihta se armatura.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak 2012
Tono, a se bo dalo revizijo parnih lokomotiv (končno) opraviti pri nas?
Goran
Re: Muzejski vlak 2012
Pozdravljeni,
hitra novička: v CD Ptuj je prispelo 5 vagonov - milleporte in še 4 druga gajbice. Ob polnoči sem se peljal mimo delavnic ter uzrl kompozicijo. Podrobnosti sledijo.
Lp,
Tono
P.S.: @Gorči: menim, da ni prehudih tehničnih ovir, da bi se lotili revizije damfarc kar doma.
hitra novička: v CD Ptuj je prispelo 5 vagonov - milleporte in še 4 druga gajbice. Ob polnoči sem se peljal mimo delavnic ter uzrl kompozicijo. Podrobnosti sledijo.
Lp,
Tono
P.S.: @Gorči: menim, da ni prehudih tehničnih ovir, da bi se lotili revizije damfarc kar doma.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Muzejski vlak 2012
Pozdrav
Včeraj sem jih ujel na Pragerskem, malo po četrti uri popoldan...
LP
Jože
Včeraj sem jih ujel na Pragerskem, malo po četrti uri popoldan...
LP
Jože
Re: Muzejski vlak 2012
Verjamem, da ni prehudih tehničnih ovir... kaj pa pravno-formalne? Mislim seveda na atest kotla...Tono napisal/-a:
P.S.: @Gorči: menim, da ni prehudih tehničnih ovir, da bi se lotili revizije damfarc kar doma.
Re: Muzejski vlak 2012
Tudi to ni menda problem, po besedah g. Bogića, problem je v ljudeh, ki jih ni (menda bolj številčno kot kvalifikacijsko), da bi opravili notranjo revizijo kotla na 06 Vse ostalo pa menda štima, tekalni del je dober še za kar nekaj let glede na rabo lokomotive...
Goran
Re: Muzejski vlak 2012
Pubeci,
poleg spejsšatla, titanika in mlina za kofe so tudi damfarco izdelali ljudje. Delo na mašini resnično izgleda jako avanturistično, toda vse se da zrihtati. Če pa se česa ne obvlada, pa je treba imeti kakšne zveze kje drugje. In teh zvez imajo muzejski fantje kar nekaj. Pa kakšen "autsajder" ima tudi možnost koga kaj povprašati, tako kot se je izkazalo pri kolesih. Sicer pa neke prehude alternative, kam dati šraufati parno lokomotivo, ni. Večina delavnic na tujem je namreč nehala delovati, ali pa so zasedene za nekaj let naprej.
Kar pa se tiče vagonov: iz delavnice moli ritko milleporte, ostali štirje vagoni pa, ali jih je odpeljal Dinos, ali pa so že v verkštatu Muzejc torej bo (na srečo zasvojencev s paro)
Lp,
T
poleg spejsšatla, titanika in mlina za kofe so tudi damfarco izdelali ljudje. Delo na mašini resnično izgleda jako avanturistično, toda vse se da zrihtati. Če pa se česa ne obvlada, pa je treba imeti kakšne zveze kje drugje. In teh zvez imajo muzejski fantje kar nekaj. Pa kakšen "autsajder" ima tudi možnost koga kaj povprašati, tako kot se je izkazalo pri kolesih. Sicer pa neke prehude alternative, kam dati šraufati parno lokomotivo, ni. Večina delavnic na tujem je namreč nehala delovati, ali pa so zasedene za nekaj let naprej.
Kar pa se tiče vagonov: iz delavnice moli ritko milleporte, ostali štirje vagoni pa, ali jih je odpeljal Dinos, ali pa so že v verkštatu Muzejc torej bo (na srečo zasvojencev s paro)
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Muzejski vlak 2012
Ja kje pa piše, da more bit paraTono napisal/-a: ... Muzejc torej bo (na srečo zasvojencev s paro) ...
Tudi kak dizl pa moped pašeta zraven
Dokaz TUKAJ
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!