Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Lokomotiva iz različnih zornih kotov - KkStB 80 oz. JŽ 28
Obljuba dela dolg pravijo. In tako sem pripravil serijo slik lokomotive KkStB 80 oz. našo JŽ 28, katera je bila izdelana v kar nekaj serijah. Žal bom najprej objavil slike kupa rje iz muzeja, ki sliši na ime JŽ 28-036 in srčno upam, da bo nekoč zasijala v sijaju kot je trenutno JŽ 29. Ta trenutek pa izgleda brezupno.
Kot sem že pri seriji KkStB 180 omenil je serija 80 naslednica te lokomotive, katero je ravno tako konstruiral Karl Göldsdorf. Pred predstavitvijo pa začnimo najprej s knjižico Glavni podatki lokomotiv direkcije državnih železnic v Ljubljani iz konca 1920-tih let:
Kot rečeno, teh lokomotiv je bilo kar nekaj serij, v tej knjižici so podatki za tri serije. Pozorno oko bo opazilo, da so na seriji 80.900 varnostni ventili premaknjeni iz doma na kotel in vsaj jaz vem le za Bratetovo sliko, kjer so ventili na domu, na vseh ostalih meni znanih slikah pa so ventili na domu.
O tej lokomotivi najdete podatke tudi v reviji Die Lokomotive, katere keni so objavljeni na internetu. Zanimiv je letnik 1935, konkretno gre članek o razvoju lokomotive KkStb 80 iz serije 180:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 021&zoom=2
V letniku 1921 je članek o Lentzevem krmiljenju na tej lokomotivi. Zanimive se fotografije valjev, kjer se vidijo cevi in krmilje:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 093&zoom=2
Sicer pa sem našel prvo prestavitev te lokomotive v letniku 1911:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 073&zoom=2
Nekaj zgodovine te lokomotive pa se najde tudi na Wikipediji:
http://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_80
Kot sem že pri seriji KkStB 180 omenil je serija 80 naslednica te lokomotive, katero je ravno tako konstruiral Karl Göldsdorf. Pred predstavitvijo pa začnimo najprej s knjižico Glavni podatki lokomotiv direkcije državnih železnic v Ljubljani iz konca 1920-tih let:
Kot rečeno, teh lokomotiv je bilo kar nekaj serij, v tej knjižici so podatki za tri serije. Pozorno oko bo opazilo, da so na seriji 80.900 varnostni ventili premaknjeni iz doma na kotel in vsaj jaz vem le za Bratetovo sliko, kjer so ventili na domu, na vseh ostalih meni znanih slikah pa so ventili na domu.
O tej lokomotivi najdete podatke tudi v reviji Die Lokomotive, katere keni so objavljeni na internetu. Zanimiv je letnik 1935, konkretno gre članek o razvoju lokomotive KkStb 80 iz serije 180:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 021&zoom=2
V letniku 1921 je članek o Lentzevem krmiljenju na tej lokomotivi. Zanimive se fotografije valjev, kjer se vidijo cevi in krmilje:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 093&zoom=2
Sicer pa sem našel prvo prestavitev te lokomotive v letniku 1911:
http://anno.onb.ac.at/cgi-content/anno- ... 073&zoom=2
Nekaj zgodovine te lokomotive pa se najde tudi na Wikipediji:
http://de.wikipedia.org/wiki/KkStB_80
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Pa dajmo si pogledati lokomotivo JŽ 28-036, ki stoji v muzeju v Ljubljani. Začnimo na desni strani zadaj, pri tenderju.
Tender je standardni, enak kot ga vidite pri seriji 25, 29...
Na tej sliki se vidi tudi dodatek (povišanje) pri kabini
Če smo že pri tenderju je tu zanimiva neka cev na sredi, malo nad tlemi. Čemu služi?
Kabina je podobna kot pri predhodnici ni pa enaka. Na tej strani se vidi, da manjka injektor, se pa vidi škatla (prenos?) za brzinometer
Skok pod "kiklo" razkrije detajle zavornega sistema
Tender je standardni, enak kot ga vidite pri seriji 25, 29...
Na tej sliki se vidi tudi dodatek (povišanje) pri kabini
Če smo že pri tenderju je tu zanimiva neka cev na sredi, malo nad tlemi. Čemu služi?
Kabina je podobna kot pri predhodnici ni pa enaka. Na tej strani se vidi, da manjka injektor, se pa vidi škatla (prenos?) za brzinometer
Skok pod "kiklo" razkrije detajle zavornega sistema
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Pogled na prehod kotla in peči v kabino. Vidita se zadnji dve osi, odprtine za čiščenje kotla, spodnji del peči...
Skrajni sprednji rob peči, kjer se vidi ventil, ki služi za... podpih?
Večji del desnega boka z domom na skoraj na sredi kotla, varnostnima ventiloma ter krmilnimi drogovi na desni strani.
Malce pobliže sprednji del kotla
Detajl prvih dveh osi s krmiljenjem, valji itd.
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Valji na desni strani, pogled z zadnje strani. Žal je reva tako zarjavena, da se komaj razloči kaj kam sodje, vseeno pa se lepo vidi krmilje, vzvodi ročic iz kabine preko katerih se spremi smer gibanja teh vzvodov.
Pogled na valje z desnega sprednjega vogala. Zanimivi sta oni dve čašici, ki sta pri dimnici, čemu služita?
Še en pogled na desni bok...
Pogled na vrata dimnice, valje... Vidijo se zavorne cevi, cev s prirobnico za priključek parnega gretja
Pogled na celotno lokomotivo z leve spredaj
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Še en pogled na levi bok, žal ona štanga ovira lep pogled. Ta slika je nastala kak teden prej kot vse ostale in z mobitelom (SG S2)
Levi bok lokomotive. Vsaj za ilustracijo kje je kaj in zgodovinska slika, preden se strojevodska hišica preprosto ne podre... ;(
Valji na levi strani, dimnica, dimnik, krmilje na levi strani
Valj na levi strani pobližje
Del krmilja in namestitev zračne črpalke. Originalna lokomotiva je ni imela, to je kasnejši dodatek
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Še drugi del krmilja
Pogled iz približno sredine lokomotive proti začetku. Prej sem pozabil omenit, da je ona majhna kvadratasta škatla pri zračni črpalki mazalka.
Stojišče je enako kot pri prejšnji sliki; pogled proti kabini. Bodite pozorni na lepe linije razrezov pločevine. Dominanten na tej strani je velik rezervoar zraka, vidna je listna vzmet tretje osi
Še enkrat pogled proti tretji osi in levem sprednjem vogalu peči. Vidi se čep za čiščenje kotla oz. peči.
En majhen detajl pri drugi osi - odprtina za pesek! Ista zadeva je tudi na desni strani, jo je pa treba kar malce poiskati. Peskanje je na drugo os.
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Nosilec kotla na levi strani, takoj za valji. Zopet ni raven ampak lepo zaobljen, podobnega pa smo srečali tudi na predhodnici.
3 in 4 os, parni dom, varnostna ventila... Levi bok seveda
Pogled na ostanke cevi pod strojevodsko hiško razkrije da tudi tu manjka injektor, delno pa se vidi zavorni valj.
Strojevodska hiška - podobna kot pri predhodnici vendar na sprednji stranici sta ostali le dve ovalni okni
Pa še pogled na bok z elegantno linijo v obliki črke C - mogoče kot Carl Göldsdorf?
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Pogled na frem lokomotive pod strojevodsko hiško; vidi se dno peči in del zavornega sistema...
... ki je na tej sliki malce pobližje slikan
Še tender z leve strani
Notranjost strojevodske hiško oz. tistega kar je od nje ostalo. S te strani se je dalo lepše slikati saj vrat ni več
In za zaključek še tender iz strojevodske hiške.
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Gorči,Gorchi napisal/-a: Če smo že pri tenderju je tu zanimiva neka cev na sredi, malo nad tlemi. Čemu služi?
zanimiva cev je namenjena spravilu širhakla (ne vem kako se temu pripomočku reče po slovensko ), greblje in morebitnega ostalega orodja za brskanje po peči in ognju.
Lp,
T
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
To pa je kalužni ventil za izpust usedlin iz pokončnega kotla.Gorchi napisal/-a: Skrajni sprednji rob peči, kjer se vidi ventil, ki služi za... podpih?
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Hvala Tono!
Mimogrede, ima mogoče kdo kakšen podatek, koliko lokomotiv serije 28 je bilo na JŽ? Če je v Knittelfeldu naša nekdanja 28-053, potem jih je moralo biti kar nekaj. Na tej strani
http://vlaki.org/opsirnije.php?subactio ... =&ucat=48&
se tudi prebere, da jih je bilo nekaj zaposlenih na Hrvaškem...?
Mimogrede, ima mogoče kdo kakšen podatek, koliko lokomotiv serije 28 je bilo na JŽ? Če je v Knittelfeldu naša nekdanja 28-053, potem jih je moralo biti kar nekaj. Na tej strani
http://vlaki.org/opsirnije.php?subactio ... =&ucat=48&
se tudi prebere, da jih je bilo nekaj zaposlenih na Hrvaškem...?
Goran
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Goran, po preštevilčenju med letom 1930 in 1933 jih je bilo na JŽ-ju 39, imam namreč kopijo kartic preštevilčenja za prav vsako lokomotivo, tako da je ta podatek točen.
Na spletu pa sem se prebil do podatka, da jih je bilo vseh skupaj (veliko jih je prispelo k nam po drugi svetovni vojni) kar 83 (MAV 401, kkStB 80, DRG 57.2, DRG 57.4 in FS 475).
Na spletu pa sem se prebil do podatka, da jih je bilo vseh skupaj (veliko jih je prispelo k nam po drugi svetovni vojni) kar 83 (MAV 401, kkStB 80, DRG 57.2, DRG 57.4 in FS 475).
Tine
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Pozdrav
Halliwell navaja v "Die Lokomotiven Jugoslawiens" JŽ številke od 28-001 do 28-067.
LP
Jože
Halliwell navaja v "Die Lokomotiven Jugoslawiens" JŽ številke od 28-001 do 28-067.
LP
Jože
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
Celoten seznam:Gorchi napisal/-a:Hvala Tono!
Mimogrede, ima mogoče kdo kakšen podatek, koliko lokomotiv serije 28 je bilo na JŽ? Če je v Knittelfeldu naša nekdanja 28-053, potem jih je moralo biti kar nekaj. Na tej strani
http://vlaki.org/opsirnije.php?subactio ... =&ucat=48&
se tudi prebere, da jih je bilo nekaj zaposlenih na Hrvaškem...?
http://www.pospichal.net/lokstatistik/20028-jdz28.htm
Lp
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Lokomotiva iz različnih zornih kotov-KkStB 80 oz. JŽ 28
V kolikor ima kdo podatek, ki se ne ujema s to Pospichalovo tabelo in je argumentiran s podatki, to sporoči g. Pospichalu. Po preveritvi bo, če bo podatek podprt in ustrezen, popravil tabelo.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers