Železnica in železniška postaja Brenner
Železnica in železniška postaja Brenner
Pozdravljeni, kot že naslov pove me zanima železniška postaja Brenner.
Rad bi torej vedel če uspe komu poiskati načrte ali vsaj izgled postaje nekje v letu 1930. Na forumu sem videl že vse mogoče načrte zato sploh ne dvomim v uspeh. Gradim namreč maketo katere osnova bo železniška postaja Brenner. Zanima me torej vse kar se da najti o železnici in železniški postaji (kdaj je bila zgrajena, kdaj elektrificirana, ...). Najvažnejša bi bila tirna shema okoli leta 1930.
Vse kar je meni uspelo najti je par strani Wikipedie: klik 1, klik 2, klik 3 iz katerih ne zvem dovolj in še kaka stran ali dve. Največji problem s katerim se spopadam je moje nepoznavanje nemščine. Z prevajalnikom pa žal nisem tako učinkovit.
Rad bi torej vedel če uspe komu poiskati načrte ali vsaj izgled postaje nekje v letu 1930. Na forumu sem videl že vse mogoče načrte zato sploh ne dvomim v uspeh. Gradim namreč maketo katere osnova bo železniška postaja Brenner. Zanima me torej vse kar se da najti o železnici in železniški postaji (kdaj je bila zgrajena, kdaj elektrificirana, ...). Najvažnejša bi bila tirna shema okoli leta 1930.
Vse kar je meni uspelo najti je par strani Wikipedie: klik 1, klik 2, klik 3 iz katerih ne zvem dovolj in še kaka stran ali dve. Največji problem s katerim se spopadam je moje nepoznavanje nemščine. Z prevajalnikom pa žal nisem tako učinkovit.
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Pozdrav
Postaja Brenner je (vsaj zame) z zgodovinskega stališča zelo zanimiva. To pa zato, ker je bila sorazmerno zgodaj elektrificirana. Leta 1928 je bila z avstrijske strani elektrificirana z istim sistemom, kot je še danes v uporabi (15kV 16,2/3 Hz)m z italijanske pa s trofaznim sistemom (3kV, 16,2/3 Hz. Dvojni vozni vod, ena faza na tirnici). Italijani so imeli tovrstno elektrifikacijo na relaciji Bolzano (Bozen) - Brenner, ter je bila "osamelec" v tem delu Italije, ker ni bila povezana z ostalimi progami s takšno elektrifikacijo, ki so bile razširjene na severozahodu Italije. Proga je bila "reelektrificirana" leta 1965 (30.05.1965) na standardni italijanski istosmerni sistem, kot ga imamo tudi mi.
Na tej sliki, ki je bila posneta še v "trifaznem" obdobju:
se vidi trifazna lokomotiva serije FS554, ki so vozile na tej progi.
Vem, da nisem bil kaj prida koristen , a imaš vsaj podatke o elektrifikaciji...
LP
Jože
Postaja Brenner je (vsaj zame) z zgodovinskega stališča zelo zanimiva. To pa zato, ker je bila sorazmerno zgodaj elektrificirana. Leta 1928 je bila z avstrijske strani elektrificirana z istim sistemom, kot je še danes v uporabi (15kV 16,2/3 Hz)m z italijanske pa s trofaznim sistemom (3kV, 16,2/3 Hz. Dvojni vozni vod, ena faza na tirnici). Italijani so imeli tovrstno elektrifikacijo na relaciji Bolzano (Bozen) - Brenner, ter je bila "osamelec" v tem delu Italije, ker ni bila povezana z ostalimi progami s takšno elektrifikacijo, ki so bile razširjene na severozahodu Italije. Proga je bila "reelektrificirana" leta 1965 (30.05.1965) na standardni italijanski istosmerni sistem, kot ga imamo tudi mi.
Na tej sliki, ki je bila posneta še v "trifaznem" obdobju:
se vidi trifazna lokomotiva serije FS554, ki so vozile na tej progi.
Vem, da nisem bil kaj prida koristen , a imaš vsaj podatke o elektrifikaciji...
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Bo treba še v tečaj italijanščine in iskati po forumih...
En takšen...
http://www.stazionidelmondo.it/brennerostazione.htm
Mogoče pa si lahko pomagaš kaj celo z vlaki.info...
viewtopic.php?f=17&t=5833&hilit=Brener
Mogoče najdeš zaklad
En takšen...
http://www.stazionidelmondo.it/brennerostazione.htm
Mogoče pa si lahko pomagaš kaj celo z vlaki.info...
viewtopic.php?f=17&t=5833&hilit=Brener
Mogoče najdeš zaklad
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
[quote=Barbarpapa1]Vem, da nisem bil kaj prida koristen , a imaš vsaj podatke o elektrifikaciji... [/quote]
Vsak podatek šteje
ŽC sem pregledal seveda Škoda da je najmanj slik ravno z Brennerja.
Imam pa še eno prošnjo, če uspe komu. Zanima me še če so po brennerju res vozili avstrijski krokodili? Elektične lokomotive z oznako 1189 (najbolj me zanima 1189.09).
Vsi podatki o Brenneju, železnici in pa krokodilu z številko 1189.09 so več kot dobrodošli pristavim še kak liter domačega šnopsa
Vsak podatek šteje
ŽC sem pregledal seveda Škoda da je najmanj slik ravno z Brennerja.
Imam pa še eno prošnjo, če uspe komu. Zanima me še če so po brennerju res vozili avstrijski krokodili? Elektične lokomotive z oznako 1189 (najbolj me zanima 1189.09).
Vsi podatki o Brenneju, železnici in pa krokodilu z številko 1189.09 so več kot dobrodošli pristavim še kak liter domačega šnopsa
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Če pa je šnops na razpolago, lahko dobiš vse podatke od Uwe-ja in Helmuth-a...Majster napisal/-a:
...pristavim še kak liter domačega šnopsa
link: http://www.mecschlanders.com/images/Akt ... ollmat.pdf
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Pozdrav
Glede tega, ali je Krokodil 1189.09 vozil na Brenner (še) nimam, ti pa lahko postrežem z nekaj povezavami:
Najprej trifazne lokomotive na Brennerju:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5962488
Avtor prispevka je Detlef Schikorr, ki ga ex-Jugoslovanski (pa i šire) vlakoljubci zelo dobro poznamo.
Sedaj pa še linki na prispevke s slikami 1189.09. Najprej, ko še je pridno delala:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-4966436
Pa iz obdobja, ko je že bila spomenik:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5466472
Če najdem še kaj, bom "pripopal" sem....
LP
Jože
Glede tega, ali je Krokodil 1189.09 vozil na Brenner (še) nimam, ti pa lahko postrežem z nekaj povezavami:
Najprej trifazne lokomotive na Brennerju:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5962488
Avtor prispevka je Detlef Schikorr, ki ga ex-Jugoslovanski (pa i šire) vlakoljubci zelo dobro poznamo.
Sedaj pa še linki na prispevke s slikami 1189.09. Najprej, ko še je pridno delala:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-4966436
Pa iz obdobja, ko je že bila spomenik:
http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5466472
Če najdem še kaj, bom "pripopal" sem....
LP
Jože
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
V zvezi z elektrifikacijo BP1 ni dovolj precizen.
Zgodovinsko je elektrifikacija potekala takole:
1928: elektrifikacija proge Bolzano-Brenner (izmenični trifazni sistem), vključno postajo Brenner/Brennero
1928: elektrifikacija proge Innsbruck–Brennersee... torej ne do Brennerja/Brennero, ampak 1300 m pred mejo. Tako je ta del prevažala vlake parna lokomotiva (od Brennerskega jezera do Brennerja).
Ta segment so elektrificirali šele leta 1934.
Tako da pred 1934 nisi mogel videti avstrijske (delujoče) električne lokomotive na postaji Brenner/Brennero.
Za pomoč še ena fotka okoli leta 1930...
Povečava...
Zgodovinsko je elektrifikacija potekala takole:
1928: elektrifikacija proge Bolzano-Brenner (izmenični trifazni sistem), vključno postajo Brenner/Brennero
1928: elektrifikacija proge Innsbruck–Brennersee... torej ne do Brennerja/Brennero, ampak 1300 m pred mejo. Tako je ta del prevažala vlake parna lokomotiva (od Brennerskega jezera do Brennerja).
Ta segment so elektrificirali šele leta 1934.
Tako da pred 1934 nisi mogel videti avstrijske (delujoče) električne lokomotive na postaji Brenner/Brennero.
Za pomoč še ena fotka okoli leta 1930...
Povečava...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Torej vse kaže da 1189.09 ni nikoli vozil po brennerju, niti kateri drugi 1189. Nemška wikipedija namreč pravi da so se krokodili uporabljali leta 1923/24 / 1926/27. Čeprav sem prepričan da sem nekje zasledil da je bil eden izmed 1189 na Brennerju.
Še vedno pa je dobrodošlo vse o 1189.09 in Brennerju. Predvsem me zanima še tirna shema tam okoli 1930.
Še vedno pa je dobrodošlo vse o 1189.09 in Brennerju. Predvsem me zanima še tirna shema tam okoli 1930.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Še enkrat: tudi na specializiranih forumih povpraševalci za tirno shemo Brenner ostanejo brez odgovora.
Bo treba res Uwe-ja in Helmuth-a povprašat. Večina mladih Nemcev odlično obvlada angleščino.
Pri nas v knjižnicah ne boš našel nič.
Bo treba res Uwe-ja in Helmuth-a povprašat. Večina mladih Nemcev odlično obvlada angleščino.
Pri nas v knjižnicah ne boš našel nič.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Pozdrav
Ima @ŽC prav, sem bil šlampast in nisem dobro prevedel podatkov z Wikipedie, za kar se posipljem s pepelom . @Majster, tiste letnice, ki jih navajaš, niso letnice uporabe, temveč letnice izdelave avstrijskih krokodilov. Krokodil je bil zelo dolgovečna lokomotiva, saj so poslednje izločili iz prometa šele leta 1979 (tudi tvoj 1189.09 je bil eden zadnjih, ki so še vozili) Da slednji ne bi vozil na Brenner, se mi je zdelo zelo malo verjetno, saj gre za tipično "hribovsko" lokomotivo, ki je nastala po vzoru švicarskega krokodila, katerega so zasnovali prvenstveno za vleko na gotthardski železnici. Avstrijski krokodil je nastal zaradi potrebe po lokomotivi, ki bi vlekla vlake na arlberški progi (Innsbruck - Bludenz), ki je izrazito gorska (vzponi do 31 promila). Krokodili so bili najprej stacionirani v Innsbrucku, kjer je bila njihova glavna naloga vožnja vlakov po arlberški progi in pa na Brenner.
Več o tem zveš na naslednjem linku. Na žalost se je treba registrirati, pa zadeva je v nemščini. Drugače je ta stran zanimiva tudi za nas, saj se na njej pojavljajo tudi fotografije iz naših krajev, še posebej iz obdobja K.u.K monarhije:
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... _id=225398
LP
Jože
P.S.
@Milchy, res je zadeva nenavadna. Če zadevo kliknem v topicu, zajamra, da ne najde strani. Če naslov skopiram neposredno v naslovno vrstico brskalnika, me vrže na izhodiščno stran. Bom kar dal link na slednjo.
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/index.php
Očitno ima zadeva nekaj za opraviti z registracijo. Zadeve, ki sem jih želel pokazati, so vidne samo registriranim uporabnikom. Neregistrirani in / ali neprijavljeni, pridejo samo do naslednje strani:
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... at_id=1343
Kjer je samo pregled fotografij, ki so uporabljene za članek o omenjeni lokomotivi....
LP
Jože
Ima @ŽC prav, sem bil šlampast in nisem dobro prevedel podatkov z Wikipedie, za kar se posipljem s pepelom . @Majster, tiste letnice, ki jih navajaš, niso letnice uporabe, temveč letnice izdelave avstrijskih krokodilov. Krokodil je bil zelo dolgovečna lokomotiva, saj so poslednje izločili iz prometa šele leta 1979 (tudi tvoj 1189.09 je bil eden zadnjih, ki so še vozili) Da slednji ne bi vozil na Brenner, se mi je zdelo zelo malo verjetno, saj gre za tipično "hribovsko" lokomotivo, ki je nastala po vzoru švicarskega krokodila, katerega so zasnovali prvenstveno za vleko na gotthardski železnici. Avstrijski krokodil je nastal zaradi potrebe po lokomotivi, ki bi vlekla vlake na arlberški progi (Innsbruck - Bludenz), ki je izrazito gorska (vzponi do 31 promila). Krokodili so bili najprej stacionirani v Innsbrucku, kjer je bila njihova glavna naloga vožnja vlakov po arlberški progi in pa na Brenner.
Več o tem zveš na naslednjem linku. Na žalost se je treba registrirati, pa zadeva je v nemščini. Drugače je ta stran zanimiva tudi za nas, saj se na njej pojavljajo tudi fotografije iz naših krajev, še posebej iz obdobja K.u.K monarhije:
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... _id=225398
LP
Jože
P.S.
@Milchy, res je zadeva nenavadna. Če zadevo kliknem v topicu, zajamra, da ne najde strani. Če naslov skopiram neposredno v naslovno vrstico brskalnika, me vrže na izhodiščno stran. Bom kar dal link na slednjo.
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/index.php
Očitno ima zadeva nekaj za opraviti z registracijo. Zadeve, ki sem jih želel pokazati, so vidne samo registriranim uporabnikom. Neregistrirani in / ali neprijavljeni, pridejo samo do naslednje strani:
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... at_id=1343
Kjer je samo pregled fotografij, ki so uporabljene za članek o omenjeni lokomotivi....
LP
Jože
Zadnjič spremenil Barbarpapa1, dne 19.07.2012, 22:52, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
nekaj ni čisto v redu s tem linkom:Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
...
http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... _id=225398
....
LP
Jože
Not Found
The requested URL /db/viewtopic.php was not found on this server.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
ja Jože registriran moraš biti
ZC - poznam to stran mogoče dalj kot ti, tko da ...... SUCHE kar fajn dela
ZC - poznam to stran mogoče dalj kot ti, tko da ...... SUCHE kar fajn dela
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
Ni bilo mišljeno zate. Ti si samo opozoril.
Nekateri se na forumu (predvsem začetniki) ne znajdejo tako kot ti...
Jim je treba pomagat.
Je pa treba reči, da ni važno, kako dolgo poznaš kakšno stran. Važno je, kaj znaš iz nje izvleči. In tukaj nas nesejo ta mladi
Nekateri se na forumu (predvsem začetniki) ne znajdejo tako kot ti...
Jim je treba pomagat.
Je pa treba reči, da ni važno, kako dolgo poznaš kakšno stran. Važno je, kaj znaš iz nje izvleči. In tukaj nas nesejo ta mladi
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Železnica in železniška postaja Brenner
železocestnik napisal/-a:Ni bilo mišljeno zate. Ti si samo opozoril.
Nekateri se na forumu (predvsem začetniki) ne znajdejo tako kot ti...
Jim je treba pomagat.
Je pa treba reči, da ni važno, kako dolgo poznaš kakšno stran. Važno je, kaj znaš iz nje izvleči. In tukaj nas nesejo ta mladi
no, ja, recimo, samo potem, ko jim je vse prineseno na talarju