Železnica in železniška postaja Brenner

Vse o zanimivi zgodovini železne ceste skozi čas.
Majster
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 16.07.2012, 17:05
Kraj: Majšperk
Kontakt:

Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a Majster »

Pozdravljeni, kot že naslov pove me zanima železniška postaja Brenner.

Rad bi torej vedel če uspe komu poiskati načrte ali vsaj izgled postaje nekje v letu 1930. Na forumu sem videl že vse mogoče načrte zato sploh ne dvomim v uspeh. Gradim namreč maketo katere osnova bo železniška postaja Brenner. Zanima me torej vse kar se da najti o železnici in železniški postaji (kdaj je bila zgrajena, kdaj elektrificirana, ...). Najvažnejša bi bila tirna shema okoli leta 1930.
Vse kar je meni uspelo najti je par strani Wikipedie: klik 1, klik 2, klik 3 iz katerih ne zvem dovolj in še kaka stran ali dve. Največji problem s katerim se spopadam je moje nepoznavanje nemščine. Z prevajalnikom pa žal nisem tako učinkovit.
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Postaja Brenner je (vsaj zame) z zgodovinskega stališča zelo zanimiva. To pa zato, ker je bila sorazmerno zgodaj elektrificirana. Leta 1928 je bila z avstrijske strani elektrificirana z istim sistemom, kot je še danes v uporabi (15kV 16,2/3 Hz)m z italijanske pa s trofaznim sistemom (3kV, 16,2/3 Hz. Dvojni vozni vod, ena faza na tirnici). Italijani so imeli tovrstno elektrifikacijo na relaciji Bolzano (Bozen) - Brenner, ter je bila "osamelec" v tem delu Italije, ker ni bila povezana z ostalimi progami s takšno elektrifikacijo, ki so bile razširjene na severozahodu Italije. Proga je bila "reelektrificirana" leta 1965 (30.05.1965) na standardni italijanski istosmerni sistem, kot ga imamo tudi mi.

Na tej sliki, ki je bila posneta še v "trifaznem" obdobju:

Slika

se vidi trifazna lokomotiva serije FS554, ki so vozile na tej progi.

Vem, da nisem bil kaj prida koristen :oops: , a imaš vsaj podatke o elektrifikaciji... :)

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Bo treba še v tečaj italijanščine in iskati po forumih...

En takšen...
http://www.stazionidelmondo.it/brennerostazione.htm


Mogoče pa si lahko pomagaš kaj celo z vlaki.info...
viewtopic.php?f=17&t=5833&hilit=Brener

Mogoče najdeš zaklad :wink: :lol: :lol:
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Majster
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 16.07.2012, 17:05
Kraj: Majšperk
Kontakt:

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a Majster »

[quote=Barbarpapa1]Vem, da nisem bil kaj prida koristen , a imaš vsaj podatke o elektrifikaciji... [/quote]
Vsak podatek šteje :!: :)

ŽC sem pregledal seveda :) Škoda da je najmanj slik ravno z Brennerja. :?

Imam pa še eno prošnjo, če uspe komu. Zanima me še če so po brennerju res vozili avstrijski krokodili? Elektične lokomotive z oznako 1189 (najbolj me zanima 1189.09).

Vsi podatki o Brenneju, železnici in pa krokodilu z številko 1189.09 so več kot dobrodošli :) pristavim še kak liter domačega šnopsa :mrgreen:
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Majster napisal/-a:

...pristavim še kak liter domačega šnopsa :mrgreen:
Če pa je šnops na razpolago, lahko dobiš vse podatke od Uwe-ja in Helmuth-a...

link: http://www.mecschlanders.com/images/Akt ... ollmat.pdf

:berr2
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Glede tega, ali je Krokodil 1189.09 vozil na Brenner (še) nimam, ti pa lahko postrežem z nekaj povezavami:

Najprej trifazne lokomotive na Brennerju:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5962488

Avtor prispevka je Detlef Schikorr, ki ga ex-Jugoslovanski (pa i šire) vlakoljubci zelo dobro poznamo.


Sedaj pa še linki na prispevke s slikami 1189.09. Najprej, ko še je pridno delala:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-4966436


Pa iz obdobja, ko je že bila spomenik:

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/r ... sg-5466472

Če najdem še kaj, bom "pripopal" sem....

LP

Jože
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

V zvezi z elektrifikacijo BP1 ni dovolj precizen.
Zgodovinsko je elektrifikacija potekala takole:

1928: elektrifikacija proge Bolzano-Brenner (izmenični trifazni sistem), vključno postajo Brenner/Brennero
1928: elektrifikacija proge Innsbruck–Brennersee... torej ne do Brennerja/Brennero, ampak 1300 m pred mejo. Tako je ta del prevažala vlake parna lokomotiva (od Brennerskega jezera do Brennerja).
Ta segment so elektrificirali šele leta 1934.
Tako da pred 1934 nisi mogel videti avstrijske (delujoče) električne lokomotive na postaji Brenner/Brennero.

Za pomoč še ena fotka okoli leta 1930...

Slika

Povečava...

Slika
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Majster
Poznavalec
Poznavalec
Prispevkov: 10
Pridružen: 16.07.2012, 17:05
Kraj: Majšperk
Kontakt:

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a Majster »

Torej vse kaže da 1189.09 ni nikoli vozil po brennerju, niti kateri drugi 1189. Nemška wikipedija namreč pravi da so se krokodili uporabljali leta 1923/24 / 1926/27. Čeprav sem prepričan da sem nekje zasledil da je bil eden izmed 1189 na Brennerju.

Še vedno pa je dobrodošlo vse o 1189.09 in Brennerju. Predvsem me zanima še tirna shema tam okoli 1930. :)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Še enkrat: tudi na specializiranih forumih povpraševalci za tirno shemo Brenner ostanejo brez odgovora.

Bo treba res Uwe-ja in Helmuth-a povprašat. Večina mladih Nemcev odlično obvlada angleščino.

Pri nas v knjižnicah ne boš našel nič.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Barbarpapa1
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 1639
Pridružen: 09.11.2005, 22:40
Kraj: Maribor

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a Barbarpapa1 »

Pozdrav

Ima @ŽC prav, sem bil šlampast in nisem dobro prevedel podatkov z Wikipedie, za kar se posipljem s pepelom :oops: . @Majster, tiste letnice, ki jih navajaš, niso letnice uporabe, temveč letnice izdelave avstrijskih krokodilov. Krokodil je bil zelo dolgovečna lokomotiva, saj so poslednje izločili iz prometa šele leta 1979 (tudi tvoj 1189.09 je bil eden zadnjih, ki so še vozili) Da slednji ne bi vozil na Brenner, se mi je zdelo zelo malo verjetno, saj gre za tipično "hribovsko" lokomotivo, ki je nastala po vzoru švicarskega krokodila, katerega so zasnovali prvenstveno za vleko na gotthardski železnici. Avstrijski krokodil je nastal zaradi potrebe po lokomotivi, ki bi vlekla vlake na arlberški progi (Innsbruck - Bludenz), ki je izrazito gorska (vzponi do 31 promila). Krokodili so bili najprej stacionirani v Innsbrucku, kjer je bila njihova glavna naloga vožnja vlakov po arlberški progi in pa na Brenner.

Več o tem zveš na naslednjem linku. Na žalost se je treba registrirati, pa zadeva je v nemščini. Drugače je ta stran zanimiva tudi za nas, saj se na njej pojavljajo tudi fotografije iz naših krajev, še posebej iz obdobja K.u.K monarhije:

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... _id=225398

LP

Jože

P.S.

@Milchy, res je zadeva nenavadna. Če zadevo kliknem v topicu, zajamra, da ne najde strani. Če naslov skopiram neposredno v naslovno vrstico brskalnika, me vrže na izhodiščno stran. Bom kar dal link na slednjo.

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/index.php

Očitno ima zadeva nekaj za opraviti z registracijo. Zadeve, ki sem jih želel pokazati, so vidne samo registriranim uporabnikom. Neregistrirani in / ali neprijavljeni, pridejo samo do naslednje strani:

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... at_id=1343

Kjer je samo pregled fotografij, ki so uporabljene za članek o omenjeni lokomotivi....

LP

Jože
Zadnjič spremenil Barbarpapa1, dne 19.07.2012, 22:52, skupaj popravljeno 1 krat.
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a milchy »

Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav

...

http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/d ... _id=225398

....

LP

Jože
nekaj ni čisto v redu s tem linkom:

Not Found

The requested URL /db/viewtopic.php was not found on this server.
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Link je tale: http://schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/index.php

Pol pa brskaj :wink:

rubrika: Suche #-o
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a milchy »

ja Jože registriran moraš biti

ZC - poznam to stran mogoče dalj kot ti, tko da ...... SUCHE kar fajn dela :)
Uporabniški avatar
železocestnik
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 9511
Pridružen: 30.12.2007, 22:01
Kraj: Ljubljana

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a železocestnik »

Ni bilo mišljeno zate. Ti si samo opozoril.
Nekateri se na forumu (predvsem začetniki) ne znajdejo tako kot ti...
Jim je treba pomagat.

Je pa treba reči, da ni važno, kako dolgo poznaš kakšno stran. Važno je, kaj znaš iz nje izvleči. In tukaj nas nesejo ta mladi :saluti
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
milchy
Strojevodja I
Strojevodja I
Prispevkov: 5700
Pridružen: 11.09.2005, 17:48
Kontakt:

Re: Železnica in železniška postaja Brenner

Odgovor Napisal/-a milchy »

železocestnik napisal/-a:Ni bilo mišljeno zate. Ti si samo opozoril.
Nekateri se na forumu (predvsem začetniki) ne znajdejo tako kot ti...
Jim je treba pomagat.

Je pa treba reči, da ni važno, kako dolgo poznaš kakšno stran. Važno je, kaj znaš iz nje izvleči. In tukaj nas nesejo ta mladi :saluti

no, ja, recimo, samo potem, ko jim je vse prineseno na talarju ;)
Odgovori