Off topic - ladje, barke, čolni ...
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Da, Reka.
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
logger (jadrnica)
foto: Planet 1830
foto: Planet 1830
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
police
Police že, ampak ne knjižne.
foto: Planet 1830
Police že, ampak ne knjižne.
foto: Planet 1830
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Obljuba dela dolg, pravijo
Pri meni se na podstrešju najde marsikaj.... med drugim tudi izvenkrmnik Johnson iz leta 1931.
Naj že takoj na začetku povem, o zgodovini tega motorja žal ne vem nič... pa tudi njegov bivši lastnik je že dolgo pokojni. Tudi jaz se ne bom spomnil čisto vsakega detajla, s tem sem se igral še ko sem bil v srednji šoli
Očitno je samo to, da si je svoje čase služil ljubi kruhek tule:
Da se vidi, kdo ga je naredil:
Še par slik kar tako...
Na kratko: gre za dvocilindrski dvotaktnik, od oka kakšnih 150ccm, za moč me ne vprašajte. Motorček je 'klasični' dvotaktnik s predkompresijo v karterju. Takrat seveda ni bilo govora o kakšnih semeringih na glavni gredi, zato ima za ležaje bronaste puše in maže se z 10% mešanico (o dimu ne sprašujte ) So pa iz brona tudi - ojnice
Cilindrski blok je odlit v enem kosu, hlajenje je vodno (k temu se bomo še vrnili)
Uplinjač... in tu zgodba postaja zanimiva Loputa za 'gas' (pravzaprav nekakšen vrtljivi zaslon) je... ampak se ne uporablja kaj dosti (je tudi na čisto nemogočem položaju, da bi med vožnjo kaj štelal) sta v grobem predvidena zgolj dva položaja (za vžig in za delovanje). Po vžigu motorja se zrak popolnoma odpre...
Obrati pa se regulirajo s predvžigom
Še en zanimiv detajl, in počasi se povrnemo k že omenjenem vodnem hlajenju:
Tu gre za izpuh. Motor ima pravzaprav dva izpuha: običajnega (podvodnega) na peti, in še nadvodnega. Nadvodni je seveda namenjen lažjemu vžigu, zapira pa ga pomični batek. Ko motor miruje, batek zaradi lastne teže zdrsne navzdol, in nadvodni izpuh je odprt. 'Cilindrček', po katerem se batek premika, pa je povezan z dovodom hladilne vode. Ko motor steče, prične propeler metat vodo v zajemnik na peti...
in vodni tlak potisne batek navzgor in s tem zapre nadvodni izpuh. Genialno, a ne
Pa še nekaj mojih osebnih izkušenj: vžge se ga (topel ali mrzel, vseeno ) tako, da daš predvžig malo čez polovico, loputo za zrak v položaj za vžig, pritisneš plovec da temeljito zalije vplinjač (kapljice 10% mešanice, ki pri tem padejo v vodo takoj naredijo velike mavrične kroge v vodi, nato ga potegneš - in se skorajda ne zgodi, da ne bi vžgal iz prve. Takoj ko steče, popolnoma odpreš zrak in motor prične rahlo povečevati obrate, porineš še predvžig naprej in motorček oživi in že se zelo ekološko pelješ z dimno zaveso 10% dvotaktola za sabo
Opisan postopek ni zapleten, tudi ni potreba po kakšnih filigranskih občutkih npr. za predvžig. Večji problem je bilo vse to pogruntat, ker ni bilo nikogar, ki bi osebno uporabljal ta motor in bi mi lahko kaj rekel.
Sam predvžig spreminja v zelo širokem območju, pa ne me vprašat za točne °. Če ga daš čisto nazaj, se bo motor ustavil, če ga daš preveč naprej - ne, ne bo zaklenkal, samo ustavil se bo, ravno tako mirno kot če bi mu preveč vzel predvžig. Ampak, kot sem rekel, tu ni potrebe po nekem hudem občutko. kakor koli obrneš stvar, če se upošteva, da gre za motor iz leta 1931, je uporaba presenetljivo nezahtevna in ni tu nekih hudih 'cak' za razliko in marsikaterega desetletja mlajšega izvenkrmnika.
Motor je skorajda v celoti iz aluminija in namenjen za sladko vodo. Obstajala je tudi 'morska' verzija ki pa je imela nogo iz - brona Za težo me ne vprašat Sicer tale moj motorček ni težek, rekel bi dobrih 20 kg. Ko smo pri aluminiju in morski vodi: Kolikor vem, motor že v osnovi ni bil z ničemer prebarvan. Vem, da je že preden sem ga jaz dobil, kar nekaj let preživel na morju. Nihče se mu ni spomnil montirat cink protektorja, pa še matica, ki drži propeler je iz brona... Korozija? Kakšna sled se mogoče že najde, ampak garantiram, da bi bil tomos (ki JE namenjen za slano vodo ) po nekaj letih nevzdrževanja bolj korodiran
Pri meni se na podstrešju najde marsikaj.... med drugim tudi izvenkrmnik Johnson iz leta 1931.
Naj že takoj na začetku povem, o zgodovini tega motorja žal ne vem nič... pa tudi njegov bivši lastnik je že dolgo pokojni. Tudi jaz se ne bom spomnil čisto vsakega detajla, s tem sem se igral še ko sem bil v srednji šoli
Očitno je samo to, da si je svoje čase služil ljubi kruhek tule:
Da se vidi, kdo ga je naredil:
Še par slik kar tako...
Na kratko: gre za dvocilindrski dvotaktnik, od oka kakšnih 150ccm, za moč me ne vprašajte. Motorček je 'klasični' dvotaktnik s predkompresijo v karterju. Takrat seveda ni bilo govora o kakšnih semeringih na glavni gredi, zato ima za ležaje bronaste puše in maže se z 10% mešanico (o dimu ne sprašujte ) So pa iz brona tudi - ojnice
Cilindrski blok je odlit v enem kosu, hlajenje je vodno (k temu se bomo še vrnili)
Uplinjač... in tu zgodba postaja zanimiva Loputa za 'gas' (pravzaprav nekakšen vrtljivi zaslon) je... ampak se ne uporablja kaj dosti (je tudi na čisto nemogočem položaju, da bi med vožnjo kaj štelal) sta v grobem predvidena zgolj dva položaja (za vžig in za delovanje). Po vžigu motorja se zrak popolnoma odpre...
Obrati pa se regulirajo s predvžigom
Še en zanimiv detajl, in počasi se povrnemo k že omenjenem vodnem hlajenju:
Tu gre za izpuh. Motor ima pravzaprav dva izpuha: običajnega (podvodnega) na peti, in še nadvodnega. Nadvodni je seveda namenjen lažjemu vžigu, zapira pa ga pomični batek. Ko motor miruje, batek zaradi lastne teže zdrsne navzdol, in nadvodni izpuh je odprt. 'Cilindrček', po katerem se batek premika, pa je povezan z dovodom hladilne vode. Ko motor steče, prične propeler metat vodo v zajemnik na peti...
in vodni tlak potisne batek navzgor in s tem zapre nadvodni izpuh. Genialno, a ne
Pa še nekaj mojih osebnih izkušenj: vžge se ga (topel ali mrzel, vseeno ) tako, da daš predvžig malo čez polovico, loputo za zrak v položaj za vžig, pritisneš plovec da temeljito zalije vplinjač (kapljice 10% mešanice, ki pri tem padejo v vodo takoj naredijo velike mavrične kroge v vodi, nato ga potegneš - in se skorajda ne zgodi, da ne bi vžgal iz prve. Takoj ko steče, popolnoma odpreš zrak in motor prične rahlo povečevati obrate, porineš še predvžig naprej in motorček oživi in že se zelo ekološko pelješ z dimno zaveso 10% dvotaktola za sabo
Opisan postopek ni zapleten, tudi ni potreba po kakšnih filigranskih občutkih npr. za predvžig. Večji problem je bilo vse to pogruntat, ker ni bilo nikogar, ki bi osebno uporabljal ta motor in bi mi lahko kaj rekel.
Sam predvžig spreminja v zelo širokem območju, pa ne me vprašat za točne °. Če ga daš čisto nazaj, se bo motor ustavil, če ga daš preveč naprej - ne, ne bo zaklenkal, samo ustavil se bo, ravno tako mirno kot če bi mu preveč vzel predvžig. Ampak, kot sem rekel, tu ni potrebe po nekem hudem občutko. kakor koli obrneš stvar, če se upošteva, da gre za motor iz leta 1931, je uporaba presenetljivo nezahtevna in ni tu nekih hudih 'cak' za razliko in marsikaterega desetletja mlajšega izvenkrmnika.
Motor je skorajda v celoti iz aluminija in namenjen za sladko vodo. Obstajala je tudi 'morska' verzija ki pa je imela nogo iz - brona Za težo me ne vprašat Sicer tale moj motorček ni težek, rekel bi dobrih 20 kg. Ko smo pri aluminiju in morski vodi: Kolikor vem, motor že v osnovi ni bil z ničemer prebarvan. Vem, da je že preden sem ga jaz dobil, kar nekaj let preživel na morju. Nihče se mu ni spomnil montirat cink protektorja, pa še matica, ki drži propeler je iz brona... Korozija? Kakšna sled se mogoče že najde, ampak garantiram, da bi bil tomos (ki JE namenjen za slano vodo ) po nekaj letih nevzdrževanja bolj korodiran
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
4 HPmiha30 napisal/-a: ... dvocilindrski dvotaktnik, od oka kakšnih 150ccm, za moč me ne vprašajte.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Miha, če bi bil v Ameriki, bi tole dobro prodal*
Garantiram ti ene 325 $
Pol slabše prodajajo za ta denar
Detajl...
* je treba prej preverit, če je bil v Mostah sploh že odpisan
Ja res je letnik 1931. Odkod pa ti to veš?
Garantiram ti ene 325 $
Pol slabše prodajajo za ta denar
Detajl...
* je treba prej preverit, če je bil v Mostah sploh že odpisan
Ja res je letnik 1931. Odkod pa ti to veš?
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Miha, si že prišparal $24,95 ....samo ker si "zalaufal" stroj...
Tudi če bi naročil "Navodila" , ni rečeno, da bi ti uspelo
Manual 13_627 Owners Manual - 1928-1933; 3, 4, 4.1, 1.4, 7.15; A-45, A-50, A-65, J-65, K-40, K-45, K-50; Johnson OUTBOARDS $24.95 $24.95
Se pa spomnim enega primera z morja....
Ustavili smo se zvečer na poti po Jadranski "magistrali"...
Ja, bila je že trda noč, ko slišimo da nekdo pošilja nekoga ali nekaj nekam...in vsake toliko poskus zagona motorja na čolnu...
Nazadnje ima sopotnik na čolnu, ki bi rad čimprej prišel do obale in do
"J....š ti to! Pa rekao sam ja tebi, da je treba, da je sve od jedne firme: čamac i motor
I još to: Elan i Johnson ne idu zajedno!"
Skoraj nas je pobralo od smeha
Tudi če bi naročil "Navodila" , ni rečeno, da bi ti uspelo
Manual 13_627 Owners Manual - 1928-1933; 3, 4, 4.1, 1.4, 7.15; A-45, A-50, A-65, J-65, K-40, K-45, K-50; Johnson OUTBOARDS $24.95 $24.95
Se pa spomnim enega primera z morja....
Ustavili smo se zvečer na poti po Jadranski "magistrali"...
Ja, bila je že trda noč, ko slišimo da nekdo pošilja nekoga ali nekaj nekam...in vsake toliko poskus zagona motorja na čolnu...
Nazadnje ima sopotnik na čolnu, ki bi rad čimprej prišel do obale in do
"J....š ti to! Pa rekao sam ja tebi, da je treba, da je sve od jedne firme: čamac i motor
I još to: Elan i Johnson ne idu zajedno!"
Skoraj nas je pobralo od smeha
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Porkaduš, imam Đonija ene letnik 2000, pa je skoraj isti
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Samo čelado so mu nabili na glavo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Haha, vsak moment me boste toliko sprovociral, da ga bom zvlekel s podstrešja in probal spet zalavfat
Aja, pa vsaj 3 konji so mu sigurno že ušli iz štale Dobro, saj vem, da se je včasih delalo z drugimi tolerancami kot danes, ampak kolikor se spomnim, bi lahko bata kar precej svobodno plesala po cilindrih
Aja, pa vsaj 3 konji so mu sigurno že ušli iz štale Dobro, saj vem, da se je včasih delalo z drugimi tolerancami kot danes, ampak kolikor se spomnim, bi lahko bata kar precej svobodno plesala po cilindrih
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Podarjenemu konju se ne gleda v zobe. …
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- Planet 1830
- Strojevodja I
- Prispevkov: 972
- Pridružen: 08.10.2007, 21:25
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Še malo nostalgije
SSKJ: nostalgija - močna, otožna želja po tem, kar je osebek v preteklosti čutil, imel:
In še malo težja uganka za sodobnike tistega časa: na katerem čolnu je pritrjen znameniti izvenkrmni motor? (namig: je tudi tovarniški SLO izdelek)
SSKJ: nostalgija - močna, otožna želja po tem, kar je osebek v preteklosti čutil, imel:
In še malo težja uganka za sodobnike tistega časa: na katerem čolnu je pritrjen znameniti izvenkrmni motor? (namig: je tudi tovarniški SLO izdelek)
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Hm, jaz to nisem... In po pravici povedano, nimam pojma. Če pa probam iz konteksta vprašanja malo ugibat...Planet 1830 napisal/-a: ...za sodobnike tistega časa...
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
V redu se strinjam Ampak so bili pa tudi majstorji veseli, da jim je ena stvar manj delala napoto v delavnici Pripadniki določene etnične skupine tedaj še niso bili množično opremljeni s kombiji, tako da je bila kramarija v delavnici kar resen problemželezocestnik napisal/-a:Podarjenemu konju se ne gleda v zobe. …
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Off topic - ladje, barke, čolni ...
Camac Libis Ljubljana
Plasticni camac Libis Ljubljana sa 2 sedista sa palubom na pramcu
Duzina 410cm,sirina 145cm,nosivost 5 osoba,tezina camca 120kg.
Motor vanbrodski do 40 ks.
cena: 500 EUR
Plasticni camac Libis Ljubljana sa 2 sedista sa palubom na pramcu
Duzina 410cm,sirina 145cm,nosivost 5 osoba,tezina camca 120kg.
Motor vanbrodski do 40 ks.
cena: 500 EUR
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers