Poljska (in še kaj zraven...)
Poljska (in še kaj zraven...)
Zdravo!
No po dolgem času znova fotopis z moje strani Tokrat je bila na vrsti Poljska, način potovanja/prenočevanja pa kot običajno avto/šotor. Kar pa ne pomeni da je primanjkovalo železniške tematike...
No, že na poti proti severu se nam je utrnila misel: kaj ko bi kosilo pojedli kar ob progi čez Semmering? Tako so nastale naslednje slike, v kader sta mi padla 2 Railjeta. Čisto malo, za začetek...
No, najprej tale opuščen nekdanji železniški hotel na Semmeringu:
Nato pa zares prehod obeh Railjetov.
Taurus se muči s potiskanjem, ventilatorji na polno tulijo...
Po kosilu pa: zakaj si ne bi ogledali še slovitega viadukta Kalte-Rinne?
Več kot 150 let stara mojstrovina...
Zanimivo, takšno vrtečo se tablo bi lahko postavili tudi za objekte na bohinjski progi...
No po dolgem času znova fotopis z moje strani Tokrat je bila na vrsti Poljska, način potovanja/prenočevanja pa kot običajno avto/šotor. Kar pa ne pomeni da je primanjkovalo železniške tematike...
No, že na poti proti severu se nam je utrnila misel: kaj ko bi kosilo pojedli kar ob progi čez Semmering? Tako so nastale naslednje slike, v kader sta mi padla 2 Railjeta. Čisto malo, za začetek...
No, najprej tale opuščen nekdanji železniški hotel na Semmeringu:
Nato pa zares prehod obeh Railjetov.
Taurus se muči s potiskanjem, ventilatorji na polno tulijo...
Po kosilu pa: zakaj si ne bi ogledali še slovitega viadukta Kalte-Rinne?
Več kot 150 let stara mojstrovina...
Zanimivo, takšno vrtečo se tablo bi lahko postavili tudi za objekte na bohinjski progi...
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Slovo od Semmeringa:
Prvo noč smo kampirali ob Nežiderskem jezeru, kjer so bili taki prizori stalnica, v bližini je namreč dunajsko letališče Schwechat:
Na eni od lokalnih prog smo srečali Talenta. Slika sicer ni ravno posrečena...
Sedaj pa res Poljska. Prvo noč na poljskem smo prebili v Zakopanah, od koder je slika vzpenjače Gubalovke:
Smo že v Wadowicah, rojstnem kraju pokojnega papeža Janeza Pavla II. Tu je na postaji čakal elektromotornik EN61, ki opravlja prevoze med Krakowom in Wadowicami ("Pociąg Papieski"). Da ne bo pomote: ne gre za prenovo Gomulke, ampak za popolnoma nov vlak, izdelan v tovarni Newag Nowi Sacz.
Naslednje dni smo bivali v mestu Bielsko-Biala. Prvi izlet od tod nas je vodil v Šlezijo, seveda z vlakom. To je postaja v Bielsko-Biali:
Stari napis iz časa Avstro-Ogrske še kraljuje na pročelju:
Vlak do Katowic... ja, to pa je prenovljena Gomulka! Serija ED72 je štiridelna izpeljanka te poljske uspešnice, ED72A pa je prenovljena verzija, izdelana v ZNTK Minsk Mazowiecki.
Mimogrede: ime Gomulka na Poljskem ni zaželjeno, tovrstnim elektromotornikom rečejo Poljaki "Žutek", saj so bili originalno pobarvani v rumeno-modro barvo.
Notranjost... hmm Gomulke ni prepoznati, vse je zelo moderno, vstopna vrata so elektronska, vlak pa je tudi klimatiziran.
Ampak marsikatera dama je lepa, dokler ne spregovori. Oziroma v tem primeru dokler ne spelje. Genetsko je to čista Gomulka, značilno tresenje in poskakovanje je še vedno prisotno, le speljevanje je nekoliko manj sunkovito...
Takoj ob izvozu iz Bielska-Biale pa še nekaj originalnih...
Prvo noč smo kampirali ob Nežiderskem jezeru, kjer so bili taki prizori stalnica, v bližini je namreč dunajsko letališče Schwechat:
Na eni od lokalnih prog smo srečali Talenta. Slika sicer ni ravno posrečena...
Sedaj pa res Poljska. Prvo noč na poljskem smo prebili v Zakopanah, od koder je slika vzpenjače Gubalovke:
Smo že v Wadowicah, rojstnem kraju pokojnega papeža Janeza Pavla II. Tu je na postaji čakal elektromotornik EN61, ki opravlja prevoze med Krakowom in Wadowicami ("Pociąg Papieski"). Da ne bo pomote: ne gre za prenovo Gomulke, ampak za popolnoma nov vlak, izdelan v tovarni Newag Nowi Sacz.
Naslednje dni smo bivali v mestu Bielsko-Biala. Prvi izlet od tod nas je vodil v Šlezijo, seveda z vlakom. To je postaja v Bielsko-Biali:
Stari napis iz časa Avstro-Ogrske še kraljuje na pročelju:
Vlak do Katowic... ja, to pa je prenovljena Gomulka! Serija ED72 je štiridelna izpeljanka te poljske uspešnice, ED72A pa je prenovljena verzija, izdelana v ZNTK Minsk Mazowiecki.
Mimogrede: ime Gomulka na Poljskem ni zaželjeno, tovrstnim elektromotornikom rečejo Poljaki "Žutek", saj so bili originalno pobarvani v rumeno-modro barvo.
Notranjost... hmm Gomulke ni prepoznati, vse je zelo moderno, vstopna vrata so elektronska, vlak pa je tudi klimatiziran.
Ampak marsikatera dama je lepa, dokler ne spregovori. Oziroma v tem primeru dokler ne spelje. Genetsko je to čista Gomulka, značilno tresenje in poskakovanje je še vedno prisotno, le speljevanje je nekoliko manj sunkovito...
Takoj ob izvozu iz Bielska-Biale pa še nekaj originalnih...
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Na eni od postaj čaka cela flota velikih, dvodelnih tovornih lokomotiv. Ampak zakaj imam občutek da so nevozne?
Labodje jezero
Kolodvor v Katowicah je v prenovi:
Aja zakaj smo že v Šleziji? Odgovor se glasi: Šlezijski medmestni tramvaj (ang. Silesian Interurbans, poljsko Tramwaje Śląskie). Gre za ogromen tramvajski sistem, ki povezuje skoraj celotno šlezijsko industrijsko območje. Več o samem tramvaju in zgodovini: http://en.wikipedia.org/wiki/Silesian_Interurbans. Pametnega zemljevida ne morem najti, še najboljši je tale: http://www.urbanrail.net/eu/pl/katow/katowice-map.htm, čeprav je star in številke prog ne ustrezajo dejanskemu stanju... Ampak vsaj za orientacijo bo, upam dober.
Prvi stik s tramvajem: na Poljskem najpogostejši tip tramvaja Konstal 105N. Tu ga je nekdo "zaparkiral"
Velika dvorana Spodek v Katowicah:
Pogled po glavni aleji v Katowicah:
Staro in novo - na levi je Alstom/Konstal 118 na progi št. 6, ki nas je popeljal po glavnem koridoru do Bytoma.
Katowice Rondo (reklama moti sliko, zato sem naslednje slike naredil na sklepu tramvaja):
Novodobno blokovsko naselje:
Srečanje s starejšim Konstalom nekje v Chorzowu.
Labodje jezero
Kolodvor v Katowicah je v prenovi:
Aja zakaj smo že v Šleziji? Odgovor se glasi: Šlezijski medmestni tramvaj (ang. Silesian Interurbans, poljsko Tramwaje Śląskie). Gre za ogromen tramvajski sistem, ki povezuje skoraj celotno šlezijsko industrijsko območje. Več o samem tramvaju in zgodovini: http://en.wikipedia.org/wiki/Silesian_Interurbans. Pametnega zemljevida ne morem najti, še najboljši je tale: http://www.urbanrail.net/eu/pl/katow/katowice-map.htm, čeprav je star in številke prog ne ustrezajo dejanskemu stanju... Ampak vsaj za orientacijo bo, upam dober.
Prvi stik s tramvajem: na Poljskem najpogostejši tip tramvaja Konstal 105N. Tu ga je nekdo "zaparkiral"
Velika dvorana Spodek v Katowicah:
Pogled po glavni aleji v Katowicah:
Staro in novo - na levi je Alstom/Konstal 118 na progi št. 6, ki nas je popeljal po glavnem koridoru do Bytoma.
Katowice Rondo (reklama moti sliko, zato sem naslednje slike naredil na sklepu tramvaja):
Novodobno blokovsko naselje:
Srečanje s starejšim Konstalom nekje v Chorzowu.
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Proge niso v dobrem stanju, precej zaraščene, pa tudi tiri so slabo vzdrževani. Tako je tresenja, poskakovanja in suvanja na pretek.
Okolica se hitro menja, od mestnih središč...
preko že prikazanih blokovskih naselij do opuščenih rudniških obratov:
Pogosto je proga tudi enotirna:
Po dobre pol ure vožnje prispemo v Bytom.
Šlezijska opera s kipom Chopina:
Naš tramvaj za naprej: stari Konstal 105 na progi 18, v smeri Chebzie Petla.
Sila preprost komandni pult:
Znova opuščen rudnik:
Vsakdanjost na progah šlezijskega tramvaja: enotirna, močno zaraščena proga...
Okolica se hitro menja, od mestnih središč...
preko že prikazanih blokovskih naselij do opuščenih rudniških obratov:
Pogosto je proga tudi enotirna:
Po dobre pol ure vožnje prispemo v Bytom.
Šlezijska opera s kipom Chopina:
Naš tramvaj za naprej: stari Konstal 105 na progi 18, v smeri Chebzie Petla.
Sila preprost komandni pult:
Znova opuščen rudnik:
Vsakdanjost na progah šlezijskega tramvaja: enotirna, močno zaraščena proga...
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Križanje:
Tako zgleda enotirna proga skozi kraj: vozimo se po levem pasu, vse se umika pred nami...
Prenovljen tramvaj:
Prehiteva nas vlak:
Končna postaja Chebzie Petla je veliko obračališče, večinoma zelo zaraščeno... Tale lepotec na levi je, vsaj mislim tako, model Konstal 102.
Naš tramvaj za nadaljevanje poti (proga 11):
Z njim smo se peljali le nekaj postaj, do tega pravokotnega križišča:
Za zaključek do Katowic smo šli s temle Konstalom 105Na na progi 7:
Tako zgleda enotirna proga skozi kraj: vozimo se po levem pasu, vse se umika pred nami...
Prenovljen tramvaj:
Prehiteva nas vlak:
Končna postaja Chebzie Petla je veliko obračališče, večinoma zelo zaraščeno... Tale lepotec na levi je, vsaj mislim tako, model Konstal 102.
Naš tramvaj za nadaljevanje poti (proga 11):
Z njim smo se peljali le nekaj postaj, do tega pravokotnega križišča:
Za zaključek do Katowic smo šli s temle Konstalom 105Na na progi 7:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Na tej sliki je jasno vidno obupno stanje tirov:
Pogled na bodoči kolodvor Katowice:
Nazaj smo se peljali s vlakom TLK (Tanie Linie Kolejowe) Kormoran, ki je prispel iz Olsztyna. Gre za klasični brzi vlak.
Še enkrat kolodvor:
Kupe drugega razreda:
Kupe prvega razreda:
"Portugalska" lokomotiva EP09 z vlakom EC Praha:
Velika dvodelna tovorna lokomotiva slovaških železnic ZSSK:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Prevoz koles:
Uvoz v Chechowice Dziedzice:
Take velikanke me spominjajo na ruske lokomotive...
Češka tovorna lokomotiva:
Po prihodu v Bielsko-Biala: levo naš vlak, desno TLK "Pogoria" za Gdansk in Hel.
Smerni tabli obeh vlakov:
Tale nas je vlekla... Pafawagova EU07.
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Naslednja točka za ogled je bil Krakow. Avto smo parkirali pri rudniku soli Wieliczka, ki pa si ga nismo ogledali zaradi prevelike gneče. Čakalna doba je bila preprosto predolga... No, tole je vhod v rudnik:
Železniško postajališče Wieliczka Kopalnia je končna postaja primestne proge iz Krakowa:
Do Krakowa pa z... ahhh, slika pove več kot beseda... Prava, originalna tričlenska Gomulka, na Poljskem označena kot EN57:
Le sedeži so novi (na povratku je imela celo originalne!). Drugače pa Gomulka, kot jo poznamo pri nas...
Dve sliki "starega in novega": levo Gomulka, desno novi elektromotornik EN77 "Acatus 2", izdelan v PESA Bydgoszcz. Očitno poljska železniška industrija še ne izumira...
Železniška postaja Krakow Glowny...
in poleg nje veliki nakupovalni center "Galeria Krakowska":
Krakow ima ogromno tramvajsko omrežje s kar 27 progami in različnimi tramvajskimi tipi. Dva primerka: najprej stari Konstal 105...
in pa novi Bombardier NGT6:
Železniško postajališče Wieliczka Kopalnia je končna postaja primestne proge iz Krakowa:
Do Krakowa pa z... ahhh, slika pove več kot beseda... Prava, originalna tričlenska Gomulka, na Poljskem označena kot EN57:
Le sedeži so novi (na povratku je imela celo originalne!). Drugače pa Gomulka, kot jo poznamo pri nas...
Dve sliki "starega in novega": levo Gomulka, desno novi elektromotornik EN77 "Acatus 2", izdelan v PESA Bydgoszcz. Očitno poljska železniška industrija še ne izumira...
Železniška postaja Krakow Glowny...
in poleg nje veliki nakupovalni center "Galeria Krakowska":
Krakow ima ogromno tramvajsko omrežje s kar 27 progami in različnimi tramvajskimi tipi. Dva primerka: najprej stari Konstal 105...
in pa novi Bombardier NGT6:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Ena zanimivost iz Krakowa: table za razne storitve in trgovine tu niso pritrjene v tla, ampak jih držijo ljudje. Ker je to očitno dolgočasno delo, nekateri ob tem kar zaspijo...
Letališki vlak na glavni postaji; gre za dizelmotornik Kolzam SA109 "RegioVan".
Gremo naprej proti Varšavi. Na pol poti smo se ustavili v romarskem središču Czestochowa...
...kjer pa ravno tako ne sme manjkati... tramvaj! Imam občutek, kot da ima na Poljskem vsako selo svoj tramvaj. Pri nas pa še tistega edinega v Ljubljani nismo bili sposobni obdržati...
Zanimiva restavracija ob poti, urejena kar v letalu
In prihajamo v Varšavo...
Letališki vlak na glavni postaji; gre za dizelmotornik Kolzam SA109 "RegioVan".
Gremo naprej proti Varšavi. Na pol poti smo se ustavili v romarskem središču Czestochowa...
...kjer pa ravno tako ne sme manjkati... tramvaj! Imam občutek, kot da ima na Poljskem vsako selo svoj tramvaj. Pri nas pa še tistega edinega v Ljubljani nismo bili sposobni obdržati...
Zanimiva restavracija ob poti, urejena kar v letalu
In prihajamo v Varšavo...
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Varšava - glavno mesto Poljske. Še sami nismo vedeli, kaj smemo pričakovati od poljske prestolnice, zrušene do tal in na novo zgrajene. Končni vtis je bil izjemen: moderno, izjemno urejeno in čisto mesto, ki zna očarati. Res nasprotje od tega, kar si marsikdo predstavlja pod tem imenom...
Kamp smo imeli precej izven mesta, do novega Nacionalnega stadiona smo se peljali z avtobusom, naprej v mesto pa s tramvajem. Obsežen tramvajski sistem je odličen in moderen. Primer elektronskega prikazovalnika odhodov tramvajev:
Do mesta nas je peljal najnovejši tramvaj v Varšavi; PESA 120Na proizvajalca PESA Bydgoszcz. Tudi moč poljske tramvajske industrije je povsod vidna...
Gremo preko Visle. Preko železniškega mostu pa ravno takrat vlak: gre za vlak privatnega prevoznika SKM Varšava, model 27WE "Elf", izdelan pa ravno tako v PESA Bydgoszcz. Na pogled je podoben sinjemu kitu...
Notranjost tramvaja...
Center, nad katerim kraljuje Palača znanosti in tehnologije:
Po informacije o mestnem prometu se odpravimo kar na postajo Warszawa Centralna, ki je bil za potrebe nedavnega EP v nogometu prenovljena. Pogled od znotraj:
...in zunaj:
Nasproti stojita tale nenavadna poslovna stavba...
... ter sedež poljskega letalskega prevoznika LOT:
Kamp smo imeli precej izven mesta, do novega Nacionalnega stadiona smo se peljali z avtobusom, naprej v mesto pa s tramvajem. Obsežen tramvajski sistem je odličen in moderen. Primer elektronskega prikazovalnika odhodov tramvajev:
Do mesta nas je peljal najnovejši tramvaj v Varšavi; PESA 120Na proizvajalca PESA Bydgoszcz. Tudi moč poljske tramvajske industrije je povsod vidna...
Gremo preko Visle. Preko železniškega mostu pa ravno takrat vlak: gre za vlak privatnega prevoznika SKM Varšava, model 27WE "Elf", izdelan pa ravno tako v PESA Bydgoszcz. Na pogled je podoben sinjemu kitu...
Notranjost tramvaja...
Center, nad katerim kraljuje Palača znanosti in tehnologije:
Po informacije o mestnem prometu se odpravimo kar na postajo Warszawa Centralna, ki je bil za potrebe nedavnega EP v nogometu prenovljena. Pogled od znotraj:
...in zunaj:
Nasproti stojita tale nenavadna poslovna stavba...
... ter sedež poljskega letalskega prevoznika LOT:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Do kraljevega parka smo se popeljali s temle lepotcem Konstal 13N, ki je v bistvu kopija češke Tatre T1:
Umetna mavrica na enem od krožnih križišč:
Palača na vodi v parku:
Ponorele varšavske veverice... nisem še doživel da bi veverica prišla k človeku in mu jedla iz rok...
Po starem mestnem jedru se prevažajo poštne kočije:
Pogled čez Vislo na Nacionalni štadion:
Pa nazaj k tramvajem; nekoliko moderniziran Konstal 105Na:
Jaz s svojim najljubšim tramvajem v ozadju...
Originalni 105Na:
Za zaključek pa smo se popeljali z varšavsko turistično progo T. Naš tramvaj je bil tale muzejski Konstal 4N:
Umetna mavrica na enem od krožnih križišč:
Palača na vodi v parku:
Ponorele varšavske veverice... nisem še doživel da bi veverica prišla k človeku in mu jedla iz rok...
Po starem mestnem jedru se prevažajo poštne kočije:
Pogled čez Vislo na Nacionalni štadion:
Pa nazaj k tramvajem; nekoliko moderniziran Konstal 105Na:
Jaz s svojim najljubšim tramvajem v ozadju...
Originalni 105Na:
Za zaključek pa smo se popeljali z varšavsko turistično progo T. Naš tramvaj je bil tale muzejski Konstal 4N:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Naš vodič...
Tramvajsko križišče po sistemu "iz vseh smeri v vse smeri":
Postaja Warszawa Gdanska:
Čez Vislo:
Sodobna tramvajska postajališča:
Pa znova čez Vislo...
Vse o našem tramvaju: gre za prototip, nikoli ni ugledal serijske proizvodnje.
Konstal 116Na:
Komandni pult našega muzejskega tramvaja:
Pa še ena za konec muzejske vožnje:
Tramvajsko križišče po sistemu "iz vseh smeri v vse smeri":
Postaja Warszawa Gdanska:
Čez Vislo:
Sodobna tramvajska postajališča:
Pa znova čez Vislo...
Vse o našem tramvaju: gre za prototip, nikoli ni ugledal serijske proizvodnje.
Konstal 116Na:
Komandni pult našega muzejskega tramvaja:
Pa še ena za konec muzejske vožnje:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Še portret pred Nacionalnim stadionom:
Naslednji dan smo odrinili proti Berlinu. To je prizor iz bližine varšavskega letališča:
Na enemu od prehodov čez tire smo naleteli na tale vlak; gre za skoraj nov dvonadstropni elektromotornik EN97. Mislim da mi ni potrebno pisati kje je izdelan... odgovor je samoumeven.
Zvečer, ob iskanju kampa, smo se zapeljali skozi Potsdam in srečali tamkajšnji tramvaj:
Naslednji dan smo odrinili proti Berlinu. To je prizor iz bližine varšavskega letališča:
Na enemu od prehodov čez tire smo naleteli na tale vlak; gre za skoraj nov dvonadstropni elektromotornik EN97. Mislim da mi ni potrebno pisati kje je izdelan... odgovor je samoumeven.
Zvečer, ob iskanju kampa, smo se zapeljali skozi Potsdam in srečali tamkajšnji tramvaj:
Re: Poljska (in še kaj zraven...)
Marko, upam da mi ne zameriš ker sem si dovolil vpasti v tvoj fotopis. Dodajam sliko "notranjosti" postaje Krakow in seveda "Gomulke"
Postaja je temeljito obnovljena, peroni se od stare postajne zgradbe nahajajo kar nekaj metrov stran, slika je posneta pribljižno na pol poti med staro zgradbo in novimi peroni. Tudi avtobusna postaja je v območju novo prenovljene postaje.
seveda brez "Gomulke" ne gre
dve tričlenkarci skupaj
Je pa zanimivo, da imajo na štiričlenkarce prav vse po štiri pantografe (Dolfe upam da ne bo ) pardon odjemnike toka
Postaja je temeljito obnovljena, peroni se od stare postajne zgradbe nahajajo kar nekaj metrov stran, slika je posneta pribljižno na pol poti med staro zgradbo in novimi peroni. Tudi avtobusna postaja je v območju novo prenovljene postaje.
seveda brez "Gomulke" ne gre
dve tričlenkarci skupaj
Je pa zanimivo, da imajo na štiričlenkarce prav vse po štiri pantografe (Dolfe upam da ne bo ) pardon odjemnike toka
Tine