Ljubljana - skozi čas
Ljubljana - skozi čas
Železniška postaja Ljubljana se pojavlja v različnih temah. (Žal ni iskalnik v nobeno pomoč.)
Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=4012
Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3668
Kurilnica Ljubljana in vodna stolpa
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3153
Postaja Ljubljana 1999, dva rušenja
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=4088
Železniška postaja Ljubljana (zdajšnje fotografije)
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 09&start=0
In memoriam - Kurilnica Ljubljana
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=3040
(pa še se najde)...
Glavni kolodvor Ljubljana A.D.1945
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=4012
Tivolska povezava gorenjske z južno progo leta 1916
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3668
Kurilnica Ljubljana in vodna stolpa
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=21&t=3153
Postaja Ljubljana 1999, dva rušenja
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=4088
Železniška postaja Ljubljana (zdajšnje fotografije)
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... 09&start=0
In memoriam - Kurilnica Ljubljana
http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.php?f=18&t=3040
(pa še se najde)...
Re: Ljubljana - skozi čas
Prejšnjo objavo sem sem dal, da lahko s temle nadaljujem.
Postajni trg/vrt med rumeno postajno stavbo (Trg OF 6) in zeleno stavbo (Trg OF 7).
Prva serija prikazuje, ko je bil trg še zaprt (peronske karte?)
Naslednja serija pa kaže odprti trg
Obe seriji fotografij so iz istega šopa fotografij in zato sodim, da je bila prva serija slikana tik predno so odprli trg. Letnica 'šopa fotografij' pa je 1957-59.
Postajni trg/vrt med rumeno postajno stavbo (Trg OF 6) in zeleno stavbo (Trg OF 7).
Prva serija prikazuje, ko je bil trg še zaprt (peronske karte?)
Naslednja serija pa kaže odprti trg
Obe seriji fotografij so iz istega šopa fotografij in zato sodim, da je bila prva serija slikana tik predno so odprli trg. Letnica 'šopa fotografij' pa je 1957-59.
Re: Ljubljana - skozi čas
Vzhodni konec postaje.
Rekonstrukcija tirov.
(kako so visoki 'kandelabri' za razsvetljavo)
Zelena jama; danes ŽGP
In ena slika, ki je tudi zanimiva.
V ozadju je nadhod nad progo ob Titovi cesti (danes Dunajski) http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... d&start=15
Kakor so vagoni opremljeni s stopnicami, so jih rabili za bivanje?, delavnice?, skladišče?
Rekonstrukcija tirov.
(kako so visoki 'kandelabri' za razsvetljavo)
Zelena jama; danes ŽGP
In ena slika, ki je tudi zanimiva.
V ozadju je nadhod nad progo ob Titovi cesti (danes Dunajski) http://www.vlaki.info/forum/viewtopic.p ... d&start=15
Kakor so vagoni opremljeni s stopnicami, so jih rabili za bivanje?, delavnice?, skladišče?
Re: Ljubljana - skozi čas
Proga 3 iz Lb-Zalog uvozna se priključi pred Lb na progo 2 (gl. tirno shemo p. Lb-Zalog).
Zdi se mi, da je bila kretniška zveza med progo 2 in 3 položena kasneje kot proga 3.
Kje se je proga 3 takrat končala (če moja domneva drži)?
Hvala, lp Signal
Zdi se mi, da je bila kretniška zveza med progo 2 in 3 položena kasneje kot proga 3.
Kje se je proga 3 takrat končala (če moja domneva drži)?
Hvala, lp Signal
Re: Ljubljana - skozi čas
(slika je sposojena iz neke druge teme, objavil Marlo)
Sredi 70 let je bilo postavljanje prevoznih poti za polovico Ljubljanske postaje izvedeno na "Žgance", torej se je postavljalo v tem objektu, katerega sliko sem pripel iz neke druge teme. Polovica postavljalne mize v CP-ju je bila "mrtva" (ne čisto vse, ampak večinoma). Takrat, če se pravilno spomnim, ni obstajal izraz severna postaja, ampak enostavno tovorna postaja Ljubljana. In če se pravilno spomnim, ni bilo izvoznih signalov v smeri Zalog, ampak ko je bila postavljena prevozna pot in ko je bil čas odhoda, je prometnik v tej stavbi prižgal belo luč (reflektor), kateri je bil zmontiran pod oknom in je bil usmerjen proti tirom, kjer so čakali vlaki za odhod.
Za premik, pa je prometnik pomolil rdećo zastavico skozi okno.
Sicer, se jaz tega spominjam, kot najstniški mladobudnež, ko sem vse obletal na postaji in upam, da sem si pravilno zapomnil, bi pa bilo fino, če nekdo, ki bolj profesionalno pozna takratno situacijo, kaj napiše zanimivega okoli tega. Sicer, kakšne fotke verjetno ni za pričakovat, ali pač.
Lp Tomaž
Re: Ljubljana - skozi čas
V tej stavbi je bil kretnik. Zdi se mi, da celo dva. Tako se je reklo tudi možaku z rdečo zastavico.
V primeru, da bi moral prometnik mahati z rdečo zastavico, bi se mu zagotovo posušila roka. press
Zakaj pa se je ta del postaje imenoval "severna" pa zanima tudi mene. Namreč, lokacijsko sploh ni na severnem delu.
V primeru, da bi moral prometnik mahati z rdečo zastavico, bi se mu zagotovo posušila roka. press
Zakaj pa se je ta del postaje imenoval "severna" pa zanima tudi mene. Namreč, lokacijsko sploh ni na severnem delu.
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Ljubljana - skozi čas
Tudi meni ni šlo v glavo zakaj "severna". Pred več leti sem spraševal starejšega kolega strojevodjo, kateri je dejal , da je to ostalo od Južne železnice. Od tu so vlaki vozili v - iz smeri Maribora in Dunaja, torej severa.
Kretniška postojanka (stellwerk) na večjih postajah je imela dva delavca v turnusu-kretnika in nadkretnika.
Danes sem bil na Upravni enoti v Litiji, kjer je v avli razstava "160 let železnice". Razstavljenega je veliko slikovnega gradiva, tudi o napadu na Pogonik med drugo svetovno vojno. Pohvala avtorju razstave gospodu Brileju.
Kretniška postojanka (stellwerk) na večjih postajah je imela dva delavca v turnusu-kretnika in nadkretnika.
Danes sem bil na Upravni enoti v Litiji, kjer je v avli razstava "160 let železnice". Razstavljenega je veliko slikovnega gradiva, tudi o napadu na Pogonik med drugo svetovno vojno. Pohvala avtorju razstave gospodu Brileju.
Re: Ljubljana - skozi čas
Razlog je bil verjetno v tem, da je razsvetljava postajnega področja ponoči čim manj motila vidnost signalov (gl. signali, kretniški signali, ...).
Takrat so bile svetilke v signalih petrolejke z razmeroma skromno svetilnostjo v primerjavi z el. žarnicami postajne razsvetljave.
Prijeten preostanek dneva
Signal
Signal
Re: Ljubljana - skozi čas
Pozdravljeni.
Ne vem kam bi del:(po Aškercu)
Še nekaj slik (slaba kakovost papirja in tudi slik na njem) iz tedanje "Nove proge"-glasila kolektivov železniških podjetij Ljubljana z dne 30.8.1962 o delu na Ljubljanski železniški postaji v letu 1962.
Dela je bilo še precej ročnega in ni primerjave s sedanjo mehanizacijo, tudi Žerjavist Jure in njegove vragolije bi takrat prišle prav.
LP
Drotar
Ne vem kam bi del:(po Aškercu)
Še nekaj slik (slaba kakovost papirja in tudi slik na njem) iz tedanje "Nove proge"-glasila kolektivov železniških podjetij Ljubljana z dne 30.8.1962 o delu na Ljubljanski železniški postaji v letu 1962.
Dela je bilo še precej ročnega in ni primerjave s sedanjo mehanizacijo, tudi Žerjavist Jure in njegove vragolije bi takrat prišle prav.
LP
Drotar
Zadnjič spremenil Drotar, dne 29.10.2012, 17:35, skupaj popravljeno 3 krat.
Re: Ljubljana - skozi čas
Dobre slike!
Imam pa eno vprasanje ki me ze kar nekaj casa "matra": Recimo na sliki iz nekdanje Celovske - vcasih je po njej bil speljan tramvaj. Kako je izvedeno krizanje napajalnega voda (vem da v tem primeru zelezniska proga se ni bila elektrificirana)? Ali mora tramvaj spustiti odjemnik in se brez pogona in napajanja zapelje mimo?
hvala!
lp Anze
Imam pa eno vprasanje ki me ze kar nekaj casa "matra": Recimo na sliki iz nekdanje Celovske - vcasih je po njej bil speljan tramvaj. Kako je izvedeno krizanje napajalnega voda (vem da v tem primeru zelezniska proga se ni bila elektrificirana)? Ali mora tramvaj spustiti odjemnik in se brez pogona in napajanja zapelje mimo?
hvala!
lp Anze
fotografija | video produkcija | graficno oblikovanje | tisk na majice | http://www.psgt-productions.com :)
Re: Ljubljana - skozi čas
Pozdravljeni
Še nekaj o Ljubljanskem železniškem vozlišču:
Tekst pa je tu:
http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 9d6f80/PDF
Drotar
Še nekaj o Ljubljanskem železniškem vozlišču:
Tekst pa je tu:
http://www.dlib.si/stream/URN:NBN:SI:DO ... 9d6f80/PDF
Drotar
Re: Ljubljana - skozi čas
...uuhhh, "Emonika" že sto let, pa nič..... ....
Re: Ljubljana - skozi čas
Kar nekaj starejših fotografij Ljubljane, nekatere tudi v povezavi z železnico, se nahaja na naslednji povezavi Stare fotografije - Ljubljana
...naprimer
(Fotografija je povzeta s strani http://www.flickr.com/photos/andorej/58 ... 7024659696)
...naprimer
(Fotografija je povzeta s strani http://www.flickr.com/photos/andorej/58 ... 7024659696)
Re: Ljubljana - skozi čas
Tole zgleda kot isti prehod kot ga je zgoraj objavil@glaz:
Fotogrfija je datirana na 20.10.1960, "Prehod na Titovi", nahaja se v Večerovem arhivu (podstrešju) avtor fotografije: Jože Gal!
Fotogrfija je datirana na 20.10.1960, "Prehod na Titovi", nahaja se v Večerovem arhivu (podstrešju) avtor fotografije: Jože Gal!
LP _Borsig_
Pa fajn se še mejte!
Pa fajn se še mejte!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ljubljana - skozi čas
Ne samo da zgleda, to je 100% res
Fotografirano s pasarele (nadhoda nad tiri), od tam, kjer so vlakoljubci snifali
Zgradba pri vrhu fotke je Bavarski dvor (Baierischer Hof)...to ni najboljši sosed
Fotografirano s pasarele (nadhoda nad tiri), od tam, kjer so vlakoljubci snifali
Zgradba pri vrhu fotke je Bavarski dvor (Baierischer Hof)...to ni najboljši sosed
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers