Pesniška dolina
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Lokomotiva s Petrove fotke...
še "moja", potem, ko je zapeljala malo naprej po mostu...
še "moja", potem, ko je zapeljala malo naprej po mostu...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Fotografije obnove mosta/mostov pri Pesnici so v fototeki železniškega muzeja oštevilčene. Ker sem preslikaval na hitro, samo za informacijo, nisem zapisal številk. Bo potrebno ponoviti vajo.
Poleg tega so fotografije precej ukrivljene, tako da prihaja pri preslikavi s fotoaparatom do izobličenj. Fotografije bo potrebno skenirati.
Kljub temu pa dodajam fotografije, za katere se bodo domačini in poznavalci lahko izrekli, ali so s področja bivšega viadukta Pesnica...
Torej si bomo najprej pogledali fotografije, za katere smo prepričani, da vemo, kje so bile posnete...
Most (podvoz ceste v Lenart)...
Kako morem biti prepričan?
Zaradi kmetije v ozadju...
Pri delu so uporabljali takšen vitel...
Če bi se spoznal na signale, bi verjetno lahko 100% dolčil kraj in kilometersko razdaljo...
Projektant, nadzornik in izdajatelj dovoljenja za uporabo mostu v eni osebi...seveda s pomočniki, ki se učijo...
Na licu mesta (v tem primeru na mostu), nič v pisarni
Poleg tega so fotografije precej ukrivljene, tako da prihaja pri preslikavi s fotoaparatom do izobličenj. Fotografije bo potrebno skenirati.
Kljub temu pa dodajam fotografije, za katere se bodo domačini in poznavalci lahko izrekli, ali so s področja bivšega viadukta Pesnica...
Torej si bomo najprej pogledali fotografije, za katere smo prepričani, da vemo, kje so bile posnete...
Most (podvoz ceste v Lenart)...
Kako morem biti prepričan?
Zaradi kmetije v ozadju...
Pri delu so uporabljali takšen vitel...
Če bi se spoznal na signale, bi verjetno lahko 100% dolčil kraj in kilometersko razdaljo...
Projektant, nadzornik in izdajatelj dovoljenja za uporabo mostu v eni osebi...seveda s pomočniki, ki se učijo...
Na licu mesta (v tem primeru na mostu), nič v pisarni
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
Je možno, da se na sliki vidi ostanek viadukta, ki je bil zasutželezocestnik napisal/-a:
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Re: Pesniška dolina
Na mostu čez reko Pesnico, je letnica 1941. Se slabo vidi, če pa približam pa je še slabše
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Tudi vse v zvezi s tole fotografijo nam ni vse jasno
ivy napisal/-a:@železocestnik, spet bomo nabili nekaj ogledov
Obnova viadukta nad cesto Maribor-Lenart, ki je bil porušen tik pred prihodom nemških čet, aprila 1941.
Fotografija je v lasti gospoda Borisa Horvata
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
Pozdravljeni!
Signal na sliki <http://shrani.si/f/3H/OB/39c1yr64/img0777a.jpg> je predsignal glavnega signala. Predsignali so stali takrat maksimalno 700 m pred glavnimi signali. Glavni signal, ki se ne vidi, bi lahko bil uvozni signal pred postajo Pesnica, ali pa kritni signal v obratni smeri proti košaškemu/počehovskemu tunelu, kjer je ščitil dvojno tirno zvezo, ki sem jo že omenil. Tam nekje je bila tudi čuvajnica. (Če se ne motim, se tisti lokaciji reče Pekel).
Peter
Signal na sliki <http://shrani.si/f/3H/OB/39c1yr64/img0777a.jpg> je predsignal glavnega signala. Predsignali so stali takrat maksimalno 700 m pred glavnimi signali. Glavni signal, ki se ne vidi, bi lahko bil uvozni signal pred postajo Pesnica, ali pa kritni signal v obratni smeri proti košaškemu/počehovskemu tunelu, kjer je ščitil dvojno tirno zvezo, ki sem jo že omenil. Tam nekje je bila tudi čuvajnica. (Če se ne motim, se tisti lokaciji reče Pekel).
Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Kot veste, so izginile fotografije za leto 2008 in polovico leta 2009. ki so bile naložene na shrani.si.
Trenutno sem v urejanju mojih fotografij na PC-ju. kar mi jih je ostalo po večih "sesutjih" PC-ja in tudi trdih diskov. Je pa to število fotografij ogromno, za leto 2008 jih je na tisoče.
Ko bom kaj našel v zvezi s Pesnico, bom prilepil v temo vsaj bistvene fotografije.
Vrnimo se k signalom.
Peter ima prav, ko nam je napisal, da je to predsignal glavnega signala proti predoru Košaki/Počehova (Leitersberg).
Poglejmo si spisek objektov na progi od postaje Pesnica proti jugu...
Kilometraža je iz Dunaja!
Če ne poznam točnega prevoda, pišem nemško. Bo Peter prevedel
km 270.364: postaja Pesnica, sprejemno poslopje
km 270.450: izvozni signal
km 270.502: Richtungsignal
km 270.951: distančni signal
km 271.239: Glockensignal-Apparathütte
km 271.312: viadukt/most, 2 odprtini: potok Cirknica, prevozna pot; skupna dolžina 15,16 m
ker trenutno nimamo, si pomagamo s ivy-jevo fotko...
Ta obokan objekt še ni bil del Pesniškega viadukta! Temu objektu je sledil nasip in šele potem se je začel Pesniški viadukt, ki ga vidimo na Jungblutovi grafiki.
Še tale ivy-jeva fotka, pa bo vse jasno...
Fotka Jungblutove grafike Pesniškega viadukta, ki jo ima v lasti Dr. Eberhard Franz...
Nadaljujemo z opisom trase:
km 271.438: viadukt, tri odprtine: reka Pesnica, prevoz; celotna dolžina 28,44 m
Zopet si pomagamo z ivy-jevimi fotkami...
Nazadnje trdi ivy, da je na tem viaduktu letnica 1941! Torej ga je zgradil nemški okupator, razdjala pa kraljeva vojska...
Nadaljujemo...
km 272.050: viadukt, 3 odprtine, prevoz: cesta v Lenart; skupna dolžina 28,44 m
Fotografiji sta tokrat moji...
Nadaljujemo:
km 272.105: Predsignal 1
km 272.402: Raumabsclusssignal No.1
km 272.493: čuvajnica št. 419
km 273.324: začetek predora Leitersberg/Košaki,Počehova; dolžina 664.50 m
Vidimo, da je bil predsignal 1 (na fotografiji) na razdalji 55 m od sredine viadukta nad cesto v Lenart.
Trenutno sem v urejanju mojih fotografij na PC-ju. kar mi jih je ostalo po večih "sesutjih" PC-ja in tudi trdih diskov. Je pa to število fotografij ogromno, za leto 2008 jih je na tisoče.
Ko bom kaj našel v zvezi s Pesnico, bom prilepil v temo vsaj bistvene fotografije.
Vrnimo se k signalom.
Peter ima prav, ko nam je napisal, da je to predsignal glavnega signala proti predoru Košaki/Počehova (Leitersberg).
Poglejmo si spisek objektov na progi od postaje Pesnica proti jugu...
Kilometraža je iz Dunaja!
Če ne poznam točnega prevoda, pišem nemško. Bo Peter prevedel
km 270.364: postaja Pesnica, sprejemno poslopje
km 270.450: izvozni signal
km 270.502: Richtungsignal
km 270.951: distančni signal
km 271.239: Glockensignal-Apparathütte
km 271.312: viadukt/most, 2 odprtini: potok Cirknica, prevozna pot; skupna dolžina 15,16 m
ker trenutno nimamo, si pomagamo s ivy-jevo fotko...
Ta obokan objekt še ni bil del Pesniškega viadukta! Temu objektu je sledil nasip in šele potem se je začel Pesniški viadukt, ki ga vidimo na Jungblutovi grafiki.
Še tale ivy-jeva fotka, pa bo vse jasno...
Fotka Jungblutove grafike Pesniškega viadukta, ki jo ima v lasti Dr. Eberhard Franz...
Nadaljujemo z opisom trase:
km 271.438: viadukt, tri odprtine: reka Pesnica, prevoz; celotna dolžina 28,44 m
Zopet si pomagamo z ivy-jevimi fotkami...
Nazadnje trdi ivy, da je na tem viaduktu letnica 1941! Torej ga je zgradil nemški okupator, razdjala pa kraljeva vojska...
ivy napisal/-a:Na mostu čez reko Pesnico, je letnica 1941. Se slabo vidi, če pa približam pa je še slabše
Nadaljujemo...
km 272.050: viadukt, 3 odprtine, prevoz: cesta v Lenart; skupna dolžina 28,44 m
Fotografiji sta tokrat moji...
Nadaljujemo:
km 272.105: Predsignal 1
km 272.402: Raumabsclusssignal No.1
km 272.493: čuvajnica št. 419
km 273.324: začetek predora Leitersberg/Košaki,Počehova; dolžina 664.50 m
Vidimo, da je bil predsignal 1 (na fotografiji) na razdalji 55 m od sredine viadukta nad cesto v Lenart.
Predsignal je nad kapo delavca na levi strani.železocestnik napisal/-a:
Če bi se spoznal na signale, bi verjetno lahko 100% dolčil kraj in kilometersko razdaljo...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
O:28300
Rezultat današnjega urejanja fotk po diskih...
Če komu še ni čisto jasno, kako je zasut Pesniški viadukt...
Od viadukta/mostu preko Cirknice (na levi strani) pa do viadukta preko ceste v Lenart (na desni strani načrta) je bil Pesniški viadukt zasut. Torej kar je rdeče na načrtu, je bilo zasuto!
Če se da komu prešteti stebre
Rezultat današnjega urejanja fotk po diskih...
Če komu še ni čisto jasno, kako je zasut Pesniški viadukt...
Od viadukta/mostu preko Cirknice (na levi strani) pa do viadukta preko ceste v Lenart (na desni strani načrta) je bil Pesniški viadukt zasut. Torej kar je rdeče na načrtu, je bilo zasuto!
Če se da komu prešteti stebre
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
Spet eno ŽCovo preverjanje budnosti ... ni treba štet, je že nekdo pocahnal na risbi.železocestnik napisal/-a:Če se da komu prešteti stebre
LP, Metod
Re: Pesniška dolina
Pozdravljeni.
ŽC ma je povabil, naj prevedem nekatere izraze v nemščini. Torej začnimo:
Nemška in avstrijska terminologija glede signalov se nekoliko razlikujeta. Nemški pojem Hauptsignal ( = glavni signal) pokriva 4 avstrijske pojme: Raumabschlusssignal (= prostorni, tudi kritni signal), Einfahrsignal (= uvozni signal) Wegesignal (= signal za vozno pot), Ausfahrsignal (= izvozni signal). Signal za vozno pot je bil pri nas že zdavnaj ukinjeni likovni signal s tremi ročicami. Nekoč je n. pr. stal kot uvozni signal v postajo MB-Studenci in je lahko nakazoval signalne znake stoj, prosto, prosto z omejeno hitrostjo (= v odklon) in prosto za vožnjo z omejeno hitrostjo v posebno tirno skupino ( tukaj v kurilnico). Podoben svetlobni signal pravkar ukinjajo v Zagrebu na gl. kolodvoru in ima eno rdečo in tri zelene optike. Ena zelena luč sprošča vožnjo v smeri Siska, dve zeleni luči sproščata vožnjo v smeri Karlovca, tri zelene luči pa v smeri Dobove. Za rdečo pa tako vemo, kaj pomeni.
Glockensignal Apparathütte pa bi prevedel kot uta za aparat, ki oddaja zvočne signale (z zvonenjem).
Ni nujno, da se moji prevodi skladajo s termini iz naših signalnih pravilnikov.
Peter
ŽC ma je povabil, naj prevedem nekatere izraze v nemščini. Torej začnimo:
Nemška in avstrijska terminologija glede signalov se nekoliko razlikujeta. Nemški pojem Hauptsignal ( = glavni signal) pokriva 4 avstrijske pojme: Raumabschlusssignal (= prostorni, tudi kritni signal), Einfahrsignal (= uvozni signal) Wegesignal (= signal za vozno pot), Ausfahrsignal (= izvozni signal). Signal za vozno pot je bil pri nas že zdavnaj ukinjeni likovni signal s tremi ročicami. Nekoč je n. pr. stal kot uvozni signal v postajo MB-Studenci in je lahko nakazoval signalne znake stoj, prosto, prosto z omejeno hitrostjo (= v odklon) in prosto za vožnjo z omejeno hitrostjo v posebno tirno skupino ( tukaj v kurilnico). Podoben svetlobni signal pravkar ukinjajo v Zagrebu na gl. kolodvoru in ima eno rdečo in tri zelene optike. Ena zelena luč sprošča vožnjo v smeri Siska, dve zeleni luči sproščata vožnjo v smeri Karlovca, tri zelene luči pa v smeri Dobove. Za rdečo pa tako vemo, kaj pomeni.
Glockensignal Apparathütte pa bi prevedel kot uta za aparat, ki oddaja zvočne signale (z zvonenjem).
Ni nujno, da se moji prevodi skladajo s termini iz naših signalnih pravilnikov.
Peter
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
O:28450
Peter, se zahvaljujem za prevod.
Sem pa bil malo nepazljiv pri prepisovanju
Postaja Pesnica, sredina sprejemne zgradbe je na km: 270.24212 !
Dodajam fotografije iz kilometerske knjige (Kilometerbuch) iz leta 1908...
Peter, se zahvaljujem za prevod.
Sem pa bil malo nepazljiv pri prepisovanju
Postaja Pesnica, sredina sprejemne zgradbe je na km: 270.24212 !
Dodajam fotografije iz kilometerske knjige (Kilometerbuch) iz leta 1908...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
Dodajam še vzdolžni profil za progo od postaje Pesnica do konca viadukta Pesnica...tudi iz leta 1908...
Kako se je pravzaprav začela ta tema o Pesniškem viaduktu?
Pravzaprav s pravljicami o času zasutja viadukta in BP1 željo, da se skrivnost razvozlja...
ivy je pobral neke podatke nekje...
Jože ni zdržal in je za mnenje povprašal Rustjo...
seveda sem tudi jaz dodal zapis iz literature...
Dokumenti iz leta 1908, ki sem jih dodal zgoraj potrjujejo, da je bil Pesniški viadukt leta 1908 res zasut.
Da pa je bil viadukt zasut mnogo preje, potrjujejo dokumenti v državnem arhivu na Dunaju, ki pa še niso poskenirani niti obdelani.
Kako se je pravzaprav začela ta tema o Pesniškem viaduktu?
Pravzaprav s pravljicami o času zasutja viadukta in BP1 željo, da se skrivnost razvozlja...
Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Hvala za slike! Moram pa napisati, da je tisiti doooolg železniški nasip nekoč bil viadukt. Najdaljši na Južni železnici. Zanimivo je, da fotografij tega viadukta na internetu ni najti (vsaj jaz ji poskušam najti zadnjih sedem let... ). Vse, kar sem do sedaj izbrskal, je grafika, ki prikazuje omenjeno gradnjo nekje okoli otvoritve 1846.
Usoda viadukta je prav tako (vsaj meni) nejasna. Po enih podatkih bi naj bil žrtev druge svetovne vojne, po drugih pa bi ga naj zasuli že prej.
Zatorej naprošam vsakega, ki bi kaj več vedel o usodi omenjenga viadukta, naj to tukaj napiše....
LP
Jože
ivy je pobral neke podatke nekje...
ivy napisal/-a: POZDRAVLJENI!
Usoda pesniškega viadukta je podobna, kot Borovniškega pred drugo svetovno vojno.Zgrajen je bil čez zelo močvirnat predel doline.Njegovi temelji so bili hrastovi piloti, ki so začeli trohneti zaradi izsuševanja močvirnate doline.Viadukt se je začel močno posedati in vožnja z vlaki ni bila več varna.Obnova viadukta ni prišla v poštev zaradi prevelikih stroškov, zato so ga delno zasuli. Nekje med leti 1900 in 1905 so ga začeli postopoma zasipavati,njegove oboke so podrli, stebre so pustili, zmes pa nasuli gramoz.Tako so še danes delno ostanki viadukta zasuti pod železniški nasip.
LEP POZDRAV!
Jože ni zdržal in je za mnenje povprašal Rustjo...
Barbarpapa1 napisal/-a:Pozdrav
Kot sem že v fotopisih napisal, sem se danes (04.02.2008) pogovarjal z g. Rustjo in sem ga enostavno moral povprašati tudi o pesniškem viaduktu. Seveda ima kar obširno zbirko podatkov o njem in lahko mi je potrdil, da je zgodba, ki jo je o zasutju napisal Ivy, zelo blizu resnici. Tako so otroci leta 1908 pobočja nasipa uporabljali kot sankališče. Prav tako je potrdil, da je bil grajen iz opeke in da je z namenom, proizvajati opeko zanj, bila ustanovljena košaška opekarna. Zanimivo pa je, da tudi on pri svojem delu ni naletel na fotografsko gradivo o viaduktu....
LP
Jože
seveda sem tudi jaz dodal zapis iz literature...
železocestnik napisal/-a:
@ivy
Podoben zapis, kot je tvoj, sem zasledil v knjigi Tadej Brate: Borovniški viadukt, Borovnica 2007 (Zgodovinsko društvo Borovnica).
Za primerjavo navajam (stran 55):
"Malo je znano, da smo imeli na naših tleh takrat najdaljši most južne železnice, ki je bil menda nekaj let celo najdaljši na svetu. Ni ga več. Ko so gradili progo Gradec - Maribor, so z novim mostom prečili Pesniško dolino severno od Maribora. Močno zamočvirjen teren je bil v tistih časih menda tudi odlično gojišče za malarijo. Zgradili so most, dolg 650 m. Visok je bil le 21 m, imel je 64 obokov in je prav tako počival na neskončnem številu hrastovih pilotov. Kmalu so stekla intenzivna izsuševalna dela. Na most ni mislil nihče več in agromelioracijska dela so čez čas postopoma povzročila enake težave, kot so se pokazale v Borovnici. Tudi tu je nastopil problem samega temeljenja s hrastovimi piloti. Ko se je nivo talne vode znižal, so pogledali iz vode in začeli gniti, most pa je postal nestabilen.
Gnitje hrastovih pilotov je povzročalo pogrezanje in pokanje mostne konstrukcije. Že konec 19. stoletja je bilo vsem jasno, daje pesniški viadukt obsojen na propad. Znano je, da je bila uprava južne železnice kar se da varčna. Da ne bi gradili novega mostu, so se tedanji inženirji dobro znašli. Namesto, da bi zgradili poleg starega nov most, ki bi bil verjetno zelo drag, se je železniška uprava odločila obstoječi most delno podreti in okoli njega urediti nasutje ter s tem nekdanji most spremeniti v nasip.
Z vlaki so dovažali pesek, gradbeni material in zasipali most z leve in desne. Tam, kjer je tekla reka Pesnica, so zgradili nov most, na ostalem delu pa so porušili oboke in vmesne prostore zapolnili z gradbenim materialom. Dela so trajala več let, končali so jih okoli leta 1905. Danes o mostu ni ne duha ne sluha. Le malokdo ve, da je tam nekoč stal most, zidan le iz opeke. Danes lahko vidimo visok nasip, ki dobro nadomešča nekdanji most in omogoča reden železniški promet."
KONEC CITATA
Torej, zaželjeno je (oz. nujno je), da se navede podatke iz katere knjižice, knjige, zbornika itd. so povzeti podatki, da lahko še kdo drug pogleda original.
Pri okrajšavah se lahko zgodi, da se kaj spregleda, da se ne izpiše kakšna pomembna zadeva itd., zato je prav, da se vpiše vir, iz katerega smo pobirali podatke.
V zgornjem primeru sem navedel avtorja dela, da se lahko preveri moje citiranje iz knjige.
Res pa je, da n.pr. zgornja knjiga ni opremljena s citati kot znanstveno delo. Verjetno je založnik (Zgodovinsko društvo Borovnica) diktiral, da se ni vnašalo opomb, tako da bi lahko videli, od kod so g. Brate in sodelavci zbirali podatke. Viri so navedeni le pri slikovnem materialu.
Pozdrav
Dokumenti iz leta 1908, ki sem jih dodal zgoraj potrjujejo, da je bil Pesniški viadukt leta 1908 res zasut.
Da pa je bil viadukt zasut mnogo preje, potrjujejo dokumenti v državnem arhivu na Dunaju, ki pa še niso poskenirani niti obdelani.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: Pesniška dolina
Neverjetno, kako je zabeležen vsak meter železniške trase.železocestnik napisal/-a:Dodajam še vzdolžni profil za progo od postaje Pesnica do konca viadukta Pesnica...tudi iz leta 1908...
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
Re: Pesniška dolina
Zakaj je označeno, kot da je most čez cesto Maribor-Lenart z tremi lokiželezocestnik napisal/-a:
Ali se motim
Edina dilema, pri tem kadar nič ne delaš, je, da ne veš kdaj si gotov.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Pesniška dolina
O:28600
Pustimo pravljice za en čas pri miru...
Vrnimo se v čas obnove...
Na hitro sem preslikal nekaj fotografij gradnje novega mostu na bivšem Pesniškem viaduktu in sicer nadvoz nad cesto v Lenart. Fotografije so precej ukrivljene, tako da je prišlo do kar precejšnih deformacij osnovne fotografije. Fotografiral pa sem samo naključne fotografije iz zbirk z datumi: 22.5.1945; 27.5.1945 in 27.7.1945. Izkazalo se je, da so to verjetno datumi zadnjega dne, ko se je še naredila zadnja fotografija na filmu ali pa celo dan, ko so zavedli film v nek katalog ali spisek. Tako si z datumi ne moremo kaj dosti pomagati, saj so celo nekatere fotke skoraj identične in ni logično, da bi bile posnete ob različnih datumih. Za eno lahko rečem, da je sploh nemogoče, da bi bila posneta v različnih dneh.
Da si ustvarimo sliko takratnega življenja in dela, je potrebno imeti na razpolago več fotografij.
V primeru obnove mostu v Pesnici jih imamo! Se pa opravičujem za dosedanjo objavo izobličenih fotografij. Ponavljam vajo, seveda z veliko večimi fotografijami.
Iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani...
Fotografije označene z datumom 27.5.1945 (sedaj vemo da ni ta pravi)...
Gradbišče se pripravlja...material se dovaža...
V "oko so mi padle" napisne table na tovornjaku... le kaj naj bi pomenile
Se nadaljuje...
Pustimo pravljice za en čas pri miru...
Vrnimo se v čas obnove...
Na hitro sem preslikal nekaj fotografij gradnje novega mostu na bivšem Pesniškem viaduktu in sicer nadvoz nad cesto v Lenart. Fotografije so precej ukrivljene, tako da je prišlo do kar precejšnih deformacij osnovne fotografije. Fotografiral pa sem samo naključne fotografije iz zbirk z datumi: 22.5.1945; 27.5.1945 in 27.7.1945. Izkazalo se je, da so to verjetno datumi zadnjega dne, ko se je še naredila zadnja fotografija na filmu ali pa celo dan, ko so zavedli film v nek katalog ali spisek. Tako si z datumi ne moremo kaj dosti pomagati, saj so celo nekatere fotke skoraj identične in ni logično, da bi bile posnete ob različnih datumih. Za eno lahko rečem, da je sploh nemogoče, da bi bila posneta v različnih dneh.
Da si ustvarimo sliko takratnega življenja in dela, je potrebno imeti na razpolago več fotografij.
V primeru obnove mostu v Pesnici jih imamo! Se pa opravičujem za dosedanjo objavo izobličenih fotografij. Ponavljam vajo, seveda z veliko večimi fotografijami.
Iz fototeke železniškega muzeja v Ljubljani...
Fotografije označene z datumom 27.5.1945 (sedaj vemo da ni ta pravi)...
Gradbišče se pripravlja...material se dovaža...
V "oko so mi padle" napisne table na tovornjaku... le kaj naj bi pomenile
Se nadaljuje...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers