ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Ali ima kdo kakšne fotografije in bolj točne podatke o iztirjenju tovornega vlaka, ki so mu odpovedale zavore?
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Se bojim, da ne bom ravno v veliko pomoč, pa vseeno. Julija leta 1996 je bil v Gea objavila poljudno zanstveni članek članek Ervina Sorča "Zahtevna in polna presenečenj", ki bralca "popelje" po Bohinjki od Jesenic proti jugu. V njem je na kratko omenjeno tudi to.
"Branik. V skalni nasip izklesana postajna ravan preide v nasip, ki ga prekinja slikovit viadukt z gradom Rihemberk v ozadju. Kmalu po vojni je ob presunljivem piskanju na viadukt pridrvel tovorni vlak. Na padcu so odpovedale takrat še nezanesljive zavore, hitrost je presegla 150 km/h. Če bi vlak srečno zvozil ovinek na viaduktu, bi se posadka rešila, tako pa... Lokomotiva je iztirila in z vagoni vred zgrmela z viadukta v globel."
"Branik. V skalni nasip izklesana postajna ravan preide v nasip, ki ga prekinja slikovit viadukt z gradom Rihemberk v ozadju. Kmalu po vojni je ob presunljivem piskanju na viadukt pridrvel tovorni vlak. Na padcu so odpovedale takrat še nezanesljive zavore, hitrost je presegla 150 km/h. Če bi vlak srečno zvozil ovinek na viaduktu, bi se posadka rešila, tako pa... Lokomotiva je iztirila in z vagoni vred zgrmela z viadukta v globel."
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Baje je bil takrat v kompoziciji tudi vagon s suhimi figami. Pravijo, da so se pod nasipom zasejale in še danes tam rastejo... Če je to res sicer ne vem, kurjač in strojevodja sta pa menda takrat nastradala...
preglednik
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Tovorni vlak je iztiril 16.01.1949.Takoj po odhodu s p.Štanjel mu je zatajila zračna tlačilka.Prevažal je bombaž in južno suho sadje.Ko je zdrsnil z nasipa se je vžgal,kar je sprožilo eno prvih akcij novoustanovljenega PGD Solkan.V nesreči je umrl strojevodja Kofol iz Čepovana.
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Hvala Nurmi,prosim Nurmi.....Imam tudi slike,pa št.lokomotive,pa kopijo teretnice,pa zapisnik komisije,.....Ko se boste krjance naučili boste dobili pa kej več z našega konca!
Osnovni problem na svetu je v tem,da so budale preveč samozavestne in pametni vedno v dilemi!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1951
- Pridružen: 20.09.2006, 15:24
- Kraj: Primorska
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Plosim plosim
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Vsekakor hvala za informacije!
Verjetno gre za nesrečo v Sloveniji brez primere. Morda je nekaj podobnosti s tovornim vlakom, ki je peljal iz Jesenic proti Ljubljani in ni nič kaj lepo zaviral....
Verjetno gre za nesrečo v Sloveniji brez primere. Morda je nekaj podobnosti s tovornim vlakom, ki je peljal iz Jesenic proti Ljubljani in ni nič kaj lepo zaviral....
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 1639
- Pridružen: 09.11.2005, 22:40
- Kraj: Maribor
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Pozdrav
Evo, @Nurmi, še en Štajerc te fehta: "prosim, prooosim, prooooosiiimmm"....
LP
Jože
Evo, @Nurmi, še en Štajerc te fehta: "prosim, prooosim, prooooosiiimmm"....
LP
Jože
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
[quote="preglednik"]Baje je bil takrat v kompoziciji tudi vagon s suhimi figami. Pravijo, da so se pod nasipom zasejale in še danes tam rastejo...
Ja, res je, pod nasipom res rastejo fige. Sicer jih ni za en nasad, so pa.
Ja, res je, pod nasipom res rastejo fige. Sicer jih ni za en nasad, so pa.
Pa lep pozdrav
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Fotografija nesreče iz Kronike Branika-Rihemberka, 1994
Pa lep pozdrav
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Zanimiva fotografija in zanimiv opis dogajanja.
Teh 150 km/h je bila res previsoka hitrost, še viadukt se je nagnil ven iz ovinka
Teh 150 km/h je bila res previsoka hitrost, še viadukt se je nagnil ven iz ovinka
LP, Metod
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Po mojih izračunih bi vlak speljal čez viadukt tudi pri 150 km/h, če bi ga popravili potem, ko so partizani razsuli dva loka, tako kot treba...
Menda nadvišanje tirnice niso znali izračunati, pa še nekaj "šraufov" je zmanjkalo za spoje tirnic...
Neuradno.press
Dokler ne dobimo drugih podatkov
Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.
MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije
Menda so potem Nemci nadvišali tirnico
Od Štanjela do Rihemberga so nagibi od 26,75 do 23,60 promila.
pozdrav
Darko
Menda nadvišanje tirnice niso znali izračunati, pa še nekaj "šraufov" je zmanjkalo za spoje tirnic...
Neuradno.press
Dokler ne dobimo drugih podatkov
Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.
MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije
Menda so potem Nemci nadvišali tirnico
Od Štanjela do Rihemberga so nagibi od 26,75 do 23,60 promila.
pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Tovorni ki je iztiril, bi moral baje križati potniškega na postaji v Braniku (še dobrih 100 m od kraja iztirjenja), kjer pa dvomim, da bi speljal vožnjo v odklon. Še "sreča" da je se je to zgodilo pred postajo ...
Pa lep pozdrav
Re: ID v Braniku, kmalu po 2. svetovni vojni
Pa ti to resno?Neuradno.press
Dokler ne dobimo drugih podatkov
Niso pa se mogli izgovarjati, da je to sabotaža, ker lokomotive niso več vzdrževali v Trstu.
MMG: partizani so že 20.4.1944 preizkušali, kolikšno hitrost zdrži proga med Štanjelom in Rihembergom...
Spustili so lokomotivo iz Štanjelske postaje proti Rihembergu in res je iztirila. Uničena so bila vsa obnovitvena dela na niže ležečem železniškem mostu.*
*= Arhiv Slovenije
Menda so potem Nemci nadvišali tirnico