Industrijski tir Polje - TETOL
Industrijski tir Polje - TETOL
Pred kratkim sem si skozi objektiv ogledal, kako so videti zadnji kilometri toplarniškega premoga po tistem, ko ga pripeljejo iz Indonezije in ga soforumaši zategnejo po črnokalskem klancu iz Kopra.
Začnemo v Polju oz. Studencu takoj za vzhodno obvoznico. Premikali se bomo proti zahodu, vendar najprej pogled proti vzhodu. Mislim, da tole še sodi v sklop ŽP Zalog. Je neke vrste "predpostaja" ali kakorkoli se že reče, na njenem vzhodnem (nasprotnem) koncu se tiri namreč začno združevati in takoj zatem cepiti v precej širšo ranžirno postajo. Tista hiša na desni je danes povsem stanovanjska, verjetno pa je včasih bila čuvajnica oz. postavljalnica?
1.
In pogled v naši smeri proti zahodu. Po postajni shemi sodeč gredo čez avtocestni nadvoz (nad V obvoznico) od leve proti desni: "naš" tir proti toplarni (ki to uradno postane nekoliko kasneje), tir P5 proti CD Moste, ter tira P3 in P4 proti tovorni ŽP Ljubljana - Moste
2.
Žal ne bomo mogli od blizu pogledati, kaj je v ozadju . Gre za glavno dvotirno progo med LJ in Zidanim Mostom, ki med LJ in Zalogom obide vse vmesne tovorne, ranžirne ipd. postaje. Kolikor sem med fotkanjem videl prometa, se je odvijal izključno po njej. V nadaljnjem besedilu ji bomo rekli "glavna proga"
3.
Omenili smo že, da tiri gredo čez nadvoz nad obvoznico. Z juga je videti tako:
4.
Kot lahko vidimo, je pod nadvozom speljana tudi pot "ob žici" ali kakorkoli se že danes imenuje. Stopimo po njej in si izpod tega nadvoza oglejmo še en ločen nadvoz za glavno progo:
5.
Stopimo še pod ta nadvoz in si izpod njega oglejmo "našega" štiritirnega še s severne strani:
6.
Vrnemo se nazaj na izhodiščno točko in si pobliže oglejmo naš tir (na levi). Zaenkrat je še elektrificiran, kilometriran iz stolnega Beograda, nanj vodi še priključek s P5. Vidimo tudi, da se P3 in P4 ločita.
7.
Od tu je moč tudi videti, kako glavna proga v nadvozu prečka P3 in P4:
8.
Daleč je Beograd...
9.
Kretniški signal priključka med P5 in ind. tirom:
10.
Začnemo v Polju oz. Studencu takoj za vzhodno obvoznico. Premikali se bomo proti zahodu, vendar najprej pogled proti vzhodu. Mislim, da tole še sodi v sklop ŽP Zalog. Je neke vrste "predpostaja" ali kakorkoli se že reče, na njenem vzhodnem (nasprotnem) koncu se tiri namreč začno združevati in takoj zatem cepiti v precej širšo ranžirno postajo. Tista hiša na desni je danes povsem stanovanjska, verjetno pa je včasih bila čuvajnica oz. postavljalnica?
1.
In pogled v naši smeri proti zahodu. Po postajni shemi sodeč gredo čez avtocestni nadvoz (nad V obvoznico) od leve proti desni: "naš" tir proti toplarni (ki to uradno postane nekoliko kasneje), tir P5 proti CD Moste, ter tira P3 in P4 proti tovorni ŽP Ljubljana - Moste
2.
Žal ne bomo mogli od blizu pogledati, kaj je v ozadju . Gre za glavno dvotirno progo med LJ in Zidanim Mostom, ki med LJ in Zalogom obide vse vmesne tovorne, ranžirne ipd. postaje. Kolikor sem med fotkanjem videl prometa, se je odvijal izključno po njej. V nadaljnjem besedilu ji bomo rekli "glavna proga"
3.
Omenili smo že, da tiri gredo čez nadvoz nad obvoznico. Z juga je videti tako:
4.
Kot lahko vidimo, je pod nadvozom speljana tudi pot "ob žici" ali kakorkoli se že danes imenuje. Stopimo po njej in si izpod tega nadvoza oglejmo še en ločen nadvoz za glavno progo:
5.
Stopimo še pod ta nadvoz in si izpod njega oglejmo "našega" štiritirnega še s severne strani:
6.
Vrnemo se nazaj na izhodiščno točko in si pobliže oglejmo naš tir (na levi). Zaenkrat je še elektrificiran, kilometriran iz stolnega Beograda, nanj vodi še priključek s P5. Vidimo tudi, da se P3 in P4 ločita.
7.
Od tu je moč tudi videti, kako glavna proga v nadvozu prečka P3 in P4:
8.
Daleč je Beograd...
9.
Kretniški signal priključka med P5 in ind. tirom:
10.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
V večjem delu naše poti vzporedno s tirom vodi tudi peš potka. Tudi nadvoz je možno varno prečkati peš, kar vedo tudi tamkajšnji stanovalci. Pojdimo torej čezenj in se ozrimo nazaj:
11.
Še malo naprej se spet obrnemo nazaj, da ujamemo uvozni signal
12.
Prvi nivojski prehod
13.
Ki je od strani videti tako:
14.
Čez ind. tir in P5 je nivojski prehod, pod glavno progo, ki se nam tu že povsem približa, so pa do nekaj hiš uredili podvoz
15.
S tega prehoda vidimo, da bo tudi "naš" toplarniški tir (levo) kmalu šel po svoje:
16.
Tukaj v tem ovinku se toplarniški tir tudi uradno začne. Žica vozne mreže pa kar naravnost v prazno. Po postajni shemi bi sicer pod njo moral biti še krajši štuc...
17.
Če zoomiram kilometrski kamen, vidimo, da se resetira na 0,0:
18.
S tega mesta še en pogled na prehojeno:
19.
In še pogled čez glavno progo. Le stebri vozne mreže izdajajo, da takoj za njo na nižjem nivoju tečeta še P3 in P4:
20.
11.
Še malo naprej se spet obrnemo nazaj, da ujamemo uvozni signal
12.
Prvi nivojski prehod
13.
Ki je od strani videti tako:
14.
Čez ind. tir in P5 je nivojski prehod, pod glavno progo, ki se nam tu že povsem približa, so pa do nekaj hiš uredili podvoz
15.
S tega prehoda vidimo, da bo tudi "naš" toplarniški tir (levo) kmalu šel po svoje:
16.
Tukaj v tem ovinku se toplarniški tir tudi uradno začne. Žica vozne mreže pa kar naravnost v prazno. Po postajni shemi bi sicer pod njo moral biti še krajši štuc...
17.
Če zoomiram kilometrski kamen, vidimo, da se resetira na 0,0:
18.
S tega mesta še en pogled na prehojeno:
19.
In še pogled čez glavno progo. Le stebri vozne mreže izdajajo, da takoj za njo na nižjem nivoju tečeta še P3 in P4:
20.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Govorilnica:
21:
Sledi ji raztirnik:
22.
Tu nekje stopim čez ind. tir in v smeri proti vzhodu ovekovečim stik z glavno progo (levo), ki tu pride vzporedno s P5:
23.
P5 proti zahodu, vidimo, kako se cepijo stranski tiri CD, kamor so odložili nesrečne mehe in mopede
24.
Nekaj teh centralnodelavniških štucev je povsem zaraslih...
25.
Tukaj je svoj čas propadalo nepregledno število odpisanih mehov in mopedov, sedaj pa so jih vendarle začeli odstranjevati in tale dva obglodanca kar nekako samevata...
26.
Pobliže sem ju prikazal že v temi "smo lahko slabši gospodar", nekoliko vstran sameva še en meh v družbi odpisane cisterne
27.
In s tistega mesta le še pogled vzdolž P5 in glavne proge proti zahodu, na slednji je očitno dovoljeno pohoditi gas skoraj "do daske":
28.
Nazaj na "naš" toplarniški tir, ki tukaj ostane sam in je speljan čez koridor mimo barakarskega naselja, avtomehanične delavnice, parkirišča za neosebna cestna vozila... Ravno v tem kratkem koridorju ni druge variante kot hoja po tolčencu (oz. je rezervna varianta mimo "pokopališča"):
29.
V koridorju:
30.
21:
Sledi ji raztirnik:
22.
Tu nekje stopim čez ind. tir in v smeri proti vzhodu ovekovečim stik z glavno progo (levo), ki tu pride vzporedno s P5:
23.
P5 proti zahodu, vidimo, kako se cepijo stranski tiri CD, kamor so odložili nesrečne mehe in mopede
24.
Nekaj teh centralnodelavniških štucev je povsem zaraslih...
25.
Tukaj je svoj čas propadalo nepregledno število odpisanih mehov in mopedov, sedaj pa so jih vendarle začeli odstranjevati in tale dva obglodanca kar nekako samevata...
26.
Pobliže sem ju prikazal že v temi "smo lahko slabši gospodar", nekoliko vstran sameva še en meh v družbi odpisane cisterne
27.
In s tistega mesta le še pogled vzdolž P5 in glavne proge proti zahodu, na slednji je očitno dovoljeno pohoditi gas skoraj "do daske":
28.
Nazaj na "naš" toplarniški tir, ki tukaj ostane sam in je speljan čez koridor mimo barakarskega naselja, avtomehanične delavnice, parkirišča za neosebna cestna vozila... Ravno v tem kratkem koridorju ni druge variante kot hoja po tolčencu (oz. je rezervna varianta mimo "pokopališča"):
29.
V koridorju:
30.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Še pogled nazaj:
31.
Potem pa . Telefon, NPr, kretnica na izogibalni tir... Verjetno je zamišljen za prestavljanje lokomotive na drug konec vlaka? Ob zadnjem (pred leti) obisku te kretnice še ni bilo in tisti drugi tir iz toplarne je bil pol krajši in se končal nekje pri Jurmanovem parkirišču
32.
Zato kar po vrsti, najprej si oglejmo NPr od vhoda CD proti Zaloški:
33.
V nasprotni smeri:
34.
V nadaljevanju nas čaka vzpon
35.
Do tukaj pa smo hodili po ravnem. Mmg., čemu pravzaprav služi ta okrogli stolp razen kot nosilec anten za mobilno telefonijo?
36.
Pred CD sta na skoraj slavnostnem mestu parkirana meh 037 in moped 035:
37.
Še pogled nazaj na kretnico in združitev tirov:
38.
Za ograjo CD počiva tudi breda 001 in po mojem kar zavida svoji ilirskobistriški sotrpinki:
39.
Ob prednji stranici je svoj čas bila prislonjena še opisna tabla, ki je izginila neznanokam
40.
31.
Potem pa . Telefon, NPr, kretnica na izogibalni tir... Verjetno je zamišljen za prestavljanje lokomotive na drug konec vlaka? Ob zadnjem (pred leti) obisku te kretnice še ni bilo in tisti drugi tir iz toplarne je bil pol krajši in se končal nekje pri Jurmanovem parkirišču
32.
Zato kar po vrsti, najprej si oglejmo NPr od vhoda CD proti Zaloški:
33.
V nasprotni smeri:
34.
V nadaljevanju nas čaka vzpon
35.
Do tukaj pa smo hodili po ravnem. Mmg., čemu pravzaprav služi ta okrogli stolp razen kot nosilec anten za mobilno telefonijo?
36.
Pred CD sta na skoraj slavnostnem mestu parkirana meh 037 in moped 035:
37.
Še pogled nazaj na kretnico in združitev tirov:
38.
Za ograjo CD počiva tudi breda 001 in po mojem kar zavida svoji ilirskobistriški sotrpinki:
39.
Ob prednji stranici je svoj čas bila prislonjena še opisna tabla, ki je izginila neznanokam
40.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Tu nekje kar na tleh leži ena tabla
41.
Dvotirni tir pa se nadaljuje v konkretnem loku okoli CD
42.
Ali je tole namenjeno gostom znane pizzerie Jurman, ki imajo tu parkirišče, ali zaposlenim pri CD, ki imajo tu bližnjico do malice?
43.
Z istega mesta pogled nazaj
44.
Ovinek pa se še kar noče zravnati:
45.
Ko smo že mimo parkirišča, se pojavi travnik. Čezenj je uhojena neuradna potka, ki nas čez tira popelje do poti na drugi strani. Po tej strani ni več mogoče nadaljevati, ker bi kmalu naleteli na privat dvorišče.
46.
S kamnov lahko izračunamo približno razliko v dolžini obeh tirov
47.
Tako strojevodja s tistega mesta vidi še zadnji ovinek:
48.
Bolj za kategorijo neuspelih fotografij. Čez ograjo CD se da videti lokomotive, pretežno žive in brižite, ki čakajo na redni servis.
49.
Bi se dalo priti tudi bliže, ampak bi moral tacati dobesedno po gredah, ki jih je tam ob tirih vse polno. Zato pa od daleč le še towarzysz Władysław, ki tudi čaka na servis:
50.
41.
Dvotirni tir pa se nadaljuje v konkretnem loku okoli CD
42.
Ali je tole namenjeno gostom znane pizzerie Jurman, ki imajo tu parkirišče, ali zaposlenim pri CD, ki imajo tu bližnjico do malice?
43.
Z istega mesta pogled nazaj
44.
Ovinek pa se še kar noče zravnati:
45.
Ko smo že mimo parkirišča, se pojavi travnik. Čezenj je uhojena neuradna potka, ki nas čez tira popelje do poti na drugi strani. Po tej strani ni več mogoče nadaljevati, ker bi kmalu naleteli na privat dvorišče.
46.
S kamnov lahko izračunamo približno razliko v dolžini obeh tirov
47.
Tako strojevodja s tistega mesta vidi še zadnji ovinek:
48.
Bolj za kategorijo neuspelih fotografij. Čez ograjo CD se da videti lokomotive, pretežno žive in brižite, ki čakajo na redni servis.
49.
Bi se dalo priti tudi bliže, ampak bi moral tacati dobesedno po gredah, ki jih je tam ob tirih vse polno. Zato pa od daleč le še towarzysz Władysław, ki tudi čaka na servis:
50.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Na 1,3 km je že skrajni čas, da se stopi z "gasa":
51.
Na drugi strani je tale "znak":
52.
Hmmm, nič jasno. Zakaj so sploh podaljšali drugi tir, če je na tem koncu blokiran z "bikom"?
53.
Spet bo treba čez NPr:
54.
Še prej pa stopimo po potki, ki vodi do tira P5 (na postajnih shemah ima na tem koncu še pridatek "strojni tir"). Čeprav je malo naprej (pred glavno progo) ograja, ne manjka dobro znani napis
55.
Ki "brani" dostop do tega. Tole bo verjetno "živčni center" (prometni urad) ŽP Ljubljana Moste
56.
Na tej strani glavne proge je pa tole. Verjetno je to tisto, kar je na postajni shemi za "Centralne obrate" označeno kot "lok. postaja", torej prometni urad za usmerjanje prometa po tudi razvejanem omrežju znotraj CD
57.
Mi pa nadaljujemo proti toplarni. Torej čez NPr pri "biku"
58.
Z druge strani:
59.
Z opozorilom
60.
51.
Na drugi strani je tale "znak":
52.
Hmmm, nič jasno. Zakaj so sploh podaljšali drugi tir, če je na tem koncu blokiran z "bikom"?
53.
Spet bo treba čez NPr:
54.
Še prej pa stopimo po potki, ki vodi do tira P5 (na postajnih shemah ima na tem koncu še pridatek "strojni tir"). Čeprav je malo naprej (pred glavno progo) ograja, ne manjka dobro znani napis
55.
Ki "brani" dostop do tega. Tole bo verjetno "živčni center" (prometni urad) ŽP Ljubljana Moste
56.
Na tej strani glavne proge je pa tole. Verjetno je to tisto, kar je na postajni shemi za "Centralne obrate" označeno kot "lok. postaja", torej prometni urad za usmerjanje prometa po tudi razvejanem omrežju znotraj CD
57.
Mi pa nadaljujemo proti toplarni. Torej čez NPr pri "biku"
58.
Z druge strani:
59.
Z opozorilom
60.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Še pogled na bika s te strani:
61.
Če se je strojevodja morebiti veselil, da bo vsaj nazaj s praznimi vagoni lahko potegnil malo hitreje...
62.
Smo že tik pred toplarniškimi vrati. Tira se pri tejle kretnici združita v enega
63.
Komaj združeni tir se le nekaj metrov stran znova začne cepiti. Vrata v toplarno so takrat bila odprta, kar pa seveda še ne pomeni, da nepooblaščeni lahko kar vstopimo
64.
Delam se, da ne vidim kar dvojnega opozorila na prejšnji fotki in čez smrtno nevarni tir stopim k številnim vrtičkom na drugi strani ter še od tu poškilim čez odprta toplarniška vrata:
65.
Če bi bil neobveščen, bi tu lahko končal. Vendar vem, da se za ograjo "skriva" še marsikaj zanimivega, zato stopim po prostoru med toplarniško severno ograjo in tiri. Prvi tir je P5 "strojni tir", sledita tira glavne proge, na skrajni desni bi po shemi moral biti P3, ki se malo naprej priključi na en tir glavne proge. Mmg., tu se da varno, če že ne udobno, priti do Kajuhove ceste
66.
S tega mesta še pogled nazaj:
67.
Likovni in svetlobni signal strojnega tira P5:
68.
Tisti, ki iz nasprotne smeri uvažajo v CD, vidijo tole:
69.
Znotraj toplarne se udinja akumulatorska parna lokomotiva LBV-04 (LBV = lokomotiva bez vatre), ki ne potrebuje "kuhinje". Kadar je "brezposelna", se jo najlažje najde poleg tele "ročke" za tankanje pare:
70.
61.
Če se je strojevodja morebiti veselil, da bo vsaj nazaj s praznimi vagoni lahko potegnil malo hitreje...
62.
Smo že tik pred toplarniškimi vrati. Tira se pri tejle kretnici združita v enega
63.
Komaj združeni tir se le nekaj metrov stran znova začne cepiti. Vrata v toplarno so takrat bila odprta, kar pa seveda še ne pomeni, da nepooblaščeni lahko kar vstopimo
64.
Delam se, da ne vidim kar dvojnega opozorila na prejšnji fotki in čez smrtno nevarni tir stopim k številnim vrtičkom na drugi strani ter še od tu poškilim čez odprta toplarniška vrata:
65.
Če bi bil neobveščen, bi tu lahko končal. Vendar vem, da se za ograjo "skriva" še marsikaj zanimivega, zato stopim po prostoru med toplarniško severno ograjo in tiri. Prvi tir je P5 "strojni tir", sledita tira glavne proge, na skrajni desni bi po shemi moral biti P3, ki se malo naprej priključi na en tir glavne proge. Mmg., tu se da varno, če že ne udobno, priti do Kajuhove ceste
66.
S tega mesta še pogled nazaj:
67.
Likovni in svetlobni signal strojnega tira P5:
68.
Tisti, ki iz nasprotne smeri uvažajo v CD, vidijo tole:
69.
Znotraj toplarne se udinja akumulatorska parna lokomotiva LBV-04 (LBV = lokomotiva bez vatre), ki ne potrebuje "kuhinje". Kadar je "brezposelna", se jo najlažje najde poleg tele "ročke" za tankanje pare:
70.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Vendar so odprta vrata nakazovala, da se za ograjo vendarle nekaj dogaja. Najprej ugledam tale vagon. Sicer ima logotip SŽ, vendar je njegova barvna shema tako očitno toplarniška:
71.
Po telih oznakah sodeč je tudi "registriran" pri toplarni:
72.
Še malo naprej tale reč v elementu. Očitno služi sipanju pripeljanega fosiliziranega drevja na kupe.
73.
In končno ta "brezognjena" lokomotiva , vprežena v vagone s premogom. Na osnovi dobro znane serije 62 so jo izdelali pri Đuru Đakoviću. Mmg., ali v Sloveniji obratuje še kakšna podobna?
74.
Medtem je stresalna naprava prekucnila en vagon:
75.
Stopimo še malo naprej in si to čudo tehnike oglejmo od blizu:
76.
Ne najbolj uspel poskus ujetja detajla tega prekucevalnika:
77.
Še "umetniški" pogled na to napravo:
78.
Lokomotiva se je medtem premaknila nekoliko nazaj. Prej je bila ob tejle progasti zadevi, karkoli že to je.
79.
(še čisto malo, pa bo konec, za kar sem prihranil najboljše)
71.
Po telih oznakah sodeč je tudi "registriran" pri toplarni:
72.
Še malo naprej tale reč v elementu. Očitno služi sipanju pripeljanega fosiliziranega drevja na kupe.
73.
In končno ta "brezognjena" lokomotiva , vprežena v vagone s premogom. Na osnovi dobro znane serije 62 so jo izdelali pri Đuru Đakoviću. Mmg., ali v Sloveniji obratuje še kakšna podobna?
74.
Medtem je stresalna naprava prekucnila en vagon:
75.
Stopimo še malo naprej in si to čudo tehnike oglejmo od blizu:
76.
Ne najbolj uspel poskus ujetja detajla tega prekucevalnika:
77.
Še "umetniški" pogled na to napravo:
78.
Lokomotiva se je medtem premaknila nekoliko nazaj. Prej je bila ob tejle progasti zadevi, karkoli že to je.
79.
(še čisto malo, pa bo konec, za kar sem prihranil najboljše)
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Ko se vračam in še malo šnjofam naokoli, se lokomotiva premakne naprej. Fotkič ima tudi funkcijo za snemanje filmov, ki jo nemudoma vklopim in z nekoliko tresočo roko ovekovečim njen premik naprej. Upam, da paroljubci kljub amaterski "kvaliteti" ne boste ostali ravnodušni
Ustavi se nekje pri vratih. Vse že kaže, da bo tam kar obstala, zato se napotim tja, da bi jo tam pofotkal "iz oči v oči". Nekje na poti pa se premakne vzvratno. Hitro znova vklopim kamero in jo še enkrat ujamem v elementu:
Po pribl. 5 minutah čakanja sem obupal, da bi v doglednem času še prišla ven, zato sem se po isti poti vrnil proti Polju.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Ajzenponar je napisal:
Mmg., čemu pravzaprav služi ta okrogli stolp razen kot nosilec anten za mobilno telefonijo?
To je vodni stolp.
Mmg., čemu pravzaprav služi ta okrogli stolp razen kot nosilec anten za mobilno telefonijo?
To je vodni stolp.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Lepe slike!
Nekje na začetku si omenjal da si videl nekaj prometa oz. kolikor si ga pač videl, pa me zanima koliko ga je bilo dejansko, malo, veliko, - pretežno tovorni ali potniški promet? Ali promet poteka po vseh tirih, P2 P3, P4, P5, itd..?
Hvala in lp
Sikos
Nekje na začetku si omenjal da si videl nekaj prometa oz. kolikor si ga pač videl, pa me zanima koliko ga je bilo dejansko, malo, veliko, - pretežno tovorni ali potniški promet? Ali promet poteka po vseh tirih, P2 P3, P4, P5, itd..?
Hvala in lp
Sikos
Danes storite prijazno dejanje "kar tako". Kadar naredite nekaj dobrega za druge, postanete sami srečnejši.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
Slikal sem prejšnjo nedeljo, tako da kakšnega hudega prometa ni bilo za pričakovati. Na "glavni progi" je bil en desiro in ena ali dve potniški klasiki ter še ene dva tovorna. Ko sem pri toplarni bil pri napravi za kipanje vagonov, je po P5 šla še ena đura iz CD proti mestu. Mogoče je bilo še kaj, ko sem bil pri CD in nisem mogel videti na ostale proge. Na P3 in P4 nisem videl nič prometa, no, med tednom ga nekaj že mora biti, ker se samo po njima pride do Most oz. zaloške ranžirne.
Re: Industrijski tir Polje - TETOL
neAjznponar napisal/-a: In končno ta "brezognjena" lokomotiva , vprežena v vagone s premogom. Na osnovi dobro znane serije 62 so jo izdelali pri Đuru Đakoviću. Mmg., ali v Sloveniji obratuje še kakšna podobna?