Poljčane - Zreče
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Kolikor brskam po disku, ne morem najti vloge družbe Južna železnica za rudniško progo Konjice-Radana vas iz leta 1902.
Najstarejši datum na dokumentu v zvezi s to rudniško progo imam z dne 3.maj 1902.
Ne vem, ali naj še brkljam po disku ali kar začnemo?
Kaj pa, če vloge sploh nimam
Tole sem "obesil" sem, ker na novi temi o konjski železnici Konjice - Radana vas še nimam zadosti zainteresiranih forumašev
Najstarejši datum na dokumentu v zvezi s to rudniško progo imam z dne 3.maj 1902.
Ne vem, ali naj še brkljam po disku ali kar začnemo?
Kaj pa, če vloge sploh nimam
Tole sem "obesil" sem, ker na novi temi o konjski železnici Konjice - Radana vas še nimam zadosti zainteresiranih forumašev
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Poljčane - Zreče
Aprila 1930 je Konjičan prejel dve novi lokomotivi - baje da sta bila prava kolosa...
citiram:
"Lokalna železnica Zreče—Poljčane je dobila dve lokomotivi po 22 ton težine. To sta res prava kolosa za našo ozkotirno železnico."
Tako, zdaj pa pregledat vse avtorje, ki so kdajkoli pisali (pišejo) o naših lokosih
za katere se gre.
Morda bomo imeli srečo in celo dobili odgovor
citiram:
"Lokalna železnica Zreče—Poljčane je dobila dve lokomotivi po 22 ton težine. To sta res prava kolosa za našo ozkotirno železnico."
Tako, zdaj pa pregledat vse avtorje, ki so kdajkoli pisali (pišejo) o naših lokosih
za katere se gre.
Morda bomo imeli srečo in celo dobili odgovor
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Vir?
Saj, če so leta 1930 prodali Gonobitz/Konjice, so potrebovali nekaj novega/starega.
1941. leta pa je Deutsches Reichsbahn "zarubil" itak 4 lokomotive (z besedo; štiri) lokomotive.
Saj, če so leta 1930 prodali Gonobitz/Konjice, so potrebovali nekaj novega/starega.
1941. leta pa je Deutsches Reichsbahn "zarubil" itak 4 lokomotive (z besedo; štiri) lokomotive.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Poljčane - Zreče
Domovina, Jutro in se eden od takratnih casopisov. Domovina, 10.aprila, ce se ne motim.železocestnik napisal/-a:Vir?
Saj, če so leta 1930 prodali Gonobitz/Konjice, so potrebovali nekaj novega/starega.
1941. leta pa je Deutsches Reichsbahn "zarubil" itak 4 lokomotive (z besedo; štiri) lokomotive.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Nova proga, 15.4.1962
povečava, da se vidi, kako se bo z ukinitvijo proge izboljšal promet...
Ne morem iz kože, da pokažem, kako se je
[quote="železocestnik"]Naše prevozne usluge bodo vsekakor kvalitetnejše in hitrejše, kot so bile doslej.
ŽTP MARIBOR
K sreči nam je Karel Rustja v knjigi: Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče,2009, ki jo dobite pri Tonotovih puncah* v Konjicah, zapisal, kako so te "izboljšane usluge" izgledale:
"Zaradi nerentabilnosti in dotrajanosti so 15. aprila 1962 ustavili še potniški promet in progo razdrli.
Da se prometne razmere ne bi poslabšale, so uvedli nadomestni promet s cestnimi vozili. Zaradi zredno slabe ceste in številnih okvar avtobusa so konec leta 1964 ukinili nadomestni promet z avtobusi. Ko so po številnih intervencijah v začetku februarja 1965 cesto popravili, je 12. februarja 1965 ponovno pričel voziti avtobus kot nadomestni prevoz za vlak."
Katastrofa. Sreča, da je Rustja dodal fotke avtobusa, drugače sploh ne bi verjeli, da je bilo slabo
povečava, da se vidi, kako se bo z ukinitvijo proge izboljšal promet...
Ne morem iz kože, da pokažem, kako se je
[quote="železocestnik"]Naše prevozne usluge bodo vsekakor kvalitetnejše in hitrejše, kot so bile doslej.
ŽTP MARIBOR
K sreči nam je Karel Rustja v knjigi: Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče,2009, ki jo dobite pri Tonotovih puncah* v Konjicah, zapisal, kako so te "izboljšane usluge" izgledale:
"Zaradi nerentabilnosti in dotrajanosti so 15. aprila 1962 ustavili še potniški promet in progo razdrli.
Da se prometne razmere ne bi poslabšale, so uvedli nadomestni promet s cestnimi vozili. Zaradi zredno slabe ceste in številnih okvar avtobusa so konec leta 1964 ukinili nadomestni promet z avtobusi. Ko so po številnih intervencijah v začetku februarja 1965 cesto popravili, je 12. februarja 1965 ponovno pričel voziti avtobus kot nadomestni prevoz za vlak."
Katastrofa. Sreča, da je Rustja dodal fotke avtobusa, drugače sploh ne bi verjeli, da je bilo slabo
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Akademski slikar prof. Stane Kumar je bil povezan s "Konjičanom" tako, da je pripravil postavitev muzejskega vlaka v Konjicah in potem delitev v Zreče.
Narisal pa je tudi eno lepo risbo Konjičana...
Narisal pa je tudi eno lepo risbo Konjičana...
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Poljčane - Zreče
Eh, teh datumov o odprtju in zaprtju proge, ni in ni konca, pa da bi bili v sorodu s Trstom in Porečem
Vir: Kronika
Vir: Kronika
Re: Poljčane - Zreče
Tisti avtobusni prevoz zgleda podobno kot bi gledal film "Ko to tamo peva"
Sej ne moreš verjet, kako je bilo in to ne tako davno....
Sej ne moreš verjet, kako je bilo in to ne tako davno....
Goran
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Poljčane - Zreče
Povezava Poljcane-Zrece je bila se posebej pomembna v zacetku petdesetih let p.st. , saj je bil v Poljcanah sedez krajevnega ljudskega odbora KLO , za celotno okrozje. Verjetno je ta sedez bil dolocen v Poljcanah, ravno zaradi zelezniskega krizisca.
Vendar bi tezko rekli, da so bile Poljcane nase okno v svet, saj so avtobusi vozili na relaciji MB-CE ze tridesetega leta p.st.
Vendar bi tezko rekli, da so bile Poljcane nase okno v svet, saj so avtobusi vozili na relaciji MB-CE ze tridesetega leta p.st.
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
V Novi progi ni bilo razen skopega obvestila o ukintvi proge Poljčane -Zreče nobenega zapisa.
Šele v številki 13 je začela v nadaljevanjih izhajati zgodovina proge, ki jo je napisal Jože Jenko: Ozkotirna železnica Poljčane-Zreče je doslužila
povečava...
drugi del...
povečava...
se nadaljuje: nadaljevanje v naslednji številki
Šele v številki 13 je začela v nadaljevanjih izhajati zgodovina proge, ki jo je napisal Jože Jenko: Ozkotirna železnica Poljčane-Zreče je doslužila
povečava...
drugi del...
povečava...
se nadaljuje: nadaljevanje v naslednji številki
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
grofceljski napisal/-a:Aprila 1930 je Konjičan prejel dve novi lokomotivi - baje da sta bila prava kolosa...
citiram:
"Lokalna železnica Zreče—Poljčane je dobila dve lokomotivi po 22 ton težine. To sta res prava kolosa za našo ozkotirno železnico."
Tako, zdaj pa pregledat vse avtorje, ki so kdajkoli pisali (pišejo) o naših lokosih
za katere se gre.
Morda bomo imeli srečo in celo dobili odgovor
Tukaj ni sreče...je samo znanje in poznavanje.
Ali iščeš sam...ali pa zbiraš podatke ljudi, ki jim zaupaš, da so jih pridobili na podlagi arhivskih virov, lastnih zaznav itd.
V tem primeru, ki ga navajaš, gre za dve U-jevki.
Več o avtorjih pa drugič.
Pozdrav
Darko
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Poljčane - Zreče
Tudi sam se nagibam, da gre za dve U-jevki, nisem pa nasel kakega avtorja, ki bi konkretno navajal letnico 1930.
Prav tako me moti, da pisci o nasi zeleznici vse preveckrat navajajo leto podaljsanja proge do Zrec 1920, kar je seveda napacno leto!!!
Skoda je, da se v zelo solidnem clanku najde napacen datum, ki je v bistvu najpomembnenjsi podatek!
Prav tako me moti, da pisci o nasi zeleznici vse preveckrat navajajo leto podaljsanja proge do Zrec 1920, kar je seveda napacno leto!!!
Skoda je, da se v zelo solidnem clanku najde napacen datum, ki je v bistvu najpomembnenjsi podatek!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
Za ta primer U-jevk imamo na voljo dva solidna podatka iz arhivov in sicer od Rustje in od Martina Bauer-ja.
Najprej Rustja v knjigi Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče:
"Na konjiško progo so ju pripeljali s proge Split-Sinj. Med vojno so ju odpeljali v Avstrijo, kjer sta bili na novo označeni..."
"Leta 1933 sta lokomotivi vrste U na konjiški progi opravili mesečno vsaka po 1900 km."
Očitno je ta podatek iz leta 1933 iz arhiva. Na žalost Rustja pač ne poroča za vsak podatek od kod je. Na koncu knjige ima seznam literature in arhivalij.
Martin Bauer poroča:
"Iz seznama Direkcije državnih železnic v Ljubljani za leto 1931/1932:
Na progi Poljčane-Zreče:
JDŽ U 28: lokomotiva št. 3063/1903 s parnim kotlom št. 4973/1903
JDŽ U 30: lokomotiva št. 5694/1907 s parnim kotlom št. 5694/1907
Je pa nastala v zvezi z U 30 zmešnjava. Prišlo naj bi celo do zamenjave oznak med U 30 in U 35.
Zaenkrat se še ne ve točno, kdaj naj bi prišlo do zamenjave oznak."
v originalu glej: http://www.pospichal.net/lokstatistik/28023-split.htm
Da je res vozila na progi Poljčane-Zreče prilaga Rustja v knjigi fotografijo...
Za pa navaja Rustja celo letnico: 1930
...ki se jo da celo preveriti s potjo Sokolov v BG
Najprej Rustja v knjigi Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče:
"Na konjiško progo so ju pripeljali s proge Split-Sinj. Med vojno so ju odpeljali v Avstrijo, kjer sta bili na novo označeni..."
"Leta 1933 sta lokomotivi vrste U na konjiški progi opravili mesečno vsaka po 1900 km."
Očitno je ta podatek iz leta 1933 iz arhiva. Na žalost Rustja pač ne poroča za vsak podatek od kod je. Na koncu knjige ima seznam literature in arhivalij.
Martin Bauer poroča:
"Iz seznama Direkcije državnih železnic v Ljubljani za leto 1931/1932:
Na progi Poljčane-Zreče:
JDŽ U 28: lokomotiva št. 3063/1903 s parnim kotlom št. 4973/1903
JDŽ U 30: lokomotiva št. 5694/1907 s parnim kotlom št. 5694/1907
Je pa nastala v zvezi z U 30 zmešnjava. Prišlo naj bi celo do zamenjave oznak med U 30 in U 35.
Zaenkrat se še ne ve točno, kdaj naj bi prišlo do zamenjave oznak."
v originalu glej: http://www.pospichal.net/lokstatistik/28023-split.htm
Da je res vozila na progi Poljčane-Zreče prilaga Rustja v knjigi fotografijo...
Za pa navaja Rustja celo letnico: 1930
...ki se jo da celo preveriti s potjo Sokolov v BG
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Poljčane - Zreče
Ravno te dve sem imel v mislih...
Verjetno iz iste osnove, morda malo boljša resolucija...
Verjetno iz iste osnove, morda malo boljša resolucija...
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Poljčane - Zreče
železocestnik napisal/-a:
Rustja v knjigi Ozkotirna železniška proga Poljčane-Konjice-Zreče:
"Na konjiško progo so ju pripeljali s proge Split-Sinj. Med vojno so ju odpeljali v Avstrijo, kjer sta bili na novo označeni..."
Tudi proga Split-Sinj je doživela isto usodo kot Poljčane-Zreče...
Iz Slobodne Dalmacije:
"Početkom travnja 1962. u Splitu komisija Sekretarijata za saobraćaj Izvršnog vijeća Sabora NR Hrvatske odlučuje da se od 1. srpnja te godine obustavi promet ako se prethodno osigura cestovni prijevoz putnika i robe između Splita i Sinja, tj. završi cesta Split-Sinj i nabavi desetak autobusa. Ovaj zaključak opravdava se sve većim korištenjem cestovnog prometa pa je željeznički nerentabilan, s godišnjim gubitkom od oko 250 milijuna dinara. Unatoč prijedlogu da se Rera ubuduće koristi kao turistički vlak, lokalne vlasti to ne prihvaćaju. Prometnik Marko Grbeša u nedjelju, 30. rujna 1962., sa sinjske željezničke postaje otprema, a šef stanice Stjepan Miklić i mnogi građani ispraćaju vlak broj 3834 posljednji put prema Splitu. O Posljednjem putovanju sinjske rere, ali u obrnutom smjeru, Slobodna Dalmacija sutradan donosi samo kratku vijest u kojoj stoji: Vlak broj 3833 danas oko 21 sata posljednji je put stigao iz Splita u Sinj, nakon čega je na toj relaciji obustavljen putnički željeznički saobraćaj... Izgradnjom nove moderne ceste između ta dva mjesta i osiguranjem dovoljnog broja cestovnih vozila, željeznički saobraćaj na tom potezu postao je nesuvremen i nerentabilan, zbog čega je na prijedlog Željezničkog transportnog poduzeća u Kninu, Sekretarijat za saobraćaj Narodne Republike Hrvatske donio odluku o njegovu obustavljanju. Teretni vlakovi između Splita i Sinja saobraćat će još nekoliko dana, a onda će i oni biti ukinuti."
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers