Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-1914
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Gorchi, šolski sistem je bil v k... ko sem hodil v šolo jaz in nič boljši ni bil, ko si hodil v šolo ti.
V bistvu te niso naučili o zgodovini nič. Tukaj ne mislim tebe, ampak nas vse. Seveda so imeli pri tem svoje račune, bili pa so tudi nesposobni. Na žalost se kontinuitete ne znebiš kar tako
Pozabil si na predhodnika zbiralcev kovin
Samo za vzorec...kako je gasilsko društvo v Schönwald-u zbiralo staro železje...
1939
Anfangs des Jahres 1939 fand kreisweit eine Eisensammlung der Feuerwehren statt (Anm.: Schon in Vorbereitung des Krieges, da Rohstoffe Mangelware waren ?), woran sich auch die Schönwälder Wehr beteiligte. Kreisweit wurden über 60 Tonnen Eisen gesammelt.
Torej: že na začetku WW2 je zmanjkovalo železja...zbrali pa so 60 ton
Kriza se je med vojno povečevala povečevala...in če bi kakšen od vagončkov z rudniške proge v Radani vasi preživel, bi bil žrtev velikega zbiralca...
Za vsak kg darovanega starega železa si dobil "Spenden Vignette"...od glagola spendieren= štajersko slovensko: špendirati (sem špendiral, si špendiral
Kako je izgledala
Takole...
Iz privatnega arhiva ŽC (vrednost markice na tržišču: 3€)
velikost: 4x5,5 cm
Več o tem glej link: http://www.impoststempelpapier.de/moreu6pi.html
V bistvu te niso naučili o zgodovini nič. Tukaj ne mislim tebe, ampak nas vse. Seveda so imeli pri tem svoje račune, bili pa so tudi nesposobni. Na žalost se kontinuitete ne znebiš kar tako
Pozabil si na predhodnika zbiralcev kovin
Samo za vzorec...kako je gasilsko društvo v Schönwald-u zbiralo staro železje...
1939
Anfangs des Jahres 1939 fand kreisweit eine Eisensammlung der Feuerwehren statt (Anm.: Schon in Vorbereitung des Krieges, da Rohstoffe Mangelware waren ?), woran sich auch die Schönwälder Wehr beteiligte. Kreisweit wurden über 60 Tonnen Eisen gesammelt.
Torej: že na začetku WW2 je zmanjkovalo železja...zbrali pa so 60 ton
Kriza se je med vojno povečevala povečevala...in če bi kakšen od vagončkov z rudniške proge v Radani vasi preživel, bi bil žrtev velikega zbiralca...
Za vsak kg darovanega starega železa si dobil "Spenden Vignette"...od glagola spendieren= štajersko slovensko: špendirati (sem špendiral, si špendiral
Kako je izgledala
Takole...
Iz privatnega arhiva ŽC (vrednost markice na tržišču: 3€)
velikost: 4x5,5 cm
Več o tem glej link: http://www.impoststempelpapier.de/moreu6pi.html
Zadnjič spremenil železocestnik, dne 19.05.2013, 9:37, skupaj popravljeno 1 krat.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
grofceljski napisal/-a:Ja brskamo, brskamo... Pod peresom neznanega avtorja je nastal tale zapis o našem Rudniku...
...in verjetno o gradnji podaljška proge.
Zna kdo to v celoti prebrat
Ja, pregledati je potrebno vse cerkvene kronike, kronike gasilskega društva, raznih društev in privatne arhive....
Neznani avtor? Vsaj nekaj se pa ve, kje se je našel list/ali sken...in že imaš sled
Sedaj pa še poglejmo, kaj se da prebrati...
prosto po Prešernu...
Družba "Južna železnica" je 1.5.1900 odprla rudnik pod Brinjevo goro (Rudnik Radana vas/Radldorf).
nečitljivo
Začetkom prve svetovne vojne še samo barake. V njih so stanovali ujetniki: Rusi, Ukrajinci, Romuni...
delali so progo proti Zrečam.
Italijani na železniški postaji...?...
pogodba sklenjena 18. novembra 1916
Pogledati je treba, kje so lokalni zgodovinarji in potem tudi Rustja jemali podatke, da so delali na progi najprej ruski vojni ujetniki, potem Romuni in nazadnje okoli 100 Italijanov.
Vprašanje je, kaj je poročala Straža z dne 26.1.1921, letnik 13, št.10, stran 4? Nimam je na razpolago.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Kot zgleda, gre za "jedrne" izpiske. Bo treba lepo počasi izluščit vsako besedo posebej ....železocestnik napisal/-a:grofceljski napisal/-a:Ja brskamo, brskamo... Pod peresom neznanega avtorja je nastal tale zapis o našem Rudniku...
...in verjetno o gradnji podaljška proge.
Zna kdo to v celoti prebrat
Ja, pregledati je potrebno vse cerkvene kronike, kronike gasilskega društva, raznih društev in privatne arhive....
Neznani avtor? Vsaj nekaj se pa ve, kje se je našel list/ali sken...in že imaš sled
Sedaj pa še poglejmo, kaj se da prebrati...
prosto po Prešernu...
Družba "Južna železnica" je 1.5.1900 odprla rudnik pod Brinjevo goro (Rudnik Radana vas/Radldorf).
nečitljivo
Začetkom prve svetovne vojne še samo barake. V njih so stanovali ujetniki: Rusi, Ukrajinci, Romuni...
delali so progo proti Zrečam.
Italijani na železniški postaji...?...
pogodba sklenjena 18. novembra 1916
Pogledati je treba, kje so lokalni zgodovinarji in potem tudi Rustja jemali podatke, da so delali na progi najprej ruski vojni ujetniki, potem Romuni in nazadnje okoli 100 Italijanov.
Vprašanje je, kaj je poročala Straža z dne 26.1.1921, letnik 13, št.10, stran 4? Nimam je na razpolago.
A ni tukaj na vlaki.info nobene tovarišice za slovenski jezik
Prva beseda v drugi vrsti .... -------pod Bukovnikom.............Kaj bi lahko bila
peta beseda v drugi vrsti bo bolje namesto spodaj = zgoraj
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
grofceljski napisal/-a:
"obrat do 1.1.1912" bi lahko pomenilo: da so obrat enega šahta zaprli 1.1.1912
Nikakor to ne pomeni, da je družba "Južna železnica" zaprla rudnik na področju Radane vasi/Spodnjih Zreč!*
Rudnik je obratoval verjetno do prve svetovne vojne...zakaj pa sem dal v naslov letnico 1914
Vprašanje, od kod je ta zapis
Morda je iz kakšnega časopisa
Bo treba iti v UKM in si pogledati v izpise, ki jih je prof. Bogo Teplý naredil iz Marburgerice
Potem pogledaš v časopis in si rešil zadevo...
Odkod izvirajo "jedrni zapiski"? Se mi škoda zdi izgubljati čas s kracami, če je možno najti krajšo in lažjo pot do izvirnika
*to trdim na osnovi arhivskega gradiva, ki si ga bomo ogledali kasneje (ko pride vrsta na gradivo iz leta 1912). Nobenega preskakovanja, da ne izgubimo niti
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Po moje tukaj ne gre za preskakovanje, temveč morda le za dodatne podatke, ki bodo morda prišli prav.
npr. ta prvi datum 1.5.1900-o otvoritvi rudnika na kracah , ne vem, če sem ga že kje zasledil, vsi govorijo le o letu 1900 ali morda o letu 1899.
Naša rešitev so le natančni datumi
npr. ta prvi datum 1.5.1900-o otvoritvi rudnika na kracah , ne vem, če sem ga že kje zasledil, vsi govorijo le o letu 1900 ali morda o letu 1899.
Naša rešitev so le natančni datumi
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Mislil sem preskakovanje pri dokumentih o gradnji proge Konjice-Radana vas.
Vse ostalo je odprto, tudi za OT-je...
Pri vsakem OT-ju se lahko kaj naučiš, pa še kakšna ideja pade.
Verjetno pa bo potrebno za rudnik pogledati v župnijsko kroniko za točne podatke
Važno je, da dobimo podprte podatke ali zapise iz arhiva firm ali zapise iz kronik ali iz privatnih arhivov.
Vse ostalo je odprto, tudi za OT-je...
Pri vsakem OT-ju se lahko kaj naučiš, pa še kakšna ideja pade.
Verjetno pa bo potrebno za rudnik pogledati v župnijsko kroniko za točne podatke
Važno je, da dobimo podprte podatke ali zapise iz arhiva firm ali zapise iz kronik ali iz privatnih arhivov.
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
železocestnik napisal/-a:+ ozek tir je potrebno dopolniti...
zaželjena kombinacija = konji+vozički+ozki tir od Radane vasi do Konjic
Vsaj nekaj od zaželjene kombinacije: za vozičke se izkaže, da so pravi vozovi
Založil: Kupnik, Slovenske Konjice
poslana: 1903
razglednica iz knjige: Milan Škrabec: Slovenstvo na razglednicah, Modrijan 2009
GC, ali imaš kakšno fotko rudnika, ki je potovala prej kot ta? Jaz sem danes videl eno, pa se ni dalo razbrati zadnje številke (190X)
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Odlično, radi vidimo, da še kje po svetu obstaja kaj lepega... r
Ja glede tvojega vprašanja , moje, mislim razglednice s tem željenim motivom , so bile poslane šele po letu 1905
No ko že gledamo tole, bi pa opozoril, da tale naslovni napis, kar se tiče cerkve , ni glih "na mestu"
sicer pa kot rečeno odlično - le tako naprej!
Ja glede tvojega vprašanja , moje, mislim razglednice s tem željenim motivom , so bile poslane šele po letu 1905
No ko že gledamo tole, bi pa opozoril, da tale naslovni napis, kar se tiče cerkve , ni glih "na mestu"
sicer pa kot rečeno odlično - le tako naprej!
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
No pri brskanju po papirjih sem naletel na zanimiv popis premogovnikov samo na zreškem koncu - kar osem ( , pa kaj je to možno?) jih je naštetih:
- Sveti križ; med Stranicami in Zgornjimi Zrečami
- Radana vas
- Zgornje Zreče
- Zreče
- Brezje pri Zg. Zrečah kop Neža in Berta
- Spodnje Zreče
- Hlastečno; Zgornje Zreče kop, Elza in Gabriela
- Jamnik
- Sveti križ; med Stranicami in Zgornjimi Zrečami
- Radana vas
- Zgornje Zreče
- Zreče
- Brezje pri Zg. Zrečah kop Neža in Berta
- Spodnje Zreče
- Hlastečno; Zgornje Zreče kop, Elza in Gabriela
- Jamnik
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Bo treba v ZAC (Zgodovinski arhiv Celje).
Imajo fond: SI_ZAC/1363 Okrožno kot rudarsko sodišče Celje, 1898-1942 (Fond/[zbirka])
vsebina: Rudarske zemljiškoknjižne listine, 1898–1941; zemljiškoknjižni predlogi rudarskega sodišča, 1900–1942.
Tam je vse uradno in nobenih ugibanj
Vse na kupu: Berte, Neže, Elze, Gabrijele
Imajo fond: SI_ZAC/1363 Okrožno kot rudarsko sodišče Celje, 1898-1942 (Fond/[zbirka])
vsebina: Rudarske zemljiškoknjižne listine, 1898–1941; zemljiškoknjižni predlogi rudarskega sodišča, 1900–1942.
Tam je vse uradno in nobenih ugibanj
Vse na kupu: Berte, Neže, Elze, Gabrijele
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
O:1550
Izgleda, da ne bo potrebno brskati po rudarskih knjigah.
To je naredil že dr. Jože Šorn, priznani slovenski gospodarski zgodovinar. Bi rekel, da tisto, kar je napisal, drži...
Torej iz članka:
J. Šorn: Premogovniki in njihovi rudarji v obdobju 1848-l918, Prispevki za zgodovino delavskega gibanja 1968/69, str. 3-l02
Izgleda, da ne bo potrebno brskati po rudarskih knjigah.
To je naredil že dr. Jože Šorn, priznani slovenski gospodarski zgodovinar. Bi rekel, da tisto, kar je napisal, drži...
Torej iz članka:
J. Šorn: Premogovniki in njihovi rudarji v obdobju 1848-l918, Prispevki za zgodovino delavskega gibanja 1968/69, str. 3-l02
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Ja , kam so pa šle zdaj moje punce
To in drugo arhivsko gradivo je baje že bilo vse temeljito prečesanoželezocestnik napisal/-a:Bo treba v ZAC (Zgodovinski arhiv Celje).
Imajo fond: SI_ZAC/1363 Okrožno kot rudarsko sodišče Celje, 1898-1942 (Fond/[zbirka])
vsebina: Rudarske zemljiškoknjižne listine, 1898–1941; zemljiškoknjižni predlogi rudarskega sodišča, 1900–1942.
Tam je vse uradno in nobenih ugibanj
Vse na kupu: Berte, Neže, Elze, Gabrijele
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 306
- Pridružen: 04.09.2009, 16:01
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Ja kje je pa zdaj Radana vasželezocestnik napisal/-a:O:1550
Izgleda, da ne bo potrebno brskati po rudarskih knjigah.
To je naredil že dr. Jože Šorn, priznani slovenski gospodarski zgodovinar. Bi rekel, da tisto, kar je napisal, drži...
Torej iz članka:
J. Šorn: Premogovniki in njihovi rudarji v obdobju 1848-l918, Prispevki za zgodovino delavskega gibanja 1968/69, str. 3-l02
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Pozdravljena majstra,
in kaj je od teh rudnkov vidno danes? A bo šla lokalna MRS kaj na teren?
Lp,
Tono
in kaj je od teh rudnkov vidno danes? A bo šla lokalna MRS kaj na teren?
Lp,
Tono
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!
- železocestnik
- Strojevodja I
- Prispevkov: 9511
- Pridružen: 30.12.2007, 22:01
- Kraj: Ljubljana
Re: Ozkotirna rudniška železnica Konjice-Radana vas 1903-191
Tiste 4 km od Konjic do Radane vasi bi še zmogel
Nazaj nas boš pa s pincgaverjem zapeljal
Nazaj nas boš pa s pincgaverjem zapeljal
»Problem z dejstvi je v tem, da jih je tako veliko.« Samuel McChord Crothers