Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
No, pa sem se končno odločil, da še jaz prispevam kakšen fotopis. Če bo s tem fotopisom vse uredu bom kmalu pripravil novega.
Ta verjetno za marsikoga ne bo nič posebnega a vseeno in pri nekaterih slikah morda ne bo komentarjev.
detajl z muzejskega vagona, ki občasno stoji pri kontrolnem stolpu oz. pralnici
"harmonika", ki je ščitila prehod iz enega vagona v drugega
še en muzejski vagon (žal jih ne znam poimenovati)
plato na koncu enega izmed muzejskih vagonov
"Brižita" meni najljubša lokomotiva speta skupaj z mehom (jaz mu pravim dvodelna lokomotiva)
pendolino je skoraj vedno "parkiran" na tem tiru
star opozorilni signal za prihajajoči vlak na industrijskem tiru do tovarne Saturnus
še enkrat, toda tokrat preseva skozenj sonce zato zgleda kot, da je prižgan
blokada na industrijskem tiru do Izolirke
pogled iz Most proti žel. postaji Ljubljana
proga med Ljubljano in Poljem, pri nadvozu čez obvoznico
makro posnetek varjenega spoja med tirnicama
kilometerski kamen v Mostah (561 km od Beograda?)
pogled na pričetek tovorne/ranžirne postaje iz Most (ta tir je na skrajni desni če se gleda iz Ljubljane proti Zalogu)
še enkrat ravni sel proge med Poljem in Ljubljano, tu vlaki ponavadi zelo pospešijo
omejitev hitrosti na skrajnem desnem tiru, med centralnimi delavnicami in tovorno/ranžirno postajo
praznenje vagonov s premogom v Ljubljanski toplarni
mala parna lokomotiva z nenavadnim kotlom, ki jo Ljubljanska termoelektrarna/toplarna uporablja za premik vagonov po lastnih industrijskih tirih
no tu se lepo vidi, da "dela", je kar dobro pokadila
No, uživajte v slikah. Upam, da bom kmalu pripravil še kakšne.
Lep pozdrav,
Miha[/img]
Ta verjetno za marsikoga ne bo nič posebnega a vseeno in pri nekaterih slikah morda ne bo komentarjev.
detajl z muzejskega vagona, ki občasno stoji pri kontrolnem stolpu oz. pralnici
"harmonika", ki je ščitila prehod iz enega vagona v drugega
še en muzejski vagon (žal jih ne znam poimenovati)
plato na koncu enega izmed muzejskih vagonov
"Brižita" meni najljubša lokomotiva speta skupaj z mehom (jaz mu pravim dvodelna lokomotiva)
pendolino je skoraj vedno "parkiran" na tem tiru
star opozorilni signal za prihajajoči vlak na industrijskem tiru do tovarne Saturnus
še enkrat, toda tokrat preseva skozenj sonce zato zgleda kot, da je prižgan
blokada na industrijskem tiru do Izolirke
pogled iz Most proti žel. postaji Ljubljana
proga med Ljubljano in Poljem, pri nadvozu čez obvoznico
makro posnetek varjenega spoja med tirnicama
kilometerski kamen v Mostah (561 km od Beograda?)
pogled na pričetek tovorne/ranžirne postaje iz Most (ta tir je na skrajni desni če se gleda iz Ljubljane proti Zalogu)
še enkrat ravni sel proge med Poljem in Ljubljano, tu vlaki ponavadi zelo pospešijo
omejitev hitrosti na skrajnem desnem tiru, med centralnimi delavnicami in tovorno/ranžirno postajo
praznenje vagonov s premogom v Ljubljanski toplarni
mala parna lokomotiva z nenavadnim kotlom, ki jo Ljubljanska termoelektrarna/toplarna uporablja za premik vagonov po lastnih industrijskih tirih
no tu se lepo vidi, da "dela", je kar dobro pokadila
No, uživajte v slikah. Upam, da bom kmalu pripravil še kakšne.
Lep pozdrav,
Miha[/img]
Dobre slike, tudi sam sem šel pred letom in pol peš od Zaloga do centralne je kar nekaj kilometrčkov.
Tista moda lokomotiva pa je lokomotiva LBV - lokomotiva bez vatre, se priklopi na vod pare, ki je v toplarni ne manjka in se nafila, ter opravlja premik po območju. Delal jih pa je đuro đakovič. Zelo ekonomično-ekološka lokomotiva.
Tista moda lokomotiva pa je lokomotiva LBV - lokomotiva bez vatre, se priklopi na vod pare, ki je v toplarni ne manjka in se nafila, ter opravlja premik po območju. Delal jih pa je đuro đakovič. Zelo ekonomično-ekološka lokomotiva.
(o zandji modri parni lokomotivi, mislim da je to to)
Akumulatorska parna lokomotiva
Akumulatorska parna lokomotiva je parna lokomotiva, kajti ima vse elemente parne lokomotive, namesto kotla pa ima zbiralnik pare, kateri pa ima vso opremo in armaturo, razen injektroja, kot parni kotel.
Uporablja se na mestih, kjer obstaja nevarnost eksplozij ali požarov (smodnišnike, rafinerije, papirna, lesna industrija itd.). Uporabljajo pa se tudi tam, kjer malo delajo v dnevnem času ali nič preko vikenda, kjer za gariranje ne potrebuje nadzora.
Princip delovanja sloni na akumulirani toploti v vodi in proizvodnji dodatne pare, ko se zniža tlak v zbiralniku pare. Lokomotivo, njen zbiralnik pare se napolni do 1/4 vodokaza z vodo, nato pa se priključi na izvor pare. Para, katera priteka v zbiralnik, to vodo ogreva, hkrati pa kondenzira in nivo vode v vodokazu se dvigne. Ko se voda segrje do vrelišča, v zaprti posodi je več kot 100°C, se prične v zbiralniku dvigati tlak pare in to do tlaka, za katerega je zbiralnik grajen. Lokomotivo se nato odklopi od izvora pare in je tako sposobna opravljati delo pri premiku vagonov. Pri delu, premiku, se uporablja para, vsled česar počasi tlak pare v zbiralniku pade, to pa ima za posledico, da se prične iz vode segrete do vrelišča izločati para, v vodokazu, zbiralniku pa nivo ovde pade. Ko le-ta pade na najnižjo, oziroma pod predpisano mejo, se lokomotiva zapelje pod parni priključek in postopek polnitve se ponovi.
Akumulatorska lokomotiva LBV 04 v ljubljanski toplarni TE-TO ima maksimalni tlak pare 18 barov, obratuje pa lahko do tlaka 4 barov, kar pri normalnem delu zadostuje za osem do deset ur obratovanja.
Hvala Milanu!
Akumulatorska parna lokomotiva
Akumulatorska parna lokomotiva je parna lokomotiva, kajti ima vse elemente parne lokomotive, namesto kotla pa ima zbiralnik pare, kateri pa ima vso opremo in armaturo, razen injektroja, kot parni kotel.
Uporablja se na mestih, kjer obstaja nevarnost eksplozij ali požarov (smodnišnike, rafinerije, papirna, lesna industrija itd.). Uporabljajo pa se tudi tam, kjer malo delajo v dnevnem času ali nič preko vikenda, kjer za gariranje ne potrebuje nadzora.
Princip delovanja sloni na akumulirani toploti v vodi in proizvodnji dodatne pare, ko se zniža tlak v zbiralniku pare. Lokomotivo, njen zbiralnik pare se napolni do 1/4 vodokaza z vodo, nato pa se priključi na izvor pare. Para, katera priteka v zbiralnik, to vodo ogreva, hkrati pa kondenzira in nivo vode v vodokazu se dvigne. Ko se voda segrje do vrelišča, v zaprti posodi je več kot 100°C, se prične v zbiralniku dvigati tlak pare in to do tlaka, za katerega je zbiralnik grajen. Lokomotivo se nato odklopi od izvora pare in je tako sposobna opravljati delo pri premiku vagonov. Pri delu, premiku, se uporablja para, vsled česar počasi tlak pare v zbiralniku pade, to pa ima za posledico, da se prične iz vode segrete do vrelišča izločati para, v vodokazu, zbiralniku pa nivo ovde pade. Ko le-ta pade na najnižjo, oziroma pod predpisano mejo, se lokomotiva zapelje pod parni priključek in postopek polnitve se ponovi.
Akumulatorska lokomotiva LBV 04 v ljubljanski toplarni TE-TO ima maksimalni tlak pare 18 barov, obratuje pa lahko do tlaka 4 barov, kar pri normalnem delu zadostuje za osem do deset ur obratovanja.
Hvala Milanu!
Re: Muzejske dame na postajah
V "paket" CD sodi še ena, ki sploh ni muzejska, saj je še vedno aktivna, je pa morda še najbolj zanimiva. Gre za LBV-04, ki premika po Toplarni. Kadar je na "počitku", se jo da videti čez ograjo ob severovzhodnem vogalu toplarniškega kompleksa. Po rahlo zavitih poteh ob ind. tiru se da tja priti iz CD, boljše izhodišče je pri Olmi, kjer gremo do vrtičkov, alternativa pa je tudi od nadvoza nad Kajuhovo, z nje skrenemo na zadnjih stopnicah pred nadvozom, takoj gremo na levo pod cevmi toplovoda in nato hodimo ob pasu med progo in toplarniško ograjo, dokler ne dosežemo prvih vrtičkov. Za to varianto priporočam dobre čevlje (nekaj metrov je tudi po tolčencu), v toplejših delih leta velja paziti na predstavnike razreda plazilcev, k sreči pa pendolini, pohorci in ostalo drvi nekaj tirov stran od nam najbližjega.
Po Pospichalu sodeč (mmg., TETOL != KEL) so jo leta 1964 izdelali pri Đuru Đakoviću pod tov. št. 1904. Je sorodnica serije 62, ki je k nam prišla iz ZDA v okviru UNRRA, nekoliko modificirano pa so nato izdelovali še v Slavonskem Brodu. Toplarniška lokomotiva je akumulatorska, nima peči in zalogovnikov (LBV = lokomotiva bez vatre), namesto tega paro "skuhajo" že v toplarni in z njo napolnijo "rezervoarje", ki omogočajo okoli 8 ur dela. Še več najdemo v Bogićevem tekstu o sevniški lokomotivi.
Pa bodi dovolj nakladanja in si jo končno oglejmo, kolikor se jo pač da videti čez ograjo, čez vrtičke, čez grmovje (priporočam ogled takrat, ko slednje še ne ozeleni). Ponekod mi je tudi pri največjem zoomu ni uspelo spraviti ne večino fotke, v takšnih primerih sem jo kratkomalo izrezal iz slike v polni resoluciji.
Razumljivo ne potrebuje "brente" zadaj (tender pri "sestrah" me še najbolj spominja nanjo) in vodnih "kanistrov" ob bokih:
Tista srebrna cev pred njo najbrž služi dovajanju pare.
In še pogled od spredaj skozi rešetke vrat na ind. tiru (upam, da nisem sprožil alarma):
Njeno uradno fotko lahko najdemo tudi v fotogaleriji toplarniške domače strani, na hrvaškem sestrskem forumu se Brate pritožuje nad blamažo z dimnikom in "mavričasto" podobo, tudi naš član barbapapa1 je nekje napisal nekaj besed o njej v nemščini (nekje v drugi polovici strani), še nekaj o koncptu teh brezognjenih lokomotiv v, mislim da, bošnjačini,
Morda kdo ve, če (in morebiti po kakšnem urniku) pride kdaj ven iz ograjenega dela in jo je mogoče videti v elementu kje blzu CD?
Po Pospichalu sodeč (mmg., TETOL != KEL) so jo leta 1964 izdelali pri Đuru Đakoviću pod tov. št. 1904. Je sorodnica serije 62, ki je k nam prišla iz ZDA v okviru UNRRA, nekoliko modificirano pa so nato izdelovali še v Slavonskem Brodu. Toplarniška lokomotiva je akumulatorska, nima peči in zalogovnikov (LBV = lokomotiva bez vatre), namesto tega paro "skuhajo" že v toplarni in z njo napolnijo "rezervoarje", ki omogočajo okoli 8 ur dela. Še več najdemo v Bogićevem tekstu o sevniški lokomotivi.
Pa bodi dovolj nakladanja in si jo končno oglejmo, kolikor se jo pač da videti čez ograjo, čez vrtičke, čez grmovje (priporočam ogled takrat, ko slednje še ne ozeleni). Ponekod mi je tudi pri največjem zoomu ni uspelo spraviti ne večino fotke, v takšnih primerih sem jo kratkomalo izrezal iz slike v polni resoluciji.
Razumljivo ne potrebuje "brente" zadaj (tender pri "sestrah" me še najbolj spominja nanjo) in vodnih "kanistrov" ob bokih:
Tista srebrna cev pred njo najbrž služi dovajanju pare.
In še pogled od spredaj skozi rešetke vrat na ind. tiru (upam, da nisem sprožil alarma):
Njeno uradno fotko lahko najdemo tudi v fotogaleriji toplarniške domače strani, na hrvaškem sestrskem forumu se Brate pritožuje nad blamažo z dimnikom in "mavričasto" podobo, tudi naš član barbapapa1 je nekje napisal nekaj besed o njej v nemščini (nekje v drugi polovici strani), še nekaj o koncptu teh brezognjenih lokomotiv v, mislim da, bošnjačini,
Morda kdo ve, če (in morebiti po kakšnem urniku) pride kdaj ven iz ograjenega dela in jo je mogoče videti v elementu kje blzu CD?
Re: Muzejske dame na postajah
Ven mislim da ne vozi več, ker so znotraj vsi tiri spet operativni.
Re: Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
Pretavljeno in doštukano,
Mod. Dolfe
Mod. Dolfe
LP, Dolfe
Pa zakwa glih jst?!!
Pa zakwa glih jst?!!
Re: Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
Še ena slikca LBV v Ljubljanski toplarni:
No, vzpon ni tak kot zgleda (moja roka je bila nagnjena )
No, vzpon ni tak kot zgleda (moja roka je bila nagnjena )
lp iz Zagreba
ZDRU
ZDRU
-
- Strojevodja I
- Prispevkov: 2161
- Pridružen: 17.08.2006, 8:57
- Kraj: Brežice
Re: Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
Iz naftalina
http://geopedia.si/lite.jsp?params=T105 ... &locale=sl" onclick="window.open(this.href);return false;
Je to slučajno tukaj?Brižita napisal/-a:
star opozorilni signal za prihajajoči vlak na industrijskem tiru do tovarne Saturnus
še enkrat, toda tokrat preseva skozenj sonce zato zgleda kot, da je prižgan
http://geopedia.si/lite.jsp?params=T105 ... &locale=sl" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
En industrijski tir bolj levo
The hardest part of my job is being nice to people who think they know how to do my job LOCOMOTIVE DRIVER
Re: Utrinki s sprehoda med ž. p. Ljubljana in Moste
Pogosto hodim na firmo, ki domuje v stari Saturnusovi stavbi, pa signala še nisem opazil.
Dosta je više ćumura, prelazimo na jeftinu naftu!